Electric Restomods Part 2
Ορισμένοι δεν το πήρανε τόσο ψύχραιμα όμως. Σκάσανε κάποια mail με μηνυματάκια ολίγον τι «κραξίματος» (ορισμένοι δεν είναι ακόμα έτοιμοι να αποχωριστούν τους θερμικούς κινητήρες), αλλά εμείς δεν κωλώνουμε, συνεχίζουμε με ένα part 2 όπου τα ηλεκτρόνια διώχνουν κλοτσηδόν τις μακριές αλυσίδες υδρογονανθράκων.
Εδώ δεν θα εστιάσω μόνο σε εταιρείες σαν το πρώτο μέρος, ανοίγουν σε όλον τον κόσμο πάρα πολλές, αλλά σε κάνα δύο ιδιώτες. Κάποιοι το έκαναν για τον χαβαλέ, ορισμένοι για να κερδίζουν κομμάτι στην αγορά, όλοι όμως έχουν την τρέλα τους. Στο τέλος υπάρχει και ένα bonus έκπληξη για εκείνους που είναι αντιρρησίες συνείδησης σε οτιδήποτε έχει σχέση με τον ηλεκτρισμό!
Zelectric Motors Porsche 912 (1968)
Τον Jay Leno, κωμικό και πρώην παρουσιαστή του “The Tonight Show with Jay Leno”, πιστεύω ότι τον ξέρεις. Άλλωστε είναι φανατικός λάτρης των αυτοκινήτων με μια απίστευτη -και τεράστια- συλλογή οχημάτων. Μόλις οδήγησε το Porsche 912 (1968) της Zelectric Motors, έπαθε ζημιά και είπε ότι είναι το καλύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που έχει οδηγήσει ποτέ. Τη δοκιμή μπορείς και να την δεις στο Jay Leno's Garage, το κανάλι του στο YouTube. Το 912 φοράει ένα μεγάλο μοτέρ από ένα Tesla Model S P85D. Με πάνω από 500 ηλεκτρικά άλογα και το βάρος να έχει ανεβεί μόνο 60kg (συνολικά 1.135kg, με κατανομή 42-58% μπροστά-πίσω, καλύτερη απ' την εργοστασιακή!) και μόλις πατήσεις τέρμα το δεξί πεντάλ μπορεί να «ανατινάξει» τα 2 πίσω λάστιχα. Η ποιότητα της μετατροπής είναι υψηλότατη και κυρίως απευθύνεται σε αυτούς που έχουν τη μαύρη AM-EX κάρτα! Τα καθίσματα είναι δερμάτινα bucket εποχής (από GTS), αλλά έχουν μετατραπεί σε θερμαινόμενα, ενώ υπάρχει και οθόνη αφής χαμηλά στο ταμπλό για να μπορείς να επιλέγεις διάφορα modes και την κίνηση του οχήματος, άλλωστε δεν υπάρχει επιλογέας ταχυτήτων. Χωρίς να έχουν μετρήσει επίσημα επιδόσεις -δεν αρέσει αυτό στους πελάτες τους-, ο μηχανικός μιλάει για λίγο κάτω από 3sec για το 0-100km/h. Για να κρατήσουν σωστό look και αίσθηση, η ανάρτηση και τα φρένα έχουν αλλάξει με αυτά από 911S του '75-'77. Παρόλα αυτά έχουν κρατήσει το regen για τις μπαταρίες και το one pedal mode! Όμορφη λεπτομέρεια: εκεί που κανονικά είναι ο μεγάλος αεραγωγός πίσω για τον κινητήρα, έχουν μπει φωτοβολταϊκά στοιχεία για να φορτίζουν την 12V μπαταρία.
1992 BMW 325i E30
O John Volk ήταν ανέκαθεν BMWδάκιας, είχε ένα δυνατό τουρμπάτο V8 (LS μοτέρ!) Ε30, μια μέρα όμως του την έδωσε να το γυρίσει στα ηλεκτρικά. Ο ίδιος γνωρίζει πολλά από ηλεκτρονικά/ ηλεκτρολογικά, έτσι τα έβαλε κάτω, έκανε ένα σωστό swap plan και άρχισε να μαζεύει εξαρτήματα. Ξεκίνησε από το αμάξι, ένα BMW E30 cabrio, πήρε μοτέρ και υποπλαίσιο από δυνατό Tesla και βγήκε παγανιά για μπαταρίες. Βρήκε φτηνά 2 κιτάκια από Chevrolet Volt, τα οποία του δίνουν μια αυτονομία περίπου 160km, για αυτοκίνητο που το χρησιμοποιεί σχεδόν καθημερινά, καλά είναι. Τα πακέτα μπαταριών στηρίζονται σε ειδικές βάσεις που λύνουν πανεύκολα, αφού αλλάζει συνεχώς η τεχνολογία μπαταριών και βγαίνουν καλύτερες, να μπορεί να βάλει άλλες εύκολα μόλις τις βρει οικονομικά. Αφού έκατσε και έκανε παρανοϊκά προσεγμένη δουλειά (η υποδοχή φόρτισης είναι ακριβώς πίσω απ' τα νεφρά της μάσκας τα οποία ανασηκώνονται, ο επιλογέας ταχυτήτων έχει ηλεκτρονικά από κάτω και μπορεί να επιλέγει Drive – Reverse – Neutral, ενώ μοιάζει λες και είναι χειροκίνητο), κυκλοφορεί κανονικά και λέει ότι είναι το καλύτερο αμάξι που είχε ποτέ! Άλλωστε στις τελευταίες δοκιμές έγραψε 11 ξερό για το τετρακοσάρι (3,1sec για το 0-100km/h)...στο δρόμο...πισωκίνητο!!! Η καλύτερή του ατάκα όμως είναι: «Δεν έχω ξαναδεί check engine από τότε, δεν θα μου λείψει ποτέ σαν ένδειξη»!
Αν το στόρι σου μοιάζει γνώριμο, σκέψου το ίδιο αλλά προς Κροατία μεριά, 14 χρόνια πριν. Ο Mate Rimac, που τώρα κατασκευάζει το γρηγορότερο supercar στον κόσμο, είχε ένα BMW E30 που έσπασε μοτέρ σε έναν αγώνα. Ο 19χρονος Mate το αντικατέστησε με ένα ηλεκτρομοτέρ, συνεχώς το βελτίωνε, γελούσαν οι φίλοι του ότι «τρέχει με μοτέρ πλυντηρίου στους αγώνες» και σήμερα είναι πρόεδρος του ομίλου Bugatti- Rimac!
1986 Toyota 4Runner
Το King of the Hammers είναι ένας φοβερά σκληρός αγώνας στην Καλιφόρνια και περιλαμβάνει αγώνα ταχύτητας off- road (χτυπάνε 160km/h!) και σκαρφάλωμα στα βράχια. Πολλά απ' τα κτήνη που παίρνουν μέρος εκεί έχουν τεράστια αμερικανικά μοτέρ απόδοσης 600+Ps, οπότε αναρωτιέσαι τι ακριβώς να κάνει εκεί ένα Toyota 4Runner. Ήδη ήταν έτοιμο αγωνιστικό εκτός δρόμου, μόνο που τώρα 5 άτομα του έβαλαν ένα μικρό ηλεκτρομοτέρ από Nissan Leaf. Με 110Ps και 28,5kgm, δεν το λες και τέρας δύναμης, όμως έχει 2 τεράστια πλεονεκτήματα. Το πρώτο είναι να μην χρειάζεται συμπλέκτη, ενώ το δεύτερο ότι έχει ροπή τραπέζι από 0rpm και πάντα αξιοποιήσιμη. Οπότε με κοντή σχέση και τεράστια λάστιχα, μπορούσε να ακολουθήσει τους θηριώδεις και με μεγάλα budget αντιπάλους του. Στα δύσκολα σκαρφαλώματα δεν είχε φόβο να φάει/διαλύσει συμπλέκτη αφού δεν έχει!
Ο αρχιμηχανικός του concept, Kyle Seggelin, έχει κάποιες σχέσεις με την Tesla και του ήρθε η ιδέα να κάνει ένα κολπάκι, έβαλε 2 διαφορετικά και αποσπώμενα πακέτα μπαταριών, ένα από Nissan Leaf 2ης γενιάς (40kWh) και ένα από Leaf Plus (62kWh). Στο πρώτο μέρος του αγώνα τρέχουν με τη μικρή μπαταρία, στο δεύτερο και πιο δύσκολο με τη μεγάλη (ταυτόχρονα έχουν βγάλει και φορτίζουν τη μικρή, έτσι μικραίνει και το βάρος του οχήματος), στο τρίτο ξαναβάζουν τη φορτισμένη μικρή και τελειώνουν! Πανέξυπνο!!! Έγραψαν ιστορία, είναι το πρώτο ηλεκτρικό που τερματίζει στο King of the Hammers και σκοπός τους είναι χάρη στους σπόνσορες να μπορέσουν να πάνε και σε άλλους διάσημους αγώνες.
BONUS (για τους «ανώμαλους»)
Το αποκαλούν ICE-T, όχι λόγω του old school ράπερ και τραγουδιστή των εκπληκτικών και λατρεμένων μου Body Count, αλλά γιατί βγαίνει απ' το Internal Combustion Engine-Tesla (κινητήρας εσωτερικής καύσης σε Tesla)...και είναι το πρώτο με V8! Σε μια τρελή νεροποντή πλημμύρισαν πολλά γκαράζ και σε ένα από αυτά υπήρχε το Tesla που βλέπεις. Κινητήρας, ηλεκτρονικά και μπαταρίες καταστράφηκαν, αντί να πάει το αμάξι για παλιοσίδερα βγήκαν έναν LS3 από Camaro και μαζί με άλλα μηχανικά μέρη, που στην Αμερική τα βρίσκεις πετάμενα στα σκουπίδια, ξεκίνησε το project. Όμως χρειάστηκε άπειρη δουλειά! Στο αλουμινένιο πλαίσιο δεν υπάρχει τούνελ μετάδοσης, ούτε χώρος για εξάτμιση. Εξάτμιση και άξονας μετάδοσης, όλα χειροποίητα. Άλλαξε λίγο η μάσκα για ψύξη και τροφοδοσία αέρα και γενικά έπεσε δυνατό κόψε-ράψε, άλλωστε αφαιρέθηκε το 50% της αρχικής καλωδίωσης και με αυτή που παρέμεινε λειτουργεί ένα ολόκληρο σύγχρονο αυτοκίνητο με full εξοπλισμό. Το αποτέλεσμα είναι όμορφο και διασκεδαστικό! Ρίχνει πολύ γέλιο με τις αντιδράσεις του κόσμου όταν μπαίνει στο βενζινάδικο ή πάει στην αντιπροσωπεία της Chevrolet για service.
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Tesla μας έδειξε ένα καινούργιο τιμόνι στα νέα Model S και Model X, το οποίο έχει ένα ιδιαίτερο σχήμα που δεν έχουμε δει ξανά σε αυτοκίνητο παραγωγή...