Fiat 500X 1.6 MTJ Lounge 120Ps
Η Giulietta, το Renegade και το 500!
Τι κοινό μπορεί να έχει ένα Jeep, ένα sport 5θυρο hatchback και ένα crossover? Μα φυσικά το πάτωμα πάνω στο οποίο βασίζονται και τα τρία αυτά μοντέλα. Από εκεί και πέρα, το γνωστό ιταλικό ταπεραμέντο και το μοναδικό design σμίλεψαν τις λαμαρίνες και παρουσίασαν το κομψό αμάξωμα του Fiat 500Χ. Συνδυάζει με ιδανικό τρόπο τα χαρακτηριστικά ενός crossover και ενός αυτοκινήτου πόλης, ενώ παράλληλα δείχνει και είναι δυναμικό, sport και γρήγορο. Το 500X είναι μεγαλύτερο από το 500L. Πιο συγκεκριμένα, το 500Χ έχει μεγαλύτερο μήκος κατά 101mm, μικρότερο, όμως, μεταξόνιο κατά 42mm, αλλά μεγαλύτερο πλάτος κατά 12mm. Παράλληλα, ο χώρος αποσκευών είναι μικρότερος κατά 50lt, ενώ το βάρος του μικρότερο κατά 100kg.
Η εξέλιξη
Πριν από 12 χρόνια, δηλαδή το 2003, η Fiat παρουσίασε την τεχνολογία MultiJet, που εξελίχθηκε βάσει της γνωστής τεχνολογίας Common Rail. Αυτό το σύστημα άμεσου ψεκασμού βοήθησε αρκετά στη μείωση θορύβου του κινητήρα, τη χαμηλότερη εκπομπή μικροσωματιδίων, καθώς και στη μείωση των κραδασμών. Αρχικά ο κινητήρας στον οποίο εφαρμόστηκε η τεχνολογία MultiJet ήταν ένας κινητήρας 1,3lt και ουσιαστικά ήταν ο μικρότερος diesel που βγήκε στην παραγωγή. Έξι χρόνια αργότερα, η Fiat παρουσίασε την εξέλιξη του συστήματος αυτού και πλέον ονομάζεται MultiJet II. Σε αυτό το σύστημα οι φάσεις του ψεκασμού καυσίμου είναι περισσότερες και έχουν μεγαλύτερη συχνότητα σε κάθε κύκλο περιστροφής του κινητήρα. Το αποτέλεσμα είναι η ομαλότερη καύση, η αύξηση της ισχύος, η μείωση θορύβου και κατανάλωσης, αλλά και η μειωμένες εκπομπές CO2 κατά 3% και η σημαντική μείωση κατά 20% των εκπεμπόμενων οξειδίων του αζώτου. Ο κινητήρας των 1.598cc αποδίδει 120Ps στις 3.750rpm και 32,63kgm ροπής στις 1.750rpm. Η διάμετρος του πιστονιού είναι 79,5mm και η διαδρομή 80,5, με τον λόγο συμπίεσης στο 16,5:1. Ο κινητήρας έχει αρκετά καλή ευστροφία και το πετάλι του γκαζιού είναι αρκετά άμεσο. Δύναμη και ροπή υπάρχουν σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα και γενικά ο κινητήρας δεν δυσκολεύεται καθόλου να κινήσει με άνεση και σβελτάδα το αμάξωμα των 1.410kg.
Βαριά βιομηχανία!
Το Fiat 500X συναρμολογείται στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο της FCA στο Melfi, το οποίο εντάσσεται στα μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα της Ευρώπης. Στους χώρους του εργοστασίου, που κόστισαν κάτι παραπάνω από ένα δισεκατομμύριο ευρώ, θα συναντήσουμε 12.000 υπαλλήλους και πάνω από 900 ρομπότ, από τα οποία πρεσάρονται, συναρμολογούνται και βάφονται 500 μονάδες από τρεις βάρδιες μέσα σε ένα εικοσιτετράωρο. Αν θέλετε, μάλιστα, μπορείτε μέσω της εφαρμογής Google Maps να επισκεφτείτε virtual το εργοστάσιο και να δείτε πώς λειτουργούν όλα τα τμήματα του εργοστασίου.
Πίσω από το τιμόνι
Η οδική συμπεριφορά του Fiat 500X είναι μια ευχάριστη έκπληξη. Μπορεί το τιμόνι να είναι λίγο ασαφές και με όχι και τόσο καλή αίσθηση, όμως η ανάρτηση είναι σφιχτή και σου εμπνέει εμπιστοσύνη να πιέσεις το στιβαρό αμάξωμα και να κινηθείς γρήγορα. Σύμμαχός σου, ο ροπάτος και ελαστικός κινητήρας που συνδυάζεται ιδανικά με το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων και την πυκνή κλιμάκωση. Σε καμία περίπτωση δεν γίνεται αντιληπτός ο όγκος του αμαξώματος και παρά τα σχεδόν 17cm απόστασής του από το έδαφος, δεν θα τρομάξεις με τις κλίσεις του. Πιο πολύ έχεις την αίσθηση ότι οδηγείς ένα sedan παρά ένα ψηλό crossover όχημα. Τα φρένα έχουν πάρα πολύ καλή αίσθηση και αποτελεσματικότητα και συνεργάζονται άψογα με τις αναρτήσεις κατά τη διάρκεια φρεναρίσματος, ακόμα και πάνω στη στροφή. Εκτός δρόμου τα καταφέρνει αρκετά καλά, αφού η απόσταση από το έδαφος σου δίνει τη δυνατότητα να περάσεις από αρκετά μεγάλα εμπόδια, με μοναδικό περιορισμό τα ασφάλτινα ελαστικά με το χαμηλό προφίλ. Είμαι σίγουρος, όμως, πως οι περισσότεροι αγοραστές ενός crossover θα διανύσουν πολύ λίγα χιλιόμετρα σε ανώμαλο δρόμο και μάλλον δεν θα φτάσουν τα όρια του αμαξώματος και των ελαστικών του. Ειδικά τα τελευταία, που έχουν καθαρά ασφάλτινο χαρακτήρα, θα δυσκολευτούν όταν συναντήσουμε λάσπη ή αρκετά σαθρό έδαφος. Παράλληλα, το 500X, αν και μεγαλύτερο σε διαστάσεις από το 500L, μπορεί να κινηθεί με άνεση και σβελτάδα μέσα στην πόλη και με τους άνετους χώρους του μπορεί να εξυπηρετήσει μια μέση οικογένεια. Χάρη στον περιστροφικό διακόπτη Driving Mood Selector που επηρεάζει την απόκριση του κινητήρα, την αίσθηση του τιμονιού και την ανάρτηση, στις θέσεις Normal, Sport και All Weather, μπορεί ο καθένας να προσαρμόσει το 500X στις ανάγκες του.
Στο τέλος της ημέρας
Το Fiat 500X στην έκδοση Lounge κοστίζει €23.970 με όφελος απόσυρσης, τιμή που μπορεί να σας φανεί υψηλή, αλλά μην ξεχνάτε ότι ο εξοπλισμός του είναι κάτι παραπάνω από πλήρης. Το 500Χ είναι ίσως το καλύτερο μοντέλο της Fiat που πέρασε από τα χέρια μας και αξίζει κάθε ευρώ που θα επενδύσετε αγοράζοντάς το.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ
|
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
| |
ΤΡΟΧΟΙ
| ΦΡΕΝΑ
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
| Εκπομπές CO2
Μέση κατανάλωση
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 5,33 0-80 7,96 0-100 11,37 0-120 16,47 0-140 23,14 | ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 4,22
4η ΚΜ/Η SEC 80-110 6,87 100-140 11,76
5η KM/H SEC 80-110 8,53 100-140 13,09 |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,83 @ 40,3 60 5,85 @ 65,60 100 7,81 @ 79,11 200 11,77 @ 101,89 |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Μπορεί η Volkswagen να μην έβαλε ποτέ σε παραγωγή αυτοκίνητα όπως το W12 Nardo ή το Ducati V2 XL Sport, αλλά δεν εγκαταλείπει ακόμα τα σπορ αυτοκίνητα...