VW Passat 1.4 TSI ACT DSG R Line 150Ps
Εκείνο το R36
Ήταν πανέμορφο, δυνατό, γρήγορο. Ο λόγος για το Passat R36, το οποίο απέδιδε 300 ίππους από τον 3.6lt κινητήρα, με τετρακίνηση 4 Motion και DSG κιβώτιο. Αυτές οι εποχές πέρασαν, ειδικά για την Ελλάδα και πλέον τέτοια αυτοκίνητα θα τα συναντάμε ακόμα πιο δύσκολα στους δρόμους μας. Ένα οικογενειακό αυτοκίνητο πλέον, πρέπει να καταφέρει να συνδυάζει όσα περισσότερα πράγματα γίνεται. Αν κάποιος σκέφτεται το νέο Passat και στις φλέβες του ρέει performance αίμα, τότε καλό είναι να ρίξει μία ματιά στο Passat, που δοκιμάζουμε. Με εντυπωσιακή εμφάνιση -προσωπικά μου αρέσει η σχεδίαση του Passat και στις απλές εκδόσεις- μιας και φοράει το πακέτο R Line, αλλά και κινητήρα, που φέρει την τεχνολογία ACT (Active Cylinder Technology), συνθέτει ένα τέτοιο σύνολο, το οποίο απογειώνει το κιβώτιο ταχυτήτων DSG, το οποίο δεν κρύψαμε ποτέ ότι πολύ αγαπάμε. Εμείς, λοιπόν, εδώ αγαπάμε την sport οδήγηση, αγαπάμε τα εντυπωσιακά -σε εμφάνιση- αυτοκίνητα και αγαπάμε και τις επιδόσεις. Μπορεί το Passat, που δοκιμάζουμε, να μην βάζει φωτιά στην άσφαλτο, όμως τα 8,4sec, που χρειάζεται για τη διαδικασία του 0-100km/h, αλλά και τα 220km/h τελικής ταχύτητας, είναι νούμερα εντυπωσιακά για τα 1.400 κυβικά του κινητήρα και τα σχεδόν 1.400kg, που ζυγίζει το αυτοκίνητο.
Φορτωμένο
Αρκετά φορτωμένη με μπόλικα extra είναι η ειδική έκδοση R Line. Εξωτερικά, σε κερδίζουν οι 18άρες ζάντες, οι οποίες συνδυάζονται με 235/45 ελαστικά, η νέα μάσκα, που φέρει το logo R Line, τα πρόσθετα spoilers εμπρός-πίσω, αλλά και τα side-skirts. Στον πίσω προφυλακτήρα, μάλιστα, οι διπλές-look απολήξεις της εξάτμισης μαρτυρούν ότι πρόκειται για μία «άλλη» έκδοση. Εκεί που, όμως, εντυπωσιάζεσαι είναι, όταν ανοίγεις την πόρτα του οδηγού και μπαίνεις μέσα. Η επένδυση των καθισμάτων με δέρμα, που θυμίζει carbon, αλλά και τα λογότυπα R Line, που φέρουν τα καθίσματα, σου ανοίγουν την όρεξη. Nappa Carbon Style τα ονομάζει η Volkswagen. Πανέμορφο και το τιμόνι, το οποίο έχει φυσικά πάνω του και τα paddles του DSG και φυσικά, το λογότυπο R Line. Και κάπως έτσι, το σοβαρό και ίσως ακόμα και βαρετό, για κάποιους, εσωτερικό του Passat, μετατρέπεται σε άκρως ενδιαφέρον και τιμά με τον καλύτερο τρόπο το γράμμα «R», που τόσα πολλά σημαίνει για την VW.
Και στο δρόμο?
Ναι, δεν είναι για αναβάσεις στο βουνό και σίγουρα δεν αρέσκεται σε διαδρομές με σφιχτές φουρκέτες κλπ. Τα καταφέρνει, όμως, άριστα στην καθημερινή μετακίνηση εντός πόλης, ιδιαίτερα ξεκούραστα μάλιστα, κυρίως λόγω του DSG σασμάν, αλλά και πολύ οικονομικά. Άποψή μας ότι καίει λίγο για την εμφάνισή του και σε αυτό παίζει σίγουρα ρόλο η διαχείριση των κυλίνδρων από την ECU. Όταν ο κινητήρας βρίσκεται (με χαμηλό φορτίο) στο φάσμα λειτουργίας μεταξύ 1.400 και 4.000rpm, το σύστημα ACT ενεργοποιείται και οι δύο κύλινδροι σταματούν να παράγουν έργο. Μόλις ο οδηγός πατήσει το γκάζι περισσότερο, αμέσως οι δύο αυτοί κύλινδροι αποδίδουν και πάλι. Με άλλα λόγια, η ECU αναλαμβάνει να σταματήσει τον ψεκασμό καυσίμου, αλλά και τη λειτουργία της ανάφλεξης -και όχι μόνο-. Τα έκκεντρα των βαλβίδων, που αντιστοιχούν στους κυλίνδρους 2 και 3, είναι διπλά: το ένα από αυτά έχει μηδενικό lift, οπότε, όταν το σύστημα ενεργοποιείται, οι αντίστοιχες βαλβίδες παραμένουν κλειστές. Σίγουρα θα σκέφτεστε το προφανές: τη νιώθεις αυτήν τη διακοπή και την επαναφορά? Η απάντηση είναι όχι, καθόλου. Ούτε τη νιώθεις, ούτε την ακούς. Επανέρχομαι στην κατανάλωση, η οποία ήταν περίπου στα 7,5lt/100km σε καθημερινή μετακίνηση εντός πόλης. Σε ανοιχτούς δρόμους, πέφτει άνετα κάτω από 7lt/100km. Άξιο αναφοράς και το ότι, παρότι φέρει 18άρες ζάντες, δεν κοπανάει σε λακκούβες και ανωμαλίες του δρόμου. Το τιμόνι μεταφέρει όσες πληροφορίες χρειάζεται να νιώθεις από ένα σβέλτο sedan και γουστάρεις, όταν πατάς τέρμα γκάζι και αλλάζεις σχέσεις με το DSG από τα paddles.
Όλα τα παραπάνω…
…δεν μπορείς να τα πάρεις και σε τιμή χάρισμα. Σε άλλες εποχές ίσως κοιτούσες και το R36, τώρα, όμως, πρέπει να προσγειωθείς. Για να μην είναι η προσγείωση ανώμαλη, το R Line πακέτο θα κάνει τη δουλειά του. Τα 27.350 ευρώ, που κοστίζει η βασική έκδοση του Passat με τον 1.4TSi ACT με το DSG κιβώτιο, επιβαρύνονται με χ.χχχ ευρώ για το πακέτο R Line. Και κάπως έτσι, η συνύπαρξη των λέξεων premium, sport, επιδόσεις και οικονομία, γίνεται αρμονικά.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ VWPASSAT1.4 TSiACTDSGRLINE 150PS
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
• Κυβισμός: 1.395cc
• Διάμετρος x Διαδρομή: 74,5mm x 80mm
• Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1
• Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων, υπερσυμπιεστής καυσαερίων, ενεργό σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων ACT
• Βάρος (kg): 1.387
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
• Εμπρός: Γόνατα τύπου McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ λαδιού, αντιστρεπτική δοκός
• Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ λαδιού, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
• Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 312mm με μονοπίστονες δαγκάνες
• Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι διαμέτρου 300mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
• Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
• Κιβώτιο: DSG 7 σχέσεων
• Διαφορικό: Ελεύθερο
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
• Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 150/ 5.000
• Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 25/ 1.500-3.500
• 0-100km/h (sec): 8,4sec
• Τελική Ταχύτητα (km/h): 220
ΤΡΟΧΟΙ
• Ζάντες: 8Jx18in
• Ελαστικά: 235/35 R18
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2
• C02 (gr/km): 116
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
• Ονομαστική (lt/100km): 5,2
• Δοκιμής (lt/100km): 7,5
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Ηλεκτρικό; Υβριδικό; Ή συμβατικό; Ποιο τύπο αυτοκινήτου προτίμησαν οι Ευρωπαίοι αγοραστές τον Νοέμβριο; Ποια χώρα ανέδειξε τον πρωταθλητή;