Ford Mustang Mach-E GT 487Ps
Πίσω στο μακρινό και καταραμένο -Covid-19- έτος 2020, ενώ η Ford εξέλισσε το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, Ford Mustang Mach-E, δεν παρέλειψε να ανεβάζει το hype του μοντέλου με ένα “one-off” όχημα επίδειξης με την ονομασία Mach-E 1400. Τετρακίνητο, με 7 ηλεκτροκινητήρες, μπαταρίες εξαιρετικά υψηλής απόδοσης με κυψέλες NMC (νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου), εξαιρετικά αποδοτικό αεροδυναμικό πακέτο (περίπου 1.000kg κάθετης δύναμης στα 257 km/h..) και 1.419Ps, το όχημα που δημιούργησε η Ford Performance σε συνεργασία με την Αμερικάνικη RTR, ήταν κυριολεκτικά ένα μηχάνημα παραγωγής καπνού που οδηγήθηκε από τον άσο του Formula D, Vaughn Gittin Jr, σε διάφορες εκδηλώσεις της χρονιάς προκειμένου να αποτελέσει απόδειξη για το τι είναι εφικτό για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Σε σύγκριση με τα διάφορα concept-cars, τα μοντέλα παραγωγής φυσικά πρέπει να «κατέβουν» πολλά επίπεδα για να αγγίξουν το πραγματικά εφικτό και εμπορικά βιώσιμο προϊόν, όμως η Ford μας έκανε τη χάρη και δεν περιορίστηκε στα 351Ps της τετρακίνητης Mustang. Η κορυφαία έκδοση GT συνδυάζει ένα ιδιαίτερα προηγμένο σύστημα κίνησης με εξαιρετικά υψηλή ισχύ, εκρηκτικές επιδόσεις και επαρκή αυτονομία.
Plus Size Model
Είναι σχεδόν αδύνατο να περάσεις από κάπου με τη Mustang Mach-E GT ντυμένη στο φανταχτερό πορτοκαλί Cyber Orange και να μην γίνεις δακτυλοδεικτούμενος προύχοντας. Δεν έχει σημασία αν κάποιος ασχολείται με αυτοκίνητα, αν είναι άντρας ή γυναίκα, αν οδηγάει BMW, Porsche, Range Rover, ηλεκτρικό πατίνι Xiaomi ή ποδήλατο BMX, όλοι θα κοιτάξουν και οι περισσότεροι από αυτούς θα σχολιάσουν την εντυπωσιακή αυτή τετράτροχη ύπαρξη. Θέλετε οι πληθωρικές διαστάσεις, θέλετε το εντυπωσιακό χρώμα, θέλετε η επιθετική σχεδίαση της μούρης με το γεμάτο νεύρα καπό, την τρισδιάστατη σκουρόχρωμη μάσκα, το χαμηλό splitter και τις εντυπωσιακές ζάντες των 20in, αυτή η Mustang από όπου και αν περάσει κυριαρχεί στο τεστ «αναπάντεχης και απότομης αλλαγής θέματος συζήτησης». Όπου περνάει γίνεται αυτή το topic συζήτησης.
Η καμπίνα δεν έχει τόσο «χτυπητές» διαφορές σε σχέση με τις απλές εκδόσεις της Mustang Mach E. Παραμένει ποιοτική και ευρύχωρη, με τα καθίσματα που σχεδίασε το τμήμα Ford Performance να διαθέτουν διάτρητο σουέντ δέρμα και αυξημένη πλευρική στήριξη (δεν θα λέγαμε όχι σε λίγο περισσότερη στήριξη για τους μηρούς), συγκρατώντας σωστά το σώμα και είναι πολύ άνετα ακόμα και μετά από αρκετές ώρες παραμονής στην φιλόξενη και hi-tech καμπίνα. Στο κέντρο του ταμπλό συνεχίζει να κυριαρχεί η μεγάλη κάθετη οθόνη αφής 15,5in που πλαισιώνεται από νέες επενδύσεις σε γκρι χρώμα με συνδυασμό δέρματος-alcantara, καθώς και επιπλέον ενθέσεις αλουμινίου. Το κεντρικό υποβραχιόνιο με το λογότυπο GT είναι μία όμορφη λεπτομέρεια που υπενθυμίζει ότι δεν οδηγείς κάποια «τυχαία» Mustang Mach-E.
Ο εξοπλισμός είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο ανάλογα με την υψηλή τιμή κτήσης των €84.692 και περιλαμβάνει αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, σύστημα πλοήγησης, ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας της B&O με 10 ηχεία, επαγωγική βάση φόρτισης smartphone, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα, θερμαινόμενο τιμόνι και το πλήρες οπλοστάσιο ασφαλείας της Ford με τα Pre Collision Assist με Auto Emergency Braking, Intelligent Adaptive Cruise Control με λειτουργίες Stop&Go και Lane Centring, Lane-Keeping System με Blind Spot Assist κ.α.
Η καμπίνα φιλοξενεί με ευκολία ακόμη και πέντε ενήλικες. Οι ψηλότεροι βέβαια είναι πιθανόν να ήθελαν λίγο περισσότερο χώρο για το κεφάλι τους πίσω, όμως ο χώρος για τα γόνατα είναι παραπάνω από ικανοποιητικός. Ο χώρος αποσκευών των 402lt δεν εντυπωσιάζει αναλογικά με τις διαστάσεις της ηλεκτρικής Mustang, όμως η απουσία θερμικού μοτέρ παρέχει επιπλέον 81lt στο μπροστινό καπό.
Eyes on the prize
Η Mustang Mach-E GT διατηρεί παρόμοιο σύστημα κίνησης με τις εκδόσεις AWD Extended Range, με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, όμως στην περίπτωση της κορυφαίας έκδοσης το σύστημα τετρακίνησης στέλνει περισσότερο ποσοστό ισχύος στους πίσω τροχούς. Η κατανομή της ροπής διαφοροποιείται ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες, αλλά και βάσει του επιλεγμένου προφίλ οδήγησης. Στο προφίλ Whisper, όπου προτεραιότητα δίνεται στην άνετη, αθόρυβη και οικονομική οδήγηση, μεταφέρεται μεγαλύτερο ποσοστό ροπής στον μπροστινό άξονα και αντίστοιχα στα προφίλ Active και Untamed αυξάνεται προοδευτικά η κατανομή που φτάνει στους πίσω τροχούς. Μάλιστα ο πίσω ηλεκτροκινητήρας διαθέτει αναβαθμισμένο σύστημα ψύξης και παρέχει τη ροπή του σε μόλις 0,5sec! Όλο το πάτωμα είναι ειδικά σχεδιασμένο για να δεχθεί την μεγάλη συστοιχία μπαταριών -παρόμοια με αυτή που συναντάμε στις Extended Range εκδόσεις- με το battery pack των 376 κελιών να διαθέτει ονομαστική χωρητικότητα 98,7kWh εκ των οποίων είναι ωφέλιμα τα 91kWh. Η Ford ισχυρίζεται ότι μία πλήρης φόρτιση επαρκεί για 500km και η φόρτιση με ταχυφορτιστή ισχύος 150kW απαιτεί μόλις 45min για να φτάσει το επίπεδο φόρτισης από το 10 στο 80%.
Τα πιο φιλικά 500 άλογα
Ok για να ακριβολογούμε οι δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν 487Ps και 87,7kgm ροπής, νούμερα που συναντάμε σε supercars με τιμές άνω των 150.000 ευρώ. Σε αντίθεση όμως με τα πανάκριβα supercars, η Mustang Mach E GT καταφέρνει να παρέχει όλη αυτή την κολοσσιαία ισχύ με εντυπωσιακά φιλικό τρόπο σε ένα πρακτικό crossover πακέτο. SUV δεν την λες αφού απέχει από το έδαφος μόλις 13cm. Αυτός είναι και ο λόγος όμως που δεν θυμίζει σε συμπεριφορά ούτε supercar ούτε SUV. Έχει ένα δικό της τρόπο να τιθασεύει την υπερβολική δύναμη χάρη στο εξαιρετικά αποδοτικό σύστημα τετρακίνησης και τα πολύ γρήγορα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Στην καθημερινότητα με τα προφίλ Whisper και Active δεν θα σε κουράσει καθόλου παρά το γενικότερα σφιχτό setup και τα 245/45 λάστιχα. Είναι τρομερά αθόρυβη όχι μόνο λόγω της απουσίας θερμικού μοτέρ, αλλά της εξαιρετικά μονωμένης καμπίνας, ενώ η κύλιση σε καλό οδόστρωμα είναι πολύ καλή, σίγουρα θα υπάρξουν όμως φορές που η απόσβεση των αμορτισέρ δεν θα είναι «γλυκιά». Χρησιμοποιεί σκληρότερα ελατήρια κατά 10%, ενώ το τρίτης γενιάς σύστημα MagneRide, διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα μαγνητοροϊκά αμορτισέρ με νέα και ισχυρότερα πηνία, νέες βαλβίδες και υγρό με διαφορετικό ιξώδες, παρέχοντας σημαντικά ταχύτερες εναλλαγές στην απόσβεση (η Ford αναφέρει 1.000 φορές το λεπτό) ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου.
All-out War
Η διασκέδαση για τον οδηγό και η έκπληξη των επιβατών κρύβεται στα δύο τελευταία προφίλ Untamed και Untamed Plus. Το πρώτο είναι ιδανικό για να «τρομάξετε» την παρέα με την εκρηκτική επιτάχυνση που μέχρι τα 120km/h αφήνει αρκετά πίσω πραγματικά σπορ κατασκευές με θερμικούς κινητήρες 450-500 ίππων. Ξεκινάει με μία υποψία σπιναρίσματος και το κεφάλι σου βρίσκεται αστραπιαία κολλημένο στο προσκέφαλο ομοίως και το στομάχι στο κάθισμα με το Propulsion sound να θυμίζει ήχο V8 κινητήρα από Video Game των 90's. Το VBOX δεν επιβεβαίωσε τα 3,7sec που ισχυρίζεται η Ford, όμως τα 4,1sec για να φτάσει τα 100km/h και το 400άρι σε ξερό 13sec με 161km/h, είναι τρομερά εντυπωσιακά νούμερα για crossover με βάρος 2,3 τόνους. Το δεύτερο πρόγραμμα είναι λίγο πιο ειδικό και «ξεκλειδώνει» υπό συγκεκριμένες συνθήκες. Απαιτεί υψηλό επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας (λαμβάνοντας υπόψη και τη θερμοκρασία της συστοιχίας..) και στίγμα από το GPS ότι το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κάποια πίστα αγώνων.
Το Untamed Plus δεν ξεδιπλώνει και τα 487Ps των ηλεκτρομοτέρ αφήνοντας reserve για πολλαπλούς γύρους, σκληραίνει όμως την ανάρτηση, και θέτει τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ελέγχου ευστάθειας σε minimum παρεμβατικότητα. Η επιτάχυνση θυμίζει τρενάκι σε λούνα-παρκ την ώρα «που βουτάει» και τα κοριτσόπουλα ουρλιάζουν, όμως μετά τα 140km/h ο ρυθμός δίνει ανάπαυλα «στο τσούρμο» με μικρή αλλά αισθητή μείωση του ρυθμού επιτάχυνσης για τη διατήρηση του επίπεδου φόρτισης της μπαταρίας. Σε ξέφρενο ρυθμό οι ευθείες εκμηδενίζονται και η πρώτη στροφή είναι πιθανόν να γεμίσει με αγωνία τον συχνό χρήστη ηλεκτρικών οχημάτων μεσαίας κατηγορίας που ξεπερνούν τους δύο τόνους. Η Mustang Mach E GT των 2.273kg θα σε εντυπωσιάσει, καθώς όχι μόνο θα στρίψει με πολλά παραπάνω χιλιόμετρα, αλλά θα το κάνει και με άκρως διασκεδαστικό τρόπο. Η διαχείριση του βάρους από την ανάρτηση είναι εξαιρετική, ενώ το «προβάδισμα» της ροπής στον πίσω άξονα βοηθάει τόσο στην τοποθέτηση του μεγάλου crossover στο turn-in όσο και κατά την έξοδο από την στροφή. Η ουρά πάντα κάνει ένα μικρό άνοιγμα αν μείνεις στο γκάζι, το οποίο δεν μεταφράζεται σε μεγαλεπήβολες υπερστροφές ισχύος αφού τα ηλεκτρονικά έπειτα από κάποιες μοίρες σε επαναφέρουν στην τάξη. Το τιμόνι έχει άμεση απόκριση και καλή αν και κάπως τεχνητή αίσθηση, χωρίς φυσικά να φτάνει τα κορυφαία γρήγορα μοντέλα της Ford. Τα φρένα που αποτελούνται από τετραπίστονες αλουμινένιες δαγκάνες της Brembo με δίσκους διαμέτρου 385mm μπροστά και 316mm πίσω, θα κατευνάσουν ταχύτατα την περιττή ορμή και το μόνο που θα διαμαρτυρηθεί στην διαδικασία της γρήγορης οδήγησης είναι τα ελαστικά που έχουν να διαχειριστούν ακαριαία 88kgm ροπής και βάρος 2,3+ τόνων. Σε τέτοιους ξέφρενους ρυθμούς η κατανάλωση θα ξεπεράσει τα 30kWh/100km, όμως με απλό σβέλτο ρυθμό θα «κλειδώσει» στα 20-22kWh/100km που είναι εντυπωσιακή τιμή για τις προδιαγραφές και τον χαρακτήρα της κορυφαίας Mustang Mach E, δίνοντας μία πραγματική αυτονομία 420km.
Η Mustang Mach-E GT είναι τελικά κάτι πολύ περισσότερο από ένα ταχύτατο showcase. Φυσικά και διακρίνεται για την εμφάνιση και τις σούπερ επιδόσεις της, εκεί όμως που εντυπωσιάζει είναι στην οδηγική της συμπεριφορά. Αρκετά σφιχτή, ενίοτε νευρική, πάντα όμως ζωντανή, διασκεδαστική και έτοιμη για παιχνίδι, η κορυφαία Mach E απευθύνεται σε εκείνους που θα αναζητούν μία διαφορετική πρόταση με έντονο sex appeal και πλούσιο οδηγικό χαρακτήρα. Και που φυσικά θα μπορούν να αντέξουν το υψηλό αντίτιμο των 84.692 ευρώ.
Τιμή βασικής έκδοσης Mustang Mach-E 75kWh RWD 269Ps: €61.988
Τιμή έκδοσης δοκιμής Mustang Mach-E GT 98kWh AWD 487Ps: €84.692
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Δύο ηλεκτροκινητήρες AC, σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη
Θέση: Εμπρός και πίσω
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
Τύπος: Συστοιχία ιόντων λιθίου
Χωρητικότητα: 91kWH (Ωφέλιμα, 98,7kWh ονομαστικά)
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm): 4.713
Πλάτος (mm): 1.880
Ύψος (mm): 1.624
Μεταξόνιο (mm): 2.984
Βάρος (kg): 2.273
Χώρος αποσκευών (lt): 402-1.420
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ MagneRide, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω: Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ MagneRide, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: 1 σχέσης
Διαφορικό: Ελεύθερο, με ηλεκτρονικό κλείδωμα
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 385x27mm με τετραπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 316x11mm με διπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 9Jx20in
Ελαστικά: Pirelli P Zero PZ4 245/45
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 487
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 87,7
0-100km/h (sec): 3,7
Τελική ταχύτητα (km/h): 200 (Ηλ. περιορισμένη)
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km): 0 (WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (kWh/100km): 20,6kWh/100km (WLTP)
Δοκιμής (kWh/100km): 22kWh/100km (WLTP)
AYTONOMIA
Ονομαστική (km): 500 (WLTP)
Δοκιμής(km): 420
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 2,19
0-80 3,07
0-100 4,14
0-120 5,72
0-140 8,63
0-160 12,56
0-180 19,07
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC ΚΜ/Η
18 2,15 59,56
60 4,07 98,22
100 5,41 116,33
200 8,26 137,94
400 13,01 161,39
https://ad.doubleclick.net/ddm/trackimpj/N9166.1868620.POWERMAG.GR/B27743206.336137327;dc_trk_aid=528099095;dc_trk_cid=170832047;ord=[timestamp];dc_lat=;dc_rdid=;tag_for_child_directed_treatment=;tfua=;gdpr=${GDPR};gdpr_consent=${GDPR_CONSENT_755};ltd=?">
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Δείτε όλη την ιστορία πίσω από την τελευταία Porsche 911 GT3, από το πώς σχεδιάστηκε μέχρι την στιγμή που παρουσιάστηκε επίσημα.