Dacia Duster 1,5dCi 110Ps

Dacia Duster 1,5dCi 110Ps

Γεγονός

Είναι η εκτίμηση και ο σεβασμός που έχεις σε ένα αυτοκίνητο που καταφέρνει να προσφέρει τόσα πολλά, σε χαμηλό κόστος. Ένα αυτοκίνητο που σε κάνει να αναρωτιέσαι τι πληρώνεις, όταν δίνεις τα διπλά και τα τριπλά για κάποιο άλλο το οποίο είναι μεν καλύτερο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι δύο ή τρεις φορές καλύτερο. Την ίδια δουλειά κάνει και αυτό. Θα χωρέσει όλη την οικογένεια, είναι ασφαλές, οικονομικό, καινούριο και με 5 χρόνια εγγύηση. Ειδικά στην πιο απλή του βενζινοκίνητη έκδοση, με 13.670 ευρώ, είναι πραγματικά ευκαιρία. Είναι ένα αυτοκίνητο που θα το επιλέξει ο συνειδητοποιημένος αγοραστής γι’ αυτό που είναι και όχι για αυτό που θα ήθελε να είναι και μάλιστα όταν έχεις δώσει τόσα χρήματα, είναι πολύ δύσκολο να μετανιώσεις για την επιλογή σου. Τρανή απόδειξη της επιτυχίας του μοντέλου είναι και η τέταρτη θέση της κατηγορίας που κατέχει πανευρωπαϊκά, μία εκπληκτική επίδοση για μία εταιρεία που γύρισε από το παρελθόν και μάλιστα από ένα κακό παρελθόν.

                

Ανανέωση

Το μοντέλο της δοκιμής είναι ένα εκτεταμένο Facelift, με πιο έντονη σχεδιαστική προσωπικότητα, όπου το εμπρός μέρος, με τη μεγάλη μάσκα και τα τοποθετημένα -στα άκρα- φωτιστικά σώματα, έχει σαν αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να δείχνει πιο πλατύ. Ο σχεδιασμός του ανανεωμένου Duster είναι πιο δυναμικός και μοντέρνος, με πιο τονισμένο το εκτός δρόμου προφίλ του. Στην έκδοση 4x2 έχει 210mm απόσταση από το έδαφος, τιμή εξαιρετική για την κατηγορία, με τις γωνίες προσέγγισης, ράμπας και φυγής να είναι αντίστοιχα 30, 21 και 34 μοίρες (έκδοση 4x4 33Ο ). Γενικά, κανένα τμήμα του αμαξώματος δεν είναι ίδιο με του προηγούμενου μοντέλου, αλλά η πλατφόρμα παρέμεινε ουσιαστικά η ίδια. Μόνο το συνολικό μήκος αυξήθηκε κατά 26mm λόγω των ενισχύσεων, ώστε να περάσει το αυτοκίνητο τα αυστηρότερα crash test κι έτσι το Duster 2 έχει μήκος 4.341mm, πλάτος 1.804mm, ύψος 1.682mm και μεταξόνιο στα 2.674mm. Ακόμη και το προσθιοκίνητο μοντέλο, όπως αυτό εδώ της δοκιμής, δεν βρίσκει εύκολα κάτω, οι κοντές σχέσεις του κιβωτίου το βοηθούν στις ανηφόρες και η ανάρτηση δεν τερματίζει. Οι αποθηκευτικοί χώροι στην καμπίνα φτάνουν τα 27,2lt και το πορτ μπαγκάζ τα 478lt. Ο κινητήρας πετρελαίου 1.5 dCi 110Ps, προέλευσης φυσικά Renault, συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, είναι ροπάτος, πολύ οικονομικός, με μέση κατανάλωση δοκιμής τα 6,8lt/100km, χωρίς καμία προσοχή από μέρους μας και ο θόρυβος που φτάνει στα αυτιά των επιβατών από αυτόν μειώθηκε κατά 50% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο εξαιτίας των καλύτερων, αλλά και περισσότερων ηχομονωτικών υλικών. Για ακόμα καλύτερη ηχομόνωση, διαθέτει αρκετές βελτιώσεις σε ανάρτηση και ελαστικούς συνδέσμους, όπως τα silent blocks, αλλά και 0,35mm πιο χοντρά κρύσταλλα στα εμπρός παράθυρα. Για μεγαλύτερη άνεση του οδηγού, διαθέτει πιο αναπαυτικά καθίσματα με περισσότερες ρυθμίσεις, αλλά και τηλεσκοπικά ρυθμιζόμενο τιμόνι. Το ταμπλό του είναι διαφορετικό, με καλύτερη σχεδίαση, εργονομία και αναβαθμισμένα υλικά, που μπορεί να μην ανταγωνίζονται τα ακριβότερα μοντέλα, αλλά, είπαμε, με τιμή μικρομεσαίου δεν είναι το παιδί θαύμα για να είναι εφάμιλλο με αυτοκίνητα που κοστίζουν άλλο τόσο. Το επίπεδο εξοπλισμού στη μεσαία έκδοση Sportive είναι αρκετά πλούσιο και περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, cruise control, σύστημα πλοήγησης με οθόνη αφής 7in και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.

 

Σαφώς καλύτερο

Το πρώτο πράγμα που σου προκαλεί εντύπωση σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είναι η ποιότητα κύλισης και η απουσία θορύβου τόσο από το δρόμο όσο και από τον κινητήρα. Σε σχέση με το προηγούμενο Duster, το νέο είναι πολύ πιο ραφιναρισμένο και πολιτισμένο. Επίσης σαφώς ελαφρύτερο είναι και το τιμόνι που είναι πλέον σαφώς προσανατολισμένο στην εύκολη μετακίνηση εντός πόλης. Όμως και στον αυτοκινητόδρομο, το νέο Duster ταξιδεύει ακόμα πιο ξεκούραστα. Η ανάρτηση -σε συνδυασμό με το 65άρι προφίλ των ελαστικών- προσφέρει άνεση και ανεμελιά όσον αφορά το πού βρίσκονται οι λακκούβες, αφού δεν χρειάζεται να σκανάρεις με τα μάτια την άσφαλτο για να σώσεις τις ζάντες και την ανάρτηση. Αυτό φυσικά όμως έχει και το ανάλογο τίμημα, που δεν είναι άλλο από τη μειωμένη αίσθηση στο τιμόνι και τις μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος. Τα φρένα του δεν θα σε προβληματίσουν σε κανονική χρήση, αλλά δεν τους αρέσει η συνεχής χρήση, η οποία όμως δεν προβλέπεται έτσι κι αλλιώς για τέτοιου είδους όχημα, εκτός από κάποια μεγάλη κατάβαση από βουνό, όπου καλό είναι να χρησιμοποιούμε την ανάλογη σχέση μετάδοσης σε όλα τα αυτοκίνητα για να μην ταλαιπωρούμε τα φρένα. Τα λάστιχα, που είναι all season, δεν προσφέρονται για sport οδήγηση, αλλά έχουν δυνατό σκελετό και αντέχουν στην καταπόνηση. Το νέο Duster αποτελεί το πιο οικονομικό C-SUV της αγοράς, καθώς ξεκινάει από τα €13.670, με κινητήρα βενζίνης 1.6lt 115Ps, με την τετρακίνητη έκδοση να ξεκινάει από τα €15.500. Με τον 1.5dCi 110Ps κοστίζει €15.080, ενώ η έκδοση δοκιμής φτάνει τα €16.180. Σε γενικές γραμμές, πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που κάνει όλα αυτά που υπόσχεται και τα κάνει αρκετά καλά. Για να το θέσω πιο σωστά, τα κάνει πολύ καλύτερα απ’ όσο κοστίζει.

 

Μας άρεσε (+)

Άνεση ανάρτησης

Απόσταση από το έδαφος

Χώροι

Αχτύπητο Value for money

Δεν μας άρεσε (-)

Μέτρια υλικά στο εσωτερικό

Αίσθηση τιμονιού

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τιμή βασικής έκδοσης 1.5dCi 4x2 110Ps (Ambiance): €15.080

Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.5dCi 4x2 110Ps (Sportive): €16.180

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.461cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 76mm x 80,5mm

Σχέση Συμπίεσης: 15,7:1

Τροφοδοσία: Common rail, υπερτροφοδότης 

Βάρος (kg): 1.205

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: MacPherson με κάτω τριγωνικά ψαλίδια

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με διπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Ταμπούρα 9in

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):110/4.000

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 26/ 1.750

0-100km/h (sec): 11,8

Τελική Ταχύτητα (km/h): 171

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 6J x 16in

Ελαστικά: 215/65 R16

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km):       115

 

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km):  4,4

Δοκιμής (lt/100km):    6,8  

 

Αρθρογράφος

 

Νέος CEO για την Jeep στην Ευρώπη

Νέος CEO για την Jeep στην Ευρώπη

Ο κ. Eric Laforge αναλαμβάνει τη θέση του Επικεφαλής της μάρκας Jeep για την Ευρώπη