Ford-Puma ST-Line 125Ps mHEV
Η έκδοση ST-Line το εντάσσει στη μεγάλη οικογένεια των sport μοντέλων της Ford που έχουν ως στόχο να προσφέρουν πιο σπορ χαρακτηριστικά και σε εμφάνιση και σε οδική συμπεριφορά, εμπνευσμένα πάντα από τις κανονικές εκδόσεις ST, τις οποίες επιμελείται το τμήμα Ford Performance. Το όμορφο και τονισμένο αμάξωμα, με τις έντονες καμπύλες και τα κουπέ στοιχεία, κολακεύεται ακόμα περισσότερο από το κοστούμι ST-Line, με τη μεγάλη μπροστινή μάσκα να είναι σε γυαλιστερή μαύρη απόχρωση και τους προφυλακτήρες να διαθέτουν πιο αεροδυναμική σχεδίαση. Οι ζάντες των 17 ιντσών ξεχωρίζουν, με τα πίσω σκουρόχρωμα -LED- φανάρια και τα πίσω κρύσταλλα φιμέ να αποτελούν προνόμιο της συγκεκριμένης έκδοσης. Ο σκοπός των σχεδιαστών ήταν να δείχνει το Puma ST-Line πιο σπορ από τις εκδόσεις Titanium, κάτι που αναμφίβολα καταφέρνει, χωρίς παράλληλα να γίνεται υπερβολικό. Είναι κατά γενική ομολογία ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σχήματα της κατηγορίας B-SUV (μαζί με τα Renault Captur και Nissan Juke), διαθέτει αποδοτικά κινητήρια σύνολα που με την βοήθεια του ήπιου υβριδικού συστήματος έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα οικονομικά και κάθεται στο θρόνο του κορυφαίου οδηγικά μικρού SUV.
Υβριδικό και γρήγορο! Ο τρικύλινδρος 1.0EcoBoost χρησιμοποιεί όλες τις νέες τεχνολογίες της Ford για μείωση των τριβών και αύξησης της απόδοσης. Οι μηχανικοί της Ford έχουν χρησιμοποιήσει ένα νέο turbo χαμηλής τριβής για βελτιωμένη ευστροφία και μειωμένο turbo lag. Αποτελεί τον πρώτο κινητήρα της Ford που διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου, όταν οι απαιτήσεις σε ισχύ είναι χαμηλές, συνεισφέροντας στην οικονομία καυσίμου του μοντέλου. Στην έκδοση που δοκιμάζουμε, χρησιμοποιεί ένα υβριδικό σύστημα των 48V και ο 1.0EcoBoost αποδίδει 125Ps στις 6.000rpm και τρεις διαφορετικές τιμές ροπής. Η αρχική τιμή είναι στα 17,3kgm και τα αποδίδει από τις 1.400rpm μέχρι τις 4.500rpm, η οποία όμως στη λειτουργία overboost μπορεί να φτάσει στα 20,3kgm στις 1.750rpm και στα 21,4kgm στις 1.750rpm χάρη στο e-assist από τον ηλεκτροκινητήρα. Το ηλεκτρικό σύστημα του Ford Puma περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα 11,5kW που παίζει τον ρόλο της μίζας, αλλά και της γεννήτριας που αναλαμβάνει να φορτίσει την μπαταρία 48V ιόντων λιθίου (Li-Ion) χωρητικότητας 10Ah, η οποία διαθέτει ξεχωριστό σύστημα ψύξης. Από τη στιγμή που σβήσει ο θερμικός κινητήρας, μέσα σε 300 χιλιοστά του δευτερολέπτου ο ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει να τον εκκινήσει ξανά.
Γνώριμο εσωτερικό
Το εσωτερικό του Puma είναι αυτό που γνωρίζουμε φυσικά από το Fiesta και παρότι δεν είναι τόσο ευφάνταστο σχεδιαστικά όσο το αμάξωμα του πανέμορφου μικρού Crossover, παραμένει ωστόσο σύγχρονο, αρκετά ποιοτικό και εξαιρετικά εξοπλισμένο. Ο έλεγχος όλων των συστημάτων γίνεται από την μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών μέσω του εύχρηστου συστήματος SYNC 3 της Ford. Παράλληλα, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3in είναι πανέμορφος, μοντέρνος, με πολύ ευανάγνωστες ενδείξεις και διαφορετικό layout ανάλογα με ποιο προφίλ οδήγησης έχει επιλέξει ο οδηγός. Τα καθίσματα τιμούν το λογότυπο ST-Line παρέχοντας επαρκή πλευρική στήριξη χωρίς να μειώνουν την άνεση, ενώ οι κόκκινες ραφές στο εσωτερικό προσφέρουν την απαραίτητη σπορ διάθεση.
Sport και οικονομικο!
Το Ford Puma ST-Line αναφέρεται για όσους ζητάνε το «κάτι παραπάνω» όσον αφορά την οδήγηση, ακόμα κι αν το αμάξωμα απέχει 166mm από το έδαφος. Διαθέτει την καλύτερη οδική συμπεριφορά από όλα τα μικρά SUV, σε σημείο που πολλές φορές ξεχνάς ότι δεν οδηγείς hatch-back. Τα καθίσματα της έκδοσης ST-Line χάνουν την εξαιρετική λειτουργία μασάζ που διαθέτουν τα Puma Titanium, όμως στηρίζουν πιο σωστά το σώμα χάρη στα ενισχυμένα «πλαϊνά» τους. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, αφού διαθέτεις πολύ καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, χωρίς να κάθεσαι υπερβολικά ψηλά. Η λειτουργία του χιλιάρη κινητήρα είναι ιδιαίτερα πολιτισμένη και δύσκολα κάποιος αντιλαμβάνεται την τρικύλινδρη αρχιτεκτονική του, αφού απουσιάζουν κάθε είδους κραδασμοί που συναντάμε σε αντίστοιχα σύνολα μικρού κυβισμού. Αυτό οφείλεται στις ειδικά σχεδιασμένες βάσεις του κινητήρα, αλλά και στο άριστο ζύγισμα του στροφάλου, ο οποίος χρησιμοποιεί έξι αντίβαρα και τέσσερα κουζινέτα. Το ηλεκτρικό σύστημα συνεργάζεται συνεχώς με τον κινητήρα για να παρέχει ροπή μέχρι 5,5kgm, συμπληρώνοντας την ισχύ και μειώνοντας την κατανάλωση, με τη μέση τιμή να κυμαίνεται μεταξύ 7-7,5lt/100km. Ο κινητήρας με την πλούσια ροπή συνεισφέρει στη διασκεδαστική συμπεριφορά του Puma. Ανεβάζει στροφές με όρεξη, έχει σπορτίφ ήχο και επαρκή ισχύ για να αναδείξει το εξαιρετικό πλαίσιο. Ο επιλογέας του κιβωτίου των έξι σχέσεων είναι απολαυστικός, με σαφές κούμπωμα, θυμίζοντας τα κορυφαία σπορ hatch-back, όπως το Fiesta ST. Το τιμόνι είναι γρήγορο και άμεσο, με μεστή πληροφόρηση και σου δίνει αυτοπεποίθηση να εκμεταλλευτείς κάθε χιλιοστό πρόσφυσης των ελαστικών του. Το Puma ST-Line είναι ευέλικτο, αλλάζει ταχύτατα κατεύθυνση και ακολουθεί «πειθήνια» την τροχιά του οδηγού. Η ανάρτηση είναι σημαντικά πιο σφιχτή και παρότι δεν διαθέτει την εντυπωσιακή κύλιση που προσφέρει το Titanium, μειώνει σε μεγάλο βαθμό τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Ακόμα και έτσι οι επιβάτες δεν θα δυσανασχετήσουν ποτέ, με το Puma να διαθέτει μοναδική σταθερότητα για αυτοκίνητο της κατηγορίας B-SUV. Τα φρένα ικανοποιούν ακόμα και τον απαιτητικό οδηγό και δύσκολα θα καταφέρει κανείς να τα κουράσει. Όσο γρήγορα και να του ζητήσεις να στρίψει, θα ανταποκριθεί πιστά, με το άμεσο και ακριβές τιμόνι του να σε γεμίζουν αυτοπεποίθηση και το ESP να παραμονεύει για την υπερβολή, όπου θα σε επαναφέρει στην τάξη χωρίς να σου κόψει εντελώς το ρυθμό.
Όσο το οδηγείς, διαπιστώνεις πως πολύ σοφά η Ελληνική αντιπροσωπεία επέλεξε να φέρει τις εκδόσεις ST-Line με ζάντες 17in και ελαστικά 215/55 «αφήνοντας» τις 18άρες στις εκδόσεις ST-Line X και ST-Line Vignale. Οι 17άρες είναι η χρυσή τομή για τους Ελληνικούς δρόμους που είναι γνωστοί για την ταλαιπωρία που δείχνουν στα αμαξώματα και τους τροχούς των αυτοκινήτων.
Τίμιο και οικονομικό!
Το Ford Puma ST-Line των 125Ps με το ήπιο υβριδικό σύστημα, κοστίζει €21.252, προσφέροντας ένα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού και παράλληλα χαμηλή κατανάλωση και αξιοπρεπείς επιδόσεις. Αν θέλετε περισσότερη δύναμη, υπάρχει και η έκδοση με τα 155Ps που κοστίζει €23.007.
Τιμή βασικής έκδοσης Titanium mHEV €20.932
Τιμή έκδοσης δοκιμής ST-Line mHev: €21.252
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 999cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 71,9mm x 82mm
Τύπος: Τρικύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο
Σχέση Συμπίεσης: 10,5
Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Στους μπροστά τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό έξι σχέσεων
Διαφορικό: Ελεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα MacPherson, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου
Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 278x25mm με μονοπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 271x11mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 7Jx17in
Ελαστικά: 215/55
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm): 4.186
Ύψος (mm): 1.550
Πλάτος (mm): 1.805
Μεταξόνιο (mm): 2.588
Βάρος (kg): 1.280
Χώρος Αποσκευών (lt): 456/1.216
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Oνομαστική ισχύς (Ps/rpm): 125/ 6.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 17,3/1.400-4.500
0-100km/h (sec): 9,8sec
Τελική Ταχύτητα (km/h): 191
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
CO2 (gr/km) WLTP: 124
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km): 5,8
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η General Motors ενδέχεται να συνεργαστεί με άλλον κατασκευαστή μπαταριών για τη δημιουργία μιας τέταρτης μονάδας παραγωγής κυψελών.