Advertisement

 

Ford Puma ST-Line 1.0EcoBoost 155Ps

Ford Puma ST-Line 1.0EcoBoost 155Ps

Η κατηγορία B-SUV μεγαλώνει ολοένα και περισσότερο, με τις εταιρείες να εισάγουν συνεχώς νέα μοντέλα λόγω της αυξανόμενης ζήτησης από τους καταναλωτές. Η Ford είχε ήδη ισχυρή παρουσία με τα Ecosport και Fiesta Active, όμως με το νέο Puma έκανε κάτι εντελώς διαφορετικό. Πήρε λευκό χαρτί και σχεδίασε ένα από τα πιο όμορφα και μοντέρνα μικρά SUV, το οποίο δεν φέρει καμία ομοιότητα με τα hatch-back μοντέλα. Φυσικά και το προίκισε με τη γνωστή ενθουσιώδη οδική συμπεριφορά που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της Ford, όμως ακόμα πιο σημαντικό είναι η ενσωμάτωση υβριδικής τεχνολογίας, αποτελώντας το πρώτο από μία τεράστια σειρά υβριδικών, ηλεκτρικών και plug-in hybrid μοντέλων που πρόκειται να μας παρουσιάσει η Αμερικάνικη εταιρεία τα προσεχή έτη.

ST-Lined

Σχεδιασμένο από τον Έλληνα Γιώργο Σαριδάκη, το νέο Puma ενθουσιάζει με το μυώδες και δυναμικό του σχήμα. Η έκδοση ST-Line X το εντάσσει στην μεγάλη οικογένεια των σπορτίφ μοντέλων της Ford που αποσκοπούν να προσφέρουν πιο σπορ χαρακτηριστικά και σε εμφάνιση και σε οδική συμπεριφορά, εμπνευσμένα πάντα από τις κανονικές εκδόσεις ST τις οποίες επιμελείται το τμήμα Ford Performance. Φυσικά η κορύφωση της γκάμας θα γίνει στα τέλη του χρόνου όπου θα λανσαριστεί το νέο Puma ST, μέχρι τότε όμως τις σπορ ανάγκες καλύπτει το ST-Line. Το όμορφο και τονισμένο αμάξωμα, με τις έντονες καμπύλες και τα κουπέ στοιχεία, κολακεύεται ακόμα περισσότερο από το κοστούμι ST-Line με την μεγάλη μπροστινή μάσκα να είναι σε γυαλιστερή μαύρη απόχρωση και τους προφυλακτήρες να διαθέτουν πιο αεροδυναμική σχεδίαση. Οι ζάντες των 18ιντσών ξεχωρίζουν, με τα πίσω σκουρόχρωμα -LED- φανάρια και τα πίσω κρύσταλλα φιμέ να αποτελούν προνόμιο της συγκεκριμένης έκδοσης. Ο σκοπός των σχεδιαστών ήταν να δείχνει το Puma ST-Line πιο σπορ από τις εκδόσεις Titanium, κάτι που αναμφίβολα καταφέρνει, χωρίς παράλληλα να γίνεται υπερβολικό.

Tough challenge

Οι αγοραστές της συγκεκριμένης κατηγορίας ζητούν κάτι ιδιαίτερα δύσκολο από τους κατασκευαστές: «μαζεμένες» εξωτερικές διαστάσεις με ανώτερη πρακτικότητα στο εσωτερικό τους. Οι σχεδιαστές της Ford δέχθηκαν την πρόκληση και εκμεταλλεύτηκαν πλήρως τις εξωτερικές διαστάσεις και το μεταξόνιο των 2.588mm, για να προσφέρουν κάτι παραπάνω από επαρκείς χώρους για 4 ενήλικες. Αυτό που εντυπωσιάζει όμως είναι ο χώρος των αποσκευών. Ακόμα και μετά τη μείωση του χώρου από τις ανάγκες της μπαταρίας, τα 401lt που διαθέτει είναι κορυφαία τιμή για την κατηγορία, με το Puma να διαθέτει έναν επιπλέον κρυμμένο άσσο: το περίφημο Mega Box. Κάτω από το -διπλό- πάτωμα κρύβεται ένας δευτερεύων χώρος 80lt, ο οποίος είναι κατασκευασμένος από πλαστικό και διαθέτει τάπα αποστράγγισης, που επιτρέπει τον σωστό καθαρισμό του με νερό, αν χρειαστεί να μεταφέρουμε κάποιο αντικείμενο που μπορεί να τον λερώσει.

Η εσωτερική σχεδίαση δεν διαφέρει σημαντικά από το Ford Fiesta. Ντύνεται με τα ίδια μαλακά πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό, ενώ η έκδοση ST-Line προσθέτει σπορ λεπτομέρειες όπως πεντάλ και μαρσπιέ με αλουμινένιες ενθέσεις, δερμάτινο flat-bottom τιμόνι και κόκκινες ραφές στις επενδύσεις των καθισμάτων και των θυρών. Τα δύο μοντέλα εξοπλίζονται με την ίδια οθόνη αφής 8 ιντσών και το σύστημα infotainment SYNC 3 της Ford, που προσφέρει εύκολη συνδεσιμότητα smartphones μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Επιπρόσθετα, το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect μετατρέπει το Puma σε WiFi hotspot με δυνατότητα σύνδεσης έως και 10 διαφορετικών συσκευών. Το σύστημα επιτρέπει τον έλεγχο διαφόρων λειτουργιών μέσω της εφαρμογής FordPass, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η Vehicle Locator και η Vehicle Status, η οποία ελέγχει τη στάθμη καυσίμου, τη διάρκεια ζωής του λιπαντικού του κινητήρα και άλλα. Μεγαλύτερο προσόν του Puma σε σχέση με το Fiesta είναι ο πίνακας οργάνων που έχει αντικατασταθεί από μία εντυπωσιακή ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών που αλλάζει γραφικά και χρωματισμούς απεικόνισης, ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης (Normal, Eco, Sport, Slippery και Trail).

Mild Hybrid Power

Ο τρικύλινδρος 1.0EcoBoost χρησιμοποιεί όλες τις νέες τεχνολογίες της Ford για μείωση των τριβών και αύξησης της απόδοσης. Οι μηχανικοί της Ford έχουν χρησιμοποιήσει ένα νέο turbo χαμηλής τριβής για βελτιωμένη ευστροφία και μειωμένο turbo lag. Αποτελεί τον πρώτο κινητήρα της Ford που διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου όταν οι απαιτήσεις σε ισχύ είναι χαμηλές, συνεισφέροντας στην οικονομία καυσίμου του μοντέλου. Στην ισχυρότερη εκδοχή του και με την συνεισφορά ενός ήπιου υβριδικού συστήματος 48V, ο 1.0EcoBoost αποδίδει 155Ps με 19,4kgm ροπής από τις 1.900rpm έως τις 5.500rpm. Η τιμή αυτή της ροπής φτάνει τα 22,4kgm στην λειτουργία overboost και κορυφώνεται μέχρι τα 24,5kgm όταν ο οδηγός πατήσει τέρμα το γκάζι (e-assist), απαιτώντας την μέγιστη ισχύ από τον θερμικό κινητήρα και τον ηλεκτροκινητήρα. Το ηλεκτρικό σύστημα του Ford Puma περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα 11,5kW που παίζει τον ρόλο της μίζας, αλλά και της γεννήτριας που αναλαμβάνει να φορτίσει την μπαταρία 48V ιόντων λιθίου (Li-Ion) χωρητικότητας 10Ah, η οποία διαθέτει ξεχωριστό σύστημα ψύξης. Από την στιγμή που σβήσει ο θερμικός κινητήρας μέσα σε 300 χιλιοστά του δευτερολέπτου ο ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει να τον εκκινήσει ξανά.

Οδηγώντας το…αιλουροειδές

Το Puma ST-Line αναφέρεται σε όσους ζητάνε το «κάτι παραπάνω» όσον αφορά την οδήγηση, ακόμα και αν το αμάξωμα απέχει 166mm από το έδαφος. Διαθέτει την καλύτερη οδική συμπεριφορά από όλα τα μικρά SUV, σε σημείο που πολλές φορές ξεχνάς ότι δεν οδηγείς hatch-back. Τα καθίσματα της έκδοσης ST-Line χάνουν την εξαιρετική λειτουργία μασάζ που διαθέτουν τα Puma Titanium, όμως στηρίζουν πιο σωστά το σώμα χάρη στα ενισχυμένα «πλαϊνά» τους. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική αφού διαθέτεις πολύ καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, χωρίς να κάθεσαι υπερβολικά ψηλά. Η λειτουργία του χιλιάρη κινητήρα είναι ιδιαίτερα πολιτισμένη και δύσκολα κάποιος αντιλαμβάνεται την τρικύλινδρη αρχιτεκτονική του, αφού απουσιάζουν κάθε είδους κραδασμοί που συναντάμε σε αντίστοιχα σύνολα μικρού κυβισμού. Αυτό οφείλεται στις ειδικά σχεδιασμένες βάσεις του κινητήρα αλλά και στο άριστο ζύγισμα του στροφάλου, ο οποίος χρησιμοποιεί έξι αντίβαρα και τέσσερα κουζινέτα. Τα 30 επιπλέον άλογα της κορυφαίας έκδοσης κάνουν την διαφορά και προσφέρουν σημαντικά βελτιωμένες επιδόσεις με το 0-100km/h να βελτιώνεται κατά 0,8sec (9,0sec) σε σχέση με την έκδοση με τα 125Ps (9,8sec). Το ηλεκτρικό σύστημα συνεργάζεται συνεχώς με τον κινητήρα για να παρέχει ροπή μέχρι 5,5kgm, συμπληρώνοντας την ισχύ και μειώνοντας την κατανάλωση με τη μέση τιμή να κυμαίνεται μεταξύ 7-7,5lt/100km.

Ο κινητήρας με την πλούσια ροπή συνεισφέρει στην διασκεδαστική συμπεριφορά του Puma. Ανεβάζει στροφές με όρεξη, έχει σπορτίφ ήχο και επαρκή ισχύ για να αναδείξει το εξαιρετικό πλαίσιο. Ο επιλογέας του κιβωτίου των έξι σχέσεων είναι απολαυστικός, με σαφές κούμπωμα, θυμίζοντας τα κορυφαία σπορ hatch-back όπως το Fiesta ST. Το τιμόνι είναι γρήγορο και άμεσο, με μεστή πληροφόρηση και σου δίνει αυτοπεποίθηση να εκμεταλλευτείς κάθε χιλιοστό πρόσφυσης των 215/50 ελαστικών του. Το Puma ST-Line είναι ευέλικτο, αλλάζει ταχύτατα κατεύθυνση και ακολουθεί «πειθήνια» την τροχιά του οδηγού. Η ανάρτηση είναι σημαντικά πιο σφιχτή και παρότι δεν διαθέτει την εντυπωσιακή κύλιση που προσφέρει το Titanium, μειώνει σε μεγάλο βαθμό τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Ακόμα και έτσι οι επιβάτες δεν θα δυσανασχετήσουν ποτέ, με το Puma να διαθέτει μοναδική σταθερότητα για αυτοκίνητο της κατηγορίας B-SUV. Τα φρένα ικανοποιούν ακόμα και τον απαιτητικό οδηγό και δύσκολα θα καταφέρει κανείς να τα κουράσει.

Το νέο Ford Puma είναι ένα εξαιρετικά προηγμένο και ολοκληρωμένο αυτοκίνητο με δυναμική παρουσία που στοχεύει στην κορυφή της κατηγορίας. Η έκδοση ST-Line του δίνει έναν αέρα hot-hatch, εκμεταλλευόμενο την αυξημένη ισχύ του κινητήρα των 155Ps και το σπορ setup της ανάρτησης. Είναι ό,τι πιο συναρπαστικό μπορείς να αγοράσεις σε αυτήν την κατηγορία, με τιμή από €22.843 για την έκδοση ST-Line 155Ps και €25.506 για την ST-Line X, που διαθέτει με ένα πολύ πλούσιο πακέτο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων, φώτα LED μπροστά και πίσω, αυτόματο κλιματισμό, ηχοσύστημα B&O ισχύος 675W με 10 ηχεία, ασύρματη φόρτιση smartphone, adaptive cruise control, καθώς και όλη την σουίτα συστημάτων ασφαλείας της Ford. Επιπλέον διαθέτει εργοστασιακή εγγύηση 8 χρόνια Ford Protect, ενώ το προγράμματα MyPuma της Ford Finance προσφέρει προνομιακούς όρους με προκαταβολή από 0%, επιτόκιο από 1% και διάρκεια αποπληρωμής έως 84 μήνες.

Μας Άρεσε (+)

Σχεδίαση

Λειτουργία-απόδοση κινητήρα

Υψηλό επίπεδο εξοπλισμού

Οδική συμπεριφορά

Χώρος αποσκευών-Megabox

Δεν μας άρεσε (-)

Θόρυβος κύλισης

Χώροι πίσω επιβατών

Τιμή βασικής έκδοσης (125Ps mHEV ST-Line): €21.102

Τιμή έκδοσης δοκιμής (155Ps mHEV ST-Line X): €25.506

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 999cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 71,9mm x 82mm

Τύπος: Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο

Σχέση Συμπίεσης: 10,5

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστά τροχούς

Κιβώτιο: Μηχανικό έξι σχέσεων

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα MacPherson, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 278x25mm με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 271x11mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7,5Jx18in

Ελαστικά: 215/50

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.186

Ύψος (mm): 1.550

Πλάτος (mm): 1.805

Μεταξόνιο (mm): 2.588

Βάρος (kg): 1.280

Χώρος Αποσκευών (lt): 401 - 1.216

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm):  155/ 6.000

Ονομαστική ροπή θερμικού κινητήρα (kgm/rpm): 19,4/1.900-5.500

Συνδυαστική ροπή με λειτουργία e-Assist (kgm/rpm): 24,5/2.500-3.000

0-100km/h (sec): 9,0sec

Τελική Ταχύτητα (km/h): 205

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

CO2 (gr/km) κατά WLTP:  126

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Κατά WLTP (lt/100km) : 5,5

 

Αρθρογράφος

 

To Lancia Metaverse

To Lancia Metaverse

Η είσοδος στον ψηφιακό κόσμο του Metaverse για την Ιταλική μάρκα θα πραγματοποιηθεί κατά τη διάρκεια του 2023 Metaverse Fashion Week, του σημαντικότερ...