Πρώτη Επαφή: Νέο Ford Focus
New Edge
ToFord Focus άλλαξε τα στάνταρ της κατηγορίας, όταν παρουσιάστηκε το 1998. Κανείς δεν περίμενε την εξωπραγματική μετάβαση από το γερασμένο Escort σε ένα μοντέρνο σχεδιαστικά σύνολο, με τιμόνι και ανάρτηση που έκαναν τα GTi της εποχής να χλωμιάζουν. Η παρουσίαση της τέταρτης γενιάς του μοντέλου ήταν ανάμεσα στις πιο αναμενόμενες της χρονιάς και όχι άδικα. Δεδομένου της μεγάλης επιτυχίας του μοντέλου (16 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως), δεν χρειάζεται φυσικά να αναφέρουμε πόσο σημαντικό είναι το Focus για τη Ford. Το νέο μοντέλο είναι σχεδιασμένο από το μηδέν, εγκαινιάζοντας μία νέα εποχή στην τεχνολογία, στην πολυτέλεια, στην ευρυχωρία και στην οδηγική εμπειρία. Βασίζεται στη νέα πλατφόρμα C2 της Ford, η οποία, χάρη στη νέα δομή του πατώματος και τη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής, βελτίωσε τη στρεπτική ακαμψία κατά 20% και μείωσε το βάρος από 70kg, όταν εξοπλίζεται με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, έως 88kg, όταν εφοδιάζεται με ημιάκαμπτο άξονα. Τι πράγμα? Ημιάκαμπτος σε Focus?! Ναι, είναι αλήθεια, αλλά μην προτρέχετε… Ο ημιάκαμπτος προέρχεται από το νέο Fiesta ST (μαζί με τα force vectoring ελατήρια) και εξοπλίζει τα Focus Titanium και ST-Line με ιπποδυνάμεις μέχρι 125Ps. Από εκεί και πάνω, όλα τα μοντέλα διαθέτουν άξονα πολλαπλών συνδέσμων, όπως και τα Focus Vignale, Active και Wagon ανεξαρτήτως κινητήρα.
Πιο κομψό, πιο premium
Το νέο Focus σηματοδοτεί μία νέα γλώσσα σχεδιασμού της Ford, η οποία αποχαιρετά τις αιχμηρές γραμμές για ένα σύνολο πιο κομψό και εύπεπτο σε ένα πιο ευρύ κοινό. Ακριβώς, δηλαδή, ό,τι έκανε και με το νέο Fiesta. Οι μπροστινές κολώνες ήρθαν πιο πίσω, παρέχοντας τη δυνατότητα για μακρύτερο καπό με πιο απαλά νεύρα, δίνοντας μία πιο premium αύρα. Η μεγάλη μπροστινή μάσκα μαζί με τη σχεδίαση του προφυλακτήρα είναι τα δύο κύρια στοιχεία που χαρακτηρίζουν την κάθε έκδοση. Χρωμιομένες λωρίδες για το Titanium, μάσκα με μαύρο περίγραμμα και κυψέλες και μεγάλες εισαγωγές αέρα για το ST-Line, μάσκα με σατινέ λεπτομέρειες για το Vignale και τέλος, μαύρα προστατευτικά πλαστικά για το off road look του Active. Σε κάθε περίπτωση, η σπορτίφ και σύγχρονη σιλουέτα του νέου Focus έχει και αντίκτυπο στην αεροδυναμική απόδοση του αμαξώματος που φτάνει τον κορυφαίο συντελεστή Cd:0,27, κάτι που σύμφωνα με τη Ford συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης σε ποσοστό 10%. Στο πίσω μέρος, τα οριζόντια πλέον φώτα είναι τοποθετημένα όσο το δυνατόν πιο έξω, για να ενισχύσουν την εντύπωση του αυξημένου πλάτους. Μιλώντας για τις διαστάσεις, το μήκος του νέου μοντέλου αγγίζει τα 4.378mm, το πλάτος τα 1.825mm και το ύψος τα 1.454mm. Συγκριτικά με το παρελθόν έχουμε ελάχιστη διαφορά, με το νέο Focus να είναι 20mm μακρύτερο, 2mm πιο πλατύ και 30mm πιο κοντό. Μόνο το μεταξόνιο αυξήθηκε σημαντικά (+52mm), φτάνοντας τα 2.700mm. Αυτή η αύξηση είχε τεράστια επίπτωση στο διαθέσιμο χώρο στην καμπίνα, ιδιαίτερα για τους πίσω επιβάτες, ένα σημείο που το τελευταίο Focus σίγουρα υστερούσε.
Το νέο benchmark!
Μόλις φτάσαμε στο σημείο όπου παραλαμβάναμε τα αυτοκίνητα, πήραμε αρχικά ένα ST-Line. Σε μπλε χρώμα, με τον 1.5EcoBoost 182Ps. Μόλις καθίσεις στο κάθισμα αντιλαμβάνεσαι αμέσως την προσπάθεια της εταιρείας για ανώτερη ποιότητα και κορυφαία εργονομία. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου που η Ford δηλώνει ότι το νέο Focus είναι το πιο ποιοτικό μοντέλο που έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα. Τα υλικά είναι στην πλειοψηφία τους μαλακά, ο διάκοσμος πλούσιος και προσεγμένος, ενώ η σχεδίαση είναι κοντά στη φιλοσοφία του νέου Fiesta, με τη μεγάλη κεντρική οθόνη αφής να αιωρείται από το ταμπλό, που είναι πλέον λιγότερο ογκώδες. Το ανανεωμένο σύστημα SYNC3 διαθέτει και το FordPass Connect, που δίνει τη δυνατότητα σύνδεσης μέχρι και 10 συσκευών, αλλά και μετατροπής του Focus σε WiFi hotspot! Το τεχνολογικό υπόβαθρο του νέου Focus είναι σημαντικά αναβαθμισμένο χάρη στο πακέτο υποβοήθησης οδηγού Ford Co-Pilot360, αλλά, αν ξεκινήσω να αναφέρω τα συστήματα, θέλω δύο ακόμα σελίδες, οπότε αυτά όταν θα έχουμε κανονική δοκιμή του μοντέλου στη χώρα μας. Ας εστιάσουμε λοιπόν σε κάτι πιο σημαντικό, την οδήγηση! Το ST-Line κάθεται σε 10mm χαμηλότερα ελατήρια, με το setup της ανάρτησης να διαφοροποιείται αρκετά από τα υπόλοιπα μοντέλα, δίνοντας σαφές προβάδισμα στη σπορ οδήγηση. Βέβαια, η Ford ήταν τόσο απόλυτη στην επίτευξη του ιδανικού -σε κάθε περίπτωση- στησίματος, που άλλαζε την προφόρτιση στα ελατήρια κάθε 20kg επιπλέον βάρους (ανάλογα με την έκδοση και τον εξοπλισμό), φτάνοντας συνολικά τα 45 διαφορετικά setup αμορτισέρ-ελατηρίων!
Ο 1.5EcoBoost κινητήρας με τα 182Ps είναι φυσικά μία detuned έκδοση του Fiesta ST και αποδίδει εξαιρετικά σε ένα μεγάλο φάσμα, ακόμα και μέχρι τις ψηλές rpm, χωρίς λαχάνιασμα, ενώ δύσκολα θα καταλάβεις την τρικύλινδρη αρχιτεκτονική του. Ακόμα και ο ήχος του είναι πολύ ευχάριστος! Το τιμόνι είναι όχι μόνο το καλύτερο της κατηγορίας σε ακρίβεια και αίσθηση, αλλά είναι τόσο καλό που το συγκρίνεις με τα GTI του C-segment… Σημαδεύεις και το ιδανικά ζυγισμένο πλαίσιο ακολουθεί σε βαθμό που δυσκολεύεσαι να πιστέψεις. Ακόμα και στην οδήγηση υπό πίεση, το Focus δεν ιδρώνει, αφού το Ford Stability Control χρησιμοποιεί torque-vectoring «φρεναρισματάκια» και στους 4 τροχούς, πριν επέμβει το ESP για να σε βοηθήσει να διατηρήσεις την ιδανική γραμμή! Το Focus ST-Line εικάζουμε ότι θα μονοπωλήσει στις πωλήσεις, αφού αποτελεί μία εξαιρετικά ολοκληρωμένη και συνάμα σπορ λύση για οικογενειακό αυτοκίνητο. Παράλληλα, η ανάρτηση έχει πλέον μία πιο ποιοτική και ραφιναρισμένη αίσθηση. Η διαφορά των εκδόσεων με ημιάκαμπτο σε σχέση με την υλοποίηση των πολλαπλών συνδέσμων είναι ελάχιστα αισθητή, με τη δεύτερη λύση να προσφέρει ακόμα καλύτερο φιλτράρισμα και ποιότητα κύλισης που αγγίζει τα επίπεδα των premium κατασκευαστών. Αποκάλυψη ήταν και η έκδοση Vignale. Εξαιρετικά άνετο και ομοιογενές, με όμορφες και ποιοτικές δερμάτινες επενδύσεις σε καθίσματα και ταμπλό. Εδώ, ο 1.5EcoBoost απέδιδε 150Ps, αλλά συνδυαζόταν με το νέο αυτόματο 8άρι κιβώτιο. Χρησιμοποιεί μετατροπέα ροπής, είναι γρήγορο και άνετο με ένα μικρό μονάχα «δισταγμό» στα κατεβάσματα. Το Vignale ήταν εξοπλισμένο και με το νέο σύστημα ανάρτησης Continuously Controlled Damping (CCD), που ελέγχει τις συνθήκες του δρόμου κάθε 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου και αλλάζει τη δύναμη απόσβεσης των αμορτισέρ, ισιώνοντας πραγματικά τις ανωμαλίες του δρόμου. Σε κάθε περίπτωση, όλες οι εκδόσεις του νέου Ford Focus καταφέρνουν να σου σχηματίσουν ένα χαμόγελο, όχι μόνο διατηρώντας, αλλά ενισχύοντας τον εξαιρετικά ζωντανό και πολυδιάστατο οδηγικό χαρακτήρα του μοντέλου. Ταυτόχρονα, είναι σημαντικά πιο άνετο, ευρύχωρο και ποιοτικό, ενώ έρχεται πάνοπλο με εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης οδήγησης. Η έλευση του νέου Ford Focus στις Ευρωπαϊκές αγορές (στη χώρα μας στα τέλη Αυγούστου) θα ταράξει τις ισορροπίες του C-Segment, με το νέο μοντέλο να εκθρονίζει προτάσεις premium κατασκευαστών…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
1.0ECOBOOST 125Ps
ΤΥΠΟΣΤρικύλινδρος σε σειρά
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 999
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 71,9 x 82
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 10,5:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 125/6.000
ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 17,3/1.400-4.500
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km) 4,8/5,6(8AT)
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (gr/km) 108/126(8AT)
0-100KM/H (sec) 10/11,1(8AT)
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 200/195(8AT)
1.5ECOBOOST 150/182Ps
ΤΥΠΟΣΤρικύλινδρος σε σειρά
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.497
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 84 x 90
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 11:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 150/5.400 - 182/6.000
ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 24,5/3.000
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km) 5,3/5,5
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (gr/km) 121/124
0-100KM/H (sec) 8,8/8,3
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 210/222
1.5TDCI 120Ps
ΤΥΠΟΣΤετρακύλινδρος σε σειρά
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.499
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 75 x 84,8
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 16,4:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 120/3.600
ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 30,6/ 1.750-2.250
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km) 3,6/4,2(8AT)
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (gr/km) 94/111(8AT)
0-100KM/H (sec) 10/10,2(8AT)
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 196/193(8AT)
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Audi θα αποκαλύψει τις ανανεωμένες εκδόσεις τόσο του e-tron όσο και του e-tron Sportback, στις 9 Νοεμβρίου.