Ford Focus Active Wagon 1.5EcoBoost 150Ps
To Ford Focus το έχουμε δοκιμάσει ξανά και ξανά σε εκδόσεις βενζίνης, diesel, Titanium, ST-Line και πάντα μας έχει αφήσει τις καλύτερες των εντυπώσεων. Αυτή τη φορά όμως δοκιμάζουμε ένα «διαφορετικό» Focus. Λέγεται Active και επηρεάζεται φυσικά από τις SUV τάσεις, αποτελώντας μία διαφορετική και άκρως ενδιαφέρουσα crossover επιλογή στο C-segment.
Let's go Active
Η ειδοποιός διαφορά της συγκεκριμένης έκδοσης εντοπίζεται σε μικρές, αλλά διακριτές σχεδιαστικές αλλαγές. Διαφορετικοί προφυλακτήρες με προστατευτικές ποδιές σε χρώμα αλουμινίου, μαύρα προστατευτικά στα φτερά, μπάρες οροφής και 17άρες ζάντες (με μεγαλύτερο προφίλ) ολοκληρώνουν την περιπετειώδη εικόνα του Focus Active. Αυτό που το κάνει πραγματικά να ξεχωρίζει σε σχέση με την υπόλοιπη γκάμα είναι η αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 30mm στον μπροστά άξονα και 34mm στον πίσω, κάτι που επιβάλλεται όταν πρόκειται για μοντέλο με εκτός δρόμου «ορέξεις». Και λέμε ορέξεις, γιατί το Focus Active δεν διαθέτει κάποιο σύστημα τετρακίνησης και βασίζεται μόνο στο ειδικά εξελιγμένο σύστημα ESP, με τα προγράμματα οδήγησης να περιλαμβάνουν προφίλ για κίνηση σε χώμα και ολισθηρές συνθήκες. Το Wagon αμάξωμα ταιριάζει στο Active, το οποίο -με μήκος 4.693mm και μεταξόνιο 2.700mm- κοντράρει άνετα τα μεσαία SUV σε χωροταξικό επίπεδο.
Στο εσωτερικό, οι αλλαγές είναι πολύ πιο περιορισμένες με μοναδική διαφορά τα ελαφρώς διαφορετικά καθίσματα της έκδοσης Active, τα οποία και πάλι διαμορφώνουν μια ευχάριστη θέση οδήγησης. Όλα τα υπόλοιπα είναι τυπικά Focus, προτάσσοντας εργονομία, ποιότητα και hi-tech εξοπλισμό συμπεριλαμβανομένου φυσικά και του συστήματος infotainment Ford SYNC 3 στη μεγάλη οθόνη αφής 8in. Επιπλέον, όντας Wagon, προσφέρει εξαιρετικά επίπεδα χώρων για τους επιβάτες, ακόμα κι αν είναι 5, ενώ ο χώρος αποσκευών με τα 608lt του φτάνει να μεταφέρεις ακόμα και ψυγείο. Αρκεί να κατεβάσεις τα πίσω καθίσματα με τον έξυπνο μηχανισμό αναδίπλωσης και να «αποκαλυφθούν» τα 1.653lt. Άλλο πράγμα το Wagon. Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω τους Έλληνες καταναλωτές που σνομπάρουν τόσο πολύ αυτά τα αμαξώματα που έχουν σημαντικά καλύτερους χώρους σε σχέση με τα SUV αντίστοιχης κατηγορίας.
“Adventurous”
Κινητήριο σύνολο της δοκιμής ο γνωστός τρικύλινδρος 1.5EcoBoost με τα 150Ps και τα 24,5kgm ροπής. Διακρίνεται για την ισχύ και την απόδοσή του σε μεγάλο εύρος στροφών, ενώ διαθέτει και σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου, όταν λειτουργεί σε πολύ χαμηλά φορτία για επιπλέον μείωση της κατανάλωσης, η οποία πολύ σπάνια θα περάσει τα 8lt/100km. Το αυξημένο βάρος των 40kg κάνουν το Focus Active Wagon να υπολείπεται ελαφρά σε επιδόσεις, με το 0-100 να ολοκληρώνεται σε 9,3sec (+0,5sec συγκριτικά με την έκδοση ST-Line), αλλά ακόμα κι έτσι δύσκολα θα βρεθείς σε συνθήκες που δεν σου φτάνει η δύναμη. Το χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο έχει πολύ καλή κλιμάκωση και επιλογέα με θετικό κούμπωμα. Κάθεσαι ελαφρώς ψηλότερα από τα «απλά» Focus, με το τιμόνι να βρίσκεται στη σωστή θέση και τα χειριστήρια να είναι άκρως προσβάσιμα. Το προαιρετικό head-up display είναι εξαιρετικός σύμμαχος στο ταξίδι, ιδιαίτερα όταν έχεις βάλει έναν προορισμό στο σύστημα πλοήγησης.
Οδηγώντας το Active είναι δύσκολο να καταλάβεις τις διαφορετικές ρυθμίσεις στο στήσιμο και το setup της ανάρτησης, αφού διατηρεί σχεδόν την ίδια άμεση και σπορτίφ αίσθηση που διακρίνει όλα τα Focus. Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης δεν έχει αλλάξει σε σχέση με τα «ασφάλτινα» Focus, με τα γόνατα MacPherson και τον πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων να παραμένουν, υπάρχουν ωστόσο διαφορές και ταιριάζουν απόλυτα στο χαρακτήρα του συγκεκριμένου μοντέλου. Καταρχάς έχουν χρησιμοποιηθεί διαφορετικά silent blocks στις αρθρώσεις της ανάρτησης, που είναι κατασκευασμένα από ένα νέο μείγμα ελαστικού. Επιπρόσθετα, οι εκδόσεις Active έχουν διαφορετικές αντιστρεπτικές και πιο μαλακό setup σε αμορτισέρ και ελατήρια. Μόνο σε παρατεταμένες στροφές ή απότομες τιμονιές θα αντιληφθείς μεγαλύτερες κλίσεις από το αμάξωμα, χωρίς αυτό να φτάνει να σε αποθαρρύνει από το «χιλιομετράτο» στρίψιμο, αρκεί να το επιτρέπει η σύζυγος και να μην έχετε κανένα Ροτβάιλερ πίσω παρέα, με τα παιδιά. Δεν ιδρώνει ποτέ, οποιαδήποτε στροφή κι αν «του πετάξεις», διατηρώντας πάντα κορυφαίο κράτημα, ζωντανό και ακριβές τιμόνι και εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Και παρά την ύπαρξη των μπαρών οροφής, η ηχομόνωση είναι κορυφαία, κάνοντας τα ταξίδια απόλαυση. Γενικά, το Focus Active Wagon είναι ένα αυτοκίνητο που διψάει για ταξίδι και χιλιόμετρα. Δεν έχει όμως και κανένα πρόβλημα να κινηθεί και λίγο εκτός δρόμου. Κάθε άλλο. Στο πατημένο χώμα, οι κραδασμοί αποσβένονται καλύτερα χάρη στις αλλαγές της ανάρτησης, αλλά και των διαφορετικών ελαστικών (215/55 αντί 215/50). Δεν είναι τετρακίνητο, αλλά τα δύο επιπλέον προφίλ οδήγησης Slippery και Trail -που ρυθμίζουν αναλόγως το ESC και το traction control- σου δίνουν μία extra δόση αυτοπεποίθηση να κινηθείς σβέλτα στο χωματόδρομο, χωρίς το τιμόνι να γίνεται νευρικό και χωρίς ποτέ να ταλαιπωρείται η φαμίλια.
Το Focus Active αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση για όσους δεν θέλουν ένα SUV για αισθητικούς ή οδηγικούς λόγους. Έχει χάσει ελάχιστη αμεσότητα και αίσθηση σε σχέση με τα απλά Focus αμαξώματα, κερδίζοντας όμως σε κίνηση εκτός δρόμου, όπου περπατάει με χαρακτηριστική άνεση σε χωμάτινα μονοπάτια. Η έκδοση Wagon προσφέρει σημαντική ευρυχωρία και παρότι κοστίζει κάτι παραπάνω -€25.252 για την ακρίβεια- θα υπερκαλύψει τις ανάγκες μιας οικογένειας.
Μας Άρεσε (+)
Οδική συμπεριφορά σε άσφαλτο και χώμα
Χώροι
Άνεση ανάρτησης
Απόδοση κινητήρα
Εξοπλισμός
Δεν μας άρεσε (-)
Τιμή
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.5EcoBoost 150Ps 6MT (Active): €25.252
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣ Τρικύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
ΘΕΣΗ Εμπρός, εγκάρσια
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1497cc
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 84 x 90
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 9,7:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚΙΝΗΣΗ Εμπρός
ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ Ελεύθερο με ηλεκτρονικό κλείδωμα
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠΙΣΩ Άξονας πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΤΡΟΧΟΙ
ΖΑΝΤΕΣ 7Jx17in
ΕΛΑΣΤΙΚΑ 215/55
ΦΡΕΝΑ
ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠΙΣΩ Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 150/6.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 24,5/1.600
0-100km/h (sec): 9,3
Τελική Ταχύτητα (km/h): 204
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km): 125
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km): 5,5
Δοκιμής (lt/100km): 8,1
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το πρώτο Ford Capri παρουσιάστηκε το 1969 και αμέσως έθεσε τα πρότυπα στην κατηγορία των κουπέ αυτοκινήτων με τον σχεδιασμό και τις επιδόσεις του. Σήμ...