Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDi 100 ETG 100Ps

Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDi 100 ETG 100Ps

Το Citroen C4 Cactus μου άρεσε από την πρώτη φορά, που το είδα. Έχει ωραίο design, που ξεχωρίζει, έχει πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και γενικά πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, που μπορεί να καλύψει αρκετές ανάγκες. Από απλή καθημερινή μετακίνηση μέσα την πόλη, μέχρι ταξίδια στο εθνικό οδικό δίκτυο, τα οποία μάλιστα θα τα καλύψει ακούραστα και με μεγάλη άνεση.

 

Τα θετικά του

Στα σημεία, που μου άρεσαν, θα συμπεριλάβω την άνεση τόσο των αναρτήσεων, όσο και των καθισμάτων. Αυτό είναι κάτι που θα το καταλάβεις τόσο μέσα στην πόλη οδηγώντας πάνω από λακκούβες, σαμαράκια και λοιπές κακοτεχνίες, όσο και στο ταξίδι. Μου άρεσαν οι χώροι του. Μπορεί να έχει το πάτωμα των C3 και DS3, είναι, όμως, επιμηκυμένο κατά 140mm, με αποτέλεσμα να βολεύονται άνετα τέσσερις -και γιατί όχι- και πέντε επιβάτες στο εσωτερικό του, το οποίο, μάλιστα, έχει αρκετές -και πρακτικές- θήκες σε αρκετά σημεία του. Τα υλικά κατασκευής είναι ποιοτικά και το design του εσωτερικού εναρμονίζεται πλήρως με αυτό του εξωτερικού. Η ευχάριστη έκπληξη είναι το στρίψιμο! Κανείς δεν θα περίμενε από ένα diesel και μάλιστα αυτόματο, να μπορεί να στρίψει με τόση άνεση και ασφάλεια. Τη γνωστή διαδρομή στο Διόνυσο την πέρασα σε αρκετά γρήγορους ρυθμούς, χωρίς να νιώσω ποτέ ότι το αμάξωμα θα με πούλαγε ή ότι θα γλιστρούσα. Εκεί, όμως, που σε κερδίζει το Citroen Cactus e-HDi, είναι το ταξίδι. Μπορεί να σε μεταφέρει με μεγάλη άνεση και με γρήγορους, μάλιστα, ρυθμούς, ενώ παράλληλα έχει χώρους τόσο για εσένα και τους επιβάτες σου, όσο και για τις αποσκευές σας.

 

Τα αρνητικά του…

Το βασικό σημείο, που δεν μου άρεσε, ήταν το αργό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Σε κάθε αλλαγή μου έδινε την εντύπωση ότι κάποιος μου πατούσε το φρένο, μιας και ο χρόνος, που μεσολαβούσε, ήταν αρκετός για να πέσουν αρκετά οι στροφές του κινητήρα. Ακόμα και στην manual λειτουργία, που μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι αλλάζεις εσύ τις σχέσεις, το κιβώτιο δεν σου δίνει πλήρη ελευθερία, με αποτέλεσμα να μην μπορείς να το οδηγήσεις όσο οικονομικά θα γινόταν, αν είχε χειροκίνητο κιβώτιο. Για παράδειγμα, με 40km/h μπορείς άνετα να βάλεις τρίτη σχέση, το κιβώτιο, όμως, δεν σε άφηνε και έμενες να πηγαίνεις με σταθερό γκάζι και 40km/h και δεύτερη σχέση μόνιμα. Μία άλλη λεπτομέρεια, που δεν μου άρεσε, ήταν το γεγονός ότι τα πίσω παράθυρα δεν ανοίγουν κανονικά, αφού ανακλίνονται προς τα έξω, αφήνοντας ένα μικρό άνοιγμα στο πίσω μέρος τους.

 

Ο κινητήρας μου άρεσε!

Τον κινητήρα αυτόν, τον έχουμε συναντήσει και στο Peugeot 308,  με τη διαφορά ότι αντί για 115Ps, εδώ αποδίδει 100Ps στις 3.500rpm και 25,9kgm στις 1.750rpm. Είναι εναρμονισμένος με το Euro 6 όσον αφορά τους ρίπους. Στη μείωση των ρίπων συμβάλλει το σύστημα ASDS ή αλλιώς Ammonia Storage and Delivery System, το οποίο διοχετεύει με αμμωνία τον καταλύτη, με αποτέλεσμα να μειώνονται οι εκπομπές NOx. Ο κινητήρας ξυπνάει νωρίς, στις 1.800rpm, ενώ λίγο πιο πάνω, μεταξύ 2.000rpm και 3.500rpm αποδίδει τα μέγιστα.

 

Minimal!

Είναι ο πρώτος χαρακτηρισμός, που μου έρχεται στο μυαλό, προκειμένου να περιγράψω μονολεκτικά το Cactus. Το απλό, ποιοτικό και λιτό εσωτερικό του, που περιέχει τα απαραίτητα, με μία οθόνη  7’’ να έχει καταλάβει το κέντρο του ταμπλό, μέσω της οποίας ελέγχουμε τα πάντα, από τον κλιματισμό και το gps, μέχρι το ράδιο, το ΜΡ3 player και την προβολή στοιχείων, όπως η κατανάλωση και η αυτονομία. Αντίστοιχα λιτός είναι και ο πίνακας οργάνων, από τον οποίο απουσιάζει το στροφόμετρο,  χάρη, όμως, σε αυτά τα χαρακτηριστικά κρατήθηκε το βάρος του αυτοκινήτου στα 1.040kg.  Αν, λοιπόν, ψάχνετε για κάτι minimal και ποιοτικό, χωρίς να σας ενδιαφέρουν οι απόλυτες επιδόσεις, τότε το Citroen C4 Cactus BlueHDi είναι μια καλή επιλογή.

 

CITROENC4 CACTUS 1.2 PURETECH 110PS
Τιμή βασικής έκδοσης 1.2
PURETECH 110PS: Από €16.912

Δεν χάσαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και την έκδοση με τον πολύ σπιρτόζικο τρικύλινδρο κινητήρα 1,2lt turbo των 110 ίππων. Ο συγκεκριμένος κινητήρας δείχνει να έχει ταιριάξει τέλεια στο ελαφρύ αμάξωμα του C4 Cactus. Εντυπωσιακή και η λειτουργία του αλλά και ο ήχος που φάνει στην καμπίνα, ο οποίος δεν προβληματίζει όντας τρικύλινδρος.  Με μπόλικη δύναμη από χαμηλές rpm αλλά και ζωντανό τράβηγμα έως και τις 6.000 στροφές, το C4 Cactus είναι εντυπωσιακά πιο γρήγορο από την diesel έκδοση. Με 0-100km/h σε 9,3sec σε κάνει εύκολα να καταλάβεις ότι απευθύνεται σε όσους θέλουν το αυτοκίνητό τους να είναι σβέλτο, θυσιάζοντας λιγάκι την μέση κατανάλωση. Αυτή κρατήθηκε σε εντυπωσιακά χαμηλά νούμερα για τούρμπο κινητήρα βενζίνης κατά τις ημέρες τις δοκιμής, με τη μέση κατανάλωση –σε μεικτές συνθήκες-  να φτάνει τα 6,7lt/100km. Σε συνδυασμό με την τιμή της βασικής έκδοσης –κάτω από 17.000 ευρώ- κάνει το C4 Cactus 1.2 PureTech έξυπνη επιλογή για «sport» αγοραστές.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ CITROEN C4 CACTUS 1.6 BLUEHDI 100 ETG

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €17.920 (Με όφελος απόσυρσης)

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 1.560cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  75mm x 88,3mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 16:1
  • Τροφοδοσία:  Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων
  • Βάρος (kg): 1.318

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός: Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
  • Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 100/ 3.600
  • Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 25,9/ 1.750
  • 0-100km/h (sec): 11,2sec
  • Τελική Ταχύτητα (km/h): 184
  • ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (gr/km):      87
  • ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ Ονομαστική (lt/100km):  3,4
    • Δοκιμής (lt/100km):    5,9

ΦΡΕΝΑ

  • Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
  • Πίσω: Ταμπούρα

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες: 7Jx16in
  • Ελαστικά: 205/55 R16

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Κίνηση: Εμπρός

Κιβώτιο: Ημιαυτόματο 6 σχέσεων 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 6,28

0-80                 9,89

0-100               14,93

0-120               21,25

0-140               32,74

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18                    3,55@38,81

60                    6,61@62,46

100                  8,75@72,86

200                  12,99@95,14

400                  19,82@116,14

 

 

Αρθρογράφος

 

Θέμης Χαλκιάς

Θέμης Χαλκιάς

Ο Θέμης Χαλκιάς στο 56ο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Χώματος με Fiesta R5.