Ford Capri GT 1700
«Εάν αγαπάς το ιστορικό αυτοκίνητο και ασχολείσαι με αυτό, ανακαλύπτεις διαφορετικά πράγματα, διαφορετικές μυρωδιές, διαφορετικούς ήχους, διαφορετική κουλτούρα». Αυτά είναι τα πρώτα λόγια που μας είπε ο Ρένος Βάγγερ, ο ιδιοκτήτης αυτού του πανέμορφου Ford Capri GT 1.700. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι μοντέλο του 1969 και ο Ρένος είναι ο δεύτερος ιδιοκτήτης. Η ιστορία του ξεκινάει αρκετά χρόνια πίσω, το καλοκαίρι του 1971. Τότε, ένας συγγενής του Ρένου είχε έρθει στην Ελλάδα για διακοπές, έχοντας μαζί του ένα Ford Capri RS 2600, με το οποίο πήγε την πρώτη του γρήγορη βόλτα ως παιδί. Αυτό ήταν. Το Capri πέρασε μέσα στο DNA του και πλέον ήθελε όσο τίποτε άλλο να αποκτήσει κάποτε ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
Ταξίδι στο χρόνο!
Τα χρόνια πέρασαν και η ανάμνηση του Capri έμεινε σε μια σκοτεινή άκρη του μυαλού του, μέχρι που ανακάλυψε κάποιες παλιές φωτογραφίες με το αυτοκίνητο του θείου του. Κάτι ξύπνησε μέσα του και η γλυκιά ανάμνηση των παιδικών του χρόνων ήταν αρκετή ώστε να τον ωθήσει να βρει ένα ίδιο αυτοκίνητο, σε οποιαδήποτε κατάσταση. Κάπως έτσι κατέληξε στον γιατρό... Πρόκειται για πολύ γνωστό χειρούργο, ο οποίος είχε αγοράσει ένα Ford Capri GT 1700 του 1969 από την Ford Κοντέλης. Ο γιατρός χρειάστηκε να περιμένει τρεις μήνες μέχρι να το παραλάβει και η αγορά του αυτοκινήτου του είχε κοστίσει όσο ένα σπίτι! Η κατάσταση του Capri ήταν πραγματικά άριστη, μιας και όλα -μα όλα- τα service έχουν γίνει στην αντιπροσωπία, ενώ πάντα το αυτοκίνητο φυλασσόταν σε κλειστό γκαράζ. Μεγάλη ευκαιρία, μόνο που ο γιατρός κόντεψε να πάθει εγκεφαλικό όταν ο Ρένος τον προσέγγισε και του είπε ότι θα τον ενδιέφερε να αγοράσει το αυτοκίνητο! Τόσα χρόνια μαζί, δεν ήθελε να το αποχωριστεί με τίποτα. Η υπομονή όμως και η επιμονή του Ρένου ανταμείφθηκαν και μετά από… δύο χρόνια ο γιατρός, αφού πρώτα έμαθε το ποιος είναι ο Ρένος, δέχθηκε να του το δώσει, λέγοντάς του χαρακτηριστικά: «Να το προσέχεις, καλορίζικο».
Κάπου εδώ θα ήταν καλό να μάθετε και εσείς ποιος είναι ο Ρένος! Ο Ρένος είναι οδηγός αγώνων και πάντα έτρεχε με κλασικά αυτοκίνητα και πιο συγκεκριμένα, με μοντέλα της Ford, όπως τα Escort Mk I και Escort Mk II. Τώρα συνεχίζει με το Capri, ενώ έχει στα σκαριά ένα Capri ακόμα με 3,0lt V6 κινητήρα.
Επιτέλους Capri!
Όταν επιτέλους ήρθε το Capri στην κατοχή του, ο Ρένος έμεινε έκπληκτος από την άψογη κατάσταση στην οποία βρισκόταν τόσο το αμάξωμα, όσο και τα μηχανικά του μέρη. Μην ξεχνάτε πως έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που βγήκε από το εργοστάσιο το 1969 και ήδη έχει 44 χρόνια στις πλάτες του ή καλύτερα στις λαμαρίνες του. Αφού έκανε μερικά χιλιόμετρα με το original look, αποφάσισε να το μεταμορφώσει εξωτερικά σε RS 3100, χωρίς όμως να αλλάξει κάτι από τα μηχανικά του μέρη.
Ponycar!
Pony cars ονομάζουν οι Αμερικάνοι την κατηγορία των ελαφρών, γρήγορων και σχετικά μικρών σε μέγεθος αυτοκινήτων, που κατά βάση έχουν σπορ χαρακτήρα. Ακριβώς δηλαδή ότι είναι ένα Ford Capri. Οι Αμερικάνοι, βλέποντας την επιτυχία που γνώρισε το Mustang στην Αμερική, θέλησαν να παρουσιάσουν ένα μοντέλο προσαρμοσμένο στην Ευρωπαϊκή αγορά, αντάξιο του Mustang. Έτσι λοιπόν, στην έκθεση αυτοκινήτου που έγινε στις Βρυξέλες το 1969, παρουσιάστηκε το Ford Capri. Το αρχικό όνομα που είχαν επιλέξει όταν το σχεδίαζαν ήταν το Colt, όμως τους είχε προλάβει η Mitsubishi και έτσι κατέληξαν στο Capri. Τα βασικά μηχανικά μέρη προέρχονταν από το Cortina και η γραμμή παραγωγής του βρισκόταν στο Dagenham και στο Halewood της Βρετανίας, στο Genk στο Βέλγιο και στο Saarlouis και στην Κολωνία στην Γερμανία. Προκειμένου να είναι προσιτό σε μεγάλη μερίδα αγοραστών, το Capri εξοπλίστηκε με μια ευρεία γκάμα κινητήρων, που ξεκίναγαν από τα 1.300cc και έφταναν μέχρι και τον V6 των 3.000cc, που απέδιδε 140Ps. Η ανάρτηση αποτελούνταν από γόνατα MacPherson εμπρός και άξονα υποστηριζόμενο από ημιελλειπτικά φύλλα σούστας πίσω, όπως δηλαδή ακριβώς και στο Cortina. Η παραγωγή του συνεχίστηκε μέχρι και το 1994.
Επιχείρηση RS!
Το RS 3100, παράχθηκε σε 250 μονάδες το Νοέμβριο του 1973, από το εργοστάσιο που βρισκόταν στο Halewood της Βρετανίας. Βασιζόταν στο Capri 3000GT, με μικρές εμφανισιακές διαφορές, όπως τις κόκκινες βελόνες αντί για άσπρες στα όργανα και τον δερμάτινο λεβιέ ταχυτήτων, αλλά η βασική διαφορά ήταν ο κινητήρας, ο οποίος είχε υπερκυβιστεί στα 3.099cc και είχε υποστεί ροϊκή εξέλιξη στις κυλινδροκεφαλές, οι οποίες ξεχώριζαν από τα μπλε καπάκια τους. Επίσης είχε αμορτισέρ της Bilstein και αεριζόμενους δίσκους στα φρένα. Ο κινητήρας απέδιδε 150Ps στις 5.000rpm, 25,85kgm ροπής στις 3.000rpm και επιτάχυνε το Capri από στάση στα 100km/h σε 7,6sec, ενώ η τελική του ταχύτητα έφτανε τα 201km/h. Οι εξωτερικές διαφορές μεταξύ του Capri GT 1700 και του RS 3100, εντοπίζονται στο φουσκωμένο καπό, τα διπλά φανάρια (αντί για τα μονά που έχει το GT), στο ταμπλό, τις ζάντες και τα σπόιλερ. Όλα τα παραπάνω, μαζί με τον κινητήρα των 3.000cc, παραγγέλθηκαν από την Αγγλία. Η τοποθέτησή τους ξεκίνησε, αφού πρώτα βάφτηκε όλο το αμάξωμα στο πράσινο της Lotus. Το αμάξωμα δεν είχε ούτε ένα ίχνος σκουριάς, δείγμα του πόσο προσεγμένο ήταν το αυτοκίνητο από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη. Μετά το βάψιμο, ο Ρένος τοποθέτησε όλα τα ανταλλακτικά στο αμάξωμα, δίνοντάς του πλέον το look του RS 3100. Το αποτέλεσμα ήταν κάτι παραπάνω από εντυπωσιακό, πράγμα που το βλέπετε και στις φωτογραφίες. Οι μαύρες λωρίδες δίνουν μία σπορ πινελιά επιπλέον, παρέα με το λαστιχένιο μπροστινό σπόιλερ, την απουσία προφυλακτήρων και το μεταλλικό duck-tale στο πορτ-μπαγκάζ.
Ο V6, ένα μπλοκέ διαφορικό με ποσοστό εμπλοκής 75% της ZF, όπως και πολλά ακόμα γνήσια ανταλλακτικά, περιμένουν υπομονετικά την τοποθέτησή τους στο Capri. Ίσως όμως να μπουν και στο δεύτερο που περιμένει υπομονετικά την δική του ανακατασκευή!
Κάντο και εσύ!
Κλείνοντας θα ήθελα να μεταφέρω ένα μήνυμα του Ρένου σχετικά με τα κλασικά και τα ιστορικά αυτόκίνητα: «Προσωπικά, προκαλώ τον κόσμο και ιδιαίτερα την νεολαία να ασχοληθεί με το ιστορικό αυτοκίνητο και σας εγγυώμαι ότι θα διαπιστώσετε πως το ιστορικό αυτοκίνητο δεν έχει να κάνει καθόλου με τα απαρχαιώμενα, άχρηστα και δαπανηρά αυτοκίνητα που η τηλεόραση και η κοινωνία επιβάλει.»
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Ο αναπληρωματικός οδηγός της Alfa Romeo Racing ORLEN, Robert Kubica, θα επιστρέψει στο τιμόνι της C41 στην πίστα της Βαρκελώνης, όπου θα πραγματοποιηθ...