Fiat Panda 0.9 Twin-Air CNG 85Ps

Fiat Panda 0.9 Twin-Air CNG 85Ps

Το Fiat Panda με τον μικρό Twin Air μπορεί να χαρακτηριστεί με άνεση ως ο  βασιλιάς της οικονομίας. Με τη βασική τιμή να ξεκινάει από τα €11.990 και με δεδομένο την εξαιρετικά χαμηλή τιμή που έχει το φυσικό αέριο, είναι μία «επένδυση» για κάποιον που κάνει πολλά χιλιόμετρα εντός πόλης. Η αυτονομία της φιάλης φυσικού αερίου μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 260km με συνετή οδήγηση και επιπλέον 700km περίπου τα διανύει με το ρεζερβουάρ της βενζίνης.

Δικύλινδρος και θαυματουργός!

Δύο μόλις κύλινδροι με 4 βαλβίδες ανά θάλαμο καύσης, έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο και μηχανικά ωστήρια, ένα γνώριμο σύνολο που το είδαμε για πρώτη φορά στο Fiat 500, με τη διαφορά ότι εδώ για πρώτη φορά παρουσιάζεται με το σύστημα bi-Fuel, της καύσης δηλαδή βενζίνης, αλλά και φυσικού αερίου. Οι διαφορές με τον «απλό» κινητήρα βενζίνης εντοπίζονται στις διαφορετικές έδρες των βαλβίδων, στο νέο σύστημα τροφοδοσίας που έχει διαφορετικά μπεκ και στη νέα πολλαπλή εισαγωγής. Ο κινητήρας, όταν εκκινεί, κάνει χρήση βενζίνης και όταν έρθει στην επιθυμητή θερμοκρασία λειτουργίας, αλλάζει αυτόματα σε φυσικό αέριο. Με το φυσικό αέριο αποδίδει 80Ps και 14,3kgm ροπής, ενώ με τη βενζίνη η ιπποδύναμη φτάνει τα 85Ps και η ροπή τα 14,8kgm. Διαφορετικές είναι και οι εκπομπές ρύπων, με το φυσικό αέριο να κερδίζει την πρώτη θέση, αφού εκπέμπει μόλις 86gr/km, σε σύγκριση με τα 125gr της βενζίνης. Η λειτουργία του κινητήρα είναι βελτιωμένη σε σχέση με το παρελθόν, αλλά εξακολουθεί και είναι αρκετά τραχιά, με αισθητούς -μάλιστα- κραδασμούς, ειδικά στο ρελαντί. Με απαλό πάτημα του γκαζιού, πάντως, λειτουργεί αρκετά πιο ήσυχα και πολιτισμένα, ενώ όταν πατηθεί το γκάζι δυναμικά, ο θόρυβος γίνεται αρκετά έντονος. Στον αντίποδα, όμως, είναι πολύ οικονομικός είτε καίει φυσικό αέριο είτε βενζίνη, ενώ δεν στερείται δύναμης και ροπής.

Μερικές διαφορές ακόμα

Το ρεζερβουάρ βενζίνης έχει 35lt χωρητικότητα και οι δύο δεξαμενές του φυσικού αερίου έχουν συνολική χωρητικότητα 12kg, με το αέριο να αποθηκεύεται με 200bar πίεσης. Η δεξαμενή βρίσκεται κάτω από τον χώρο των αποσκευών, με αποτέλεσμα η χωρητικότητά του να έχει μειωθεί στα 200lt από τα 225lt που είναι στις υπόλοιπες εκδόσεις, ενώ έχει αυξηθεί η απόσταση από το έδαφος κατά 54mm, φτάνοντας πλέον τα 160mm, αφού χρησιμοποιείται η ανάρτηση από το τετρακίνητο Panda. Το εσωτερικό είναι σχεδόν ίδιο με τις υπόλοιπες εκδόσεις του Panda, με τη διαφορά ότι στον πίνακα οργάνων υπάρχουν δύο ενδείξεις για κάθε καύσιμο, ενώ η θέση οδήγησης είναι αρκετά ψηλή, με αποτέλεσμα οι οδηγοί με ύψος μεγαλύτερο από το 1,8m να νιώθουν κάπως περιορισμένοι. Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για τέσσερις ενήλικες, ενώ είναι και αρκετά πρακτικό, με διάφορες θήκες, αν και σχεδιαστικά πλέον δείχνει τα χρόνια του. Ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει τα βασικά, δηλαδή κλιματισμό, κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, U-Connect, ΜΡ3, Bluetooth κ.λπ, που δεν τον κάνει πλούσιο, αλλά τίμιο για τα χρήματα που κοστίζει. Οδηγικά δεν έχει καμία διαφορά από ένα συμβατικό Panda, πέρα από τις αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος λόγω του μεγαλύτερου ύψους, αλλά είναι άνετο και σβέλτο, αποτελώντας ιδανικό συνοδοιπόρο για καθημερινή μετακίνηση. Η ανάρτησή του είναι μαλακή και μπορεί να αποσβέσει με επιτυχία σχεδόν όλες τις κακοτεχνίες που θα συναντήσουμε στο δρόμο. Τα φρένα του έχουν καλή αίσθηση και ικανοποιητική απόδοση, ενώ το τιμόνι είναι ελαφρύ και ξεκούραστο για μέσα στην πόλη, που με τη λειτουργία City μάλιστα γίνεται υπερβολικά ελαφρύ.

Όπλο του, η οικονομία!

Το βασικό του όπλο είναι η οικονομία καυσίμου, ειδικά με τη χρήση φυσικού αερίου. Η Fiat, πάντως, συνιστά την περιοδική εναλλαγή της λειτουργίας του κινητήρα και με βενζίνη, προκειμένου να μην παρατηρηθεί το φαινόμενο της παλαίωσης του καυσίμου στο ρεζερβουάρ, αλλά και να ανανεώνεται ο κινητήρας. Ο οδηγός έχει την δυνατότητα μέσω ενός διακόπτη στο ταμπλό να εναλλάσσει το καύσιμο όποτε επιθυμεί. Η κατανάλωση σε βενζίνη κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε γύρω στα 6,7-6,8lt/100km, χωρίς να οδηγούμε «υπερβολικά» οικονομικά, ενώ η κατανάλωση με το φυσικό αέριο ήταν περίπου στα 3,6kg/100km. Εν κατακλείδι, το Panda Twin Air CNG είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για την πόλη, με έναν τρομερά οικονομικό κινητήρα, ειδικά όταν χρησιμοποιεί το φυσικό αέριο. Το μόνο που χρειάζεται τώρα είναι να αυξηθεί το δίκτυο των πρατηρίων που έχουν φυσικό αέριο, γιατί σε όλη την Ελλάδα υπάρχουν μόλις 11, με τα πέντε από αυτά να βρίσκονται στην Αθήνα.

Μας Άρεσε (+)

Κατανάλωση-Οικονομία

Άνετη ανάρτηση

Ιδανικό για καθημερινή χρήση

Τιμή αγοράς

 

Δεν μας άρεσε (-)

Θόρυβος-κραδασμοί κινητήρα

Φτωχός εξοπλισμός

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €11.990

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 0.875cc

Διάμετρος x Διαδρομή:  80,5mm x 86mm

Δικύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 1ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο

Σχέση Συμπίεσης: 10:1

Τροφοδοσία: Υπερσυμπιεστής καυσαερίων, ψεκασμός πολλαπλών σημείων

Βάρος (kg): 1.080

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Εμπρός

Κιβώτιο: Χειροκίνητο πέντε σχέσεων

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα MacPherson, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου

ΦΡΕΝΑ

Μπροστά: Αεριζόμενοι δίσκοι 257x22mm με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Ταμπούρα

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 6Jx15in

Ελαστικά: 175/65

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 85/ 5.500 (βενζίνη) 80/5.500 (CNG)

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)14,8/ 1.900 (βενζίνη) 14,3/2.500 (CNG)

0-100km/h (sec): 12,0sec (βενζίνη) 14,3 (CNG)

Τελική Ταχύτητα (km/h): 170 (βενζίνη) 162 (CNG)

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (gr/km):      125 (βενζίνη) 86 (CNG)

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 5,5 (βενζίνη) 3,1kg/100km (CNG)

Δοκιμής (kg/100km):    6,7

 

Αρθρογράφος

 

Μεγάλη επένδυση της Stellantis στις ΗΠΑ

Μεγάλη επένδυση της Stellantis στις ΗΠΑ

Νέα επένδυση 229 εκατομμυρίων δολαρίων από τη Stellantis στις Η.Π.Α. για την επιτάχυνση των σχεδίων εξηλεκτρισμού.