Ford Kuga Plug-in hybrid 225Ps
Περίπου ένα χρόνο πριν, η Ford, έκανε γνωστό στο ευρύ κοινό το πρόγραμμα ολιστικού εξηλεκτρισμού της γκάμας της, σύμφωνα με το οποίο θα παρουσίαζε 17 νέα μοντέλα με υβριδικό, ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό σύστημα μέχρι το έτος 2022. Αυτός είναι και ο λόγος που η Ford επένδυσε 1 δισεκατομμύριο δολάρια για να μετατρέψει το εργοστάσιο παραγωγής της Κολωνίας στο πρώτο Electrification Center όπου θα κατασκευάζονται όλα τα ηλεκτρικά οχήματα της εταιρείας.
Η αρχή έγινε φυσικά με το εξαιρετικό Puma, τη σκυτάλη πήρε το Kuga, ενώ πιο πρόσφατα ακολούθησαν και άλλες mild hybrid εκδόσεις του Fiesta και του Focus, αλλά και το πλήρως ηλεκτρικό Mustang Mach-E. Το πολυτάλαντο C-SUV της Ford στην Plug-in υβριδική του έκδοση, συνδυάζει την αποδοτικότητα του ηλεκτρικού συστήματος με την ελευθερία και τις επιδόσεις που προσφέρει ένας υπετροφοδοτούμενος κινητήρας υψηλού κυβισμού.
Pluged-in
Το Ford Kuga Plug-In Hybrid συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 2,5lt, που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, με ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 14,4kWh. Διαβάζοντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά με ιπποδύναμη 225Ps και βάρος 1.844kg, δεν περιμένεις η κατανάλωση να πέφτει κάτω από τα 6lt/100km. Προς μεγάλη μας έκπληξη όμως, το Kuga Plug-In Hybrid ST-Line περιορίστηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας στα 5,4lt/100km και μάλιστα χωρίς να προσπαθούμε να οδηγήσουμε ιδιαίτερα οικονομικά. Αυτή η τιμή μπορεί να απέχει από τα 1,4lt/100km που ανακοινώνει η Ford, παραμένει ωστόσο μία εξαιρετικά χαμηλή επίδοση ανα αναλογιστούμε τον όγκο του αυτοκινήτου. Και φυσικά οι εκπομπές ρύπων των 32gr/km CO2 σημείνουν ότι το Kuga στην Plug-in υβριδική του έκδοση έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.
Το plug-in υβριδικό σύνολο προσφέρει αυτονομία 56km αποκλειστικά με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Το νούμερο αυτό μπορεί να μην ακούγεται ιδιαίτερα εντυπωσιακό, όμως αν σκεφτείτε πόσα χιλιόμετρα διανύετε καθημερινά, φτάνουν για να εξυπηρετήσουν τις καθημερινές σας μετακινήσεις μέσα στην πόλη. Η μπαταρία του για να φορτίσει πλήρως χρειάζεται λιγότερες από 6 ώρες χρησιμοποιώντας απλή οικιακή παροχή, και 3,5 ώρες με τον επιτοίχιο ταχυ-φορτιστή Elvi EVBox+ ο οποίος διατίθεται ως έξτρα.
Dynamic look
Έχοντας ένα αποδεδειγμένα καλό κινητήριο σύνολο, το Kuga δεν θα μπορούσε παρά να έχει και μια σωστή βάση, με άλλα λόγια, την πλατφόρμα C2 της Ford, η οποία έχει 90kg λιγότερο βάρος σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, ενώ έχει βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία κατά 10%. Βελτιωμένοι είναι και οι εσωτερικοί χώροι, αφού το μεταξόνιο είναι μεγαλύτερο κατά 20mm φτάνοντας τα 2.710mm, το πλάτος κατά 44mm και το συνολικό μήκος του οχήματος μεγάλωσε κατά 89mm, φτάνοντας τα 4.614mm, χαρίζοντας με αυτό τον τρόπο μια ιδιαίτερα άνετη και φιλόξενη καμπίνα. Τα 581lt του χώρου αποσκευών είναι ικανά να χωρέσουν τις αποσκευές πέντε ενηλίκων, οι οποίοι με την σειρά τους θα χωρέσουν με άνεση μέσα στην ποιοτική, πρακτική και φιλόξενη καμπίνα.
Η Plug-in hybrid έκδοση του Kuga προσφέρεται αποκλειστικά σε ένα πακέτο εξοπλισμού, το ST-Line X. Αυτό μεταφράζεται σε ένα διαφορετικό και σπορ bodykit με πιο επιθετικούς προφυλακτήρες, τονισμένα side-skirts, ράγες οροφής, δύο απολήξεις της εξάτμισης, σκουρόχρωμες ζάντες αλουμινίου 18in και μία διακριτική αεροτομή.
Η σπορτίφ διάθεση συνεχίζεται και στο εσωτερικό με τις ενθέσεις σε carbon look, επενδύσεις αλουμινίου και κόκκινες ραφές στα δερμάτινα καθίσματα. Η ποιότητα κατασκευής είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο, με τις πολλαπλές θήκες για μικροαντικείμενα να αυξάνουν τον βαθμό πρακτικότητας. Την ίδια ώρα, η συγκεκριμένη έκδοση περιλαμβάνει κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού.
Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρως ψηφιακός με διαγώνιο 12,3in, ο οποίος συνδυάζεται με μια οθόνη αφής των 8in, μέσω της οποίας μπορεί κανείς να χειριστεί το infotainment SYNC3 της Ford. Το SYNC3 υποστηρίζει λειτουργίες όπως gestures και φωνητικές εντολές και με αυτό τον τρόπο ελέγχει κανείς το ηχοσύστημα, τον κλιματισμό, το σύστημα πλοήγησης και γενικά όλες τις λειτουργίες του οχήματος. Διαθέτει 5 διαφορετικά προγράμματα οδήγησης: Normal, Eco, Slippery, Deep Snow/Sand και Sport, προκειμένου να παρέχει πάντα την ιδανική πρόσφυση αναλόγως των συνθηκών που επικρατούν. Επιπλέον, το νέο Ford Kuga Plug-in Hybrid διαθέτει τέσσερα διαφορετικά προφίλ λειτουργίας του υβριδικού συστήματος: το EV Auto, το EV Now, το EV Later και το EV Charge. Στο πρώτο προφίλ, το Auto, χρησιμοποιείται τόσο ο θερμικός κινητήρας όσο και ο ηλεκτροκινητήρας, ανάλογα πάντα με τις συνθήκες οδήγησης και τις απαιτήσεις σε ισχύ. Στο προφίλ EV Now, χρησιμοποιείται αποκλειστικά ο ηλεκτροκινητήρας και όταν η μπαταρία αδειάσει, επανέρχεται αυτόματα στην υβριδική λειτουργία εμπλέκοντας και το θερμικό μοτέρ. Στο EV Later τον κύριο λόγο τον αναλαμβάνει ο θερμικός κινητήρας, ο οποίος εκτός από την κίνηση του οχήματος, επιμελείται και την φόρτιση των μπαταριών και τέλος, στο Charge, όταν ακινητοποιείται το αυτοκίνητο, ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια φορτίζοντας τις μπαταρίες. Φυσικά γίνεται ανάκτηση ενέργειας κάθε φορά που αφήνουμε το πετάλι του γκαζιού και επιβραδύνουμε.
Προηγμένη τεχνολογία
Το νέο Ford Kuga έχει ένα ιδιαίτερα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού, με πάρα πολλές επιλογές που θα κάνουν την καθημερινή σας διαβίωση με αυτό, κάτι παραπάνω από άνετη και παράλληλα, εξαιρετικά ασφαλή. Το Lane-Centering αναλαμβάνει να κρατήσει στο κέντρο της λωρίδας το αυτοκίνητο, το οποίο συνεργάζεται με το Blind Spot Assist και με το Pre-Collision Assist, ένα σύστημα που ανιχνεύει πεζούς, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές, καθώς και το Intersection το οποίο ελέγχει την διερχόμενη κίνηση στις διασταυρώσεις. Ένα ακόμα καινούργιο σύστημα υποβοήθησης, είναι το Road Edge Detection, το οποίο ενεργοποιείται σε ταχύτητες μεταξύ 70 και 110km/h και αναγνωρίζει τις άκρες του οδοστρώματος για τα επόμενα 50 μέτρα και σε μέγιστο πλάτος των επτά, αναλαμβάνοντας να κρατήσει στον δρόμο το αυτοκίνητο, ακόμα και όταν δεν υπάρχει καν διαγράμμιση. Με λίγα λόγια, για να τρακάρεις ένα τέτοιο αυτοκίνητο πρέπει όχι μόνο να το θες, αλλά να τραβήξεις τιμονιά προς τη θάλασσα!
Το Adaptive Cruise Control η δεύτερη γενιά του Active Park Assist κάνουν την ζωή σου πιο άνετα κατά την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και εντός πόλεως. Τα τεχνολογικά gadget δεν τελειώνουν όμως εδώ αφού το νέο Ford Kuga διαθέτει -ανάλογα με την έκδοση- ηχοσύστημα της B&O, το οποίο αποτελείται από δέκα ηχεία και ένα subwoofer, συνολικής απόδοσης 675watt, head up display, θερμαινόμενα πίσω καθίσματα, ασύρματη φόρτιση κινητών, το μόντεμ FordPass Connect, που διαθέτει WiFi hotspot, ενώ μέσω της εφαρμογής FordPass, ο οδηγός μπορεί να ελέγχει την στάθμη του καυσίμου, να εκκινήσει τον κινητήρα από απόσταση (αρκεί να είναι αυτόματο το κιβώτιο ταχυτήτων), να εντοπίσει την θέση του οχήματος και να κλειδώσει ή να ξεκλειδώσει τις πόρτες.
The Ford Way
Από τα πρώτα μόλις λεπτά οδήγησης του νέου Ford Kuga θα διαπιστώσεις ότι είναι εξαιρετικά άνετο. Χάρη στο Active Noise Control, που παράγει αντίθετης συχνότητας ήχους από το ηχοσύστημα, με αποτέλεσμα να μειώνονται οι εξωτερικοί θόρυβοι στην καμπίνα, το ταξίδι με αυτό γίνεται μια μοναδική εμπειρία. Αυτό που σε κερδίζει ξεκάθαρα όμως, είναι η τρομερά χαμηλή του κατανάλωση, αφού στην πράξη μπορείς να κινηθείς χωρίς να καταναλώνεις ούτε μία σταγόνα βενζίνης, εφόσον φυσικά η μπαταρία είναι φορτισμένη. Ακόμα και στην υβριδική λειτουργία, όπου χρησιμοποιείται και ο θερμικός κινητήρας, οι τιμές μέσης κατανάλωσης που θα δείτε θα σας κάνουν να τρίβετε τα μάτια σας.
H Plug-in Hybrid έκδοση ζυγίζει περίπου 250kg περισσότερα από τις εκδόσεις βενζίνης και diesel, κάτι το οποίο αντιλαμβάνεσαι κατά την οδήγηση του, όμως οι μηχανικοί της Ford έχουν επέμβει στην ανάρτηση για να διατηρήσουν τα εξαιρετικά οδηγικά χαρακτηριστικά του Kuga. Μάλιστα, το Kuga ST-Line είναι πιο σπορ σε συμπεριφορά και αντιδράσεις από αυτό που περιμένεις. Ακόμα και σε δρόμο με απαιτητικές στροφές παίρνει ελάχιστες κλίσεις, είναι προβλέψιμο και προοδευτικό στις αντιδράσεις του και αποπνέει ένα γενικό συναίσθημα ασφάλειας. Το αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT μπορεί να συμβάλλει στην αποδοτικότητα του υβριδικού συνόλου, όμως δεν εντυπωσιάζει με την λειτουργία του όπως το αντίστοιχο 8άρι που έχουμε δοκιμάσει σε άλλα μοντέλα της Ford. Tο τιμόνι είναι ακριβές και άμεσο με πολύ καλή πληροφόρηση, τα φρένα έχουν δύναμη και αντοχή παντού, ενώ το ESP επεμβαίνει όπου χρειάζεται και πάντα με διακριτικό τρόπο.
Η Plug-in υβριδική έκδοση του Ford Kuga διατηρεί όλα τα προτερήματα του μεσαίου SUV της Ford, δηλαδή την άνεση, την πρακτικότητα και την ποιότητα κατασκευής και προσθέτει οικολογικές μετακινήσεις με την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση. Εδώ αξίζει να αναφέρουμε την καινοτόμο δυνατότητα που δίνει πλέον η Ford στους πελάτες της με το Ford Marketplace. Μέσω της νέας αυτής διαδικτυακής πλατφόρμας, σας δίνεται η δυνατότητα να περιηγηθείτε στην πρώτη εικονική έκθεση αυτοκινήτων Ford στην Ελλάδα, μέσα από την οθόνη του υπολογιστή, του tablet ή του smartphone σας, και να διαλέξετε ένα ετοιμοπαράδοτο αυτοκίνητο Ford, επιλέγοντας την έκδοση, τον κινητήρα, αλλά και το ακριβές επίπεδο εξοπλισμού του, από το διαθέσιμο απόθεμα της εταιρείας. Για περισσότερα για τη νέα αυτή υπηρεσία μπείτε εδώ: https://www.ford.gr/shop/explore/marketplace
Τιμή βασικής έκδοσης 1.5EcoBoost 150Ps Trend: €25.172
Τιμή έκδοσης δοκιμής 2.5Plug-In-Hybrid 225Ps ST-Line X: €45.271
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Θέση: Εμπρός εγκάρσια
Κυβισμός: 2.488cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 89mm x 100mm
Σχέση Συμπίεσης: 13:1
Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός καυσίμου
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω: Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: CVT
Διαφορικό: Ελεύθερο
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 330mm με μονοπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 302mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 7,5J x 18in
Ελαστικά: Continental PremiumContact 6 225/60 R18
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm): 4.614
Πλάτος (mm): 1.883
Ύψος (mm): 1.675
Μεταξόνιο (mm): 2.710
Βάρος (kg): 1.844
Χώρος Αποσκευών (lt): 581
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 225
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 20,5
0-100km/h (sec): 9,2
Τελική Ταχύτητα (km/h): 200
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km): 32 WLTP
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km): 1,4 WLTP
Δοκιμής (lt/100km): 5,4
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Mercedes γίνεται η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που κάποια μοντέλα της λαμβάνουν έγκριση για αυτονομία επιπέδου 3 στις ΗΠΑ.