Εγώ φταίω?
Στην Ελλάδα το έχουμε αυτό. Μας δίνουν ελπίδες συνεχώς, μας κάνουν να πιστεύουμε ότι θα συμβούν πράγματα και θαύματα, χαιρόμαστε και ύστερα... χαστούκι! Μας έχουν μάθει σε αυτό και πλέον έχουμε πάθει ανοσία. Γιατί να μην πιστέψω λοιπόν ότι το ίδιο θα συμβεί και με την λεγόμενη πίστα F1 στην Δραπετσώνα? Κυκλοφορεί εδώ και κάποια χρόνια λοιπόν η φήμη ότι σύντομα θα θαυμάσουμε μονοθέσια της F1 στην Ελλάδα. Μάλιστα. Dielpis Formula λέγεται η ομάδα των ανθρώπων που έχουν αναλάβει το ενδιαφέρον project. Πρόσφατα λοιπόν πραγματοποιήθηκε συνέντευξη τύπου με σκοπό να ενημερωθούν οι δημοσιογράφοι για την πρόοδο της ιδέας. Αρκετοί από τον χώρο του αυτοκινήτου, αλλά και γνωστοί επιχειρηματίες, στελεχώνουν την ομάδα η οποία δηλώνει ότι το 2017 –ο στόχος είναι τότε- θα δούμε την F1 στην Ελλάδα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα μίας τέτοιας κίνησης είναι φυσικά το οικονομικό. Στην συγκεκριμένη περίπτωση μιλάμε για κόστος υλοποίησης σχεδόν 800 εκατομύρια ευρώ. Εύλογα θα αναρωτηθείτε: που θα βρεθούν αυτά τα χρήματα? Η απάντηση που θα λάβετε είναι "από ιδιωτική πρωτοβουλία". Διάβασα στο facebook -και από εκεί μου' ρθε η ιδέα για τούτο το overboost- ότι ο Πρωθυπουργός έδωσε το πράσινο φως για την κατασκευή πίστας F1 στην Ελλάδα. Ακόμα μία διαστρεβλωμένη από τα μέσα είδηση για να κερδίσουν κλικ επισκεψιμότητας στα site τους. Ο Πρωτθυπουργός δήλωσε λοιπόν «στηρίζουμε την προσπάθεια σας, η οποία όπως μου αναφέρετε θα πραγματοποιηθεί αμιγώς με ιδιωτικά κεφάλαια». Μαζί του κι εγώ! Στηρίζω κι εγώ! Και όποιος και να μου έλεγε ότι κάνει μια προσπάθεια και δηλώνει ότι θα προχωρήσει με ιδιωτικά κεφάλαια, θα στήριζα και αυτή την προσπάθεια. Τι θέλω να πω? Ο Πρωθυπουργός δήλωσε ξεκάθαρα ότι, αφού βάζει άλλος το χρήμα, φυσικά και να φτιάξετε πίστα. Το ταμείο δεν δίνει χρήματα για κάτι τέτοιο. Αυτό λοιπόν, το ονομάζουμε «πράσινο φως». Η απόσβεση πάλι, θα γίνει σε 9 χρόνια.
Πρόσφατα έτυχε να κουβεντιάζω με Τούρκο βελτιωτή για την πίστα F1 στο Istanbul Park όπου, αν και τρομερή σε κατασκευή και παροχές, πλέον δεν υπάρχει στο καλεντάρι της F1 καθώς η κατάσταση ήρθε στο καθεστώς της χρεοκοπίας. Η πίστα υπάρχει ακόμα, γίνονται αγώνες και track day, όμως όχι αγώνες F1. Και μιλάμε για πίστα με δυνατές χορηγίες. Πέρασαν πέντε χρόνια και πλέον έχει σβηστεί από τον χάρτη. Το project έχει πάει επίσης ένα βήμα παραπέρα μιας και ο Bernie Ecclestone και η FIA έχουν κάνει αποδεκτή την σχεδίαση της πίστας. Με λίγο διάβασμα βρήκα ότι σχεδίαση πίστας για αγώνες F1 αναλαμβάνουν συγκεκριμένες εταιρίες ανά τον κόσμο, ο οποίες μάλιστα χρεώνουν την μελέτη πολλά εκατομμύρια ευρώ, και κατόπιν εγκρίνεται. Εμείς πως την σχεδιάσαμε και πως πήραμε ήδη έγκριση από FIA και Ecclestone? Μιλάμε για μία πίστα που περνάει πολύ κοντά από κατοικημένες περιοχές.
Θυμάστε την πίστα F1 στον Ορχομενό? Αυτή που έμεινε στο όνειρο? Μία πίστα που είχε πολλές περισσότερες πιθανότητες να γίνει πραγματικότητα από αυτή στη Δραπετσώνα? Μαράζωσε το project. Πάει κι αυτό... Και μάλιστα σε εποχές που οικονομικά η Ελλάδα ήταν σε καλύτερη φάση. Πως θα τα καταφέρουμε τώρα, όταν η χώρα μας σχεδόν χρεωκόπησε, όταν μαγαζιά και εταιρίες κλείνουν η μία μετά την άλλη, να δημιουργήσουμε μία πίστα F1? Ξέρω. Πολλοί θα με πείτε απαισιόδοξο. Θα σας απαντήσω ότι μία πίστα F1 στην Ελλάδα θέλω κι εγώ όσο κι εσείς και ίσως την θέλω ακόμη περισσότερο. Και ας μην είναι μόνιμη, ας περνάει από την Ελλάδα το party της F1 για μία φορά τον χρόνο. Η θεωρία λέει ότι μόνο καλό θα κάνει. Πως όμως λέμε ότι ο κ. Σαμαράς έδωσε το πράσινο φως σε μία προσπάθεια που έχει καταφέρει πολλούς από εμάς να μας πείσει ότι έχει γερές βάσεις?
Έχω μία μικρή ελπίδα ότι ίσως κάτι να προχωρήσει, μιας και στην επιτροπή του project βρίσκονται άνθρωποι που έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν και να προοδεύσουν και δείχνουν να αγαπούν αυτό που προσπαθούν να πετύχουν. Κι αν δεν κάτσει, δεν έγινε και κάτι. Πίστα F1 δεν είχαμε ποτέ. Απλά θα μας έχουν φορτώσει με ελπίδες ακόμα μια φορά για κάτι που δεν κατάφερε να στεριώσει σε χώρες με πολύ καλύτερες περγαμηνές, τουλάχιστον οικονομικά. Θα χαρώ πολύ να κάνω λάθος. Αν συμβεί αυτό, να είστε σίγουροι ότι θα βγω, και πάλι από εδώ, να χειροκροτήσω αυτούς που προσπάθησαν και που εγώ δεν πίστεψα. Μέχρι τότε όμως, έχω κάθε δικαίωμα να κρατάω πολύ μικρό καλάθι μιας και από προτάσεις, ιδέες και υποσχέσεις, έχουμε χορτάσει. Δίνω κι εγώ το πράσινο φως λοιπόν... Και βλέπουμε...
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Πέφτουν οι μετοχές της; Την φτάνουν οι άλλοι κατασκευαστές; Είναι παλαιά η γκάμα της; Τι πρέπει να γίνει για να ανακάμψει;