Ford Fiesta 1.0Ecoboost 161Ps
Η αλήθεια είναι ότι, όταν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στράφηκαν στους μικρούς -σε κυβισμό- υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες, είχαν σαν σκοπό να βγάλουν στην αγορά οικονομικά -στη χρήση- αυτοκίνητα, με αξιοπρεπείς επιδόσεις. Κύριος στόχος ήταν η χαμηλή φορολογία σε χώρες όπως η Ελλάδα, αλλά φυσικά και η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών ρύπων. Η Ford ήταν η πρώτη εταιρεία που μπήκε στο χορό των τρικύλινδρων turbo κινητήρων, όταν παρουσίασε τον EcoBoost, το 2012, με το Ford Focus τρίτης γενιάς. Απέδιδε 100 ή 125Ps και προσέφερε εφάμιλλες επιδόσεις με έναν «χιλιοκτακοσάρη» ατμοσφαιρικό κινητήρα, αλλά με σημαντικά μειωμένη κατανάλωση (4,6lt/100km).
Paintitblack!
Μία ενδιαφέρουσα έκδοση του Ford Fiesta προηγούμενης γενιάς ήταν το Black Edition, το οποίο οπτικά ξεχώριζε, μιας και κυκλοφορούσε αποκλειστικά σε μαύρο χρώμα, με κόκκινη οροφή και κόκκινα διακοσμητικά σε γρίλιες και προφυλακτήρα, καθώς και με κόκκινες ραφές στο εσωτερικό του. Η μεγάλη διαφορά όμως είναι στον κινητήρα του, που πλέον αποδίδει 140Ps, με περισσότερη ισχύ ανά λίτρο, ξεπερνώντας ακόμα και κινητήρες όπως της 458 Speciale και της Veyron! Αυτήν την έκδοση επέλεξε και ο φίλος μας, ο Δημήτρης, για να βελτιώσει. Το γεγονός ότι θα μπορούσε -με ένα σχετικά μικρό κόστος- να έχει ένα αυτοκίνητο με turbo κινητήρα και να έχει καλύτερες επιδόσεις, αλλά και στοιχεία sport οδήγησης ήταν οι λόγοι που τον ώθησαν στην αγορά του μικρού μαύρου Fiesta. Παράλληλα, ήθελε ένα οικονομικό, στη συντήρηση, με χαμηλά τέλη κυκλοφορίας αυτοκίνητο, που να συνδυάζει καλές επιδόσεις και ενδιαφέρουσα οδηγική συμπεριφορά. Όταν ξεκίνησε να το βελτιώνει, είχε σαν σκοπό τις καλύτερες επιδόσεις, τη βελτιωμένη εμφάνιση και τον πιο δυναμικό ήχο από τον κινητήρα. Όλα τα παραπάνω οδήγησαν στο ενδιαφέρον αποτέλεσμα που δοκιμάσαμε και μας άφησε αρκετά καλές εντυπώσεις, τηρούμενων των αναλογιών.
Από τα 140 στα 160!
Ο κινητήρας -στην εργοστασιακή του μορφή- αποδίδει 140Ps, στις 6.000rpm και 18,3kgm ροπής από τις 1.500rpm μέχρι και τις 5.000rpm. Αυτό το καταφέρνει χάρη στο σύστημα μεταβλητού χρονισμού, που ονομάζεται Twin-independent Variable Cam Timing ή αλλιώς Ti-VCT, στον άμεσο ψεκασμό και στο turbo χαμηλής αδράνειας, που μπορεί να στροφάρει μέχρι και τις 248.000rpm. Παράλληλα, η ECU έχει νέα χαρτογράφηση με διαφορετική διαχείριση στο άνοιγμα της πεταλούδας γκαζιού και του χρονισμού ανάφλεξης. Για να φτάσει όμως ο ήδη πουσαρισμένος κινητήρας να αποδώσει 20 άλογα παραπάνω, χρειάστηκαν ορισμένες επεμβάσεις. Ο Δημήτρης τοποθέτησε, για αρχή, μόνος του ένα ελεύθερο panel φίλτρο της Κ&Ν και στη συνέχεια οδήγησε το αυτοκίνητο στην GP Exhaust, όπου και ξηλώθηκε όλο το εργοστασιακό σύστημα εξαγωγής και κατασκευάστηκε από την αρχή ένα καινούργιο. Το νέο σύστημα εξαγωγής περιλαμβάνει downpipe 60mm, μεταλλικό καταλύτη της HJS των 200cpsi, ένα μεσαίο και ένα τελικό καζανάκι, το οποίο έχει διπλή απόληξη. Επόμενο βήμα ήταν ο προγραμματισμός της εργοστασιακής ECU, που έγινε από την Overload Performance. Αυτό ήταν και το δυσκολότερο σημείο της βελτίωσης, αφού δεν είχε προγραμματιστεί μέχρι τότε κάποιο άλλο αντίστοιχο Fiesta -140Ps- στην Ελλάδα. Μην ξεχνάτε ότι έχει, από την εργοστασιακή του μορφή, διαφορετική χαρτογράφηση από τα υπόλοιπα Fiesta με τα 100-125Ps. Το αποτέλεσμα πάντως ήταν πολύ καλό, αφού με τα νέα δεδομένα ο κινητήρας αποδίδει 160,7Ps στις 6.500rpm, τη στιγμή μάλιστα που από τις 5.000rpm μέχρι και τον κόφτη κρατάει πάνω από 150Ps. Οι επεμβάσεις στα μηχανικά μέρη έχουν για την ώρα σταματήσει εδώ, ενώ το μοναδικό σημείο που αλλάχθηκε εξωτερικά είναι το πίσω diffuser, το οποίο προέρχεται από FordFiestaST.
Και τι κάνει τελικά?
Η Ford ανακοινώνει ότι χρειάζονται 9sec για τα πρώτα 100km/h, οπότε είχαμε μία περιέργεια να δούμε πώς θα πηγαίνει με 20 παραπάνω άλογα το μαύρο Fiesta του Δημήτρη. Τα λάστιχα ήταν σε καλή κατάσταση, όπως και το οδόστρωμα, μόνο που όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο, δεν μπορείς να ανεβάσεις παραπάνω από τις 4.000rpm, με αποτέλεσμα, μόλις αφήσεις το συμπλέκτη, ο κινητήρας να μουλαρώνει λίγο και να χάνεις πολύτιμα δέκατα. Αυτό μεταφράζεται σε 2,87sec για τα πρώτα κρίσιμα 18 μέτρα. Παρά το γεγονός, όμως, αυτό καταφέραμε να κάνουμε καλύτερη επίδοση από το εργοστασιακό, με τα πρώτα 100km/h να έρχονται σε 8,59sec. Αν βρεθεί λύση με τον περιορισμό στην εκκίνηση και κατέβει το 18άμετρο στα 2,5sec, τότε είναι σίγουρο ότι θα μιλάμε για χαμηλό 8άρι για τα 100km/h. Το εργοστασιακό Fiesta χρειάζεται 16,6sec για τα 400 μέτρα, με 136km/h ταχύτητα εξόδου, εμείς με το Fiesta του Δημήτρη χρειαστήκαμε 16,31sec, με 140,56km/h. Μπορεί να μην σας εντυπωσιάζουν, σαν απόλυτοι αριθμοί, αλλά σκεφτείτε ότι πρόκειται για ένα χιλιάρι αυτοκίνητο, με τρικύλινδρο κινητήρα και βάρος 1.100kg! Η διαφορά στη δύναμη φαίνεται και από τη ρεπρίζ με 3η σχέση, που το εργοστασιακό χρειάζεται 3,7sec, ενώ ο Δημήτρης με το δικό του 3,45sec.
Value for money
Στο δρόμο βγάζει τη δύναμή του και ο ήχος που φτάνει στα αυτιά σου είναι ευχάριστος και σε προδιαθέτει να κινηθείς γρήγορα. Ο κινητήρας λειτουργεί άψογα, χωρίς κομπιάσματα και απότομα ξεσπάσματα, όντας γραμμικός και αποδοτικός. Το δε εργοστασιακό στήσιμο του Fiesta Black Edition είναι ό,τι πρέπει για να κινηθείς κάτι παραπάνω από γρήγορα σε δρόμο με συνεχόμενες στροφές, δίνοντας πόντους στο fun-factor του αυτοκινήτου. Μία καλή βελτίωση είναι να τοποθετηθεί ο πίσω άξονας από το Fiesta ST, γιατί, εκτός από τα δισκόφρενα, θα μεγαλώσει λίγο το μετατρόχιο και θα βελτιώσει ακόμα περισσότερο την οδηγική συμπεριφορά. Είναι κάτι που κοστίζει μεν, αλλά αξίζει! Ρωτήστε και το φωτογράφο μας, ξέρει αυτός. Οι γενικές εντυπώσεις που μας άφησε το Fiesta του Δημήτρη είναι θετικές και τα λεφτά που επένδυσε για τη βελτίωσή του άξιζαν και με το παραπάνω!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 998cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 71,9mm x 82mm
Σχέση Συμπίεσης: 10:1
K&N φίλτρο
GP Exhaust σύστημα εξαγωγής 60mm
HJS μεταλλικός καταλύτης 200cpi
Overload Performance ECU remapping
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Εργοστασιακή
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Fiesta ST diffuser
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
Εργοστασιακά
ΤΡΟΧΟΙ
Εργοστασιακές 7Jx17” ζάντες
Continental Sport Contact 205/45 ελαστικά
TUNEDBY:
Overload Performance
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ
Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dastek της Maikon
Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 160,7/6.500
Στάδιο Βελτίωσης: Stage 1
Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: 15%
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 4,18
0-80 6,01
0-100 8,59
0-120 11,85
0-140 16,20
0-160 22,33
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,87 @ 45,19
60 5,42 @ 73,89
100 7,16 @ 90,57
200 10,69 @ 113,43
400 16,31 @ 140,56
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 3,45
80-110 3,78
100-140 6,59
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 7,51
60-160 17,40
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Jeep επέλεξε να ονομάσει με το όνομα της διαδρομής Rubicon Trail την κορυφαία εκτός δρόμου έκδοση του θρυλικού Wrangler, εφοδιάζοντας παράλληλα το μ...