FORD FOCUS ECOBOOST 1.6T 190PS

FORD FOCUS ECOBOOST 1.6T 190PS

30%

Είναι το ποσοστό αύξησης της ιπποδύναμης που υπόσχεται η SP POWER πως μπορεί να πετύχει ο νέος EcoBoost 1.6Τ της Ford, μετά τις παρεμβάσεις της στην ECU. Από τα 150 άλογα της Ford, φτάνουμε στα 195. Μιλάμε για 35 άλογα κέρδος λοιπόν και αυτό μονάχα με επαναπρογραμματισμό της ECU. Σκοπός αυτού του Power Test δεν είναι να δούμε μονάχα το πόσο πιο γρήγορο έγινε το Focus, αλλά και τι κατανάλωση έχει, ύστερα από αρκετά χιλιόμετρα που γράψαμε με αυτό στο λεκανοπέδιο Αττικής, σε μεικτή χρήση. Παραλάβαμε το αυτοκίνητο από την SP POWER, μηδενίσαμε το trip computer και οι βόλτες μας, ξεκίνησαν. Μέσα στις βόλτες αυτές, θα περιλαμβάνονταν και τα χιλιόμετρα μετρήσεων με το VBOX III αλλά και οι δυναμομετρήσεις στο Maha LPS3000 δυναμόμετρο της Unlimited-Exelixis. Μία γρήγορη βόλτα σε ορεινή διαδρομή, για να δούμε την οδική του συμπεριφορά, είναι αρκετή. Τα περισσότερα χιλιόμετρα όμως, θα τα γράφαμε μέσα στην κίνηση, σε καθημερινές διαδρομές που όλοι κάνουμε, είτε για να πάμε στην δουλειά μας, είτε για ψώνια, υποχρεώσεις, βόλτες... Η Ford ανακοινώνει για το εργοστασιακό 150άρι, κατανάλωση 6lt/100km στον μεικτό κύκλο, νούμερο που ακούγεται -και είναι- αισιόδοξο. Η πλειοψηφία του ειδικού τύπου δηλώνει κατανάλωση 9 με 10 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Είμαστε πολύ περίεργοι για το τι νούμερα θα δούμε στο Focus της SP Power, μετά από τις διαδρομές και τις διαδικασίες που περιγράψαμε.

Τουρμπίζει από χαμηλά!

Το πρώτο πράγμα που μας έκανε εντύπωση. Αν και το σασμάν θα το θέλαμε με λιγάκι πιο κοντές σχέσεις, παρόλα αυτά, ακόμα και με 4η σχέση, ο κινητήρας ξυπνάει εύκολα και παράλληλα τον ακούς να ανεβάζει πίεση. Νιώθεις πως σίγουρα δεν είναι 150 άλογα, αλλά παράλληλα σε καμία περίπτωση δεν τον νιώθεις να είναι «τσιτωμένος». Το overboost έρχεται λίγο μετά τις 3.000rpm, αλλά χωρίς έντονο ξέσπασμα που θα έκανε τους εμπρός τροχούς να σπινάρουν χωρίς λόγο. Κάπου εκεί, αρχίζεις να νιώθεις την δύναμη να παραμένει σταθερή και τον κινητήρα να αποδίδει γραμμικά. Περιμέναμε πως και πως την ημέρα της δυναμομέτρησης, για να διαπιστώσουμε αφενός την βελτίωση της ιπποδύναμης και αφετέρου, τον τρόπο που αυτή αποδίδεται. Έτσι κι έγινε και ρίχνοντας μια ματιά στο διάγραμμα μια μικρή δόση φαντασίας θα σας μεταφέρει νοητά πίσω από το τιμόνι: γραμμική αύξηση της ροπής μέχρι τις 3.415rpm και ομαλή πτώση της μέχρι και τον κόφτη. Θα μπορούσε να είναι έτσι από το εργοστάσιο!

Κατανάλωση και επιδόσεις

Με το Focus της SP POWER πραγματοποιήσαμε στο σύνολο 450km. Το a/c λειτούργησε περίπου στο 70% της συνολικής χρήσης, καθώς κινηθήκαμε κυρίως την ημέρα. Αρκετές ώρες βρεθήκαμε μποτιλιαρισμένοι, μπόλικα ήταν τα χιλιόμετρα που γράψαμε σε Αττική Οδό/Εθνική Οδό και κάναμε και 15km τέρμα γκάζι και με γρήγορες αλλαγές, αυτά που χρειαστήκαμε για τις μετρήσεις με το VBOX. Φυσικά, αρκετή βενζίνη κάψαμε και στο δυναμόμετρο. Μετά από όλα αυτά λοιπόν, το trip computer της Ford μας ενημερώνει πως η μέση κατανάλωση για τα 450km είναι 7,9lt/100km. Με λίγα λόγια, αν συνεχίζαμε με αυτό το προφίλ οδήγησης, θα αδειάζαμε ένα ρεζερβουάρ (55lt) σε 700km. Με απλούς μαθηματικούς υπολογισμούς, με την κατανάλωση να παίζει εύκολα στα 7lt/100km, φτάνετε στην άλλη άκρη της Ελλάδας -σχεδόν- με ένα ντεπόζιτο!

Τι έγινε όμως στα 15km μετρήσεων με το VBOX III? Η Ford ανακοινώνει πως το Focus EcoBoost 1.6T με τα 150 άλογα επιτυγχάνει 0-100km/h σε 8,6sec νούμερο που ναι μεν είναι αληθινό, είναι όμως μετρημένο μονάχα με τον οδηγό και με 1ft rollout (διαβάσατε το overboost του περασμένου μήνα?). Το SP POWER Focus έγραψε με την δεύτερη προσπάθεια 8,39sec και μάλιστα με μέτρια εκκίνηση (18m σε 2,8sec). Αν «ψειρίζαμε» την εκκίνηση, θα βλέπαμε 8,1sec σίγουρα. Η συνέχεια όμως, είναι αποκαλυπτική. Το εργοστασιακό Focus με τους 150 ίππους χρειάζεται περίπου 17sec για τα 400m, πράγμα που σημαίνει ότι μένει πίσω περίπου 35 μέτρα από αυτό της SP POWER, μιας και χρειαστήκαμε 16,05sec. Το ένα δευτερόλεπτο κέρδος στα 400m είναι μεγάλη υπόθεση και σπάνια κοστίζει μόλις €700. Αυτό θα σας το επιβεβαιώσουν αγωνιζόμενοι Dragster που έχουν δαπανήσει χιλιάδες ευρώ για να ρίξουν μόλις ένα δευτερόλεπτο από τον συνολικό χρόνο τους.

Αυτά είναι με ακρίβεια όσα είδαμε και νιώσαμε. Επειδή όμως σίγουρα θα θέλατε να ρωτήσετε δυο πραγματάκια παραπάνω την SP POWER, μπορείτε να ανατρέξετε στο box με τις απαντήσεις που μας έδωσαν σε ορισμένες ερωτήσεις τεχνικής και μη φύσεως, που πιστεύουμε πως θα θέλατε να κάνετε! Σειρά σας...

 

Αρθρογράφος

 

Πέντε αστέρια από τον NCAP για το νέο Honda Jazz e:HEV

Πέντε αστέρια από τον NCAP για το νέο Honda Jazz e:HEV

Το Honda Jazz e:HEV βαθμολογήθηκε με 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP.