DS 4 E-Tense Plug-In Hybrid 225PS

DS 4 E-Tense Plug-In Hybrid 225PS

Superstar

Πολύ σπάνια εμφανίζονται τέτοια μοντέλα. Στα 30+ χρόνια που ασχολούμαι αποκλειστικά με ό,τι έχει να κάνει με το αυτοκίνητο, λίγα θυμάμαι να μου έχουν κάνει τόσο μεγάλη εντύπωση. Τηρουμένων των αναλογιών, για το πώς έχει καταντήσει η αγορά μετά τις αλλεπάλληλες «αναποδιές» και τη συνεχή αύξηση των τιμών, το νέο DS 4 που έχει αρχική τιμή ελάχιστα κάτω από τις 30.000 ευρώ, το λες και ευκαιρία. Βάζοντας στην εξίσωση αυτήν την τιμή, τις φωτογραφίες που βλέπετε και αυτά που θα διαβάσετε παρακάτω, θα καταλάβετε κι εσείς ότι είναι ένα αυτοκίνητο που πραγματικά ξεχωρίζει

Πρώτο και σημαντικότερο, όπως πάντα σε ένα αυτοκίνητο, είναι η εμφάνιση. Όσο ποιοτικό, αξιόπιστο και καλό κι αν είναι κάποιο μοντέλο, αν δεν είναι όμορφο, είναι καταδικασμένο, ενώ το αντίθετο δεν ισχύει. Σε ένα πολύ όμορφο σχήμα συγχωρούνται πολλά, όπως βέβαια συμβαίνει και με τους ανθρώπους. Στην συγκεκριμένη όμως περίπτωση δεν βρέθηκε κάτι που χρειάστηκε να του συγχωρήσουμε, τουλάχιστον στη μία εβδομάδα που ζήσαμε μαζί του. Είναι πανέμορφο, με τους Matrix LED προβολείς και τα φώτα ημέρας DS Wings τρίτης γενιάς, τη μεγάλη εξάγωνη μάσκα του και το μακρύ καπό, ενώ πίσω έχει έντονα κεκλιμένη οροφή, με τρομερά κομψά τρισδιάστατα LED φωτιστικά σώματα και έντονες ακμές σε όλο το αμάξωμα που δένουν μεταξύ τους αρμονικά, συνθέτοντας ένα εντυπωσιακό σύνολο που παραπέμπει σε coupe, σπορ και crossover ταυτόχρονα. Με μήκος 4,4m και αντίστοιχα μεγάλο πλάτος στα 1,83m, το DS 4 ακροβατεί λίγο περισσότερο προς την crossover λογική, ιδιαίτερα αν κρίνουμε βάσει των 19cm της απόστασης από το έδαφος και των πολύ μεγάλων τροχών. Η ανανεωμένη πλατφόρμα EMP2, στην οποία βασίζεται, είναι κατά 70% καινούργια, με την προσθήκη συνθετικών υλικών και νέας τεχνολογίας θερμική επεξεργασία. Οι χώροι του είναι επαρκείς για μια οικογένεια, με εξίσου αρκετό χώρο αποσκευών που φτάνει τα 430lt στις απλές εκδόσεις και τα 390lt στο υβριδικό E-Tense.

Άφωνος

Ανοίγοντας την πόρτα δυσκολεύεσαι να αρθρώσεις λέξη. Το design είναι καταπληκτικό. Προχωρημένο, μοντέρνο, μινιμαλιστικό και ξεκάθαρα premium. Βέβαια, η τρομερά προηγμένη σχεδίαση έχει και ορισμένα μειονεκτήματα. Η εργονομία στα χειριστήρια και τα διάφορα διασκορπισμένα κουμπιά απαιτούν μια σεβαστή εξοικείωση, αλλά αυτό είναι συχνό «πρόβλημα» για εμάς που κρατάμε ένα αυτοκίνητο για ελάχιστο χρονικό διάστημα. Αν το αγοράσεις και το έχεις κάθε μέρα, δεν θα ψάχνεις, για παράδειγμα, τη νύχτα πού είναι το χερούλι της πόρτας, ούτε το start button που εκκινεί τον κινητήρα, το οποίο έκανα 2 λεπτά να βρω την πρώτη φορά γιατί το έψαχνα αρχικά γύρω από το τιμόνι και έπειτα στην κονσόλα δίπλα από τον επιλογέα ταχυτήτων. Η ποιότητα των υλικών είναι κορυφαία, με άριστο σχεδιασμό και διάχυτη την πολυτέλεια όπου κι αν το κοιτάξεις ή το αγγίξεις. Ειδικά στην πλούσια έκδοση Trocadero, με τις δερμάτινες επενδύσεις, είναι απίστευτο, αλλά ακόμα και οι πιο απλές δεν στερούνται σε σχεδιασμό και ποιότητα. Μία από τις πολλές μικρές, αλλά όμορφες λεπτομέρειες είναι οι κρυμμένοι αεραγωγοί ανάμεσα από τα πλήκτρα-συντομεύσεις της κεντρικής κονσόλας. Έχει γίνει πραγματικά μελετημένη δουλειά στο Γαλλικό μοντέλο, που δεν έχει καμία σχέση με τα υπερβολικά βαρετά -σε σχεδίαση- εσωτερικά των Γερμανών...

Διαθέτει τρεις οθόνες, μία 7in στον -ψηφιακό- πίνακα οργάνων, μία κεντρική αφής 10in Full HD, με το σύστημα πολυμέσων DS Iris System, αλλά και μία μικρότερη 5 ιντσών μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων του ΕΑΤ8, που ονομάζεται DS Smart Touch, στην οποία γράφεις με το δάχτυλο και εκείνη εκτελεί εντολές στο σύστημα πολυμέσων. Είναι επίσης εξοπλισμένο με το DS Drive Assist δεύτερης γενιάς, με πολλά συστήματα ασφαλείας που φροντίζουν για την προστασία σας, αλλά πολλές φορές δείχνουν υπερβάλλοντα ζήλο, όπως σε μια διασταύρωση που εγώ έστριβα αριστερά και ο απέναντι μου δεξιά, όπου το DS 4 νόμιζε πως θα χτυπήσουμε μετωπικά και «κοκάλωσε» τα φρένα, αλλά και την καρδιά μου. Σωστά έπραξε όμως, γιατί αν όντως ήταν να τρακάρουμε, θα το έσωζε.

Επί της ουσίας

Μέχρι τώρα, όλα καλά και ανθηρά, αλλά αυτό που μας ενδιαφέρει κυρίως είναι το πώς είναι το νέο DS 4 στο δρόμο. Εδώ το μυστικό της επιτυχίας βρίσκεται στην ανάρτηση, η οποία καταφέρνει να προσφέρει μία εξαιρετική ποιότητα κύλισης παρά τον ογκόλιθο που της έχουν βάλει να διαχειριστεί, που δεν είναι άλλος από τις τεράστιες ζάντες των 20in, με ελαστικά 245/40, τα οποία έχουν προφίλ μόλις 98mm. Αυτό είναι προφίλ για super sport αυτοκίνητα και όχι για crossovers που υποτίθεται θα πατήσουν και λίγο χώμα. Εδώ λοιπόν τη λύση τη δίνει η εξαιρετική, ηλεκτρονικά προσαρμοζόμενη, ανάρτηση DS Active Suspension, η οποία χρησιμοποιεί ανιχνευτή που σκανάρει το οδόστρωμα και προσαρμόζει τα αμορτισέρ προκαταβολικά για το εμπόδιο που θα χρειαστεί να απορροφήσουν, πράγμα που σημαίνει ότι στους ελληνικούς δρόμους δουλεύει 3 βάρδιες και υπερωρίες. Το αποτέλεσμα για κάποιον ανυποψίαστο είναι εξαιρετικό. Γι’ αυτόν που ξέρει τι σημαίνει 245/40 R20 σε τέτοιας κατηγορίας αυτοκίνητο είναι σχεδόν απίστευτο. Μου έκανε τόσο μεγάλη εντύπωση, που ανυπομονώ να οδηγήσω και μια έκδοση με μικρότερες ζάντες και λιγότερο «απάνθρωπο» προφίλ. Πάντως, κρατήστε πως το ότι καταφέρνει να είναι τόσο άνετο, ειδικά στο προφίλ οδήγησης «άνεση», είναι ένα μικρό θαύμα. Ακόμα και στο «sport» όμως δεν ενοχλεί ποτέ, ενώ παράλληλα εξαφανίζονται και οι μικρές πλεύσεις που έχει στη μαλακή ρύθμιση και εδώ έρχεται άλλη μια ευχάριστη έκπληξη, που είναι η οδική συμπεριφορά του, η οποία είναι εξαιρετική, με την ουρά βιδωμένη στην άσφαλτο και τα Goodyear Eagle F1 να μας θυμίζουν πόσο κακά λάστιχα φορούν πλέον τα περισσότερα SUV. Ευτυχώς σε αυτήν τη διάσταση μάλλον δεν βρήκαν κακό λάστιχο να βάλουν. Η μοναδική περίπτωση που θα ακούσεις την ανάρτηση να χτυπάει είναι όταν πέφτουν και οι δύο πίσω τροχοί σε εγκάρσιο «κόψιμο» του δρόμου, όπου εκεί ο ημιάκαμπτος δεν μπορεί να κάνει και θαύματα.

E-Tense Powertrain

Το κινητήριο σύνολο της έκδοσης E-Tense Plug-In Hybrid της δοκιμής αποτελείται από τον  υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης PureTech των 1,6lt, που αποδίδει 180Ps και έναν ηλεκτροκινητήρα 110Ps. Η συνδυαστική απόδοσή τους είναι 225Ps, με 36kgm ροπής, με τον ηλεκτροκινητήρα να είναι τοποθετημένος εντός του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων EAT8. Η μπαταρία του έχει χωρητικότητα 12,4kWh και του χαρίζει «ηλεκτρική» αυτονομία 55km (με ταχύτητες έως 135km/h). Όταν συνδυάζεται με τον θερμικό κινητήρα και υπάρχει επάρκεια ρεύματος, η κατανάλωση, σύμφωνα με την DS, μπορεί να πέσει στο 1,3lt/100km και οι εκπομπές ρύπων στα 29g/km CO2. Στην πραγματικότητα και σε ρεαλιστικές συνθήκες, με κλιματισμό, προσπεράσματα και επί ως επί το πλείστον οδήγηση στο πρόγραμμα “sport”, φτάνει τα 4,5lt/100km και όταν η μπαταρία τελειώσει, τα διπλά. Αν πάλι δεν θέλουμε να συμβεί ποτέ αυτό, ώστε να έχουμε πάντα διαθέσιμα και τα 225Ps του συνόλου, υπάρχει το πρόγραμμα e-save που δεν την αφήνει να αδειάσει εντελώς ποτέ. Όσον αφορά τη φόρτιση, σε wallbox των 7,4kW θα χρειαστεί 1 ώρα 45 λεπτά, ενώ σε οικιακή πρίζα θα του πάρει σχεδόν 7 ώρες. Οι επιδόσεις του, όταν έχει διαθέσιμη όλη την ισχύ, είναι εξαιρετικές, μάλιστα το μετρήσαμε και μισό δευτερόλεπτο πιο γρήγορο από όσο δηλώνει η DS, με τα πρώτα 100km/h από στάση να έρχονται σε 7,23sec (7,7 εργοστασιακή τιμή), ενώ οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις, χάρη στο κιβώτιο με την πυκνή κλιμάκωση και τη συνεχή ροπή από τον ηλεκτροκινητήρα, είναι εξαιρετικές παρά το αυξημένο βάρος των 1.653kg.

Η τιμή της έκδοσης δοκιμής -Trocadero- είναι λίγο «τσιμπημένη» σε συνδυασμό με το Plug-In Hybrid σύνολο των 225 ίππων, φτάνοντας στα 48.200 ευρώ, αλλά η βασική Bastille+, με το ίδιο κινητήριο σύνολο, στα €44.700 είναι αρκετά λογική. Η εντελώς βασική έκδοση είναι με τον μικρότερο 1,2lt Puretech των 130Ps, επίσης με το ΕΑΤ8 κιβώτιο και ξεκινά από τα 29.800 ευρώ, αλλά πιθανότατα η Performance Line, με τις μαύρες λεπτομέρειες και τα suede καθίσματα, στα €32.100 είναι η ιδανική. Όποιο κι αν επιλέξετε, είναι ένα από τα ομορφότερα και ποιοτικότερα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην αγορά. Μόνο και μόνο να το παρκάρεις και να χαζεύεις αυτό το πίσω φτερό με το φανάρι και την coupe οροφή... φτάνει.   

Μας Άρεσε (+)

Design

Άνεση

Πολυτέλεια

Επιδόσεις

Οδηγική συμπεριφορά

Τεχνολογία

Κατανάλωση

Δεν μας άρεσε (-)

Πολύπλοκο infotainment

Τιμή βασικής έκδοσης DS 4 1.2PureTech 130Ps EAT8 Bastille+: €29.800
Τιμή έκδοσης δοκιμής DS 4 E-Tense 225Ps Plug-in Hybrid Trocadero: €48.200

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Κυβισμός: 1.598cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 77mm x 85,8mm

Σχέση συμπίεσης: 10,5:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής e-EAT8

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.400

Ύψος (mm): 1.470

Πλάτος (mm):  1.866

Μεταξόνιο (mm): 2.675

Βάρος (kg): 1653

Χώρος αποσκευών (lt): 390

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 8J x 20in

Ελαστικά: 245/40

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 180/5.500

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 23/1.750

Ονομαστική ισχύς ηλεκτροκινητήρα (Ps) 109

Ονομαστική ροπή ηλεκτροκινητήρα (kgm) 32,6

0-100km/h (sec): 7,7

Τελική ταχύτητα (km/h): 233

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 κατά WLTP (gr/km): 29

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 1,3+14,6kWh

Δοκιμής (lt/100km): 4,0 υβριδικό/8,0 θερμικό

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η:      SEC

0-60:         3,65

0-80:         5,31

0-100:       7,23

0-120:       9,43

0-140:       12,13

0-160:       15,43

0-180:       19,50

0-200:       24,93

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ:       SEC:        ΚΜ/Η

18:        2,68:          45,33

60:        5,13:          77,23

100:      6,76:          95,35

200:     10,01:         124,81

400:     15,07:         158,04

 

Αρθρογράφος

 

Νέο φίλτρο καμπίνας από την Honda

Νέο φίλτρο καμπίνας από την Honda

Το premium φίλτρο καμπίνας της Honda συγκρατεί αποτελεσματικά τα ιογενή αερολύματα χάρη στη μοναδική, προηγμένη σχεδίαση πολλαπλών στρωμάτων και εμποδ...