Fiat 500 0.9 Twinair Lounge 105Ps

Fiat 500 0.9 Twinair Lounge 105Ps

Aneverlastinglove

03 fiat 500 1Χάρη στις προσεκτικά μελετημένες και περίτεχνα δοσμένες επεμβάσεις της Fiat, το μικρό, ιταλικό στολίδι της αυτοκίνησης, που ακούει στο όνομα «500», εξακολουθεί, 8 χρόνια μετά την πρώτη επίσημη «επανεμφάνισή» του, να λαμπιρίζει, να μαγνητίζει τα βλέμματα, να προσελκύει αγοραστές και εν τέλει να βάζει λεφτά (3,8 εκατ. πωλήσεις για την ακρίβεια) στο ταμείο της Ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Το retrocitycar της Fiat ανανεώνεται για το 2016 με 1.800 αλλαγές, διατηρώντας -παρόλα αυτά- αναλλοίωτη την ταυτότητά του. Απαιτείται έμπειρο μάτι, ώστε να εντοπίσεις τις λεπτομέρειες, που κάνουν τη διαφορά, όπως τα ανασχεδιασμένα εμπρός φώτα τεχνολογίας Xenon, τα LED φώτα ημέρας σε σχήμα στεφάνης, την νέα μάσκα με τη διπλή γρίλια, τους διαφορετικούς εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, τα επίσης LED πίσω φώτα και τα διακοσμητικά νίκελ. Διευρυμένες προτάσεις εξατομίκευσης, όπως το «SecondSkin», προσφέρουν τώρα τη δυνατότητα μερικής διακόσμησης του αμωξώματος με γραφικά μοτίβα, προτάσεις bodywrapping, νέας σχεδίασης γκάμα ζαντών και εμπλουτισμένο χρωματολόγιο. Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι ακόμα πιο θελκτική. Τo όμορφο δερμάτινο τιμόνι φιλοξενεί τα χειριστήρια ελέγχου του ηχοσυστήματος, συνοδεύοντας μαζί με την νέα οθόνη 5in του UConnectinfotainment (DAB, Bluetooth, φωνητική αναγνώριση, σύστημα αναπαραγωγής αρχείων μουσικής με θύρα usb, TomTom 2.5D σύστημα πλοήγησης, επικοινωνία με iPod, iPhone, smartphones) την έκδοση Lounge. Εδώ συναντάς και την εντυπωσιακή TFT οθόνη 7in με το πλούσιο menu πληροφοριών, η οποία αλλάζει γραφικά και ενδείξεις επιλέγοντας το πρόγραμμα Sport από το αντίστοιχο μπουτόν στην κεντρική κονσόλα. Εντυπωσιακά, τόσο σε εμφάνιση όσο και σε άνεση και πλευρική στήριξη, είναι και τα δερμάτινα καθίσματα, μέρος του πακέτου εξοπλισμού Cult, στο οποίο συγκαταλέγεται και η σταθερή γυάλινη οροφή πάνω από τους επιβάτες. Χωροταξικά δεν έχει αλλάξει κάτι, στο σύνολό του, όμως, το ανανεωμένο 500 δείχνει περισσότερο ποιοτικό, προσεγμένο στη συναρμογή και με καλύτερα υλικά. Πλούσιο και σε εξοπλισμό ασφαλείας, το νέο Fiat 500 εξοπλίζεται με 7 αερόσακους, ABS+EBD, ESC+HillHolder, HBA και συσκευή Hazard και εμπρός φώτα με DRL και τεχνολογία LED για μέγιστη δυνατή ορατότητα.

Twicked

03 fiat 500 2Ολόκληρη η γκάμα κινητήρων βενζίνης του νέου 500 (1.2 69Ps, 0.9 Twinair 85Ps & 105Ps)  δέχθηκε επεμβάσεις, ώστε να πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6, ενώ οι κινητήρες εξοπλίζονται και με λειτουργία Start/Stop. Ο δυνατότερος όλων, 0.9 Twinair των 105Ps και 14,8kgm της δοκιμής, συνδυάζει τη συγκρατημένη κατανάλωση (μ.ο δοκιμής 6,5lt/100km) με ζωντανές επιδόσεις, στέλνοντας το ελαφρύ 500 στα 100km/h σε 9,5sec. Του λείπει η ελαστικότητα χαμηλά και μία πιο πειστική «ακουστική», έχει, όμως, νεύρο και δύναμη ψηλότερα. Το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο είναι εύχρηστο, ενώ η κλιμάκωσή του σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη ηχομόνωση, επιτρέπουν ένα σβέλτο και ήσυχο, τηρουμένων των αναλογιών, ταξίδι. Σύμφωνα με την Fiat, επεμβάσεις έχουν γίνει και στο set up της ανάρτησης, η οποία ναι μεν είναι σφιχτή, δίνει καλή αίσθηση και περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος, δεν μας ικανοποίησε, όμως, πλήρως στη φάση της επαναφοράς. Το σύστημα διεύθυνσης παραμένει ελαφρύ με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται στην κίνηση στην πόλη, αλλά με μέτρια ταυτόχρονα αίσθηση. Δυνατά και με αίσθηση προοδευτικότητας τα φρένα, με αεριζόμενους δίσκους 257mm μπροστά και απλούς 240mm πίσω δεν δυσκολεύονται να επιβραδύνουν το ελαφρύ 500αράκι, ενώ έχουν και…κόκκινες δαγκάνες! Απολαυστικό στη συμβίωση όσο ποτέ άλλοτε, το ανανεωμένο Fiat 500 έχει τον τρόπο του να τρυπώσει στη λίστα των αυτοκινήτων, που θα ήθελες να έχεις. Όπως ακριβώς ένα φινετσάτο κοστούμι, ένα ωραίο ρολόι, ως ένα αξεσουάρ της καθημερινότητάς σου, που σου φτιάχνει το κέφι. Εντάξει, έχει απήχηση και στο ωραίο φύλλο…

FIAT 500 0.9TWINAIR LOUNGE 105PS

ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ: €17.055 με όφελος απόσυρσης 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • ΤΥΠΟΣ           Δυκύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 1ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
  • ΘΕΣΗ              Εμπρός, εγκάρσια
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        875
  • ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   80,5 x 86
  • ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ            10:1
  • ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Άμεσος ψεκασμός, turbo
  • ΒΑΡΟΣkg                  1.015

 

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • ΚΙΝΗΣΗ Μπροστά
  • ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 6 σχέσεων
  • ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ   Ελεύθερο

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson, τηλεσκοπικά αμορτισέρ, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκό
  • ΠΙΣΩ   Ημιάκαμπτος άξονας, τηλεσκοπικά αμορτισέρ, ελικοειδή ελατήρια

 

ΦΡΕΝΑ

  • ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι 257mm
  • ΠΙΣΩ   Δίσκοι 240mm

 

 

 ΤΡΟΧΟΙ

  • ΖΑΝΤΕΣ  7Jx16in
  • ΕΛΑΣΤΙΚΑ    195/45 R16

 

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)          105/5.500
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)      14,8/2.000
  • 0-100km/h      10sec
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  188

 

Εκπομπές CO2

  • C02 (gr/km)       99

Μέση κατανάλωση

  • Ονομαστική (lt/100km)  4,2
  • Δοκιμής (lt/100km)    6,5

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

  • 0-60                 4,40    
  • 0-80                 6,59    
  • 0-100               9,50
  • 0-120               13,29
  • 0-120               18,70
  • 0-140               26,34

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

 

  • 18        7,83     @        44,29
  • 60        10,36   @        72,21
  • 100      12,16   @        87,94
  • 200      15,78   @        109,47
  • 400      21,64   @        134,20

 

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80               9,68

80-110             3,96

 

ΚΜ/Η             SEC

80-110             4,34

100-140           2,54

 

ΚΜ/Η             SEC

80-110             7,18

100-140           5,78

 

 

 

 

 

Αρθρογράφος

 

Τετραρότορο RX-7 στο δυναμόμετρο

Τετραρότορο RX-7 στο δυναμόμετρο

Δείτε πόσα άλογα έβγαλε το τετραρότορο Mazda RX-7 του Rob Dahm στο δυναμόετρο!