Mini Cooper S R56 264Ps

Mini Cooper S R56 264Ps

Α-ΨΕ-ΓΑ-ΔΙΑ-ΣΤΟ

Ένα χρόνο το κράτησε εργοστασιακό ο φίλος μας ο Δημήτρης και κάπου εκεί ξεκίνησε να κάνει σχέδια με τον αδερφό του Νίκο. Δεν ήθελαν να χάσουν τον εργοστασιακό χαρακτήρα του Cooper και φυσικά την άνεση που διαθέτει. Οι περισσότερες εργασίες έγιναν από τους ίδιους στο γκαράζ του σπιτιού τους. Η βελτίωση είναι ολιστική και το αποτέλεσμα της δουλειάς των παιδιών φοβερό. Ο Δημήτρης ήθελε να κάνει λίγο πιο αλήτικο το MINI και ευτυχώς υπάρχουν στην αγορά πολλές επιλογές από αεροδυναμικά body-kit. Επιλέχθηκε το JCW Aero Kit II, το δέμα ήρθε από τη Γερμανία χάρη στη βοήθεια του Χρήστου και του Αλέξανδρου, φίλων του Δημήτρη, που ζουν εκεί και έπαιξαν σημαντικό ρόλο, αφού ο Δημήτρης τους χρησιμοποιούσε σαν «μεσάζοντες» για τις παραγγελίες του από εκεί, δεδομένου ότι τα δέματα ήταν πολλά. Το kit περιλαμβάνει μπροστινό προφυλακτήρα, side-skirts, πίσω προφυλακτήρα και μαύρες γρίλιες για τη μάσκα και τον προφυλακτήρα. Σε σύγκριση με το Aero Kit I, οι διαφορές είναι μικρές, αλλά σημαντικές. Το Aero kit II έχει νέα σχεδίαση στον μπροστινό προφυλακτήρα, αφού πλέον έχει δύο εισαγωγές αέρα για να κρυώνουν τα φρένα και μερικές ακόμα πινελιές στα side-skirts. Η αεροτομή είναι αντιγραφή από το MINI GP2, όπως και ο διαχύτης, που είναι από τις must επιλογές με αυτό το body kit, αφού μόνο σε αυτό ταιριάζει. Ο Νίκος έχει κάνει μία πατέντα στους καθρέπτες, ώστε να διπλώνουν με το κεντρικό κλείδωμα στον εργοστασιακό συναγερμό, πράγμα που απαιτεί ειδικό εξοπλισμό, τον οποίο αγόρασαν τα παιδιά για να κάνουν τη δουλειά τους. Γενικά, αγόρασαν εξοπλισμό για να μπορούν να κάνουν οι ίδιοι τις περισσότερες εργασίες πάνω στο MINI. Εμπρός και πίσω φανάρια επιλέχθηκαν τα black line από το R56 LCI, χωρίς τα δακτυλίδια, τα οποία παρέμειναν ασημένια, ενώ επίσης black line είναι και τα φλας. Οι ζάντες είναι 17in OEM και ονομάζονται MINI R112 Challenge Cross Spoke, σε λευκό χρώμα, με Goodyear Asymetric λάστιχα, σε 205/45 διάσταση. Στην άκρη υπάρχουν ακόμα οι MINI Flame Spoke με τα Federal 595RS-R, που είναι semi slick, ενώ το χειμώνα κυκλοφορεί με τις MINI Double Spoke R87, με Dunlop SP Winter Sports 3D. Οι μπροστινές δαγκάνες προέρχονται από το John Cooper Works, είναι τετραπίστονες της Brembo και συνεργάζονται με δίσκους διάστασης 316x22mm, οι πίσω δαγκάνες είναι μονοπίστονες και οι δίσκοι 280x10mm. Από ανάρτηση φοράει το coiloverkit της D2, Street Performance, το οποίο είναι ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος και σκληρότητα, γεγονός που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να μπει άνετα και σε πίστα.

Όλα τα «comfort»

Το σαλόνι ήταν ένα κομμάτι που τα παιδιά δεν μπορούσαν να βάλουν χέρι. Το MINI πήγε στο κατάστημα του Λάμπρου Κωστακόπουλου, AUTO Leather. Εκεί ντύθηκε με μαύρο δέρμα Nappa, με μπλε ραφές, ενώ ανάλογες λεπτομέρειες συναντάς στο τιμόνι, στις πόρτες, στον επιλογέα και στο ταμπλό. Τα καθίσματα έγιναν και αυτά παραγγελία για να ταιριάζουν με το υπόλοιπο σαλόνι και είναι τα Recaro που φοράει το GP2, τα οποία μάλιστα είναι και θερμαινόμενα. Τα όργανα της PLX για την επίβλεψη του κινητήρα τοποθετήθηκαν μέσα σε OEM βάσεις από το στροφόμετρο του CabrioMINI. Τα Navi, Bluetooth και DVD είναι μερικά από τα extra που έχει στον κατάλογό του το MINI. Τέλος, ο Νίκος έχει προσθέσει ένα όμορφο κιτ φωτισμού στο εσωτερικό.

Under the bonnet

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο Ν14Β16 κινητήρας της BMW. Σε εργοστασιακή μορφή αποδίδει 175Ps, με 26kgm ροπής. Η επιλογή του turbo ήταν εύκολη, το JCW GP, που βγήκε το 2012, εξοπλίζεται με μεγαλύτερο turbo από το εργοστασιακό του R56 και εκτός από το turbo δανείστηκε και την πολλαπλή εξαγωγής. Το downpipe και η υπόλοιπη εξάτμιση των 63,5mm είναι κατασκευασμένη στον Vampire exhaust, τα εργοστασιακά καζανάκια έχουν παραμείνει και ο εργοστασιακός κεραμικός καταλύτης  αντικαταστάθηκε με έναν αγωνιστικό μεταλλικό 200άρη. By Vampire exhaust είναι και οι σωληνώσεις του intercooler της Alta Performance, της σειράς Black Edition για το R56. Το νέο intercooler έχει διπλάσιο όγκο σε σχέση με το εργοστασιακό και -σύμφωνα με την Alta- απαιτούνται ελάχιστα κοψίματα στα εργοστασιακά πλαστικά, ενώ υποστηρίζεται ότι οποιοσδήποτε μπορεί να το τοποθετήσει. Το φιλτροκούτι είναι από το John Cooper Works και στο εσωτερικό του φοράει ένα πάνελ φίλτρο της BMC. Το MINI προγραμματίστηκε από τον P.D. Racing και απέδωσε 264Ps και 42kgm ροπής, με 1,25bar σταθερής πίεσης και 1,35bar overboost. Στο dynoday της Autospeed, που το συναντήσαμε κι ειδικότερα στα ράουλα του Dynorace δυναμόμετρου απέδωσε 232,8Ps στις 6.184rpm, με 34,2kgm ροπής στις 4.340rpm. Στο dynoday αντιμετώπισε ένα πρόβλημα με κάποιον σένσορα και δεν δοκίμασαν δεύτερη φορά, ενώ οι μετρήσεις που θα δείτε παρακάτω έγιναν με αυτήν την ιπποδύναμη.

Πίσω από το τιμόνι

Το συγκεκριμένο body kit υπόσχεται κατά 0,1 βελτιωμένο αεροδυναμικό συντελεστή cd. Με τόση, όμως, προίκα πρέπει να έχει αρκετά κιλά παραπάνω από το εργοστασιακό, που ζυγίζει μόλις 1.130kg και με δύο άτομα μέσα δείχνει να ζορίζεται λιγάκι με τη μικρή πίεση. Στις μετρήσεις φόραγε τα Goodyear asymmetric και όχι τα semi slick. Για το 0-402m, το MINI χρειάστηκε 14,91sec με 161,76km/h ταχύτητα εξόδου, το 18μετρο ήταν πολύ κακό, στα 2,97sec και για το 0-100km/h, χρειάστηκε 7,07sec. Με  σχέση από τα 50km/h στα 60-160km/h, το V-BOX έγραψε 10,63sec, για το 100-200km/h έγραψε 18,03sec, ενώ στο 60-200km/h, 21,23km/h. Στις μετρήσεις με  σχέση και 50km/h τουρμπίζει νωρίς και δεν ζορίζεται, ταυτόχρονα το σπινάρισμα είναι λιγότερο και το MINI κάνει για το 50-80km/h μόλις 2,55sec και για το 80-110km/h, 2,42sec. Σίγουρα έχει περιθώρια βελτίωσης, όσο όμως ο κινητήρας παραμένει εργοστασιακός ο Νίκος και ο Δημήτρης έχουν αποφασίσει να μην το πιέσουν άλλο.

To Project συνεχίζεται

Ήδη έχουν αγοράσει ένα άλλο μπλοκ κινητήρα για να γίνει σφυρήλατο και να ησυχάσει το κεφάλι τους. Στα άμεσα σχέδια είναι ένα μπλοκέ διαφορικό και ένα boost controller για να διαχειριστούν καλύτερα την πίεση της μεγαλύτερης τουρμπίνας. Το σύνολο είναι άψογο και οι ώρες που σπατάλησαν τα παιδιά σίγουρα απέδωσαν καρπούς. Το συγκεκριμένο Mini μπορεί άνετα να αποτελέσειοδηγό βελτίωσης για κάθε ιδιοκτήτη R56.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.598cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 77mm x 85,8mm

Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1


Alta Performance intercooler

JCW turbo

JCW φιλτροκούτι

JCW πολλαπλή εξαγωγής

Vampire Exhaust downpipe

Vampire Exhaust σύστημα εξαγωγής

Vampire Exhaust σωληνώσεις intercooler

G.F.B. σκάστρα

BMC φίλτρο αέρα

P.D. Racing ECU remapping

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Εργοστασιακή

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
JCW Aero Kit II body kit

R56 LCI black line εμπρός και πίσω φώτα

Nappa δερμάτινη επένδυση

Recaro καθίσματα

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Brembo τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός

Brembo δίσκοι 316x22mm εμπρός

D2 Street Performance coilover kit

ΤΡΟΧΟΙ
MINI R112 Challenge Cross Spoke 7Jx17in ζάντες

Goodyear Asymetric 205/45 ελαστικά

TUNED BY:

-

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dynorace της AutoSpeed

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 232,8/6.184

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 34,2/4.340

Στάδιο Βελτίωσης: Stage 2

Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: %

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η   SEC STOCK CAR*

0-60  4,07

0-80  5,26

0-100  7,07

0-120  8,96

0-140  11,66

0-160  14,76

0-180  19,71

0-200  27,19

*Μετρήσεις

AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ  SEC @  ΚΜ/Η

18  2,97  @ 45,34

60  5,39  @  81,90

100  6,96  @ 98,92

200 10,08  @  190,29

400 14,91  @ 161,76

Roll με 2α
ΚΜ/Η 
SEC
60-120 4,83

60-160  10,63

60-200  21,23

100-200  18,03

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η  SEC

50-80  2,55

80-110  2,42

100-140  4,40

 

Αρθρογράφος

 

Ο Έλληνας σχεδιαστής, Γιώργος Σαριδάκης, μιλά για τον σχεδιασμό του νέου Ford Puma

Ο Έλληνας σχεδιαστής, Γιώργος Σαριδάκης, μιλά για τον σχεδιασμό του νέου Ford Puma

Ποιές πρέπει να είναι οι βασικές αρχές που πρέπει να διέπουν τον σχεδιασμό ενός σύγχρονου αυτοκινήτου; Για την Ford η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα εί...