Ford Fiesta ST 1.6EcoBoost 307Ps
Για να δούμε
Όλες οι εκδόσεις Fiesta, που έχω οδηγήσει, είτε βενζίνη είτε diesel, μου έχουν αφήσει εξαιρετική εντύπωση. Ακόμα και στις απλές εκδόσεις, το Fiesta είναι ενδιαφέρον οδηγικά, με ευχάριστο στήσιμο, άμεσο και πληροφοριακό τιμόνι και παιχνιδιάρικη ουρά. Έχουμε δοκιμάσει στο περιοδικό Fiesta ST με περιφερειακά και αποδόσεις 230-245Ps, αλλά ψάχναμε εδώ και καιρό ένα πιο δυνατό, με μεγαλύτερη τουρμπίνα. Απευθυνθήκαμε λοιπόν στην Oval Blue που έχει βελτιώσει ένα από τα πρώτα bigturbo Fiesta ST με τον 1.6 Ecoboost, οπότε έπρεπε να πάρουμε μέτρα και να δούμε τι κάνει σε σχέση με τον υπόλοιπο ανταγωνισμό.
Φύγαμε για Λάρισα και OvalBlue
Το Fiesta μας περίμενε εκεί. Εξωτερικά μόνο το καπό είναι διαφορετικό, είναι μαύρο gloss, το ίδιο και οι εργοστασιακές ζάντες. Το εσωτερικό και αυτό είναι εργοστασιακό, αν εξαιρέσεις τα aftermarket bucket καθίσματα Sparco R333 και το πολυόργανο Scan Gauge για την ενημέρωση του οδηγού. Κάτω όμως από το καπό βρίσκεται ο λόγος της επίσκεψής μας. Εκεί συναντάμε ένα ολοκληρωμένο kit της Pumaspeed για το συγκεκριμένο μοντέλο, με την παράσταση να κλέβει η GTX2867 της Garrett, η οποία μπορεί να μην φαίνεται στο μηχανοστάσιο, αλλά κάνει αισθητή την παρουσία της όταν λειτουργεί ο κινητήρας. Σύμφωνα με την Pumaspeed, το kit της είναι ικανό για 350Ps με 1,65bar overboost και 1,35bar σταθερής πίεσης. Τώρα, αν εσύ έχεις ήδη ελεύθερο φίλτρο ή kit εισαγωγής στο Fiesta σου, δεν είναι ανάγκη να πληρώσεις και την εισαγωγή της ITG που περιλαμβάνει το kit. Η Pumaspeed σου δίνει τη δυνατότητα να επιλέξεις και να διαμορφώσεις το kit σου σύμφωνα με τις δικές σου απαιτήσεις και ανάγκες.
Μία βόλτα από Pumaspeed
Για το Fiesta, η Pumaspeed έστειλε φυσικά το turbo, κολάρα σιλικόνης, σωληνώσεις για την εισαγωγή αέρα και του intercooler, το intercooler της Forge, externalwastegate των 38mm της TiAL μαζί με το screamer pipe του, ένα downpipe decat από την MilltekSport και τέλος το χταπόδι της Pumaspeed, σχεδιασμένο έτσι ώστε η θέση της GTX2867R να είναι ίδια με της εργοστασιακής τουρμπίνας. Για φίλτρο αέρα εδώ επιλέχθηκε ένα της Pipercross. Μετά το downpipe, η υπόλοιπη εξάτμιση είναι χειροποίητη και έχει διάμετρο 63,5mm, ενώ το εργοστασιακό δοχείο ψυκτικού αντικαταστάθηκε με το αλουμινένιο της Mishimoto. Οι υπεύθυνοι της OvalBlueεπέλεξαν να μην πάρουν τον παράλληλο εγκέφαλο που παρέχει η Pumaspeed στο kit της και ήρθαν σε επαφή με την Autospeed και τον Λεωνίδα Τσιούτσια, που συνεργάζεται με την E-Tuners Motorsport. Οι τεχνικοί της Pumaspeed, μετά από πολλές δοκιμές που έκαναν, έφτασαν το συμπέρασμα ότι το όριο του κινητήρα, χρησιμοποιώντας τα εργοστασιακά κινούμενα μέρη, είναι τα 340Ps. Βέβαια είναι αρκετά τα παραδείγματα στο εξωτερικό διαφόρων Fiesta ST που κυκλοφορούν με 350-360Ps, χωρίς να ξέρουμε ωστόσο έπειτα από πόσο καιρό θα γίνει το «μπαμ». Ο Λεωνίδας σταμάτησε στα 306,8Ps στις 6.764rpm, με 32,5kgm ροπής στις 5.800rpm και ρυθμίστηκε να κάνει overboost έως 1,4bar πίεσης, ενώ η σταθερή πίεση φτάνει στο 1,3bar. Πάντως, σύμφωνα με τα λεγόμενα της Pumaspeed, έχει ακόμα καμιά 30αριά άλογα στην «καβάντζα». Με αυτά τα 307Ps, λοιπόν, θα ρίξουμε το πρώτο big turbo Fiestάκι απέναντι σε καταξιωμένους αντιπάλους από Γερμανία, Ιταλία, αλλά και με ένα ομόσταυλο RS... Φύγαμε!
FiestaST 306Ps Vs AbarthPuntoEvo 291ps
Στο τεύχος #25 δοκιμάσαμε το AbarthPunto Evo από την Mavrakakis Performance, επίσης με big turbo. Στο 0-402m έχουν ακριβώς τον ίδιο χρόνο, στα 14,45sec, με το Fiesta να βγαίνει με 167km/h, ενώ το Punto με 165km/h. Μέχρι τα 200m είναι μπροστά το Punto με χρόνο 9,52sec, με το Fiesta να είναι πίσω κατά 0,5sec, με χρόνο 10,01sec. Ο λόγος που γίνεται αυτό είναι γιατί έχουν χαοτική διαφορά στο 60-160km/h, το Punto χρειάζεται 10,56sec, με το Fiesta να γράφει μόλις 8,91sec. Και εδώ είναι που φαίνεται η διαφορά των 200cc και της πιο εύστροφης GTX2867 σε σχέση με την TD04L.
Fiesta ST 306ps Vs Focus RS 1st Stage 400Ps
Τεύχος #17, στις σελίδες του οποίου δοκιμάσαμε το FocusRSMkIII του Γιώργου, με βελτίωση πρώτου σταδίου. Μία roll δοκιμή με 2η σχέση στο κιβώτιο έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το Fiesta με τις πιο πυκνές σχέσεις, γιατί από τα 60km/h μέχρι τα 160km/h είναι μόλις κατά 0,3sec πιο αργό, με χρόνο 8,91sec αντί 8,63sec του Focus. Για να σας θυμίσω, το Focus είναι δίλιτρο και απέδιδε 400Ps, με αποτέλεσμα μετά τα 160km/hκυριολεκτικά να εξαφανίζεται. Στο 100-200km/h, το Fiesta έγραψε 15,01sec, με το Focus να γράφει 12,66sec.
FiestaST 306ps Vs 1.4TSI
Εδώ θέλει λίγο ανάλυση. Αρχικά 1.4TSIPolo και Ibiza είναι εκτός συναγωνισμού, ειδικά τα τελευταία 2-3 χρόνια, αφού έχουν ξεφύγει σε ιπποδυνάμεις. Απ’ την άλλη, όμως, στο τεύχος #18 είχαμε το Audi A1 με τον 1.4TFSI και S-TRONIC κιβώτιο ταχυτήτων και με υβριδικό turbo. Το A1 μένει αρκετά πίσω από το Fiesta από roll δοκιμές και πιο αναλυτικά, για το 60-200km/h το Fiesta χρειάζεται 18,25secκαι το Α1 22,74sec παρά τις ταχύτατες αλλαγές από το DSG. Από στάση είναι κατά 0,6sec πίσω από το Fiesta, με χρόνο 14,51sec, παρά το DSG, που εξαλείφει το λάθος του χειροκίνητου.
Τα πρώτα του βήματα
Γενικά o 1.6EcoBoost είναι «νεούδι» στην αγορά της βελτίωσης. Οι επιλογές δεν είναι πολλές, αλλά υπάρχουν διάφοροι τρόποι να το τσιτώσεις περισσότερο από αυτά που η Pumaspeed στηρίζει. Ένα kit ψεκασμού μεθανόλης θα έκανε μεγάλη διαφορά, αφού, στα απανωτά πατήματα, το Fiesta έδειχνε να κουράζεται και να ανεβάζει θερμοκρασίες, με αποτέλεσμα οι χρόνοι να γίνονται όλο και χειρότεροι. Η μετάδοση είναι ακόμα εργοστασιακή και δείχνει να αντέχει την έξτρα καταπόνηση, δεν έκανε κιχ ούτε στις δοκιμές από στάση. H Pumaspeed έχει πέσει με τα μούτρα στην εξέλιξη του νέου Fiesta, δυνατό backup για αυτούς που θέλουν να ανέβουν και άλλο. Σημαντικό, επίσης, είναι ότι διαθέτει δύο αυτοκίνητα με το ίδιο setup με το δικό μας. Το ένα τρέχει σε αγώνες dragster, με καλύτερο χρόνο το 12,52sec, ενώ το άλλο παίρνει μέρος σε Track Days, φυσικά έχουν και το κατάλληλο στήσιμο αντίστοιχο με την περίσταση! Αυτό πάντως που με εντυπωσίασε είναι ότι, με 70% αύξηση της ιπποδύναμης, το Fiesta συνεχίζει να είναι στριφτερό και απολαυστικό σε δρόμους με στροφές.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.596cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 79mm x 81,4mm
Σχέση Συμπίεσης: 10,1:1
Garrett GTX2867R turbo
Forge intercooler
TiAL external wastegate 38mm
Milltek Sport downpipe
Pumaspeed πολλαπλή εξαγωγής
Custom σύστημα εξαγωγής 63,5mm
Pipercross φίλτρο αέρα
Pumaspeed piggyback ECU
Pumaspeed κολάρα σιλικόνης
Pumaspeed σωληνώσεις intercooler
Pumaspeed σωληνώσεις αέρα
Forge σκάστρα
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Εργοστασιακή
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Recaro R333 bucket καθίσματα
Scan Gauges πολυόργανο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
Εργοστασιακά
ΤΡΟΧΟΙ
Bridgestone Potenza
TUNED BY:
OvalBlue
3ο χλμ. Π.Ε.Ο. Λαρίσης-Αθηνών
Λάρισα
Τηλ.: 2410 61 00 55
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ
DYNO TESTΗ δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dynospeed της AutoSpeed
Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 306,8/6.764
Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 32,5/5.800
Στάδιο Βελτίωσης: Stage 2
Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: 70%
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC STOCK CAR*
0-60 4,04
0-80 5,17
0-100 6,61
0-120 7,99
0-140 11,15
0-160 14,01
0-180 18,08
AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,76 @ 49,91
60 5,04 @ 80,87
100 6,81 @ 98,11
200 10,01 @ 129,10
400 14,45 @ 167,16
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 4,87
60-160 8,91
60-200 18,25
100-200 15,01
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 2,13
80-110 2,02
4η
ΚΜ/Η SEC
50-80 3,31
80-110 2,87
100-140 4,01
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Αν θέλετε να δείτε πως είναι 3,5 εκατομμύρια ευρώ, ρίξτε μια ματιά στο GMA T.50s Niki Lauda.