Ford RS Timeline
Rally Sport DNA
Από την πρώτη κυκλοφορία μοντέλου με την ονομασία RS, το λογότυπο αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό συστατικό του DNA της Ford, ενός DNA, που έχει γαλουχηθεί στις πίστες και τις ειδικές διαδρομές όλου του πλανήτη μεταφέροντας αυτόν το χαρακτήρα και στα αυτοκίνητα παραγωγής. Όλα τα μοντέλα, που φέρουν την ονομασία «Rally Sport», προσφέρουν αξεπέραστες οδηγικές συγκινήσεις, σε αναλογικά χαμηλό κόστος και με εξαιρετική χρηστικότητα. Το κύριο χαρακτηριστικό όλων των γενεών των Fast Fords με το χαρακτηριστικό μπλε λογότυπο είναι οι εξαιρετικές επιδόσεις για τους πολλούς. Αυτό είναι που έχει κάνει τα αυτοκίνητα με το RS τόσο αγαπητά στον κόσμο και μαζί τους έχουν συμπαρασύρει και την υπόλοιπη γκάμα της Ford. Η φιλοσοφία ότι δεν χρειάζεται να κοστίζει μια περιουσία ένα αυτοκίνητο για να είναι διασκεδαστικό και να προσφέρει συγκινήσεις και επιδόσεις ανώτερες από την κατηγορία του, είναι αυτό που κάνει την Ford να ξεχωρίζει πραγματικά από τις άλλες εταιρείες και να διατηρεί αυτήν την πρωτιά εδώ και πάρα πολλά χρόνια, συγκεκριμένα 48!
The RS Heritage
Από πού να ξεκινήσει την αναφορά κανείς? Από τα MK1 Escort RS 1800 με τα 115Ps και τα 8.7sec για τα 100km/h το 1975, τα ΜΚ2 Escort RS 1600 του 1982, που μεσουρανούσαν στους αγώνες και στους δρόμους της εποχής και ακόμα συμμετέχουν, αποσπώντας μάλιστα το περισσότερο χειροκρότημα ή το τρίτο Escort με τον κινητήρα Turbo 1,6lt και τα 132Ps το 1985, που έβαλε για τα καλά τους κινητήρες Turbo στις καρδιές όλων μας? Από την εποχή των Cosworth? Αυτών των ιερών τεράτων με το δίλιτρο ΥΒΤ, που άφησαν εποχή στις πίστες και στα βουνά όλου του πλανήτη. Με το Sierra RS Cosworth να συμμετέχει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Rally, να διαλύει τον ανταγωνισμό στα Touring Cars στην έκδοση RS500 σε Αγγλία, Ευρώπη και Αυστραλία ταυτόχρονα και να βγαίνει πρώτο γενικής στις αναβάσεις ακόμα και σήμερα, 30 χρόνια μετά! Ένα αυτοκίνητο, που αποτελεί σύμβολο και ξεκίνησε μία κατηγορία από μόνο του. Από τους συνεχιστές του, το Sierra RS Cosworth 4x4 και το Escort RS Cosworth του 1992, με τον ίδιο κινητήρα, που άφησαν εποχή στους αγώνες και στους δρόμους, εποχή, η οποία δεν έχει τελειώσει ακόμα? Τέλος, στους σύγχρονους, πιο μοντέρνους καιρούς, που τα αυτοκίνητα με το λογότυπο RS συμμετέχουν φυσικά στους αγώνες, αλλά οι κανονισμοί δεν επιβάλλουν πια την παραγωγή τους και σε έκδοση δρόμου, η Ford δεν παύει να προσφέρει αυτοκίνητα με ψυχή, με αποτέλεσμα να έχουμε το πρώτο Focus RS, το 2002, με κίνηση στους εμπρός τροχούς, αλλά με ειδικά εξελιγμένο στήσιμο ανάρτησης, διαφορικό και με εκπληκτική οδική συμπεριφορά. Με το νέο κινητήρα 2.0lt, με 215Ps και 6.4sec επιτάχυνση για το 0-100km/h και τελική ταχύτητα 230km/h αποτελεί το σημείο αναφοράς στην κατηγορία των hot hatches της εποχής, όπως και ο συνεχιστής του, το 2009, με τον θηριώδες πεντακύλινδρο των 2,5lt και των 305Ps, που του χάριζε επιδόσεις 0-100km/h σε 5.9sec και τελική ταχύτητα 263km/h. Και κάπως έτσι φτάσαμε και στην κορυφή. Στο νέο Ford Focus RS, το οποίο παραμένει πιστό στις βασικές αρχές RS, που βασίζονται στην προηγμένη τεχνολογία και τις υψηλές επιδόσεις. Ο πανίσχυρος τετρακύλινδρος κινητήρας 2.3lt EcoBoost αποδίδει 350Ps με 48,4kgm ροπής, προσφέροντας καταιγιστικές επιδόσεις: 0-100km/h σε 4.7sec, χάρη στο σύστημα Launch Control και τελική ταχύτητα 266km/h. Παράλληλα, το νέο Ford Focus RS εξοπλίζεται με το νέο σύστημα τετρακίνησης Ford Performance AWD με Dynamic Torque Vectoring, προσφέροντας νέα επίπεδα οδικής συμπεριφοράς και οδηγικής απόλαυσης κάτω από όλες τις συνθήκες. Η ιστορία των Ford RS είναι μία μακροχρόνια και ένδοξη ιστορία, η οποία μπορεί να έχει αρχή το 1968 με το 15M RS Coupe, αλλά σίγουρα δεν έχει τέλος με το φετινό Focus RS. Ανυπομονούμε για τις επόμενες δημιουργίες της Ford με το σήμα RS, γιατί μας έχει συνηθίσει να απαντούμε στην ερώτηση «ποιό είναι το καλύτερο Ford RS», με την φράση «μα, φυσικά, το επόμενο!».
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το C4 Χ βασίζεται στο C4, είναι όμως μεγαλύτερο από αυτό και μέσω του ιδιαίτερου χαρακτήρα του, «αυτονομείται» μέσα στην γκάμα της Citroen.