Ford Puma ST 1.5EcoBoost 260Ps
Μοναξιά
Περίεργο δεν είναι που η Ford είναι η μόνη που σκέφτηκε να βγάλει μία γρήγορη έκδοση στην πιο δημοφιλή κατηγορία αυτήν την στιγμή στην αγορά αυτοκινήτου; Φυσικά και δεν ξέχασα το Hyundai Kona N, απλά... δεν είναι ή μάλλον δεν ήταν (πρόσφατα παρουσιάστηκε η νέα γενιά, που δεν έχει γρήγορη έκδοση, παρά μόνον N Line) ακριβώς SUV, αφού είναι πιο χαμηλό από αυτά και λίγο πιο ψηλό από τα hatchback. Θα μου πείτε έχει νόημα μια τέτοια έκδοση σε αυτοκίνητα που εξ' ορισμού μειονεκτούν σε οδική συμπεριφορά λόγω υψηλού κέντρου βάρους; Εμπορικά ναι, έχει. Αφού ο κόσμος θέλει ψηλό αυτοκίνητο και γρήγορο αυτοκίνητο, ας το κάνουμε όσο καλύτερο γίνεται και το Ford Puma είναι η τρανή απόδειξη πως μπορεί να γίνει αρκετά καλό. Από το δημοσιογραφικό που είχα οδηγήσει, η διαφορά του από το αντίστοιχο Fiesta ST ήταν πολύ μικρή και αυτή μπορούσες να την δεις μόνο σε ακραίες συνθήκες. Σίγουρα σε μια πίστα θα μένει αρκετά πίσω, αλλά στον δρόμο, που απλά οδηγείς σβέλτα και πολύ κάτω από το όριο της πρόσφυσης στο 99% των περιπτώσεων, το Puma ST είναι το ίδιο καλό. Η δύναμη του κινητήρα είναι εκεί, η σφιχτή ανάρτηση επίσης και μαζί με το εξαιρετικό τιμόνι δημιουργούν ένα σύνολο που είναι τόσο ευχάριστο στην οδήγηση όσο και ένα κανονικό GTi. Πόσο μάλλον όταν αρχίζεις και τα βελτιώνεις όλα αυτά, όπως ο φίλος μας ο Γιώργος σε αυτό εδώ το γκρι (πως μπόρεσες, ρε Γιώργο, να μην το πάρεις στο καταπληκτικό πράσινο;;;) που το έχει κάνει ακόμα καλύτερο σε όλους τους τομείς.
ΦΠΕ+Cooler
Γνωστή και κλασική συνταγή, το πρώτο στάδιο με extra intercooler, που στα μοντέρνα μοτέρ δίνει πίσω την χαμένη δύναμη από τους περιορισμούς του Euro 6, οι οποίοι αναγκάζουν τους κατασκευαστές να δημιουργούν πολύ δυνατά μοτέρ και μετά να τα φιμώνουν μέχρι να πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων. Ο Γιώργος ήθελε όμως να το παίξει safe και να διατηρήσει την εργοστασιακή του εγγύηση και καλά έκανε, οπότε το πήγε στην Ford Car Center Αφοί Καρανικόλα και έβαλε το πρόγραμμα mTune Smartflash M260 της Mountune, μαζί με το kit carbon εισαγωγής που μόνη της αυξάνει την ιπποδύναμη κατά 7Ps.
H εξάτμιση είναι όλη της Milltek, η οποία διατηρεί το εργοστασιακό φίλτρο μικροσωματιδίων GPF, έχει όμως μεγαλύτερο downpipe 80mm και συνεχίζει μέχρι το τελικό στα 70mm. Παραδόξως είναι πολύ ήσυχη, ίσως και πιο ήσυχη από την εργοστασιακή. Προσπάθησε να το καταργήσει το GPF ο Γιώργος, αλλά με το συγκεκριμένο πρόγραμμα ο εγκέφαλος το βλέπει και ανάβει ένδειξη Check Engine, λογικό να μου πεις, αφού είναι επίσημο Ford το πρόγραμμα, δεν γίνεται να σου δίνει την επιλογή να το καταργήσεις, αν ήταν έτσι... όλοι θα έβγαζαν μια εξάτμιση για να πάρει έγκριση τύπου και μετά... καληνύχτα. To πρόγραμμα, είναι flash από την θύρα OBD και εκτός από την αυξημένη απόδοση, σου δίνει την δυνατότητα για flat-shift αλλαγές ταχυτήτων, έχει πιο άγριο launch control και... παίζει και πιο δυνατό soundtrack από τα ηχεία, έτσι για να μην ξεχνάμε πως ζούμε στο 2023, στην εποχή που φαίνεται λογικό στους ανθρώπους να τους παίζει τον ήχο της μηχανής, το ραδιόφωνο! Ω ρε, πού πάμε;!
Πολύ σημαντική αναβάθμιση είναι και το intercooler της Mountune ειδικά για χώρες όπως η δική μας, το οποίο ενώ «κάθεται» στην θέση του εργοστασιακού, είναι πολύ καλύτερο ροϊκά, χάρη στα σωστά σχεδιασμένα πλευρικά του, με 44% μεγαλύτερο όγκο και δύο φορές πιο αποδοτικό συνολικά. Η Mountune δηλώνει πως ο εξερχόμενος από αυτό αέρας είναι μόλις 14,8 βαθμούς κελσίου ακόμα και στους 40 βαθμούς εξωτερικής θερμοκρασίας. Όπως λοιπόν το φωτογραφίζαμε, βλέπω τα λάστιχα του που δεν μου θυμίζουν κάτι και πάω πιο κοντά να δω. Continental SportContact7!!! Το καλύτερο λάστιχο δρόμου αυτήν την στιγμή στον κόσμο. -Καλά, ρε Γιώργη, πότε τα έφαγες τα Pilot Sport 4S κιόλας;;; Δεν τα έφαγα λέει... δεν μου άρεσαν και τα έβγαλα. Ζήσαμε λέω να το ακούσουμε και αυτό. - Τι πάει να πει δεν σου άρεσαν, του λέω, δεν κράταγε το αμάξι με τα 4S τα οποία μάλιστα είναι και Ford Specific, δηλαδή διαφορετικά από του εμπορίου, ειδικά για τα Fiesta ST/Focus ST/Puma ST. – Όχι, λέει ο ψυχάκιας, δεν μου άρεσαν στο μάτι!!! Με καράφλιασε!
Είναι καλύτερο;
Να σας πω τη αλήθεια, δεν το περίμενα να είναι αισθητά καλύτερο, γιατί και το εργοστασιακό μού είχε κάνει τρομερή εντύπωση, τόση που έβαζα στοίχημα πως τα άλογα που δηλώνει η Ford είναι ψεύτικα, αφού μου φαινόταν πως πήγαινε ελάχιστα καλύτερα από το Fiesta παρά το αυξημένο βάρος. Κι όμως... γίνεται και καλύτερο. Το βελτιωμένο Puma ST του Γιώργου είναι δυνατότερο σε όλο το φάσμα στροφών και περνάει από το εργοστασιακό 8,5 μέτρα μπροστά στο 400άρι, που σημαίνει 2 αυτοκίνητα διαφορά. Με 35 βαθμούς κελσίου και 2 «θρεφτάρια» ζωή να 'χουμε... η διαφορά από το εργοστασιακό δεν είναι μικρή.
Σημαντικό να αναφέρω ότι εκείνο το πράσινο το είχα μετρήσει στο ίδιο μέρος, αλλά μόνος μου και χειμώνα, κάτι που σε αυτά τα άλογα μεταφράζεται σε άλλες 2 καρότσες για πλάκα. Εμείς πάντως παραδοσιακά γράφουμε αυτό που έδειξε το V-Box και παραθέτουμε και τις συνθήκες για να υπάρχει μια ολοκληρωμένη εικόνα. Στα πρώτα μέτρα από στάση, η διαφορά δεν είναι τόσο αισθητή, παρά τα εξαιρετικά Continental τα οποία σπινιάρουν μεν με το launch control αλλά «τραβάνε» την καρότσα μπροστά, αφού να φανταστείτε έχουν κάνει καλύτερο 18μετρο από τα Pilot Sport 4S με +120kg και καύσωνα. Η κόντρα βάση της Mountune κάνει δουλειά, αφού κρατάει το μοτέρ σταθερό στις αλλαγές, αλλά δεν περνάει περισσότερο κραδασμό στην καμπίνα, αφού αν δεν μου το έλεγε ο Γιώργος, δεν θα καταλάβαινα πως την έχει. Στο ίδιο μοτίβο και το 0-100km/h, όπου είναι μειωμένο κατά 0,2sec, στα 7,03sec.
Αυτό που δεν περίμενα με τίποτα και μου έκανε τρομερή εντύπωση είναι η KW Variant 3 που φοράει. Όταν ήρθε και το είδα έτσι χαμηλωμένο... είπα ωχ... ήταν που ήταν «ντουβάρι» το Puma ST εργοστασιακό, εκεί μέσα θα μας πέσουν τα σφραγίσματα. Ισχύει ακριβώς το αντίθετο. Το Puma του Γιώργου είναι άλλο αμάξι σε θέμα ανάρτησης. Κρατάει καλύτερα, δεν γέρνει καθόλου και είναι τρομερά πιο άνετο. Δεν χτυπάει ποτέ και δεν διαβάζει εκνευριστικά το ανάγλυφο του δρόμου όπως το εργοστασιακό. Είναι απείρως καλύτερο, σε βαθμό που λες... αντί να τα φορτώνουν τα αυτοκίνητα ένα σκασμό μ@λ@κιες που κανένας δεν ζήτησε και δεν χρειάζεται, ας έβαζαν τέτοιας ποιότητας ανάρτηση κι ας έκανε 2.000 ευρώ παραπάνω.
TUNED BY:
Ford Car Center
Λεωφόρος Συγγρού 371
17564 Π. Φάληρο, Αθήνα
Τηλ: 210 94 28 157
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤΥΠΟΣ: Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός: 1.497cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 84mm x 90mm
Σχέση Συμπίεσης: 9,7:1
Πρόγραμμα Mountune mTune Smartflash M260
Carbon εισαγωγή αέρα Mountune
Ολόσωμη εξάτμιση Milltek
Front mount Intercooler Mountune
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Εργοστασιακή
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Κόντρα βάση μηχανής Mountune
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
Πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση τύπου Coilover KW Variant 3
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες εργοστασιακές 8Jx19in
Λάστιχα Continental Sport Contact7 225/35
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η: SEC STOCK
0-60: 3,45 3,73
0-80: 4,90 5,14
0-100: 7,03 7,22
0-120: 9,22 9,52
0-140: 12,49 12,93
0-160: 15,98 16,83
0-180: 20,44 23,43
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ: SEC: ΚΜ/Η
18: 2,69: 47,12
60: 5,01: 81,38
100: 6,63: 95,93
200: 9,87: 125,03
400: 15,02: 154,75
STOCK CAR
Μ: SEC: ΚΜ/Η
18: 2,76: 47,76
60: 5,15: 80,07
100: 6,78: 95,58
200: 10,03: 123,82
400: 15,23: 152,47
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Νέο Opel Corsa-e: έλεγχος θέρμανσης και ψύξης εσωτερικού από απόσταση.