Budget Test VW Scirocco 1.4 TSI 220Ps
Τα 14άρια
Γενικά, έχουν ταλαιπωρήσει πολύ κόσμο. Βελτιωτές, ιδιώτες, πικραμένους, έχει μεγάλη ιστορία ο κινητήρας αυτός στη χώρα μας. Υπάρχουν μερικά τέτοια μοτέρ που δεν αστειεύονται, γνωστά και μη εξαιρετέα! Είναι επίφοβος όμως κινητήρας, έχει πολλές αδυναμίες και θέλει προσοχή. Ο Γιώργος, που σπουδάζει μηχανολόγος- μηχανικός, είχε γνώση των προβλημάτων του συγκεκριμένου συνδυασμού κινητήρα και σασμάν και επέλεξε τη σίγουρη οδό.
Stage 1+
Λοιπόν, Φ.Π.Ε είναι πρώτο στάδιο, Φ.Π.Ε συν οτιδήποτε άλλο, που προσφέρει στην απόδοση, είναι πρώτο στάδιο plus, εκτός βέβαια αν έχει ανοιχτεί κινητήρας και έχουν μπει στο παιχνίδι μπιέλες, πιστόνια και διάφορα άλλα. Σημαντικό μειονέκτημα του SciroccoDSG είναι το βάρος του, σε σύγκριση με Ibiza και Polo ή Fabia 1.4TSI που είναι κατά 150kg ελαφρύτερα ακόμα κι αν αυτά είναι εξοπλισμένα με το ίδιοDSG.
Είναι καλό;
Μετά από τα παραπάνω, μην περιμένετε να βγάλετε άκρη από χρόνους σε πρωτοσταδιάτα! Παίζουν πολλά ρόλο και σε αυτήν την περίπτωση κοιτάζεις το τι έξτρα έχεις πληρώσει σε σύγκριση με ένα άλλο και αν τα λεφτά αυτά έπιασαν πραγματικά τόπο. Ο Γιώργος με €60 έφτιαξε μία σωλήνα για την εισαγωγή αέρα και έβαλε ένα φίλτρο της K&N με λαιμό 76mm με €65. Η πλαστική σκάστρα στα πρώτα TSI έχει κοστίσει σε πολλούς και το Scirocco φοράει μία aftermarket κλειστού τύπου από τη Forge, κόστους €250. Υπάρχουν πολλές λύσεις για να μην φτάσεις μέχρι αυτό το ποσό, αρκετές εταιρείες έχουν ανάλογα προϊόντα σε ανταγωνίστηκες τιμές, ακόμα και η ίδια η VW πήρε χαμπάρι το λάθος της και πλέον υπάρχει μία βελτιωμένη έκδοση σκάστρας για την αντιμετώπιση των προβλημάτων. Το δοχείο αναθυμιάσεων είναι αλουμινένιο κι ο Γιώργος το πήρε από το e-bay με €60 και είναι universal. Η εξάτμιση είναι χειροποίητη, έχει διάμετρο 63,5mm από μπροστά έως πίσω, έχει κατασκευαστεί από την Exhaust Flow και όλο το σύστημα κόστισε €350, χωρίς το καζανάκι. Το τελικό καζανάκι είναι της Remus, βγάζει δύο μπούκες και αγοράστηκε από το e-bay στα €210. Μπουζί και πολλαπλασιαστές έχουν γίνει μόδα και στα πρωτοσταδιάτα. Δεν ξέρω αν αξίζει να βάλεις πολλαπλασιαστές, γνωρίζω 1.4TSI με μεγαλύτερο setup που «ξύριζαν» ακόμα και με στοκ πολλαπλασιαστές και όταν έβαλαν τους «κόκκινους» ή από R8, δεν κέρδισαν κάτι ουσιαστικό. Οι προγραμματιστές θα σου πουν για το advance, αλλά τέλος πάντων. Το Scirocco φοράει πολλαπλασιαστές NGK, που κόστισαν €130, ενώ η τοποθέτησή τους έχει κι αυτή ένα κόστος, αφού απαιτεί μία αλλαγή στη συνδεσμολογία. Ο Γιώργος εργάζεται στη Dimitriou Dynamic στη Λάρισα και ο Νίκος Δημητρίου, ιδιοκτήτης και μηχανικός, είναι πάντα στο πλάι του Γιώργου όταν τον χρειάζεται. Άλλη μία υπερβολή είναι το external wastegate της TiAL, αλλά και μόνο που ακούς τον ήχο του, λες χαλάλι τα €300 που κόστισε. Επίσης, φοράει ψυχρότερα μπουζί από την NGK, BKR7EIX με μικρότερο διάκενο, που η τετράδα κοστίζει περίπου €65, ενώ και στην αγορά πάνω-κάτω εκεί παίζουν. Για τον προγραμματισμό του αυτοκινήτου ο Γιώργος απευθύνθηκε στην Autospeed και τον Λεωνίδα Τσιούτσια. Μετά τον προγραμματισμό με το file της E-TunersMotorsport, το Rocco απέδωσε 219,2Ps στις 5.784rpm, με 33,1kgm στις 3.705rpm. Δεν είναι τσιτωμένο, συνήθως έχουν 240Ps+, μόνο που ο Γιώργος δεν φοράει intercooler και το εργοστασιακό είναι πολύ μικρό. Το πρόγραμμα είναι από τα βαριά έξοδα σε αυτό το επίπεδο βελτίωσης, €450 κόστισε στο Γιώργο, ενώ ταυτόχρονα προγραμματίστηκε και το DSG7, που αυτό κόστισε επιπλέον €450. Το συνολικό κόστος της μηχανικής βελτίωσης είναι περίπου στα €2.400, παρά κάτι ψιλά. Η τιμή αυτή ποικίλει ανάλογα με τα έξτρα περιφερειακά που έχουν προστεθεί.
2.400€ vsStock
Καλά, σίγουρα δεν υπάρχει επαφή στις μετρήσεις tuned vs stock, το θέμα είναι ότι δεν συγκρίνω αυτό. Το DSG βοηθάει πολύ, ειδικά από στάση και για το 400άρι γράφει 14,27sec με 155km/h εξόδου, το 18m του ήταν στα 2,48sec και για το 0-100km/h έκανε 6,23sec. Ένα εργοστασιακό κάνει περίπου 16sec το 400άρι και 8sec το 0-100km/h, ενδεικτικά. Στις μετρήσεις από roll, το Rocco ανεβάζει γραμμικά χιλιόμετρα και κάνει για το 60-160km/h 11,69sec, στο 100-200km/h έγραψε 19,77sec και το 60-200km/hτο έκανε σε 22,84sec. Χιλιάρικο και δευτερόλεπτο, ας πούμε.
Εκτός από τα μηχανικά
Για πολλούς, η εμφάνιση παίζει σημαντικό ρόλο κι ειδικά για το Γιώργο που έχει σπαταλήσει πολλές ώρες για να το φέρει στη σημερινή του μορφή. Το Scirocco είναι look R, με όλο το κιτ να ανέρχεται στα €1.200. Αεροτομή, διάχυτης και καπάκια καθρεπτών είναι από ανθρακόνημα, αγορασμένα από το e-bay. Οι ζάντες είναι της Oems, με διαστάσεις 8,5Jx19in και 9,5Jx19 και θυμίζουν Vossen, αλλά δεν είναι. Τα πίσω φρένα έχουν παραμείνει εργοστασιακά, μπροστά όμως έχουν τοποθετηθεί Wilwood δαγκάνες τετραπίστονες με χειροποίητους διαιρούμενους δίσκους. Για να μπει αυτή η δαγκάνα, ο Νίκος Δημητρίου έβαλε αντάπτορες, διαφορετικά δεν μπαίνουν. Όλο το κιτ φρένων στοίχισε στο Γιώργο €1.200. Η ανάρτηση είναι η εργοστασιακή, τα εργοστασιακά ελατήρια πήραν πόδι και στη θέση τους μπήκαν τα SportLine της Eibach. Προσωπικά θα προτιμούσα ένα πλήρες σετ, αφού τα ελατήρια στο βάθος χρόνου δημιουργούν προβλήματα.
Σχεδόν εργοστασιακό
Πίσω από το τιμόνι, δεν καταλαβαίνεις διαφορά. Η επιτάχυνσή του είναι τόσο γραμμική, που μόνο ο ήχος από το external προδίδει ότι είναι βελτιωμένο. Ένα intercooler χρειάζεται επειγόντως, αφού, μετά από συνεχόμενα ανοίγματα, είναι εύκολο να διακρίνεις ότι -μετά από κάθε πάτημα- οι χρόνοι γίνονται όλο και χειρότεροι. Η διαφορά είναι μερικά κλάσματα του δευτερολέπτου, αλλά κοστίζουν και αυτό γιατί ψήνεται ο εισερχόμενος αέρας, αφού το εργοστασιακό intercooler είναι πολύ μικρό. Οι χρόνοι του είναι ανάλογοι χειροκίνητου Scirocco με περισσότερα από 230Ps, με τη διαφορά να την καλύπτει το DSG που παίζει σημαντικό ρόλο.
BUDGET:
Εισαγωγή αέρα 76mm K&N φίλτρο 76mm Universal δοχείο αναθυμιάσεων Forge σκάστρα κλειστού τύπου Ngk πολλαπλασιαστές Ngk BKR7EIX μπουζί Exhaust Flow Χειροποίητη Εξάτμιση 63.5mm ως το τελικό Remus τελικό Προγραμματισμός κινητήρα E-Tuners Motorsport Προγραμματισμός DSG7 E-Tuners Motorsport Eibach SportLine ελατήρια χαμηλώματος Hel σωληνάκια αεροπορικού τύπου Κιτ φρένων Σύνολο | €60 €65 €60 €250 €130 €65 €350 €210 €450 €450 €170 €130 €1.200 €3.590 |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.390cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 76,5mm x 75,7mm
Σχέση Συμπίεσης: 10,0:1
Εισαγωγή αέρα 76mm
K&N φίλτρο 76mm
Universal δοχείο αναθυμιάσεων
Forge σκάστρα κλειστού τύπου
Ngk πολλαπλασιαστές
Ngk BKR7EIX μπουζί
Exhaust Flow Χειροποίητη Εξάτμιση 63.5mm ως το τελικό
Remus τελικό
Προγραμματισμός κινητήρα E-Tuners Motorsport
ΜΕΤΑΔΟΣΗ:
Προγραμματισμός DSG7 E-Tuners Motorsport
ΑΝΑΡΤΗΣΗ:
Ειbach Sportline ελατήρια χαμηλώματος
ΦΡΕΝΑ:
Hel σωληνάκια αεροπορικού τύπου εμπρός & πίσω
Διαιρούμενοι δίσκοι 350χ32
Wilwood 4pot
ΖΑΝΤΕΣ ΚΑΙ ΕΛΑΣΤΙΚΑ:
Oems 19x8.5 & 19x9.5
Hifly 235/35R19
ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ:
BodyKit Look R
-Carbon Αεροτομή 200€
-Carbon Διαχύτης 350€
-Carbon Καπάκια Καθρεφτών 100€
TUNEDBY:
Dimitriou Dynamic
Βόλου 17, Λάρισα
2410-418289
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ
DYNOTESTΗ δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dynorace της AutoSpeed
Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 219,2/5.784
Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 33,1/3.705
Στάδιο Βελτίωσης: Stage 1+
Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: %
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC STOCK CAR*
0-60 2,91
0-80 4,31
0-100 6,23
0-120 8,39
0-140 10,59
0-160 14,89
0-180 19,28
*Μετρήσεις
AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,48 @ 46,75
60 4,74 @ 82,54
100 6,22 @ 106,15
200 9,38 @ 132,91
400 14,27 @ 155,76
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 5,11
60-160 11,69
60-200 22,84
100-200 19,77
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 2,65
80-110 2,41
100-140 3,98
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
H Cupra αντιμετωπίζει τις πιο ακραίες αγωνιστικές συνθήκες καθώς ξεκινά η εναρκτήρια σεζόν της σειράς αγώνων Extreme E.