Dynoday Honda-Redliners.gr - 7/4/2014
Τους πάμε!
Το Honda-Redliners.gr είναι μία τρομερά δεμένη παρέα από Hondάκηδες που ασχολούνται πολύ με τις ψαγμένες βελτιώσεις, μοιράζονται τις γνώσεις τους μεταξύ τους και σε κάθε εκδήλωσή τους στην οποία έχουμε βρεθεί, έχουμε περάσει super. Τα αυτοκίνητά τους είναι υπερβολικά προσεγμένα και μερικά από αυτά τα έχετε δει στις σελίδες μας, είτε από προηγούμενα dynoday, είτε σε αναλυτικές δοκιμές. Από το δυναμόμετρο της Unlimited-Exelixis, στο Dyno Day της 7ης Απριλίου, πέρασαν περισσότερα από 40 αυτοκίνητα, μεταξύ των οποίων και αυτοκίνητα απλών φίλων του club, που όμως εντυπωσίασαν με τις αποδόσεις τους, όπως για παράδειγμα ένα Opel Vectra με περισσότερα από 250 ατμοσφαιρικά άλογα. Σπάνιο θέαμα! Με λίγα λόγια, υπήρχαν περίπου 40 Honda, πολύς κόσμος, γαλακτομπούρεκα, ράουλα, κόφτες, φλόγες και μπόλικη όρεξη. Ναι, ήταν ένα πολύ POWER Σαββατοκύριακο!
Ιδιοκτήτης: Άρης
Αυτοκίνητο: Honda Integra DC2
Ιπποδύναμη: 222Ps @ 8.675rpm
Ροπή: 18,9kg.m @ 7.905rpm
Υπερβολικά προσεγμένο το λευκό Integra DC2. Σε γενικές γραμμές, πρόκειται για ένα stock κινητήρα με μερικές περιφερειακές βελτιώσεις. Η σχέση συμπίεσης βρίσκεται στο 11:4, στην εισαγωγή συναντάμε μία AEM Cold Air Intake Version 1 και στην απέναντι μεριά ένα χταπόδι διάταξης 4-2-1 της Jasma. Από εκεί και πέρα, η εξάτμιση έχει διάμετρο 63,5mm και το τελικό καζανάκι, 70mm. Ο ef9_tuned έχει αναλάβει τον αναπρογραμματισμό της ECU. Αξίζει να αναφέρουμε ότι το Integra φοράει αναρτήσεις της Ohlins, μιας και ο ιδιοκτήτης του γουστάρει τρομερά τις πίστες. Το διάγραμμα είναι ότι ακριβώς περιμένεις να δεις από ένα τέτοιο setup. Το χαζέψαμε αρκετά, βλέποντάς το να ρολάρει τις stock λευκές ζάντες του στα ράουλα του δυναμόμετρου. Είναι ακόμα πανέμορφο, ασχέτως αν έχουν περάσει περισσότερα από 15 χρόνια από τότε που κατασκευάστηκε.
Ιδιοκτήτης: Δημήτρης
Αυτοκίνητο: Honda Civic Type R EP3
Ιπποδύναμη: 273,4Ps @ 8.825rpm
Ροπή: 24kg.m @ 6.380rpm
Τέτοια βλέπω ώρες-ώρες και θα’θελα να είχα το Type R μου. Το μαύρο EP3 του Δημήτρη είναι η τρανή απόδειξη ότι αυτό το μοτέρ ψοφάει για βελτίωση, αλλά δεν ψοφάει από την βελτίωση. Το μοναδικό που έχει λυθεί είναι η κυλινδροκεφαλή, με σκοπό να αλλαχτούν τα retainers με καινούργια από S2000, τα ελατήρια των βαλβίδων με Toda και οι εκκεντροφόροι με Toda Spec A2. Η φλάντζα που τοποθετήθηκε (Toda κι αυτή) είναι λιγάκι πιο λεπτή και έτσι η συμπίεση φτάνει στο 11,5:1. Από εκεί και πέρα αναλαμβάνουν δράση οι περιφερειακές βελτιώσεις σε εισαγωγή, εξαγωγή και πρόγραμμα. Συγκεκριμένα, στην RBC πολλαπλή εισαγωγής βρίσκεται μία πεταλούδα S90 Racing και πάνω της μία Cold Air Intake της Injen. Ένα χειροποίητο χταπόδι και μια 76άρα εξάτμιση έχουν αναλάβει την έξοδο των καυσαερίων και η KPro ECU της Hondata έχει προγραμματιστεί από τον ef9_tuned. Ο εργοστασιακός συμπλέκτης αντέχει μια χαρά για την ώρα. Μιλάμε για ένα από τα δυνατότερα Stage 2 EP3 που παίζουν στην Ελλάδα και όλα αυτά με το μπλοκ να παραμένει 100% εργοστασιακό.
Ιδιοκτήτης: Γιώργος
Αυτοκίνητο: Honda S2000
Ιπποδύναμη: 238Ps @ 8.805rpm
Ροπή: 20,3kg.m @ 6.685rpm
Σε τρομερή κατάσταση βρίσκεται το S2000 του Γιώργου. Με το μαύρο χρώμα να γυαλίζει σαν να βγήκε εχθές από την Honda, ανέβηκε στα ράουλα του Maha για να πάρουμε μία ιδέα για την απόδοση της βελτίωσης πρώτου σταδίου σε ένα AP1 S2000. Βέβαια, είναι «σχεδόν» πρώτο στάδιο, μιας και την εργοστασιακή ECU έχει αντικαταστήσει μία stand alone της AEM, προγραμματισμένη από τον ef9_tuned. Με μία Injen Cold Air Intake στην εισαγωγή με 76mm εξωτερική διάμετρο, αλλά και την 70άρα μονόμπουκη εξάτμιση στην εξαγωγή, όταν μπαίνει στο V-Tec ο F20C γίνεται πανικός. Σχεδόν 240 άλογα απέδωσε, που στην ουσία μιλάμε για τα εργοστασιακά, αλλά μην ξεχνάτε ότι σχεδόν ποτέ τα S2000 δεν δείχνουν τα πραγματικά τους άλογα πάνω στο δυναμόμετρο. Τουλάχιστον αυτό λέει η εμπειρία μας από το δικό μας Dynomet 4X4 και είχαμε μετρήσει πολλές δεκάδες S2000. Στον δρόμο αυτό το S2K ρίχνει αρκετές καρότσες σε ένα νορμάλ, άρα η βελτίωση σίγουρα έχει πετύχει.
Ιδιοκτήτης: Γιάννης
Αυτοκίνητο: Honda Civic Type R FN2
Ιπποδύναμη: 242,7Ps @ 8.650rpm
Ροπή: 22.5kg.m @ 5.595rpm
Ίσως το αγαπημένο μου μπροστοκίνητο παραγωγής. Το Championship White FN2 με το μπλοκέ διαφορικό, είναι το κάτι άλλο. Η αλήθεια είναι ότι δεν του λείπει η δύναμη, αλλά ποτέ δεν θα έλεγε κανείς όχι σε λίγη extra. Έτσι, ο Γιάννης έχει τοποθετήσει RRC πολλαπλή εισαγωγής, μία Injen Cold Air Intake και μία μονόμπουκη 70άρα εξάτμιση από τον Δανελάτο. Το χταπόδι είναι επίσης κατασκευής Δανελάτου, με 4-2-1 διάταξη, βασισμένη στην σχεδίαση του αποδοτικού Toda χταποδιού. Της Toda είναι η αντλία λαδιού καθώς και η λεπτότερη φλάντζα. Ο ef9_tuned –και εδώ- ανέλαβε την ρύθμιση της ECU. Τα 243 άλογα που απέδωσε θα στριμώχνουν άσχημα το μπλοκέ διαφορικό στις εξόδους των στροφών. Πανέμορφες και οι λευκές 17άρες Kosei K1 ζάντες. Αριστούργημα!
Ιδιοκτήτης:
Αυτοκίνητο: Honda Civic Type R EP3
Ιπποδύναμη: 255,6Ps @ 8.570rpm
Ροπή: 22.9kg.m @ 6.230rpm
Ένα πολύ ψαγμένο EP3 πρώτης γενιάς, με ένα σκασμό πράγματα. Βέβαια προσφάτως αλλάχτηκε το χταπόδι με ένα νέο custom και από τότε δεν έχει γίνει εκ νέου ρύθμιση της Hondata KPro ECU. Σίγουρα κρύβονται κάποια αλογάκια εκεί... Κλασσικά, με την Injen 76mm, αλλά και την RRC πολλαπλή (από Civic FD2), σε συνδυασμό με την J’s Racing πεταλούδα των 70mm, συμπληρώνουμε τον τομέα της εισαγωγής. Η λεπτότερη φλάντζα της Toda ανεβάζει λιγάκι την συμπίεση και, σε συνδυασμό με τους εκκεντροφόρους και τα ελατήρια βαλβίδων από Type R FN2, ο κινητήρας δείχνει έτοιμος για μεγάλα πράγματα. Αντλία βενζίνης Walbro 255lt/hr, θερμοστάτης και βαλβίδα βεντιλατέρ Spoon, βολάν από EP3 facelift και διάφορα άλλα μπιχλιμπίδια συνθέτουν ένα τρομερό σύνολο. Πολύ «μερακλής» ο ιδιοκτήτης και ψαγμένος σε λεπτομέρειες. Παρέα με τον ef9_tuned θα ρυθμίσει την ECU και θα βγουν στη φόρα τα κρυμμένα άλογα!
Ιδιοκτήτης: Παναγιώτης
Αυτοκίνητο: Honda Civic Type R FN2 Compressor
Ιπποδύναμη: 407,6Ps @ 8.940rpm
Ροπή: 32,3kg.m @ 8.710rpm
Σας θυμίζει κάτι? Το έχετε ξαναδεί στο τεύχος 165, τότε που απέδιδε 350WHP στις πλύμνες. Από τότε έχουν αλλάξει πολλά πράγματα και πλέον, με πίεση 0,95bar, απέδωσε περισσότερα από 400 άλογα στον στρόφαλο. Το τρομερό της υπόθεσης είναι ότι το μπλοκ είναι εντελώς stock! Όλη η δύναμη λοιπόν βγαίνει από το kit του κομπρέσσορα της Rotrex, τα περιφερειακά και τις βελτιώσεις στην κυλινδροκεφαλή. Κύριος υπεύθυνος, ο Rotrex C30-94. Συνδυάζεται με την πολλαπλή εισαγωγής της TTS Performance, η οποία μάλιστα έχει μεταποιηθεί. Το front mount intercooler αρκεί για 500Ps και είναι κατασκευής Hercules Parts. Ένα ψυγείο 10 σειρών αναλαμβάνει να κρυώσει το λάδι του compressor. Σωστό! Το χειροποίητο χταπόδι συνδυάζεται με 76άρα μονόμπουκη εξάτμιση, η οποία έβγαζε φλόγες στο δυναμόμετρο. Αφού ο αέρας περάσει από την πεταλούδα των 70mm της J’s Racing, παίρνουν θέση τα Injector Dynamics 1.000cc/min μπεκ. Ο ef9_tuned έχει αναλάβει και σε αυτό το αυτοκίνητο να ρυθμίσει την ECU, μέσω του FlashPro της Hondata. Τις βελτιώσεις επιμελείται η 10 Sec Garage και, πραγματικά, το σύνολο αυτού του Civic είναι απίστευτο. Φυσικά βελτιωμένοι είναι και οι τομείς των φρένων και της ανάρτησης, όπως αρμόζει σε ένα τόσο δυνατό αυτοκίνητο.
Ιδιοκτήτης:
Αυτοκίνητο: Honda Civic Type R FN2
Ιπποδύναμη: 221,3Ps @ 7.890rpm
Ροπή: 20,4kg.m @ 7.295rpm
Ένα Honda Civic Type R FN2 με βελτίωση πρώτου σταδίου και τίποτα παραπάνω. Ενδιαφέρον και γι αυτό και το παρουσιάζουμε, καθώς αρκετοί είστε εσείς που έχετε ένα νορμάλ και θέλετε να δείτε πόσο και πως αποδίδει μία βελτίωση πρώτου σταδίου. Στην εισαγωγή, μία Cold Air Intake της Injen διαμέτρου 70mm ρουφάει φρέσκο και δροσερό αέρα, όντας τοποθετημένη πίσω από το προβολάκι. Το χταπόδι είναι εργοστασιακό και από εκεί και πίσω αναλαμβάνει μία εξάτμιση διαμέτρου 63,5mm, η οποία καταλήγει σε μονή απόληξη. Και εδώ ο ef9_tuned έβαλε το χεράκι του. Ρύθμισε την ECU μέσω του FlashPro της Hondata. Το i-Vtec μπαίνει δυνατά πριν τις 5.000rpm και μεταμορφώνει πραγματικά το αυτοκίνητο σε σχέση με ένα stock. Μην σας ξεγελούν τα άλογα. Ένα εντελώς stock FN2 έβγαλε 211 άλογα την ίδια μέρα, όμως από τις 4.000 έως τις 5.000rpm το βελτιωμένο διαθέτει περίπου 20 άλογα περισσότερα. Αυτό μεταφράζεται σε ενα πολύ πιο γρήγορο σύνολο, ασχέτως αν στο peak της δύναμης η διαφορά είναι «μόνο» 10 άλογα. Μην ξεγιελιέστε λοιπόν!
Ιδιοκτήτης: Τάκης
Αυτοκίνητο: Honda S2000 Compressor
Ιπποδύναμη: 417Ps @ 8.550rpm
Ροπή: 35kg.m @ 8.240rpm
Ψηφίστηκε το ομορφότερο αυτοκίνητο του Dynoday και όχι άδικα. Το γαλάζιο S2000 του Τάκη τα έχει όλα. Εμφάνιση, δύναμη, ζάντες, φρένα... Μιας και σύντομα θα το δείτε στις σελίδες μας, ας εστιάσουμε μονάχα στον κινητήρα και τις βελτιώσεις του. Με ένα compressor kit της Kraftwerks, το οποίο διαθέτει τον κομπρέσσορα c30-94 της Rotrex, η κατάσταση απογειώνεται. Ένα S2000 με 417 άλογα δεν είναι απλή υπόθεση. Και έτσι όπως τα είδαμε τα πράγματα, το αυτοκίνητο είναι μάλλον πιο δυνατό, όμως πιθανολογούμε ότι «σπινάρισε» ο ιμάντας στην τροχαλία του, πράγμα συνιθισμένο. Spoon 70mm πεταλούδα και 80άρα εξάτμιση της Exhaust Center για εισαγωγή και εξαγωγή. Το ψαγμένο χταπόδι είναι της DMS. Η Aeromotive αντλία καυσίμου των 340lt/h τροφοδοτεί τα μπεκ των 725cc/min της Injector Dynamics. Η Honda Χριστόπουλος έχει αναλάβει την μηχανική περιποίηση του αυτοκινήτου και ο ef9_tuned, την ρύθμιση της ECU. Ο Τάκης είναι από τα πιο ενεργά μέλη του Honda-Redliners.gr και φροντίζει πάντοτε να μας γλυκάνει. Δύο τεράστια γαλακτομπούρεκα εξαφανίστηκαν σε χρόνο dt!
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Nissan λανσάρει τεχνολογία αλουμινίου χαμηλού βάρους στην Ευρώπη με το ολοκαίνουργιο Qashqai.