Παρουσίαση: Ford Mondeo Vignale 2.0TDCi 210Ps

Παρουσίαση: Ford Mondeo Vignale 2.0TDCi 210Ps

Alfredo Vignale

Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα Ιταλών κατασκευαστών αμαξωμάτων, έναν από τους πρώτους «καροσερίστες», που συνέλαβαν την ιδέα κατασκευής  μοναδικών αμαξωμάτων κατά παραγγελία, ο Alfredo Vignale, προερχόμενος από μία παραδοσιακή οικογένεια μεταλλουργών του Τορίνο, ήταν μέλος της μικρής ομάδας δημιουργών πρωτότυπων -για Ιταλούς κατασκευαστές- αυτοκινήτων, υπό την εποπτεία του κορυφαίου σχεδιαστή Pininfarina. Αργότερα, αυτός και τα αδέρφιά του, ιδρύουν ένα μικρό εργαστήριο κατασκευής αμαξωμάτων στην περιοχή Gruliasco του Τορίνο, ενώ το 1946, σε ηλικία 33 ετών, τίθεται επικεφαλής μιας ομάδας φιλοδοξώντας να δημιουργήσει καλαίσθητες, ελαφριές, ειδικές εκδόσεις μοντέλων για τις Alfa Romeo, Ferrari, Fiat, Lancia και Maserati. Το πρώτο «δείγμα γραφής» της εταιρείας του Alfredo, το Fiat 1500 Coupe, προκάλεσε ιδιαίτερη αίσθηση, δίνοντας τη σκυτάλη στις Ferrari 212 και 250 και στο Fiat Maserati 3500. Στα τέλη της δεκαετίας του 1960, οι οικονομικές συνθήκες και η μαζική, βιομηχανική πλέον, παραγωγή αυτοκινήτων αναγκάζουν τον  Alfredo Vignale να αποχωριστεί την εταιρεία, που ο ίδιος ίδρυσε, πουλώντας την στην De Tomaso. Λίγες μόλις ημέρες μετά, ο Alfredo Vignale, σε ηλικία 56 ετών, χάνει τη ζωή του σε τροχαίο δυστύχημα, αφήνοντας παρακαταθήκη τα δημιουργήματα ενός εκ των πλέον επιτυχημένων σχεδιαστών αυτοκινήτων.

Introducing the Vignale experience

2 Ford Mondeo Vignale 1Η μπλε οβάλ φίρμα αποκαλύπτει την νέα φιλοσοφία της μάρκας στην Ευρώπη, χρησημοποιώντας ως «μέσο επικοινωνίας» το νέο Ford Mondeo Vignale. Πρόκειται για ένα συνδυασμό βραβευμένης σχεδίασης, υψηλής ποιότητας κατασκευής, προηγμένης τεχνολογίας και αποκλειστικού εξοπλισμού, μέσω μιας ανώτερης αντίληψης προϊόντος και ιδιοκτησίας. Ξεκινώντας από τα «Vignale Lounge», τους ειδικούς και αποκλειστικούς χώρους μέσα στις εκθέσεις Ford Store, ένας εξειδικευμένος και προσωπικός -για κάθε πελάτη- σύμβουλος (Vignale Relationship Manager) προσφέρει στον εν δυνάμει μελλοντικό ιδιοκτήτη ενός Ford Vignale τη δυνατότητα να το διαμορφώσει, όπως ακριβώς επιθυμεί. Εξατομικευμένες υπηρεσίες, όπως η αποκλειστική 24ωρη γραμμή εξυπηρέτησης (Vignale One Call Service), η υπηρεσία παραλαβής-παράδοσης του αυτοκινήτου (Vignale Collect&Deliver Service) στο σπίτι του ιδιοκτήτη, προκειμένου να πραγματοποιηθεί το service του, υπηρεσίες καθαρισμού και φροντίδας του αυτοκινήτου (Vignale Complimentary Car Wash), το Vignale Service App και ο αποκλειστικός ιστότοπος (Vignale Internet Destination) έρχονται να προστεθούν στη διάθεση κάθε ιδιοκτήτη Ford Vignale. Τα Ford Vignale κατασκευάζονται στο νέο κέντρο της Ford, στο εργοστάσιο στη Valencia της Ισπανίας και περνούν εξονυχιστικό ποιοτικό έλεγχο από το Vignale Quality Centre, που διαθέτει 9 σταθμούς εργασίας και μπορεί να επιθεωρήσει έως και 60 μοντέλα Vignale ημερησίως. Κάθε μοντέλο Vignale περνάει από τα χέρια έξι κορυφαίων τεχνικών, απαιτεί 120 ώρες, προκειμένου να ολοκληρωθεί, επιδέχεται 100 επιπλέον ποιοτικούς ελέγχους, ξεχωριστό έλεγχο της βαφής με laser και κάμερες τελευταίας τεχνολογίας, καθώς και γυάλισμα στο χέρι, που διαρκεί 2 ώρες, ώστε να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί το αυτοκίνητο. Ως οι πλέον πολυτελείς εκδόσεις των μοντέλων της Ford, τα Mondeo Vignale και S-MAX Vignale και προσεχώς τα Edge Vignale και Kuga Vignale διαφοροποιούνται έντονα (διαφορετικά υλικά, χρωματισμοί και επενδύσεις, διαφοροποιημένα set-up αναρτήσεων, πλουσιότερος και αποκλειστικός εξοπλισμός, νέες τεχνολογίες) από την υπόλοιπη γκάμα μοντέλων της φίρμας, προσφέροντας την κορυφαία εμπειρία οδήγησης Ford.

Launching the Mondeo Vignale

2 Ford Mondeo Vignale 2Το επιβλητικό Mondeo Vignale, στις εκδόσεις αμαξώματος Saloon και Estate, διαφοροποιείται έντονα χάρη στη -νέας σχεδίασης- μάσκα, τους προβολείς ομίχλης με το χρωμιωμένο πλαίσιο, τα νίκελ διακοσμητικά στις πόρτες και τον πίσω προφυλακτήρα, τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης, τους τροχούς 18in και 19in, καθώς και τις αποκλειστικές χρωματικές επιλογές αμαξώματος. Η επιβλητική εικόνα και η αίσθηση πολυτέλειας εντείνεται στο εσωτερικό, φτάνοντας σε βαθμό υπερθετικό. Τα πλέον πολυτελή, χειροποίητα δέρματα ράβονται με ειδική διεργασία λέιζερ, κυριαρχούν παντού (καθίσματα, ταμπλό, κεντρική κονσόλα, υποβραχιόνιο, πάνελ θυρών), ενώ το ποσοστό χρήσης τους αυξήθηκε κατά 110%, προκειμένου να καλύψουν όλες τις επιφάνειες, με τις οποίες έρχονται σε επαφή οι επιβάτες. Ο σχεδιασμός και η τελειοποίηση των εμπρός καθισμάτων, τα οποία  είναι ειδικά σχεδιασμένα για να μειώνεται η κόπωση των επιβατών και περιλαμβάνουν ακόμη και ειδική λειτουργία μασάζ για τους μηρούς, το πίσω και το κάτω τμήμα της πλάτης, διήρκησε δυόμιση χρόνια, έως ότου επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα. Οι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές είναι πλουσιοπάροχοι, ενώ η άνεση των επιβατών ενισχύεται περαιτέρω με το σύστημα Active Noise Cancellation, το οποίο η Ford λανσάρει στην Ευρώπη με το Mondeo Vignale. Πρόκειται για ένα ενεργό σύστημα περιορισμού των θορύβων, το οποίο ανιχνεύει μέσω τριών μικροφώνων στρατηγικά τοποθετημένων στο εσωτερικό της καμπίνας τα επίπεδα θορύβου του κινητήρα και παράγει μέσω του ηχοσυστήματος αντίστοιχα ηχητικά κύματα, πετυχαίνοντας έτσι την εξουδετέρωσή τους. Η κορυφαία ηχομόνωση στο εσωτερικό του Mondeo Vignale ενισχύεται με τη χρήση ενισχυμένων ηχομονωτικών κρυστάλλων στα τζάμια, συνδυάζεται με εντυπωσιακή ποιότητα κύλισης, αλλά και οδηγοκεντρική οδική συμπεριφορά. Ενσωματώνοντας την τεχνολογική αιχμή του δόρατος της Ford, το Mondeo Vignale προσφέρει μια ασφαλή και αγχολυτική εμπειρία οδήγησης, χάρη στα συστήματα Pre-Collision Assist, Pedestrian Detection, SYNC2, Active Park Assist και Perpendicular Parking, Traffic Sign Recognition, Active City Stop και Dynamic LED headlights με Adaptive Front Lighting System της Ford. Το Ford Mondeo Vignale εξοπλίζεται με 2λιτρους κινητήρες βενζίνης (2.0EcoBoost 203Ps και 240Ps) και πετρελαίου (2.0 TDCi 180Ps και 210Ps), ενώ υπάρχει και υβριδική έκδοση με συνδυασμένη ισχύ βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα στα 187Ps. Ο 2.0EcoBoost συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, ενώ ο 2.0TDCi με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και αυτόματο, διπλού συμπλέκτη, PowerShift. Η υβριδική έκδοση του Mondeo Vignale εξοπλίζεται αποκλειστικά με κιβώτιο τύπου CVT.

Driving the Mondeo Vignale 2.0 TDCi biturbo

2 Ford Mondeo Vignale 3Ενδεχομένως, η πέρλα απόχρωση White Platinum τετραπλής επίστρωσης, να είναι αυτή, που αναδεικνύει περισσότερο από κάθε άλλη ένα Ford Mondeo Vignalle. Το ίδιο ισχύει -δίχως την παραμικρή αμφιβολία- και για τον 2λιτρο TDCi biturbo των 210Ps και 45,9kgm ροπής, με το πληθωρικό τράβηγμα, που εξασφαλίζει δυναμικές επιδόσεις (0-100km/h σε 7,9sec, τελική ταχύτητα 233km/h) στο σεβαστών διαστάσεων (4.871x2.121x1.482mm) και βάρους (1.599kg) αμάξωμα του Ford Mondeo Vignalle. Ο δυνατός TDCi biturbo συνδυάζεται αποκλειστικά και μόνο με το 6τάχυτο Powershift αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με την «απλωμένη» διάταξη σχέσεων (1η 3,583:1, 2α 1,952:1, 3η 1,194:1, 4η 0,829:1, 5η 0,943:1, 6η 0,756:1 και τελική σχέση μετάδοσης 4,357:1), ιδανικό άνετα και ταχύτατα ταξίδια. Ο ανοιχτός δρόμος είναι αναμφίβολα το στοιχείο του Mondeo Vignalle, όπου και καταπίνει κυριολεκτικά τις αποστάσεις αβίαστα, κάνοντας σαφές ότι μπορεί να σε πάει οπουδήποτε δίχως ίχνος κόπωσης. Το μέγεθος και το βάρος του καλύπτονται περίτεχνα από την εντυπωσιακά ρυθμισμένη ανάρτηση, που καταφέρνει να συνδυάζει ιδανικά την άνεση με τα σπορτίφ οδηγικά χαρακτηριστικά. Οι κλίσεις είναι περιορισμένες, η αίσθηση και η πληροφόρηση ζωντανή και ουσιαστική, τα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του απολαυστικά. Εκ πρώτης όψεως και δικαιολογημένα δεν πάει ο νους σου, το οδηγοκεντρικό DNA των μοντέλων της Ford, όμως, βρίσκεται και εδώ ως μια ακόμα ευχάριστη έκπληξη ή έναν επιπλέον άσσο, αν θέλετε, στο μανίκι του εξαιρετικού από όλες τις απόψεις Ford Mondeo Vignalle…  

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi biturbo

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣΤετρακύλινδρος σε σειρά

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.997

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 85 x 88

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 16:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Common Rail, Twin - Sequential Borg Warner turbo 

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 210/3.750

ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 45,9/2.000-2.500

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ 0-100 (Km/h) 7,9

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (Km/h) 233

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (Lt/100km) 4,8

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 124gr/km

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ:

ΚΙΝΗΣΗ Μπροστά

ΚΙΒΩΤΙΟ Αυτόματο 6 σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ Ελεύθερο

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ:

Εμπρός: Γόνατα McPherson, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική ράβδος

Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων Integral Link, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική ράβδος

 

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 300mm

Πίσω:  Αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 302mm

 

Αρθρογράφος

 

Ο φουτουριστικός ήχος του SKODA ENYAQ iV

Ο φουτουριστικός ήχος του SKODA ENYAQ iV

Το ολοκαίνουργιο SKODA ENYAQ iV, το πρώτο ηλεκτρικό SUV της μάρκας, όπως κάθε σύγχρονο ηλεκτρικό μοντέλο έχει το δικό του χαρακτηριστικό τεχνητό ήχο, ...