Ford Focus ST 2.0 EcoBoost 250Ps
In love
Οφείλω να ομολογήσω ότι αγαπώ αρκετά τα μοντέλα της Ford.Έμαθα να οδηγώ σε Ford Fiesta XR2 του ’79, στην πορεία γνώρισα φίλους με αγωνιστικά Ford Escort MK1 και MK2 και έφτασα να έχω κι ένα RS MK1 «του κουτιού», όταν με το καλό βγήκε στην αγορά, το 2003. Οπότε ίσως κάποιος να θεωρήσει ότι έχω μία ιδιαίτερη προτίμηση σε αυτήν τη μάρκα, ποιος όμως, μπορεί να μην νιώθει καλά οδηγώντας ένα Ford? Άνετα, ποιοτικά, με sport πάτημα στο δρόμο, που ακόμα και όταν οδηγείς μία diesel έκδοση με σκοπό την καθημερινή οικονομική μετακίνηση, αν χρειαστεί να κυνηγήσεις το χρόνο, θα το καταφέρεις. Αυτήντη φορά το κάναμε λιγάκι ανάποδα. Οδηγήσαμε και σας παρουσιάσαμε το νέο RS στο προηγούμενο τεύχος και σήμερα διαβάζετε για το μικρότερο αδερφό του, το ST με τα 250 άλογα και το δίλιτρο turbo κινητήρα του. Είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε και την έκδοση ST με τον δίλιτρο diesel κινητήρα, για το οποίο επίσης θα διαβάσετε εδώ.
3η γενιά
Η πρώτη ήταν εκείνη με το δίλιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα των 170 ίππων, που έβγαινε και σε ένα μπλε, που έμοιαζε πολύ με το RS MK1. Ωραίο το ST170. Ωραίο πάτημα, γρήγορο για την εποχή του και διακριτικό. Έτσι συνέχισε και η δεύτερη έκδοση, με τον 2,5λιτρο turbo κάτω από το καπό, ο οποίος απέδιδε 225 άλογα και μπόλικη ροπή. Διακριτικό και πάλι, εκτός αν αγόραζες το πορτοκαλί ST, το οποίο φώναζε από μακριά ότι ψάχνει για… «τσαμπουκάδες». Κυκλοφόρησαν δεκάδες τέτοια, βελτιωμένα μέχρι τα 350+ άλογα, με μπλοκέ, αναρτήσεις, φρένα, πακέτα που συνέθεταν ένα άπιαστο σύνολο. Αυτήν τη φορά, τη δουλειά έχει να κάνει ο δίλιτρος Ecoboost κινητήρας, ο οποίος αποδίδει 250 άλογα και σχεδόν 35 κιλά ροπής. Συνεχίζει να διατηρεί μία διακριτική εμφάνιση, που δεν φωνάζει για τις καταβολές του αλλά δεν είναι αρκετά πιο σπορ και δυναμική από τα «απλά» Focus Πανέμορφες ζάντες, απόληξη εξάτμισης με τραπεζοειδές σχήμα στην μέση του προφυλακτήρα, σκουρόχρωμα φανάρια, μεγαλύτερα ανοίγματα στον εμπρός προφυλακτήρα… Φαίνεται ότι είναι «κάτι άλλο».
Μπαίνεις μέσα
Εδώ κυριαρχούν τα bucket της Recaro, τα οποία είναι εξαιρετικά σε όλα τους. Μιλάω εγώ βέβαια, που είμαι αρκετά αδύνατος, καθώς έχω την εντύπωση ότι σε πιο… γεμάτους θα τους φανούν λιγάκι στενά. Εξακολουθούν να έχουν τη θέση τους τα τρία extra όργανα ελέγχου στο πάνω μέρος του ταμπλό, όπως και στο ST της προηγούμενης γενιάς. Σε αυτά βλέπεις πίεση turbo, θερμοκρασία και πίεση λαδιού. Οθόνη 7in πολλαπλών λειτουργιών με SYNC2, πανέμορφο τιμόνι με χοντρή στεφάνη… Όλα όμορφα! Βάζοντας μπροστά τον κινητήρα, καταλαβαίνεις ότι το μοτέρ έχει όρεξη. Ακούγεται να γουργουρίζει εντυπωσιακά. Αυτό που δεν θα αργήσεις να καταλάβεις καθόλου, είναι το πόσο κοντή διαδρομή έχει η κρεμαγιέρα του ST. Κάτι, που ναι μεν σου δίνει τρομερή αμεσότητα, κάποιες φορές, όμως, μέσα στην πόλη θα χρειαστεί να κάνεις μια-δυο μανούβρες παραπάνω για να καταφέρεις να φέρεις σε πέρας μία επί τόπου αναστροφή ή κάποια αντίστοιχη ενέργεια. Επιλογέας με άριστο κούμπωμα, σχεδόν ρουφάνε οι ταχύτητες το λεβιέ σε κάθε αλλαγή. Το γκάζι, κάτι παραπάνω από πρόθυμο, σε κάνει να ρυθμίζεις άριστα το αμάξωμα, όταν χρειαστεί. Ακόμα και πατώντας το γκάζι «μισό χιλιοστό».
Η Ford έχει δουλέψει πολύ και τον ήχο του κινητήρα, ο οποίος θυμίζει πολύ τον πεντακύλινδρο της προηγούμενης γενιάς. Έντονα ακούγεται και το ρούφηγμα της τουρμπίνας, ενώ σε συνδυασμό με την άριστη σφιχτή -και όχι σκληρή- ανάρτηση, καθιστά το σύνολο άπαιχτο και σε προκαλεί να ξεχυθείς σε διαδρομές με στροφές. Κάτι που μας έκανε εντύπωση είναι μία νευρικότητα, που νιώθουμε να μεταφέρεται από τους τροχούς στο τιμόνι. Πιάσαμε αρκετές φορές τους εαυτούς μας να προσπαθούμε να «διορθώνουμε» με το τιμόνι, καθώς το torque steering είναι έντονο, κάτι που προφανώς οφείλεται -μερικώς- στους απίστευτα κακούς δρόμους μας με συντελεστή πρόσφυσης γιαουρτιού. Τα φρένα, πάλι, έχουν ταιριάξει με το υπόλοιπο πακέτο: οι αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 320mm εμπρός, με τις μεγάλες μονοπίστονες δαγκάνες, δεν δείχνουν να κουράζονται, ακόμα και σε πολύ ζόρικη χρήση.
Every day!
Ζεις μαζί του κάθε μέρα και μάλιστα χωρίς να αδειάζεις το πορτοφόλι σου. Η κατανάλωση -σε πραγματικές καθημερινές συνθήκες- παίζει στα 9 με 10 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, νούμερο που είναι πολύ ενδιαφέρον για δίλιτρο αυτοκίνητο με 250 άλογα και χαρακτήρα «GTi»! Ο βασικός εξοπλισμός του ST είναι αρκετά πλούσιος: 18άρες ζάντες, Recaro bucket καθίσματα, διζωνικός κλιματισμός, αυτόματοι προβολείς και υαλοκαθαριστήρες, σύστημα ανίχνευσης απώλειας πίεσης ελαστικών και άλλα πολλά. Αξίζει να προστεθεί το SYNC2 και το σύστημα cruise control και μετά, δεν του λείπει τίποτα. Η τιμή βασικής έκδοσης του ST ξεκινάει -με τα νέα φορολογικά μέτρα- από τις 41.540 ευρώ για την έκδοση βενζίνης. Δυστυχώς, η κυβέρνηση -με τις νέες αλλαγές- επιβάρυνε ακόμα περισσότερο τις τιμές των αυτοκινήτων. Όπως και να έχει, στις μέρες μας βλέπουμε ακόμα αρκετά Ford Focus ST πρώτης γενιάς, τα περισσότερα στο όμορφο μπλε χρώμα. Το Focus ST είναι ένα αυτοκίνητο, με το οποίο μπορείς να ζήσεις για πολλά χρόνια μαζί του, οπότε και καταφέρνει να κάνει απόσβεση της τιμής του. Ειδικά, όταν έχει καταφέρει να προσφέρει αμέτρητες ώρες οδηγικής ευχαρίστησης, κάτω από… ημιαγωνιστικούς ρυθμούς!
FOCUS ST TDCi 185PS
Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και να γνωρίσουμε και την diesel έκδοση του Focus ST. Μία πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση στη νέα μόδα των γρήγορων με χαμηλή κατανάλωση. Πολύ μας άρεσε, που η Ford έχει επιλέξει να παραμείνει ολόιδια η εξωτερική εμφάνιση του ST Diesel, με εκείνη των 250 ίππων. Σε σημείο μάλιστα που δεν μπορείς να το καταλάβεις από πουθενά, εκτός από τον ήχο και το στροφόμετρο, που σταματάει στις 6.000rpm. Εδώ η εκρηκτική ροπή των 40,8kgm ροπής από τις 2.000rpm, κάνει το ST με τον δίλιτρο turbo diesel των 185 ίππων, πραγματικό όπλο. Αν συνηθίσεις το γεγονός ότι πρέπει να αλλάζεις σχέσεις πριν τις 4.000rpm, καταφέρνεις να κινηθείς υπερβολικά γρήγορα και παράλληλα να γελάς, καθώς η βελόνα της ποσότητας καυσίμου δεν λέει να κουνηθεί. Ανάρτηση, φρένα, αμάξωμα, όλα ίδια με το ST των 250 ίππων, πράγμα που σημαίνει ότι τα περιθώρια να οδηγήσεις γρήγορα είναι «άπιαστα» από τον κινητήρα των 185 ίππων. Με το 0-100km/h να είναι περίπου στα 8sec, μιλάμε για ένα σύνολο, που μπορεί να ικανοποιήσει μία μεγάλη μερίδα αγοραστών, που ψάχνουν sport εμφάνιση, επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση και χώρους για όλη την οικογένεια. Η τιμή της βασικής έκδοσης ξεκινά από τις 32.479 ευρώ, νούμερο πολύ τίμιο γι’ αυτά που προσφέρει το αυτοκίνητο, αλλά και την απόσβεση, που γρήγορα θα κάνει λόγω του οικονομικού diesel κινητήρα του.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ FORD FOCUS ST 250PS
Τιμή βασικής έκδοσης:
Από €32.479 Diesel 185Ps
Από €41.540 Ecoboost 250Ps
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
• Κυβισμός: 1.990cc
• Διάμετρος x Διαδρομή: 87,5mm x 83,1mm
• Σχέση Συμπίεσης: 9,3:1
• Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων, Borg Warner TD04 turbo, Bosch MED17 ECU.
• Βάρος (kg): 1.477
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
• Εμπρός: Γόνατα τύπου McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ λαδιού, αντιστρεπτική δοκός
• Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ λαδιού, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
• Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 320mm με μονοπίστονες δαγκάνες
• Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι διαμέτρου 217mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
• Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
• Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
• Διαφορικό: ETVC (Enhanced Torque Vectoring Control)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
• Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 250/ 6.400
• Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 36,7/ 2.000
• 0-100km/h (sec): 6,5sec
• Τελική Ταχύτητα (km/h): 250
ΤΡΟΧΟΙ
• Ζάντες: 8Jx18in
• Ελαστικά: Dunlop SP Sport 235/35 R18
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2
• C02 (gr/km): 169
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
• Ονομαστική (lt/100km): 7,2
• Δοκιμής (lt/100km): 9,4
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 4,17
0-80 5,,01
0-100 6,88
0-120 8,50
0-140 10,91
0-160 14,45
0-180 19,13
0-200 26,47
ΡΕΠΡΙΖ
3η
50-80 2,64
80-110 3,01
4η
80-110 3,61
100-140 4,88
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,68 41,71
60 5,37 68,60
100 6,90 100,04
200 10,09 132,89
400 14,93 163,44
1000 26,76 201,11
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
O περιβαλλοντικός οργανισμός, συμπεριέλαβε τη Nissan στην λίστα “A” των πρωτοπόρων εταιριών