GT-86 V8 Nascar 850Ps

GT-86 V8 Nascar 850Ps

Drift Lineage

Το GT-86 της Toyota, ο συνεχιστής της παράδοσης του ΑΕ86, ενός αυτοκινήτου-ορόσημο στη σκηνή του Drift (εντός και εκτός πίστας, φυσικά και αναφέρομαι στα βουνά…) στην Ιαπωνία, αλλά και διεθνώς δεν θα μπορούσε να μην αποτελεί μία απ’ τις πλέον δημοφιλείς βάσεις για ένα σύγχρονο Drift Project. Δεν είναι να απορείς βέβαια πώς το σύγχρονο 86άρι μπορεί να αποτελέσει ένα πολύ ικανό αυτοκίνητο για drift, αφού διαθέτει ένα τρομερό, καλοζυγισμένο πλαίσιο, γρήγορο και ακριβές τιμόνι, καθώς και όμορφο κουπέ αμάξωμα, μιας και… «you got to look good on the Touge too» που έχει πει και ο Drift King! Στην Ελλάδα το μοντέλο δεν είχε τις πωλήσεις που του άξιζαν (βγήκε γερά μέσα στην κρίση και κόστιζε πάνω από 35.000 ευρώ), με αποτέλεσμα να έχουμε δει ελάχιστα στους αγώνες, όμως στο εξωτερικό τα παραδείγματα είναι πάρα πολλά, με την πιο δημοφιλή, από πλευράς engine swap, επιλογή να αποτελεί ο «έμπιστος» 2JZ-GTE (π.χ. τα GT-86 των Shanahan Brothers, του Fredric Aasbo, του Daigo Saito και του Ken Gushi), μια κλασσική επιλογή για περίπου 800-900 άλογα, που είναι και το στάνταρ πλέον σε αγώνες Drift Διεθνούς επιπέδου, όπως το Drift Masters, ενώ δεν λείπουν και τα πιο «παλαβά» swaps, όπως Rotary και Ferrari V8!

Σ’ αυτή την κατηγορία, λοιπόν, έρχεται να προστεθεί το GT-86 του Παύλου Σαμαρά, μιας και κάτω απ’ το καπό κρύβεται ένας κινητήρας V8, ο οποίος μόνο ως exotic μπορεί να θεωρηθεί, μιας και είναι ένας κινητήρας με αγωνιστικό pedigree από Nascar!!! Με μεγάλο ενδιαφέρον συζήτησα για το εξωφρενικό αυτό project με την οικογένεια Σαμαρά, καθώς και με τον Μάκη και Στάθη Παπαδόπουλο, τους συντελεστές της PM Motorsport, οι οποίοι υποστηρίζουν το αυτοκίνητο εντός και εκτός πίστας και ήταν κάτι παραπάνω από πρόθυμοι να αποκαλύψουν όλα τα μυστικά πίσω απ’ αυτό το τρελό κατασκεύασμα!

Raw Untamed Muscle

Ο ήχος και η εισαγωγή έξω απ’ το καπό σίγουρα προϊδεάζουν τον έμπειρο ότι κάποιο αμερικάνικο V8 «φωλιάζει» στο χώρο του μηχανοστασίου, όμως ακόμα και ο πιο έμπειρος μάλλον δεν περιμένει ότι ο κινητήρας είναι ένας πραγματικός κινητήρας από αυτοκίνητο Nascar με ξηρό κάρτερ! Πρόκειται για τον Small Block Dodge Mopar R5P7, 357 κυβικές ίντσες ή αλλιώς 5.928 κυβικά εκατοστά, δια χειρός Eatmon Race Parts, ο οποίος είναι σπεσιαλίστας στην προετοιμασία αυτών των μοτέρ για αγωνιστική χρήση, με έδρα στη Βόρεια Καρολίνα των ΗΠΑ! Έχοντας δουλέψει στο παρελθόν με πολλές αγωνιστικές ομάδες Nascar, η Eatmon Race Parts προσφέρει μοτέρ Nascar-spec σε αγωνιζόμενους διεθνώς, με εφαρμογές από χωμάτινο racing μέχρι και Drifting στην περίπτωσή μας! Με τη μέγιστη απόδοση να φτάνει τα 848 άλογα στις 8.800rpm και τη ροπή ν’ αγγίζει τα 76,5kgm στις 7.600rpm, αυτός o θηριώδης V8 μετατρέπει με ευκολία το GT-86 σε μηχανή εξαΰλωσης semi-slick ελαστικών!

Ο κινητήρας διαθέτει ένα πλήθος ολοκαίνουργιων aftermarket εξαρτημάτων, θα αναφέρω χαρακτηριστικά ότι τα μόνα εργοστασιακά μέρη του αρχικού V8 είναι το μπλοκ και οι κεφαλές!

Ξεκινώντας απ’ το μπλοκ, ο εργοστασιακός στρόφαλος έχει παραχωρήσει τη θέση του στον αγωνιστικό στρόφαλο της Bryant Racing (Αμερικάνικη εταιρεία που κατασκευάζει αποκλειστικά στροφάλους), πάνω στον οποίο έχουν τοποθετηθεί οι custom μπιέλες της CP-Carillo παρέα με τα custom σφυρήλατα έμβολα της JE, τα οποία διαθέτουν ειδική, αντιτριβική επίστρωση στις φούστες, ενώ οι πείροι των εμβόλων έχουν επίστρωση DLC για αυξημένη αντοχή.

Οι κεφαλές δεν θα μπορούσαν να μείνουν στο εργοστασιακό spec, επομένως έχουν δεχτεί ειδική κατεργασία σε CNC, έτσι ώστε να ανοιχτούν οι αυλοί και να αυξηθεί η ποσότητα αέρα που μπορούν να διοχετεύσουν στον κινητήρα, ενώ αντίστοιχη κατεργασία-ταίριασμα έχει γίνει και στην πολλαπλή εισαγωγής της Edelbrock, ώστε να έχουμε τη βέλτιστη ροή, χωρίς περιορισμούς. Μετά από όλες αυτές τις αλλαγές, ο λόγος στατικής συμπίεσης φτάνει το ιδιαίτερα υψηλό 12:1. Όλα τα κινούμενα μέρη έχουν αλλαχτεί με νέα, εξειδικευμένα racing parts, έτσι οι βαλβίδες εισαγωγής είναι οι “Dyno-Only” της DLC, ενώ της εξαγωγής είναι τιτανίου της Del West. Ο εκκεντροφόρος (ναι έναν έχει και μάλιστα όχι επί κεφαλής, μην ξεχνάμε αυτό είναι ένα παραδοσιακό αμερικάνικο V8) της Comp Cams είναι custom spec, με -όπως είναι λογικό- extreme προφίλ, ενώ νέα ειδικά ρουλεμάν έχουν τοποθετηθεί μαζί του, για να αντέξουν το υψηλό όριο περιστροφής που φλερτάρει επικίνδυνα με τις «9άρες». Τα υπόλοιπα parts του valvetrain, όπως τα καλάμια μαζί τα κοκοράκια καθώς και τα roller lifters, είναι όλα της Jensel, ενώ στο δύσκολο ρόλο της επαναφοράς των βαλβίδων συναντάμε τα αγωνιστικά ελατήρια της PSI.

Για το δέσιμο του κινητήρα έχουν χρησιμοποιηθεί μέταλλα της Clevite, με όλες τις φλάτζες να προέρχονται απ’την Cometic, όλες οι βίδες είναι custom spec για 100% αγωνιστική χρήση, ενώ έχει τοποθετηθεί και aftermarket τροχαλία στροφάλου, η superdamper της ATI.

Ξηροκαρτεράτο!

Για τις αυξημένες ανάγκες του μοτέρ σε λίπανση έχει τοποθετηθεί σύστημα ξηρού κάρτερ, με custom κάρτερ και εξωτερική billet αντλία λαδιού 5 σταδιών της Barnes, ενώ εντύπωση προκαλεί το θηριώδες δοχείο λαδιού με εξωτερικό, αποσπώμενο σύστημα θέρμανσης για τις κρύες εκκινήσεις, με τη συνολική χωρητικότητα του κυκλώματος να φτάνει τα εξωπραγματικά 16 λίτρα!!!

Μηχανική αντλία συναντάμε και στο κύκλωμα καυσίμου, συγκεκριμένα είναι Billet της εταιρείας CV Projects, ενώ η ανάμειξη του καυσίμου με τον αέρα γίνεται με τον πατροπαράδοτο τρόπο, εκτός του θαλάμου καύσεως, εν ολίγοις με το θηριώδες καρμπιρατέρ που ξεπροβάλλει (μαζί με το φιλτράκι του) μέσα απ το καπό του GT86 και είναι ικανό να «ταϊσει» τον V8 με όλη την ακραία ποσότητα μείγματος που χρειάζεται για να μετατρέψει τα πίσω λάστιχα σε λευκό σύννεφο καπνού! Ένα ντιστριμπιτέρ της Moroso μαζί με την ηλεκτρονική και τα καλώδια της MSD φροντίζουν τις ανάγκες του V8 για ανάφλεξη, με τη δυνατότητα επιλογής γωνίας προπορείας μέσα απ’ την καμπίνα με ειδικό χειριστήριο, ανάλογα με το καύσιμο (το αυτοκίνητο δουλεύει με μια μείξη αγωνιστικής και απλής βενζίνης), τις συνθήκες, τις ανάγκες του αγώνα κ.λπ.

Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, όλα τα εξαρτήματα είναι δοκιμασμένες, εξειδικευμένες λύσεις, που έχουν προέρθει από την πολυετή ενασχόληση των Αμερικανών βελτιωτών με αυτούς τους κινητήρες για πάνω από μισό αιώνα, σε κυριολεκτικά οποιαδήποτε μορφή αγώνα υπάρχει, από Drag Racing μέχρι αγωνιστικές βάρκες και χωμάτινα buggy! Αν και στη θεωρία η τεχνολογία πίσω απ’ αυτά τα μοτέρ είναι αρκετά παρωχημένη, η διαρκής εξέλιξη γύρω απ’ αυτή την γνωστή και δοκιμασμένη πλατφόρμα έχει οδηγήσει σε δυνατές και αξιόπιστες λύσεις, ενώ η απλότητα του σχεδιασμού προσφέρει ευκολία στο troubleshooting, αλλά και στη συντήρηση/επισκευή.

 

Agile Japanese Warrior

Σίγουρα το ιδιαίτερο Engine Swap και κυρίως ο εξωφρενικός signature ήχος καθορίζουν τον χαρακτήρα αυτού του Project, όμως προϋποθέτουν και ένα αντάξιο σύνολο που είναι ικανό να φιλοξενήσει το τερατώδες powerplant με αξιώσεις.

Ξεκινώντας απ' τον πρώην χώρο αποσκευών, θα βρούμε ένα αγωνιστικό ρεζερβουάρ καυσίμου με surge tank, καθώς και το ψυγείο νερού με τα βεντιλατέρ, ενώ η κυκλοφορία του νερού γίνεται με ηλεκτρική αντλία νερού και εξωτερικό controller, μία δοκιμασμένη λύση για το σύστημα ψύξης στο χώρο του drift.

Εντύπωση προκαλεί το εσωτερικό, όπου πέρα απ τα συνηθισμένα απαραίτητα, όπως bucket κάθισμα, υδραυλικό χειρόφρενο, πυρόσβεση κ.λπ., συναντάμε το PDM της ECUMaster πακετάκι με το Keypad ελέγχου (δίνει την επιλογή για full custom διακόπτες στο εσωτερικό), καθώς και οθόνη με πολλαπλές ενδείξεις, αλλά και ενσωματωμένο data-logger.

Μετά από συζήτηση με τον Στάθη, πληροφορήθηκα ότι ουσιαστικά η οθόνη παίζει τον ρόλο του data-logger, με διάφορους αισθητήρες συνδεδεμένους, όπως πίεση/θερμοκρασία λαδιού, πίεση βενζίνης, θερμοκρασία νερού, αλλά και με warnings σεταρισμένα, έτσι ώστε να μπορούν να έχουν μια σύγχρονη εποπτεία του κινητήρα, παρόλο που το drivetrain είναι oldschool!

Περνάμε στην μετάδοση και πιο συγκεκριμένα στο κιβώτιο ταχυτήτων, όπου θα συναντήσουμε το 4άρι H-Pattern της G-force με ίσια γρανάζια, που συνδυάζεται με custom κιτ συμπλέκτη και πανάλαφρο αγωνιστικό βολάν, ενώ συνδέεται με τον πίσω άξονα μέσω, πάλι custom, monoblock κεντρικού άξονα. Το διαμοιρασμό της δύναμης ανάμεσα στους πίσω τροχούς φέρνει εις πέρας το κτηνώδες 10in διαφορικό της Winters Performance με διαιρούμενο “Quick Change” καπάκι για άμεση και γρήγορη πρόσβαση, ενώ τα ημιαξόνια είναι, ναι σωστά μαντέψατε, custom και αυτά!

Με τα 800+ άλογα να περνάνε πλέον ανεμπόδιστα στους πίσω τροχούς, αυτό που σίγουρα χρειάζεται ένα drift car αυτού του επιπέδου είναι σωστό στήσιμο, με μεγάλες γωνίες τιμονιού, υψηλή πρόσφυση που να «σπάει» κατά βούληση, μα πάνω απ’ όλα ευελιξία και ευκολία στη ρύθμιση. Γι’ αυτόν τον σκοπό το αυτοκίνητο είναι πλήρως εξοπλισμένο με τα καλύτερα εξαρτήματα γι’ αυτή την πλατφόρμα, συγκεκριμένα, όλο το μπροστινό σύστημα είναι το Lock kit V2 της Wisefab, με τροποποίηση στη γέφυρα για να μπορέσει να δεχτεί την κρεμαγιέρα από Nissan Silvia S13! Τα πίσω ψαλίδια μαζί με την γέφυρα είναι της Integrated Racing Parts, ενώ από πλευράς ανάρτησης, το αυτοκίνητο φοράει μια κορυφαία 3-way (σε επαναφορά και ξεχωριστή ρύθμιση High Speed και Low Speed συμπίεση) coilover ανάρτηση 441 της FEAL. Οι 18άρες ζάντες της 59ο North Wheels συνδυάζονται με semi-slick ελαστικά Toyo R888R, διάστασης 235/40 εμπρός και 265 ή 285/35 πίσω, αναλόγως της πίστας. Τέλος, το GT86 φρενάρει με οκταπίστονες εμπρός και τετραπίστονες πίσω δαγκάνες της D2 Racing.

Το πακέτο συμπληρώνει το bodykit από fiberglass -για εύκολες επισκευές και χαμηλό κόστος μετά από στενές επαφές- σε στυλ Rocket Bunny, αλλά και η carbon αεροτομή, με custom μπράτσα έδρασης από την PM Motorsport.

The Chase

Έχοντας άγριες διαθέσεις γι’ αυτό το cover story, μόλις έχουμε τελειώσει με τον Κωνσταντίνο τη στερέωση του ειδικού rig για την φωτογραφική μηχανή στο καπό του προσωπικού μου MR2 και είμαστε έτοιμοι να κυνηγήσουμε το GT-86, έτσι ώστε να τραβήξουμε εντυπωσιακά live action καρέ!

Ξεκινάμε χαλαρά ακολουθώντας τον Παύλο, μα η 1η στροφή δεν αργεί να έρθει και το GT-86, απλά παίζοντας με το γκάζι, έχει έρθει ήδη σχεδόν κάθετα μπροστά μας και ξεκινάει να καίει λάστιχο σαν μανιασμένο, με τον V8 παράλληλα να δίνει «ρέστα», ενώ εμείς βλέπουμε την πόρτα του! «Πιο κοντά, πιο κοντά» ζητάει ο καλλιτέχνης και δεν χάνω ευκαιρία να σταθώ όσο πιο κοντά μπορώ, για χάρη των αναγνωστών, αλλά και της αγνής οδηγικής πώρωσης, γκάζι στο πάτωμα και μπαίνουμε μέσα στο σύννεφο καπνού που αφήνει στο πέρασμά του το θηριώδες GT86! Μετά από κάθε πέρασμα, σταματάμε για να ελέγξουμε το υλικό που βγάλαμε, ενώ το team PM Motorsport επιβεβαιώνει ότι όλα είναι ok με αυτοκίνητο και οδηγό και συνεχίζουμε μέχρι να πέσει ο ήλιος! Το αίσθημα του κυνηγητού, της μάχης 1vs1, είναι άλλωστε αυτό που ξεχωρίζει στο drift και είναι ένας απ’ τους κύριους λόγους που έχει τόσους fans παγκοσμίως! Σίγουρα μια μοναδική εμπειρία, μ’ ένα μοναδικό αυτοκίνητο και οδηγό.

Tuned by:

PM Motorsport

Γερακαρού, Λαγκαδάς

2393 023 559

Meet The Drift Kid:

Με τα 2 απ’ τα 3 αρχικά ερωτήματα απαντημένα, πάμε να δώσουμε απάντηση και στο 3ο, γνωρίζοντας καλύτερα τον Drift kid” Παύλο Σαμαρά και μαθαίνοντας την ιστορία του στο χώρο του Motorsport. Ο Παύλος ξεκίνησε την ενασχόλησή του με το χώρο του Μotorsport από πολύ μικρή ηλικία, κάνοντας καρτ σε διάφορες πίστες της Βορείου Ελλάδος. Σε μία απ’ αυτές και συγκεκριμένα στην πίστα του Λαγκαδά Θεσσαλονίκης, το 2017, έμελλε να γίνει μια συνάντηση που θα άλλαζε την πορεία του για πάντα. Εκεί συνάντησε τον Μάκη Παπαδόπουλο να κάνει προπόνηση drift με το Opel Kaddett του και μετά από μια σύντομη συνοδήγηση, το μικρόβιο του drift είχε μπει για τα καλά μέσα του! Έτσι, παρότι ήταν σε ηλικία μόλις 7 ετών, ξεκινάει τα πρώτα του βήματα στο χώρο του drifting, με ένα BMW E30, όπως τόσοι άλλοι άλλωστε, με κινητήρα 3,6lt από  Μ5 E34 και πολλές πατέντες στα χειριστήρια του αυτοκινήτου (γκάζι, φρένο, συμπλέκτης) για να μπορέσει να οδηγήσει το αυτοκίνητο με την κατάλληλη υποβοήθηση! Μετά από εντατικά μαθήματα με την ομάδα της PM Motorsport στην πίστα και πάντα με την αμέριστη στήριξη της οικογένειάς του (ο πατέρας του Παύλου είναι φανατικός petrolhead και λάτρης του tuning), η οδηγική εξέλιξη είναι θεαματική! Σε ηλικία 10 ετών έχει ήδη καταφέρει να πιλοτάρει ένα Ε30 με 2JZ και 500 άλογα, οπότε γίνεται η σκέψη για συμμετοχή σε κάποιο αγώνα drift, έτσι ώστε να πάρει το βάπτισμα του πυρός και να δείξει τις ικανότητες του, παρά το πολύ νεαρό της ηλικίας του! Εκεί δυστυχώς ήρθαν αντιμέτωποι με την ελληνική νομοθεσία, όπως την έχουν αντιμετωπίσει και άλλοι στο παρελθόν σε αντίστοιχες περιπτώσεις (π.χ Σταύρος Γρύλλης), η οποία δεν επιτρέπει σε κανέναν να συμμετέχει σε αγώνα αυτοκινήτου, αν δεν έχει συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του. Επομένως για τα επόμενα 2 χρόνια, ο Παύλος και το team του έκαναν εμφανίσεις μόνο σε drift events ή προπονήσεις, σε διάφορες πίστες στην Ελλάδα, όπου τον δέχονταν για να παίρνει εμπειρίες.

Έτσι, φτάνουμε στο 2020, όπου έγινε μια προσέγγιση από το Power Drift Club Cyprus, το σωματείο που διοργανώνει το πρωτάθλημα drift της Κύπρου, στο οποίο δεν υπάρχει κάποιος ηλικιακός περιορισμός! Υπό την καθοδήγησή τους, ο Παύλος και η ομάδα συμμετείχαν στο Κυπριακό πρωτάθλημα, αποκομίζοντας πολύτιμες εμπειρίες! Πολύτιμες εμπειρίες αποκτήθηκαν και στο Πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα του Drift Kings 2023, με την ομάδα να συμμετέχει για 1η φορά σε πανευρωπαϊκό αγώνα με το GT-86 Nascar που κοσμεί το τεύχος που κρατάς στα χέρια σου, μια δοκιμαστική χρόνια, όπως λένε και οι ίδιοι, μιας και το αυτοκίνητο ήταν ολοκαίνουργιο και ο Παύλος δεν το είχε συνηθίσει ακόμα!

Για το 2024, το Team ετοιμάζει ένα νέο GT86 project, με σκοπό να αγωνιστεί αρχικά στην κατηγορία Pro2 του Drift Kings, stay tuned, το μόνο σίγουρο είναι ότι ο Παύλος Drift Kid και το team του θα μας απασχολήσουν ξανά στο μέλλον!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τύπος: Οκτακύλινδρος σε διάταξη V, με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλές από αλουμίνιο, 1 εκκεντροφόρος και 2 βαλβίδες/κύλινδρο

Κυβισμός (cc): 5.928cc

Διάμετρος x Διαδρομή (mm): 95 x 78

Σχέση συμπίεσης: 12:1

Tuning Specs

Στρόφαλος Bryant

Σφυρήλατες Μπιέλες Carillo

Σφυρήλατα έμβολα JE

Πείροι εμβόλων DLC

CNC Ported Κεφαλές

Πολλαπλή εισαγωγής Edelbrock

Βαλβίδες Εισαγωγής DLC “Dyno Only”

Βαλβίδες εξαγωγής Del West Ti

Εκκεντροφόρος Comp Cams Custom spec

Jensel Valvetrain

Ελατήρια Βαλβίδων PSI

Τροχαλία στροφάλου ATI Superdamper

Μέταλλα βάσεως-μπιελών Clevite

Μεταλλικές φλάντζες  Cometic

Custom Βίδες

Μηχανική αντλία καυσίμου Billet CV Parts

Barnes 5 stage Dry Sump Kit

Moroso ντιστριμπιτέρ

MSD μπουζοκαλώδια και μπουζί

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

G-Force 4-speed “H” pattern Dogbox

Custom αλουμινένιο βολάν

Custom set συμπλέκτη

Custom κεντρικός άξονας και ημιαξόνια

Winters Quick Change LSD

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

ECUMaster PDM+Keypad

Οθόνη πολλαπλών λειτουργιών ECUMaster ADU Dash Display

FIA κάθισμα Bucket OMP

Τιμόνι OMP

Ζώνες 6 σημείων OMP

FIA Roll-bar

Rocket Bunny-style Fiberglass Body kit

Custom Carbon Fiber αεροτομή από την PM Motorsport

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση Feal 441 3-way

Μπροστινό kit φρένων της D2 με οκταπίστονες δαγκάνες και διαιρούμενους δίσκους 356mm

Πίσω kit φρένων της D2 με τετραπίστονες δαγκάνες και συμπαγείς δίσκους 330mm

ΤΡΟΧΟΙ

59ο North Wheels D-008 9,5Jx18in μπροστά και 11Jx18in πίσω

Toyo R888R 235/40 μπροστά και 265-285/35 πίσω

 

Αρθρογράφος

 

Η VW αποκαλύπτει τις αλλαγές στο portofolio της για το 2026

Η VW αποκαλύπτει τις αλλαγές στο portofolio της για το 2026

Ο πρόεδρος της Volkswagen φέρνει στο φως τι αλλαγές σκοπεύει να κάνει η γερμανική φίρμα στην γκάμα των μοντέλων της, καθώς και ποιο αυτοκίνητο θα συνε...