Mitsubishi Lancer EVO VII 650Ps
Οι εποχές έχουν αλλάξει δραματικά το τοπίο της αυτοκίνησης τα τελευταία χρόνια. Τα αυτοκίνητα, πλέον, ακόμα κι αν έχουν 300 άλογα από το εργοστάσιο, πρέπει να μπορούν να κινούνται καθημερινά, να μην είναι θορυβώδη και να έχουν normal καταναλώσεις. Σε αυτές, λοιπόν, τις εποχές, τα Lancer Evo μοιάζουν ως μία ανούσια πολυτέλεια. Είναι όμως μία ρομαντική πολυτέλεια… Ναι, μπορεί να μην είναι το ίδιο αποτελεσματικά στην καθημερινότητα όσο ένα Focus RS, αλλά είναι πολύ πιο αγνά σαν κατασκευές. Γι’ αυτό και τα λατρεύουμε και εμείς, όπως και εσείς!
Ένα από αυτά τα Lancer Evolution, λοιπόν, που τράβηξε την προσοχή μας είναι το, αν μη τι άλλο, εντυπωσιακό -σε εμφάνιση- EVO VII της Kakimoto Developments. Θα το συναντήσετε να κόβει βόλτες στην Κατερίνη, αλλά δεν θα πει και όχι σε ταξίδια στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη.
Κόσμημα!
Απ’ όπου και να το κοιτάξεις, το 7άρι αυτό είναι το λιγότερο εντυπωσιακό. Ξεχειλίζει από λεπτομέρειες, άλλες μικρές και άλλες μεγάλες, που το κάνουν μοναδικό και πανέμορφο. Η δουλειά που έχει γίνει στο αμάξωμα από την All Star Applies είναι εξαιρετική και τονίζει ακόμα περισσότερο τις δυναμικές γραμμές του Evo. Παράλληλα, οι carbon λεπτομέρειες σε διάφορα σημεία, όπως τα vortex generators στην οροφή και τα lip spoilers, κάνουν το αυτοκίνητο πιο επιθετικό. Το Evo αυτό δείχνει έτοιμο για μάχη και έχει φυσικά και ένα setup στον κινητήρα που μπορεί να το υποστηρίξει. Το EVO είναι βελτιωμένο κυριολεκτικά παντού, δεν υπάρχει κανένας τομέας που να μην έχει δεχθεί επεμβάσεις, είτε αυτός αφορά την εμφάνιση είτε φυσικά όλα τα μηχανικά του μέρη. Ο Πάνος Φραγκίδης για άλλη μια φορά δεν έβαλε νερό στο κρασί του και αποφάσισε να βάλει ό,τι καλύτερο κυκλοφορεί επάνω σε αυτό το EVO.
Piece of cake!
Ο 4G63 είναι φυσικά ένας κινητήρας που έχει αποδείξει ότι μπορεί να βγάλει όση δύναμη μπορεί να αντέξει το πορτοφόλι σου! Αρκεί να προσέξεις μερικά σημεία που χρειάζονται ενίσχυση. Μιας και κυκλοφορεί χρόνια στην αγορά, τα aftermarket που υπάρχουν γι’ αυτόν είναι πραγματικά ατελείωτα και δεν είναι τυχαίο ότι οι μεγαλύτεροι οίκοι βελτίωσης έχουν βγάλει από κάτι στη γκάμα τους γι’ αυτόν τον κινητήρα. Η Kakimoto Developments ξεκίνησε με το μπλοκ, όπου και τοποθέτησε σφυρήλατα πιστόνια Diamond με διάμετρο στα 85,5mm, τα οποία συνδύασε με τις Heavy Duty I-beam μπιέλες της ZRP, οι οποίες τοποθετήθηκαν επάνω στον billet στρόφαλο, με διαδρομή στα 88mm, επίσης της ZRP. Ο στρόφαλος αυτός διαθέτει Knife-edged αντίβαρα για μείωση βάρους, ειδικές οπές διόδου λαδιού για καλύτερη λίπανση, ενώ η θερμική επεξεργασία πολλών σταδίων και η σκλήρυνση του στροφάλου με τη μέθοδο εναζώτωσης παρέχουν σημαντικά αυξημένη αντοχή. Από την AMS Performance προέρχεται το deletebalanceshaftkit, το οποίο αποτελείται από έναν άξονα, ο οποίος αντικαθιστά τον αντικραδασμικό άξονα του κινητήρα. Με την αντικατάσταση αυτή μειώνονται οι πιθανότητες να πάθει ζημιά ο ιμάντας χρονισμού στις υψηλές στροφές και φυσικά μειώνονται οι παρασιτικές απώλειες, με όφελος την ευστροφία και την απόδοση του κινητήρα. Παράλληλα, αλλάχθηκε η τροχαλία του στροφάλου με την ενισχυμένη Super Damper της ATI που έχει μεγαλύτερη εξωτερική διάμετρο κατά 12% και συνεισφέρει στην επιπλέον μείωση των κραδασμών. Στο κάρτερ τοποθετήθηκε το kit της Tomei, με διαφράγματα, για να υπάρχει πάντα επαρκής λίπανση ακόμα και όταν το αυτοκίνητο στρίβει με πολλά χιλιόμετρα. Στην κυλινδροκεφαλή, τώρα, έγιναν αρκετές αλλαγές στο valvetrain. Οι βαλβίδες, τα διπλά ελατήριά τους και τα retainers προέρχονται από την Ferrea, ενώ οι εκκεντροφόροι από την Kelford. Οι εκκεντροφόροι είναι συμμετρικοί με διάρκεια 272ο , με lift 11mm και χρησιμοποιούν ρυθμιζόμενα γρανάζια της Tomei και ιμάντα χρονισμού της GReddy. Τοποθετήθηκε επίσης ένας ρυθμιστής πίεσης λαδιού με κωδικό HLA από την Kiggly Racing, που φροντίζει να κρατά σταθερή την πίεση του λαδιού στα 15psi, σε όλο το φάσμα στροφών του κινητήρα. Τέλος, χρησιμοποιήθηκαν βίδες κεφαλής της ARP και ο κινητήρας μπήκε στην άκρη για να ασχοληθούμε με τα περιφερειακά του.
Περιφερειακές βελτιώσεις
Η πολλαπλή εισαγωγής προέρχεται από τη γκάμα της AMS, έχει κωδικόF1-I, το plenum της έχει 5,24lt όγκο, χρησιμοποιεί μεγάλα runners και ο αέρας καταλήγει στο εσωτερικό της, αφού περάσει πρώτα από την πεταλούδα γκαζιού της Boombaτων 70mm. Επάνω στην μπεκιέρα της AMS τοποθετήθηκαν τέσσερα μπεκ της Injector Dynamics, με παροχή 1.300cc/min, τα οποία τροφοδοτούνται με σωληνώσεις αεροπορικού τύπου από δύο αντλίες Walbro των 255lt/hr. Την πίεση του κυκλώματος την ρυθμίζει ο ρυθμιστής πίεσης της Fuelab, ενώ το καύσιμο φιλτράρεται από ένα φίλτρο καυσίμου της Earls. Το ψυγείο νερού είναι από αλουμίνιο και κατασκευάστηκε από την Koyo Race και χρησιμοποιεί ένα δοχείο αποθήκευσης ψυκτικού υγρού της STM και κολάρα σιλικόνης της Samco Sport. Επάνω από το ψυγείο έχει τοποθετηθεί το radiator plate της Cusco, το οποίο κατευθύνει τον αέρα προς την εξαγωγή του καπό. Επάνω από τους πολλαπλασιαστές τοποθετήθηκε το κάλυμμα της JMF, το οποίο ομορφαίνει αρκετά τον ήδη εντυπωσιακό χώρο του κινητήρα.
Ένα μικρό μωρό
Πλέον ο κινητήρας είχε όλες τις υποδομές για να υποδεχθεί το νέο «μωράκι». Ο χαρακτηρισμός αυτός πάει φυσικά για το turbo PT6062 Gen2 της Precision, το οποίο πατάει επάνω στην πολλαπλή εξαγωγής της HarrisExhaust, η οποία έχει κεραμική επίστρωση. Το turbo έχει λόγο A/R στην εξαγωγή 0.82, πάτημα Τ3 και διάμετρο φτερωτής συμπιεστή 60mm και είναι ικανό για ιπποδυνάμεις που φτάνουν τα 750Ps. Το turbo χρησιμοποιεί ένα external wastegate της TiAL των 44mm, καθώς και μια σκάστρα 50mm της ίδιας εταιρείας. Η Pavlidis Exhaust έχει κατασκευάσει τις σωληνώσεις του intercooler της ETS, οι οποίες έχουν 76mm διάμετρο. Το σύστημα εξαγωγής της Trust των 80mm χρησιμοποιεί ένα downpipe, επίσης των 80mm, κατασκευασμένο από τιτάνιο. Τη διαχείριση όλων των παραπάνω την έχει αναλάβει η μονάδα της Pectel E2, την οποία ανέλαβε ο Μιχάλης Παρίδης.
Ολοκληρωμένη εικόνα
Οι επεμβάσεις συνεχίζονται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και είναι διακριτικές και απαραίτητες. Εκεί θα συναντήσουμε τη μονάδα διαχείρισης του boost controller της GReddy, το μπαρόμετρο της Defi, καθώς και ένα πυρόμετρο και ένα όργανο πίεσης λαδιού, επίσης Defi. Το καντράν είναι της Ralliart και παρέα με τον επιλογέα της AMS ολοκληρώνουν την εικόνα στο εσωτερικό. Όλο το αμάξωμα έχει ντυθεί με wrapping από την AllStar Applies και, εκτός από την εντυπωσιακή διχρωμία, ξεχωρίζει από το lip spoiler στον μπροστινό προφυλακτήρα και από τις πλαϊνές ποδιές της Rexspeed. Η μετάδοση ενισχύθηκε με το δίδισκο συμπλέκτη της Exedy, καθώς και με τα custom συγχρονιζέ της Sychrotech, τα οποία είναι κατασκευασμένα από carbon. Με τέτοιες επιλογές σε μηχανικά μέρη δεν νομίζω ότι θα είχαμε τσιγκουνιές στο στήσιμο? Όχι φυσικά! Η ανάρτηση είναι η κορυφαία Type Flex της Tein, οι μπάρες θόλων της Cusco και τα πολυέμβολα φρένα της Brembo «δαγκώνουν» δίσκους διάστασης 330x28mm.
Κόντρες!
Το setup του EVO από την Κατερίνη είναι παρόμοιο με το ασημί EVO που είχαμε δοκιμάσει στο τεύχος #021, το οποίο είναι επίσης βελτιωμένο από την Kakimoto Developments. Δεν θα είχε φάση να τα βάλουμε για μία «virtual» κόντρα για να δούμε διαφορές? Το EVO από την Κατερίνη ξεκινάει στα πρώτα 18 μέτρα σε 2,39sec, ενώ το άλλο σε 2,42sec και το προβάδισμα αυτό του επιτρέπει να κάνει 4,32sec για τα 100km/h, ενώ το άλλο θέλει 4,38sec. Η εικονική κόντρα έχει ενδιαφέρον, γιατί η διαφορά τους είναι πολύ μικρή, με το EVO από την Κατερίνη να πιάνει τα 200km/h σε 12,54sec, ενώ το άλλο να ακολουθεί από κοντά σε 12,59sec. Στα 400 μέτρα, πρώτο με 12,19sec και 196,93km/h έρχεται το EVO από την Κατερίνη, με το άλλο να ακολουθεί σε 12,24sec, με έξοδο στα 196,89km/h. Μικρή είναι και η διαφορά τους στο 100-200km/h, με το Κατερινιώτικο EVO να κάνει 7,74sec και το Θεσσαλονικιώτικο 7,77sec. «Κόπια» πάνε τα εργαλεία!
Έργο τέχνης!
Το EVO αυτό είναι ένα πραγματικό στολίδι που χαίρεσαι να το βλέπεις. Το εντυπωσιακό look συνδυάζεται με έναν φοβερό κινητήρα με πάρα πολλές βελτιωτικές λεπτομέρειες. Δεν υπάρχει πραγματικά κανένας τομέας που να έχει αφεθεί στην τύχη, γι’ αυτό και το αυτοκίνητο αποδίδει και λειτουργεί στην εντέλεια. Χαιρόμαστε πραγματικά να βλέπουμε τέτοια αυτοκίνητα και περισσότερο από εμάς χαίρεται ο ιδιοκτήτης του, που περνάει πολλές ώρες μαζί του και δεν χάνει ευκαιρία να δείξει τον ολοκληρωμένο και εκρηκτικό χαρακτήρα του.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 2.021cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 85,5mm x 88mm
Σχέση Συμπίεσης: 10,0:1
Diamond πιστόνια 85,5mm
ZRP Heavy duty μπιέλες
ZRP billet στρόφαλος 88mm
AMS delete balance shaft kit
ATI damper crankshaft pulley
Tomei oil baffle
ARP βίδες στροφάλου
ARP βίδες μπιελών
Kelford εκκεντροφόροι
Tomei γρανάζια εκκεντροφόρων
GReddy ιμάντας χρονισμού
Ferrea βαλβίδες
Ferrea ελατήρια βαλβίδων
Ferrea etainers
Kiggly Racing HLA ρυθμιστής πίεσης λαδιού
ARP βίδες κεφαλής
Fullblown Rail kit
Walbro αντλία βενζίνης 255lt x2
ID1300x μπεκ καυσίμου
AMS Race μπεκιέρα
FUELAB ρυθμιστής πίεσης καυσίμου
EARLS φίλτρο καυσίμου
Precision PT6062 Gen2 V-Band turbo
TiAL 44mm external wastegate
Downpipe 80mm
K&N φιλτροχοάνη 100mm
Trust σύστημα εξαγωγής τιτανίου 80mm
ETS Race intercooler
Pavlidis Exhaust σωληνώσεις intercooler 76mm
TiAL σκάστρα 50mm
AMS F1-I πολλαπλή εισαγωγής
BOOMBA πεταλούδα γκαζιού 70mm
Koyo race ψυγείο νερού
STM δοχείο νερού
JMF cam κάλυμμα πολλαπλασιαστών
Cusco cooling radiator panel
Golden eagle φλάντζα πολλαπλής εισαγωγής
PECTEL E2 ECU by Mike Paridis
GReddy boost controller
GReddy boost valve
AEM 3.5bar map sensor
Custom kakimoto developments relocation battery kit
Defi gauges μπαρόμετρο
Defi gauges πίεση λαδιού
Defi gauges πυρόμετρο
Ralliart καντράν
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Exedy twin plate HD συμπλέκτης
Synchrotech carbon synchro 1-5 σχέσεις
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Rexspeed front lip
Rexspeed πλαϊνές ποδιές
AllStar applies wrapping αμαξώματος
AMS λεβιές ταχυτήτων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
Tein Flex coilover kit
Cusco strut front power brace
Brembo αεριζόμενοι δίσκοι 330x28mm εμπρός
Brembo τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός
Ferodo DS2500 τακάκια
Goodridge σωληνάκια αεροπορικού τύπου
ΤΡΟΧΟΙ
Enkei RPF 7,5Jx18in ζάντες
Federal AV 225/40 ελαστικά
TUNED BY:
Kakimoto Developments
Προέκταση Μεάνδρου,
Ωραιόκαστρο 57013,
Θεσσαλονίκη
Τηλ.: 2314002394
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC STOCKCAR*
0-60 2,34
0-80 2,99
0-100 4,32
0-120 5,61
0-140 6,87
0-160 8,32
0-180 10,48
0-200 12,54
AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,39 @ 62,14
60 4,24 @ 97,94
100 5,52 @ 119,15
200 8,15 @ 157,74
400 12,19 @ 196,93
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
100-200 7,74
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 4,01
80-110 1,89
100-140 2,17
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Δεν γίνεται να μην του ρίξεις μια δεύτερη ματιά όταν το δεις. Δεν γίνεται να μην το περιτριγυρίσεις προκειμένου να παρατηρήσεις όλες του τις λεπτομέρε...