DS3 1.6THP 313Ps

DS3 1.6THP 313Ps

Ένα ταξίδι στη Θεσσαλονίκη πάντα είναι μία ωραία εμπειρία. Γνωρίζεις καινούργιους ανθρώπους, βλέπεις και δοκιμάζεις διαφορετικά αυτοκίνητα και γεμίζεις το μυαλό σου με όμορφες εμπειρίες, αλλά και δυνατές στιγμές. Αυτό όμως που μου αρέσει ακόμα περισσότερο είναι όταν γνωρίζω ανθρώπους που πραγματικά αγαπάνε το περιοδικό και το διαβάζουν ανελλιπώς από το πρώτο τεύχος! Φανατικοί αναγνώστες που θυμούνται παλιότερες δοκιμές, που πολλές από αυτές τις έχω γράψει εγώ και ξεκινάει μια άκρως ενδιαφέρουσα, καθαρά αυτοκινητιστική κουβέντα που δεν έχει τελειωμό. Και κάπου εκεί είναι που νιώθεις πιο ολοκληρωμένος, γιατί αυτά που γράφεις, κάποιος όχι μόνο τα έχει διαβάσει, αλλά τα θυμάται και τα συζητά μαζί σου! Και σε κάνει να θυμάσαι παλιότερες δοκιμές, έντονες στιγμές γεμάτες αδρεναλίνη, με φοβερά αυτοκίνητα και τόσα ακόμα, που γεμίζουν άνετα ολόκληρη βιβλιοθήκη. Βασικά, τώρα που το σκέφτομαι την έχουν γεμίσει ήδη και θα πρέπει να φτιάξω καινούργια ράφια...

Ένας ακόμα αναγνώστης!

Ο Θάνος, λοιπόν, είναι ένας από τους χιλιάδες φανατικούς αναγνώστες μας που μας στηρίζει επί σειρά ετών. Η κουβέντα που είχαμε μαζί του την ώρα της φωτογράφισης και κατόπιν της δοκιμής κράτησε πολλές ώρες και αναλώθηκε κατά βάση τόσο στο δικό του αυτοκίνητο όσο και σε παλιότερες δοκιμές. Επειδή όμως εσείς τις παλιότερες δοκιμές είμαι σίγουρος ότι τις έχετε διαβάσει, καλό θα ήταν να συνεχίσω να γράφω για το DS3 του Θάνου. Ο Θάνος, λοιπόν, έχει αρκετά χρόνια στην κατοχή του το DS3 και σχεδόν αμέσως μόλις το πήρε ξεκίνησε να το σκαλίζει για να του δώσει μερικά παραπάνω άλογα και, όπως έγραψα και στην αρχή, παίζει να είναι το πρώτο DS3 που κυκλοφόρησε στην Ελλάδα βελτιωμένο. Σε πρώτη φάση είχε ξεκινήσει με την πολλαπλή εξαγωγής και τη μεγαλύτερη τουρμπίνα από το John Cooper Works R56. Από τότε όμως πέρασαν αρκετά χρόνια και πλέον το DS3 του είναι σφυρήλατο, με εκκεντροφόρους, μεγαλύτερο turbo και κάτι παραπάνω από 300Ps στο στρόφαλο.

Σπάνιο θέαμα

Αν και έχουμε δοκιμάσει ορισμένα DS3 στο παρελθόν, δεν είναι και από τα αυτοκίνητα που συναντάς κάθε μέρα. Το καλό με τα DS3 είναι ότι μοιράζονται τα ίδια μηχανικά μέρη τόσο με τα 207 GT/Rallye/RC όσο και με τα MINI Cooper S/JCW, οπότε η βελτίωσή τους έχει αρκετές λύσεις και μπορείς εύκολα να πάρεις δύναμη με αξιοπιστία και σχετικά εύκολα κιόλας. Τα μηχανικά μέρη του DS3 του Θάνου τα ανέλαβε ο Νίκος Καλούμενος της Voltage Tech, το στήσιμο η Suspension Specialist του Σπύρου Τσουτσούμπεη και τέλος, την ECU ο Δημήτρης Πατακός της SP Tunes. Το αποτέλεσμα ήταν ένα ιδιαίτερα ολοκληρωμένο και γρήγορο αυτοκίνητο (για τα άλογά του), το οποίο μάλιστα έγραψε και καλούς χρόνους όπως θα δείτε σε λίγο!

Μία μικρή σφαγή!

Πριν μερικούς μήνες, ο Βασίλης είχε δοκιμάσει ένα DS3 με 275 άλογα στους τροχούς, στο τεύχος #038. Μάλιστα, είχε κάνει σύγκριση στους χρόνους του DS3 με ένα MINI Cooper S F56 με 309Ps από το τεύχος #035. Λοιπόν, το DS3 του Θάνου είναι πιο γρήγορο τόσο από στάση όσο και από ρεπρίζ και από τα δύο! Στη δυναμομέτρηση που μας έδωσε, όμως, η πίεση που σήκωσε ήταν μόλις μέχρι τα 1,3bar, γιατί από εκεί και πάνω το αυτοκίνητο πατίναρε, στις μετρήσεις όμως που ήμασταν περίπου στο 1,5bar, ο συμπλέκτης, που προέρχεται από τη γκάμα της LuK και προορίζεται κανονικά για 207 diesel, λειτούργησε όπως πρέπει και έτσι, λοιπόν, το DS3 του Θάνου πέρασε αέρα μπροστά. Πιο αναλυτικά, ο Θάνος ξεκινάει ελαφρώς καλύτερα στα πρώτα 18 μέτρα, με 2,8sec, όταν το άλλο DS3 έκανε 2,96sec και το ΜΙΝΙ με το αυτόματο σασμάν, 2,85sec. Τα 100km/h έρχονται σε 6,45 για το DS3 του τεύχους #038, σε 6,26sec για το ΜΙΝΙ και σε μόλις 5,87sec για τον Θάνο! Για τα δε 400 μέτρα, ο Θάνος έχει ένα μεγάλο προβάδισμα με 13,76sec και 180,91km/h έξοδο, όταν το άλλο DS3 θέλει 14,43sec και 175,06km/h και το ΜΙΝΙ 14,29sec με 170,37km/h. Μην ξεχνάμε βέβαια ότι το DS3 του παλιότερου τεύχους είχε μία ελαφρώς μικρότερη τουρμπίνα TD04, ενώ ο Θάνος φοράει μία Garrett GT2860RS, έτσι; Γι’ αυτό και οι μεγάλες διαφορές σε ρεπρίζ, τόσο στο 60-160km/h που το ένα DS3 θέλει 8,83sec και του Θάνου 7,71sec όσο και στο 100-200km/h με 13,23sec και 11,02sec αντίστοιχα.

Ένα απλό καθημερινό αυτοκίνητο…

Ο Θάνος κυκλοφορεί με το DS3 σε καθημερινή βάση και δεν του λείπει τίποτα από το εσωτερικό, μέχρι και aftermarket ηχοσύστημα είχε με ενισχυτή, ηχεία και subwoofer! Βασικά μέχρι και εργαλειοθήκη είχε στο πορτ-μπαγκάζ. Το γεγονός ότι φοράει σφυρήλατα πιστόνια της CPS με ενισχυμένες μπιέλες της ZRP και reprofiled εκκεντροφόρους από την Boubis Cams δεν είναι κάτι που θα το κάνει να χάσει τη χρηστικότητά του, αφού η διαχείριση, που έχει γίνει μέσω της εργοστασιακής ECU από τον Δημήτρη Πατακό, είναι υποδειγματική. Λίγο η εξάτμιση θα κουράσει με το θόρυβο, αλλά, είπαμε, σε αυτοκίνητο με 300 και βάλε άλογα μπαίνεις, μην τα θες και όλα δικά σου! Τα 76mm των σωληνώσεων, το μεσαίο και το τελικό μαζί με την πολλαπλή εξαγωγής, που αντικατέστησε την αντίστοιχη από το JCW, έχουν κατασκευαστεί από την Gialantzis Exhaust και δίνουν μία αρκετά «ζωντανή» παρουσία στο πάτημα του γκαζιού. Βοηθάει βέβαια και το 38άρι external της TiAL, αλλά και η σκάστρα 008 της Forge. Εξωτερικά, το intercooler της Forge Motorsport προδίδει τον...βελτιωμένο χαρακτήρα του DS3 και το ελαφρά χαμηλωμένο αμάξωμα κατά 2,5cm από τα ελατήρια της Eibach, τα οποία συνδυάστηκαν με αμορτισέρ Β8 της Bilstein. Εντάξει και οι τετραπίστονες Brembo μπροστά σε υποψιάζουν λίγο. Το εσωτερικό, πάντως, εκτός από πλήρες, φιλοξενεί και το boost controller PRD500, καθώς και τα όργανα για την πίεση και τη θερμοκρασία του λαδιού και το a/f meter της Innovate.

Δυναμίτης!

Με αυτό το setup και αυτές τις επιδόσεις, το DS3 του Θάνου είναι το γρηγορότερο της σύγχρονης οικογένειας PSA που έχουμε δοκιμάσει μέχρι στιγμής. Εκτός από γρήγορο είναι και προσεγμένο, αφού παρά τα σχεδόν 8 χρόνια που έχει ως βελτιωμένο και στα χέρια του Θάνου είναι σε άψογη κατάσταση και εμφανισιακά, αλλά -το κυριότερο- και λειτουργικά. Μακάρι σε κάθε ταξίδι που κάνουμε εκτός Αθηνών να συναντάμε ανθρώπους σαν τον Θάνο, που να μοιράζονται ακριβώς το ίδιο πάθος με εμάς για το αγαπημένο μας περιοδικό!                       

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.598cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 77mm x 85,8mm

Σχέση Συμπίεσης: 9,5:1

CPS πιστόνια

ZRP μπιέλες

Boubis Cams εκκεντροφόροι

Forge 008 σκάστρα

TiAL external wastegate 38mm

Garrett GT2860RS turbo

Gialantzis Exhaust πολλαπλή εξαγωγής

Gialantzis Exhaust σύστημα εξαγωγής 76mm

Forge Motorsport intercooler

DNA φιλτροχοάνη

SP Tunes ECU remapping

PRD 500 Boost controller

Opel Insignia V6 μπεκ καυσίμου

Got boost δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού

Innovate πίεση λαδιού

Innovate θερμοκρασία λαδιού

Innovate a/f

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Bilstein B8 αμορτισέρ

Eibach ελατήρια 2.5cm

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

LuK set συμπλέκτη

207 RC βολάν

ΑΜΑΞΩΜΑ

Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

Brembo 4πίστονες δαγκάνες εμπρός

Brembo αεριζόμενοι χαρακτοί δίσκοι 302mm εμπρός

Ferodo S2000 τακάκια

ΤΡΟΧΟΙ

Braid Full Race-A 7Jx17in ζάντες

Goodyear Eagle F1 205/45 ελαστικά

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ                                                                       

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο MAHA LPS3000 της Dyno Exelixis

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 312,9/6.725

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 40,2/5.135

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 3,71

0-80                 4,82

0-100               5,87

0-120               7,55    

0-140               9,10

0-160               10,79

0-180               13,65

0-200               17,42

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,80     @        49,09

60        5,09     @        84,99

100      6,55     @        111,94

200      9,40     @        143,76

400      13,76   @        180,91

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80               3,96

80-110             2,55

100-140           3,54

 

Roll με 2α

ΚΜ/Η             SEC

60-120             4,84

60-160             7,71

60-200             13,86

100-200           11,02

Tuned by:

Voltage Tech

Χαλκιδικής 78

Περιοχή Μαρτίου

Θεσσαλονίκη

Τηλ.: 2310 815 328

SP Tunes

Θεσσαλονίκης 18

Θεσσαλονίκη

Τηλ.: 2314 011 119

 

Αρθρογράφος

 

Ford Pro Charging

Ford Pro Charging

Η Ford Pro λανσάρει μία ολοκληρωμένη end-to-end λύση φόρτισης που θα βοηθήσει τους πελάτες να αυξήσουν την παραγωγικότητα του ηλεκτροκίνητου στόλου το...