Πρώτη Επαφή: Νέο Fiat 500X Sport
Athletic “Touch”
Ακριβώς 12 μήνες μετά την ανανέωση του 500X και τον εμπλουτισμό της γκάμας με τους νέους κινητήρες της οικογένειας FireFly, οι μηχανικοί της Fiat προσφέρουν ένα νέο -εξοπλιστικό- πακέτο, που ενισχύει το αθλητικό προφίλ του μικρού SUV, χωρίς να χάσει σημαντικό μέρος από τις crossover αρετές του. Ταξιδέψαμε στη Φλωρεντία για να οδηγήσουμε το ανανεωμένο και πιο σπορτίφ μοντέλο, με την Ιταλική εταιρεία να συνδέει τα αθλητικά στοιχεία του νέου 500X Sport με την Εθνική ομάδα της Ιταλίας, με την οποία διατηρεί άρτιους δεσμούς εδώ και δύο δεκαετίες. H Fiat, λοιπόν, μας άνοιξε τις πύλες του τεχνικού κέντρου "Luigi Ridolfi", της Ιταλικής Ομοσπονδίας Ποδοσφαίρου (FIGC), στο οποίο έγινε η παρουσίαση του μοντέλου. Η επιλογή του μέρους έγινε για να τιμηθεί η συνεργασία της Fiat με την Ιταλική Ομοσπονδία, αλλά και για να τονιστεί η σχέση του νέου 500X Sport με την ευρύτερη έννοια του αθλητισμού.
Σπορ Περιβολή
Η έκδοση Sport, σε αντίθεση με τις Urban και Cross που εστιάζουν στην κίνηση εντός και εκτός πόλεως αντίστοιχα, απευθύνεται σε όσους ζητούν το κάτι παραπάνω από την εμφάνιση και την οδική συμπεριφορά του χαριτωμένου crossover. Πλέον είναι λιγότερο χαριτωμένο, αλλά πιο «τσαμπουκαλεμένο», με το bodykit να δείχνει ότι εξελίχθηκε από το team της Abarth, οι οποίοι στην πραγματικότητα δεν έχουν βάλει -ακόμα- το χεράκι τους. Το αεροδυναμικό πακέτο είναι αποκλειστικά έργο των σχεδιαστών της Fiat. Στο μπροστινό μέρος, ο προφυλακτήρας είναι διαφορετικής σχεδίασης, με μία μεγάλη εισαγωγή αέρα κάτω από τη μάσκα, ενώ νέας σχεδίασης είναι και οι προβολείς ομίχλης που φιλοξενούνται στις γκρι «εσοχές». Επιπλέον, τα βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος (πολύ όμορφο το νέο κόκκινο Red Sport) πρόσθετα στα φτερά και τα τονισμένα side-skirts δίνουν πρόσθετο όγκο στην εμφάνιση και αναδεικνύουν τις νέες ζάντες 18 ή 19 ιντσών. Στο πίσω μέρος, τα σπορ στοιχεία είναι ο διακριτικός διαχύτης, η διπλή χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης και η μικρή αεροτομή οροφής. Τα λογότυπα Sport στα φτερά και οι γκρι ματ λεπτομέρειες σε χειρολαβές και καθρέφτες ταυτοποιούν την πιο σπορ έκδοση του 500X.
Στο εσωτερικό, οι αλλαγές είναι πιο περιορισμένες, καταφέρνουν ωστόσο να προσδώσουν σπορ χαρακτήρα στο 500X. Το νέο τιμόνι με το ελαφρώς επίπεδο κάτω μέρος διαθέτει επένδυση alcantara και κόκκινες ραφές, με τα αλουμινένια πεντάλ και τη μαύρη επένδυση στις εμπρός κολώνες να αποτελούν μοναδικό προνόμιο της έκδοσης Sport. Προαιρετικά υπάρχει και μία όμορφη επένδυση του πλαισίου των οργάνων από alcantara, που δίνει μία extra ώθηση στην πολυτέλεια του εσωτερικού, το οποίο είναι από τα πιο καλο-εξοπλισμένα και ποιοτικά της κατηγορίας Β-SUV.
Fireflies
To 500Χ Sport βγήκε αρνητικό στο “doping test”, αφού δεν εξοπλίζεται με κάποιο πιο ισχυρό σύνολο, όπως περιμέναμε. Είναι σύνηθες -πλέον- ένα μοντέλο να δείχνει πιο γρήγορο, χωρίς απαραίτητα να είναι, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να προσδίδουν πιο σπορτίφ σχεδιαστικά στοιχεία και ρύθμιση ανάρτησης, διατηρώντας τις ίδιες ιπποδυνάμεις. Έτσι λοιπόν και η Fiat δεν μας έκανε τη χάρη να το εξοπλίσει με τον πιο δυνατό FireFly κινητήρα βενζίνης 170 ή 180 ίππων που έχει ήδη στο “roster” της και πιθανότατα να το φυλάει για όταν το πιάσουν οι μηχανικοί της Abarth. Αν το πιάσουν βέβαια, γιατί μέχρι σήμερα δεν έχει επιβεβαιωθεί κάτι τέτοιο. Ως εκ τούτου, το 500Χ Sport θα διατίθεται στην Ελληνική αγορά με τον τετρακύλινδρο FireFly με 150Ps και τον diesel MTJ II με 120Ps.
Από την άλλη, όμως, οι μηχανικοί της Ιταλικής εταιρείας ασχολήθηκαν αρκετά με το πλαίσιο του 500X. Η έκδοση Sport διαθέτει σκληρότερα ελατήρια κατά 10%, που χαμηλώνουν ταυτόχρονα το αμάξωμα κατά 13mm. Τα αμορτισέρ επιλεκτικής απόσβεσης FSD προέρχονται από την Koni, ενώ έγινε εκ νέου ρύθμιση στη μονάδα ηλεκτρικής υποβοήθησης του τιμονιού. Σύμφωνα με τους μηχανικούς της Fiat, οι παραπάνω αλλαγές, σε συνδυασμό με τις 19αρες ζάντες και τα λάστιχα 225/40, αύξησαν την πλευρική επιτάχυνση κατά 8% και μείωσαν την υποστροφή κατά 26% και την υπερστροφή κατά 17%.
Στο πλαίσιο της παρουσίασης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το 500X Sport με την ισχυρότερη έκδοση βενζίνης, σε επαρχιακές διαδρομές της περιφέρειας της Τοσκάνης, με την έντονη βλάστηση και τους απέραντους αμπελώνες. Σύμφωνα με τους μηχανικούς, η έκδοση αυτή ταιριάζει καλύτερα στο χαρακτήρα του μοντέλου και στις βελτιωμένες δυνατότητες του πλαισίου και συνδυάζεται αποκλειστικά με το 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το μοτέρ 1.3FireFly έχει πολιτισμένη λειτουργία και επαρκή ισχύ για να κινείσαι αρκετά σβέλτα. Η ροπή κορυφώνεται ελάχιστα πριν τις 2.000rpm, με το αυτόματο κιβώτιο να μην διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες εκδόσεις. Είναι ομαλό στην καθημερινότητα, δεν διακρίνεται ωστόσο ούτε για την ταχύτητα των αλλαγών του ούτε για την ανταπόκρισή του, όπως θα ήθελες, στη γρήγορη οδήγηση. Αυτό που μας εντυπωσίασε ήταν η ρύθμιση της ανάρτησης, ακόμα και στους μέτριους επαρχιακούς δρόμους της Ιταλίας, που, παρά τις -υπερβολικές- 19άρες ζάντες με το 40άρι προφίλ, ισορροπεί αξιομνημόνευτα ανάμεσα στην άνεση και στον έλεγχο του αμαξώματος. Είναι σφιχτή αλλά όχι κουραστική, με τα αμορτισέρ FSD να δουλεύουν υποδειγματικά. Αντίστοιχα θετικά σχόλια λαμβάνει και το τιμόνι, που είναι πλέον πιο άμεσο και ακριβές σε απόκριση και αίσθηση.
Συμπερασματικά, το Fiat 500X Sport, παρότι δεν προσφέρει αυξημένη ισχύ, καταφέρνει με τις αλλαγές στο στήσιμο να προσφέρει μια πιο ευχάριστη οδηγική εμπειρία σε ένα πολύ όμορφο πακέτο. Στη χώρα μας θα έρθει στα μέσα Νοεμβρίου και από πλευράς τιμής θα τοποθετηθεί λίγο πάνω από την έκδοση Cross.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
1.3FireFly Turbo 150Ps
ΤΥΠΟΣ Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.332
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 70 x 86,5
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 10,5:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 150/5.250
ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 27,5/1.850
0-100KM/H (Sec) 9,1
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 200
1.6MTJ II 120Ps
ΤΥΠΟΣ Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.598
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 79,5 x 80,5
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 16,5:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός καυσίμου Common-Rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 120/3.750
ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 32,6/1.750
0-100KM/H (Sec) 10,5
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 186
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Στο video που ακολουθεί, θα δείτε δέκα αγωνιστικά αυτοκίνητα που ενώ ήταν έτοιμα, το κάθε ένα για τον δικό του λόγο δεν έτρεξε σχεδόν ποτέ σε κανέναν ...