DS3 Cabrio 1.2PureTech 171PS
Δεν είναι η αγαπημένη μου κατηγορία τα μικρά τρικύλινδρα turbo, όμως μετά από αυτό το DS3 αρχίζει και έχει ενδιαφέρον αυτή η κατηγορία. Ο λόγος; Πήξαμε στα Fiesta, έχει γεμίσει ο τόπος και τα περισσότερα μάλιστα είναι και βελτιωμένα, σε λίγο καιρό πιο εύκολα θα βρίσκεις εργοστασιακό 20VT Ibiza παρά χιλιάρι Ecoboost Fiesta! Ευτυχώς, εμφανίστηκε ο Στέφανος να σπάσει τη μονοτονία στην κατηγορία με το DS3 του.
Κάπου σε ξέρω εσένα
Το 2017, η DS μας παραχώρησε για δοκιμή το -τότε- δημοσιογραφικό DS3 στην έκδοση Sport Chic, με τον 1.2PureTech που απέδιδε 130Ps. Από τότε θυμάμαι που συζητάγαμε ότι πολύ δύσκολα κάποιος θα δώσει €25.000 γι’ αυτό το αυτοκίνητο, αφού ούτε τόσο γρήγορο είναι ούτε τόσο σπορ, αλλά και ούτε τόσο «λεζάντα». Σε αυτήν την έκδοση, η ανάρτηση είναι αρκετά σκληρή και το τιμόνι άμεσο, με αποτέλεσμα στο δρόμο να μην είναι και τόσο άνετο όσο θα έπρεπε. Το δημοσιογραφικό DS3 Cabrio, λοιπόν, που δοκιμάσαμε το 2017, ευτυχώς βρέθηκε στα χέρια «δικού μας» ανθρώπου και πλέον φοράει ήδη μία βελτίωση πρώτου σταδίου. Ο Στέφανος εκμεταλλεύτηκε τη χαμηλότερη τιμή που είχε το δημοσιογραφικό και αποφάσισε να το αγοράσει. Αυτό βέβαια έχει τα θετικά του, αλλά και τα αρνητικά του, δεν φαντάζεστε τι κάφροι που είμαστε μερικοί δημοσιογράφοι…
Τρία χρόνια μετά
Αν διαβάσατε το άρθρο μας στο powermag.gr, θα θυμηθήκατε ότι αυτή η έκδοση απέδιδε 130Ps και 20,3kgm ροπής. Καθόλου άσχημα για χιλιοδιακοσάρη κινητήρα. Πλέον, όμως, αποδίδει 170Ps στις 4.500rpm, με 23kgm ροπής στις 3.500rpm. Φοράει ένα πιο ελεύθερο φίλτρο της K&N μέσα στο εργοστασιακό φιλτροκούτι, μία ολόσωμη εξάτμιση 60mm με 200άρη καταλύτη, μεσαίο και τελικό by Παπαδόπουλος Racing Exhaust Racing Pipes και intercooler από Mk4 Ibiza CUPRA -aka “cuprocooler”. Το πρόγραμμα έχει αναλάβει ο Στέλιος Αλεξανδράκης με τους E-Tuners και τη μηχανική βελτίωση του αυτοκινήτου η Pavlidis Competition που ασχολείται ιδιαίτερα με τα αυτοκίνητα του Group PSA. Με τα παραπάνω, το DS3 τσίμπησε σαράντα αλογάκια και δεν είναι μόνο αυτό, σε σύγκριση με το εργοστασιακό setup, το peak της ιπποδύναμης έχει μεταφερθεί 1.000rpm νωρίτερα (στο διάγραμμα της δυναμομέτρησης). Τα εργοστασιακά φρένα ήταν ικανοποιητικά για τα 130Ps, αλλά ο Στέφανος -για να έχει το κεφάλι του ήσυχο- τα έβγαλε και τα αντικατέστησε με δίσκους 302mm και δαγκάνες από Peugeot 207RC. Η ανάρτηση, όπως είπα παραπάνω, ήταν ήδη σκληρή, παρόλα αυτά, ο Στέφανος θυσίασε όση ακόμα άνεση είχε απομείνει στο αυτοκίνητο προσθέτοντας ελατήρια χαμηλώματος 3mm της Eibach στην εργοστασιακή. Δεν λέω, είναι πιο όμορφο χαμηλωμένο, αν και η άνεση πήγε περίπατο. Ώρα όμως για μετρήσεις!
Ακόμα δεν τρίζει το άτιμο
Πλέον με την ελεύθερη εξάτμιση και να έτριζε, δεν υπάρχει περίπτωση να το πάρεις χαμπάρι, ακόμα και με τον καταλύτη και δύο τελικά ο ήχος της γεμίζει την καμπίνα. Τα εργοστασιακά καθίσματα, αν και έχουν ένα ιδιαίτερο design για sport έκδοση, είναι ικανοποιητικά. Η μόνη προσθήκη που έχει γίνει στο εσωτερικό είναι το μπαρόμετρο της Daemon. Από μπροστά παρατηρείς μόνο το intercooler, ενώ πίσω, το τελικό είναι διακριτικό μόνο στο μάτι, αφού, όπως είπα και πριν, ο τρικύλινδρος PureTech έχει βγάλει τσαμπουκαλεμένο θόρυβο!
Κερατέα Raceway
Δεν τη ξαναπατάω με τα τρικύλινδρα, βασικά ήταν το μόνιμο πρόβλημα με τα χιλιάρια Fiesta. Πρέπει να βγεις Αττική οδό για να διακοσαρίσουν και ενώ μπορεί ο χρόνος του DS για το 100-200km/h να είναι σχεδόν μισό λεπτό, αλλά τουλάχιστον αυτό τα πιάνει, με τα Fiesta η κατάσταση γινόταν λίγο επικίνδυνη. Το V-BOX έγραψε 31,48sec για το 100-200km/h, τα extra 200cc τα καταλαβαίνεις μόλις κουμπώσεις 5η σχέση, όπου το DS3 συνεχίζει να ανεβάζει χιλιόμετρα σχεδόν με τον ίδιο ρυθμό, ενώ το Fiesta «ακουμπάει» τα 200km/h με 4η σχέση και για να τα φτάσει και να τα περάσει απαιτείται προσοχή για να μην πέσει καθόλου ο ρυθμός επιτάχυνσης κατά την αλλαγή από 4η σε 5η.
Στη δοκιμή από στάση, ο εργοστασιακός δίσκος του συμπλέκτη τα βρήκε σκούρα, μιας και έχει κάνει αρκετές εκκινήσεις, τόσο από τον Στέφανο όσο και από τους συναδέλφους που το δοκίμασαν και είναι στα άμεσα σχέδιά του η αντικατάστασή του με κάτι καλύτερο. Δεν το πιέσαμε ιδιαίτερα και κάναμε μόνο μία δοκιμή από στάση, όπου χρειάστηκε για τα 400m 16,95sec, με έξοδο 139,41km/h, με 3sec για τα πρώτα 18m. Στις δοκιμές με 3η πάλι δείχνει πολύ πιο ζωηρό και νευρικό, για το 80-110km/h χρειάστηκε 3,55sec, σε αυτό το πάτημα είδα στο μπαρόμετρο τη βελόνα να φτάνει μέχρι το 1,5bar!
Σίγουρα Μοναδικό
Είναι σίγουρα το μοναδικό βελτιωμένο DS3 Cabrio με τον 1.2PureTech, που φυσικά όντας -πρώην- δημοσιογραφικό είναι και με full εξοπλισμό. Ευτυχώς το πρώτο χιλιοδιακοσάρι Group PSA που βρήκαμε έπεσε σε καλά χέρια, αφού ο Στέφανος δεν το λυπάται, γενικότερα το τρέχει και το δοκιμάζει όποτε βρει ευκαιρία, ευτυχώς δηλαδή γιατί σε τέτοιο κοινό απευθύνεται η έκδοση αυτή. Οι χρόνοι που είδαμε δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο, αφού δεν μπορούσαμε να πιέσουμε με τον εργοστασιακό συμπλέκτη, ενώ η μεγάλη οροφή μπορεί να είναι όμορφη για χαλαρές βόλτες, προσθέτει όμως και αρκετό βάρος. Μήπως έφτασε η ώρα για λίγο μεγαλύτερη τουρμπίνα, Στέφανε;
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.199
Διάμετρος x Διαδρομή: 75x90,5
Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1 Ibiza Cupra Mk 4 intercooler
K&N φίλτρο αέρα
Papadopoulos Racing Exhaust Pipes σύστημα εξαγωγής 60mm
E-Tuners ECU remapping
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Εργοστασιακή
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Eibach ελατήρια 3mm
ΑΜΑΞΩΜΑ
Daemon μπαρόμετρο
ΦΡΕΝΑ
Peugeot 207RC
ΤΡΟΧΟΙ
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 4,78
0-80 6,75
0-100 9,56
0-120 12,57
0-140 17,07
0-160 22,53
0-180 31,21
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 3,24 @ 44,70
60 5,86 @ 71,85
100 7,66 @ 87,72
200 11,28 @ 112,04
400 16,95 @ 139,41
ΡΕΠΡΙΖ
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 6,92
60-160 15,79
60-200 35,68
100-200 31,48
Roll με 3η
ΚΜ/Η SEC
80-110 3,55
100-140 6,6
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Nissan και η Uber ενώνουν τις δυνάμεις τους για να προωθήσουν την ηλεκτρική κινητικότητα στην Ευρώπη.