Ford Mustang Mach-Ε MY22

Ford Mustang Mach-Ε MY22

Electric All the way

Η Mustang Mach-E αποτελεί το πρώτο όχημα της Ford που κατασκευάστηκε αποκλειστικά για χρήση με ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο υψηλής απόδοσης, που χαρίζει αυτονομία -ανάλογα με την έκδοση- έως και 610km. Άμεσα αναγνωρίσιμη ως Mustang, διαθέτει πολλά από τα διαχρονικά στοιχεία που διαπρέπουν στο αμάξωμα του σπορ coupe της Ford, όπως το μακρύ και δυναμικό καπό, οι επιθετικοί προβολείς τεχνολογίας LED και, το «σήμα κατατεθέν», τα πίσω φώτα με τα τρία κάθετα στοιχεία. Χρησιμοποιώντας ένα τελευταία τεχνολογίας, αποδοτικό σύστημα κίνησης, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Ford διατίθεται είτε με έναν ηλεκτροκινητήρα και πίσω κίνηση είτε με δύο ηλεκτροκινητήρες και κίνηση σε όλους τους τροχούς για να παρέχει σε κάθε περίπτωση εξαιρετικές επιδόσεις. Οι πισωκίνητες εκδόσεις επιταχύνουν στα πρώτα 100km/h σε 6,1sec, οι τετρακίνητες σε 5,1sec, ενώ η έκδοση GT διαθέτει καταιγιστικές επιδόσεις συγκρίσιμες με supercars.

 

Battery Pack

Η Mustang Mach-E βασίζεται σε μία εντελώς νέα πλατφόρμα που αναπτύχθηκε από την Ford Team Edison με την μπαταρία να βρίσκεται τοποθετημένη ανάμεσα στους άξονες και κάτω από το δάπεδο, πετυχαίνοντας ένα ιδιαίτερα χαμηλό κέντρο βάρους που υποστηρίζει το σπορ χαρακτήρα και τη δυναμική συμπεριφορά που γνωρίσαμε στη Mustang τόσο στην έκδοση με τη βασική μπαταρία των 70kWh (ωφέλιμα) με τις 288 κυψέλες (standard-range) όσο και στη μεγαλύτερη με τις 376 κυψέλες και την ωφέλιμη αποθηκευτική ικανότητα των 91kWh (extended-range). Η ισχύς της μπαταρίας μεταφέρεται σε ένα ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος  στον πίσω άξονα που διαθέτει σύστημα ψύξης με λάδι, καθώς και σε ένα πρόσθετο ηλεκτροκινητήρα στις τετρακίνητες εκδόσεις που βρίσκεται τοποθετημένος στον εμπρόσθιο άξονα. Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη αποδίδει τη μέγιστη ροπή του σε 0,5 δευτερόλεπτα, παρέχοντας εξαιρετική απόκριση. Η πισωκίνητη Mustang Mach-E αποδίδει 269Ps στην έκδοση με τη μικρή μπαταρία (standard-range), 294Ps σε εκείνη με τη μεγαλύτερη (extended-range) και ροπή 43,8kgm. Η τετρακίνητη Mustang Mach-E αποδίδει 269Ps με την standard-range μπαταρία και 351Ps με την μπαταρία extended-range και ροπή 59,1kgm εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 km/h από 5,1 μέχρι 5,6sec. Η κορυφαία αποκλειστικά τετρακίνητη Mustang Mach-E GT αποδίδει 487Ps, με ροπή 87,7kgm και επιταχύνει από 0 στα 100km/h σε 3,7sec.

 

Time to Recharge

Με το Intelligent Range, το άγχος της αυτονομίας αποτελεί παρελθόν, καθώς το σύστημα υπολογίζει με μεγαλύτερη ακρίβεια την υπολειπόμενη αυτονομία με βάση το στυλ οδήγησης και την πρόγνωση του καιρού -το σύστημα είναι σε θέση να αξιοποιήσει ακόμα και τη συνδεσιμότητα μέσω cloud για να προβλέψει την κατανάλωση ενέργειας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Η φόρτιση της μπαταρίας γίνεται γρήγορα και απλά. Η Ford προσφέρει στους αγοραστές της Mustang Mach-E έναν επιτοίχιο φορτιστή Ford Connected Wallbox (με κόστος 718 ευρώ) ισχύος 11kW που μπορεί να φορτίσει τη μπαταρία της Mustang Mach-E από το 10 μέχρι το 80% της χωρητικότητάς σε περίπου 6 ώρες. Χρησιμοποιώντας ταχυφορτιστή με ισχύ 150kW η πισωκίνητη έκδοση με extended-range μπαταρία ανακτά κατά μέσο όρο αυτονομία 119km με περίπου 10 λεπτά φόρτισης. Η τετρακίνητη Mustang Mach-E με extended-range μπαταρία μπορεί να προσθέτει κατά μέσο όρο αυτονομία 107km με φόρτιση περίπου 10 λεπτών. Τόσο οι πισωκίνητες όσο και οι τετρακίνητες εκδόσεις ανακτούν ενέργεια με τη χρήση ταχυφορτιστή από το 10% στο 80% μέσα σε 45 λεπτά.

 

Κουμπιά...Last Year!

Στο κέντρο του ταμπλό ταμπλό οι εντυπώσεις κερδίζονται από την μεγάλη, κάθετα τοποθετημένη  οθόνη αφής 15,5 ιντσών που εξαλείφει τα περισσότερα φυσικά κουμπιά και αποτελεί ένα κύριο στοιχείο σχεδιασμού της Mustang Mach-E. To λογισμικό SYNC 4 είναι ταχύτατο, αρκετά βολικό στο χειρισμό του και επιτρέπει τον έλεγχο περισσότερων από 80 ρυθμίσεων του οχήματος για μία απόλυτα εξατομικευμένη εμπειρία μέσα στο αυτοκίνητο.

Η πρόσβαση στο εσωτερικό της Mustang Mach-E γίνεται εύκολα και αβίαστα με την τεχνολογία “Phone As A Key”. Χρησιμοποιώντας το Bluetooth, το όχημα μπορεί να ανιχνεύει το smartphone του ιδιοκτήτη καθώς πλησιάζει το όχημα, ξεκλειδώνοντας τις πόρτες και επιτρέποντας την εκκίνηση χωρίς να χρειαστεί να χρησιμοποιήσεις κάποιο κλειδί. Μπαίνεις μέσα, πατάς το Engine Start και ξεκινάς! Σε περίπτωση αποφόρτισης του κινητού, οι ιδιοκτήτες μπορούν να εισάγουν έναν κωδικό ασφαλείας στο πληκτρολόγιο που βρίσκεται στη κολόνα του οχήματος, καθώς και έναν ξεχωριστό κωδικό στην κεντρική οθόνη αφής στο εσωτερικό για την εκκίνηση του αυτοκινήτου. Ένα «αιωρούμενο», αναδιπλούμενο υποβραχιόνιο στην κεντρική κονσόλα επιτρέπει την αποθήκευση αντικειμένων ανάμεσα στους επιβάτες των μπροστινών καθισμάτων. Υπάρχουν επίσης πολλά έξυπνα χαρακτηριστικά που περιλαμβάνουν προσαρμόσιμο εσωτερικό φωτισμό, θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα, θερμαινόμενο τιμόνι, ασύρματη φόρτιση smartphone, ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας της Bang & Olufsen, πανοραμική ηλιοροφή και πολλά άλλα.

Long-Range Pony

Όπως όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, η Mustang Mach-E είναι ταχύτατη και εξαιρετικά αθόρυβη. Στα προφίλ Whisper και Active η απόκριση στις πιέσεις του δεξιού πεντάλ εξακολουθεί να είναι άμεση δεν είναι όμως τόσο απότομη όσο πολλοί από τους ηλεκτρικούς ανταγωνιστές της -κάτι που είναι καλό για όσους ψάχνουν ένα οικογενειακό SUV. Υπάρχει ωστόσο αρκετή ισχύς και δύναμη στην ευθεία για να σας κρατήσει τους επιβάτες σταθερά «πιεσμένους» στο κάθισμά τους. Στο πιο σπορ προφίλ Untamed «απελευθερώνεται» όλη η ισχύ της Mustang ενώ ταυτόχρονα εδώ είναι που φαίνεται και η διαφορά στο στήσιμο της Mustang Mach-E. Το setup της ανάρτησης, η εμπλοκή του ESP, η αμεσότητα στο τιμόνι και η κατανομή της ροπής από τους ηλεκτροκινητήρες καθιστούν το ηλεκτρικό «άτι» της Ford πολύ πιο ελκυστικό στην οδήγηση σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Είναι σε θέση να καλύψει μεγάλες αποστάσεις ακόμα και σε δρόμους με συνεχείς στροφές χωρίς ποτέ να κουράσει τους επιβάτες της ή να σταματήσει να βάζει το χαμόγελο στο πρόσωπο του οδηγού της. Μόνο τα κατσαρά κομμάτια οδοστρώματος και οι έντονες ανωμαλίες θα εμφανίσουν τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, αλλά ακόμα και σε αυτή την περίπτωση η Mach-E συμπεριφέρεται και αντιδράει με διακριτικότητα και φινέτσα. Αν πάλι κάποιος θέλει την απόλυτη άνεση μπορεί να επιλέξει το προφίλ Whisper που κάνει το τιμόνι ελαφρύτερο, την απόκριση του γκαζιού πιο ήπια και το περιβάλλον της καμπίνας πιο αθόρυβο, προσφέροντας μία πιο ήρεμη εμπειρία ταξιδιού.

Mustang Mach-E ξεκινάει από τα €61.988 για την πισωκίνηση έκδοση με τα 269Ps (αυτονομία έως 450km), ενώ για το extender pack με τα 294Ps η τιμή ξεκινάει από τα 66.700 ευρώ. Αντίστοιχα η τετρακίνητη έκδοση με 269Ps και την μικρή μπαταρία τιμολογείται στα 68.324 ευρώ, ενώ με την μεγαλύτερη μπαταρία και τα 351Ps ξεκινάει από τα €74.028.

<SCRIPT language='JavaScript1.1' SRC="https://ad.doubleclick.net/ddm/trackimpj/N9166.1868620.POWERMAG.GR/B27443806.332873675;dc_trk_aid=524867850;dc_trk_cid=168967412;ord=[timestamp];dc_lat=;dc_rdid=;tag_for_child_directed_treatment=;tfua=;gdpr=${GDPR};gdpr_consent=${GDPR_CONSENT_755};ltd=?"></SCRIPT>

 

Αρθρογράφος

 

Η Manhart TR 900 είναι μία βελτιωμένη Porsche 991 GT2 RS

Η Manhart TR 900 είναι μία βελτιωμένη Porsche 991 GT2 RS

Όταν μία Porsche 911 GT2 RS φτάνει τους 945 ίππους, μπαίνει με ευκολία στο… δρόμο των Hypercars.