Honda Civic Coupe EK B16 Turbo 450Ps

Honda Civic Coupe EK B16 Turbo 450Ps

Τον Μάκη τον ξέρω περίπου 20 χρόνια. Από τότε που είχε ένα κόκκινο Fiat Uno Turbo και το έλιωνε σε καθημερινή βάση στις κόντρες. Ξεκίναγε από τη Νέα Μάκρη και ερχόταν στην Αθήνα για δύο κανονισμένα πατήματα και στον δρόμο έκανε άλλα 10 μέχρι να φτάσει. Έτσι ήταν οι εποχές τότε, έβγαινες για βόλτα και δεν υπήρχε περίπτωση να μην κάνεις τουλάχιστον καμιά 10αριά πατήματα τη φορά. Όσοι ασχολιόσασταν εκείνα τα χρόνια με τις κόντρες, σίγουρα θα ξέρετε τον Μάκη και το κόκκινο Uno που είχε το παρατσούκλι «κουνούπι»! Ο Μάκης είχε ανοίξει με άπειρα αυτοκίνητα εκείνης της εποχής, όπως το κίτρινο Rallye που ετοίμαζε ο Τάκης 0-400, το κόκκινο 5άρι του Μπέκρα και τόσα ακόμα, που για να τα γράψω όλα θα χρειαστώ δύο επιπλέον σελίδες. Οι εποχές από τότε φυσικά και άλλαξαν και ο Μάκης άλλαξε μερικά αυτοκίνητα ακόμα, για να καταλήξει πλέον σε ένα Honda Civic EK Coupe, το οποίο στην αρχική του μορφή φόραγε τον D16, ενώ τώρα πλέον έχει τον αειθαλή και διαχρονικό Β16Α. Το λευκό του χρώμα και το όχι και τόσο συνηθισμένο του look ήταν αυτά που τον κέρδισαν και στα μάτια του είδε το νέο του παιχνίδι. Όχι φυσικά στην εργοστασιακή του μορφή!

Κρατάει χρόνια…

Όχι η κολόνια, αλλά η φιλία μεταξύ του Μάκη και του Σπύρου Φλωράτου, του ιδιοκτήτη της B16A Workshop. Ο Μάκης, λοιπόν, ήθελε πλέον ένα γρήγορο μεν, αλλά καθημερινό αυτοκίνητο, οι εποχές που έβγαινε κάθε βράδυ έξω και έκανε κόντρες περάσανε, αλλά, όπως και να έχει, το μικρόβιο δεν περνάει ποτέ. Οπότε το να έχει για καθημερινό ένα Honda με περίπου 450 άλογα ήταν το ιδανικό για εκείνον αυτοκίνητο. Και ναι, το Civic του Μάκη οδηγιέται πραγματικά σαν να βγήκε έτσι από το εργοστάσιο της Honda. Όσο δουλεύεις τον κινητήρα κάτω από τις 4.000rpm, ούτε την εξάτμιση δεν ακούς καλά-καλά. Σου δίνει την εντύπωση ότι είναι ένα ήσυχο και άνετο αυτοκίνητο, με ελάχιστες βελτιώσεις. Φίλτρο-Τελικό ένα πράμα… Βασικά ακριβώς αυτό ήθελε και ο Μάκης, ένα ήσυχο αυτοκίνητο που όταν όμως πατήσεις τέρμα το γκάζι, να ξυπνάει και να έχει δύναμη, γιατί, κακά τα ψέματα, τα 450 άλογα σε καθημερινό αυτοκίνητο μόνο λίγα δεν τα λες. Παραπάνω ισχύ δεν ήθελε, αφού με 500+ άλογα τα Civic περνούν πολύ δύσκολα τη δύναμή τους στο δρόμο, ειδικά αν δεν έχουν μπλοκέ διαφορικό και ένα καλό σετ ελαστικών. Οπότε το setup που έχει αυτή τη στιγμή ο Μάκης στο αυτοκίνητό του είναι ίσως το ιδανικό για καθημερινή χρήση.

Garrett και ξερό ψωμί!

Ό,τι και να πει κανείς για την Garrett είναι πραγματικά λίγο. Μία εταιρεία με απίστευτη ιστορία, που χάνεται στις αρχές του περασμένου αιώνα. Το τελευταίο της επίτευγμα τα τελευταία χρόνια είναι η σειρά G και αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για τις τεχνολογικές καινοτομίες που έχει φέρει στην αγορά αυτή η νέα σειρά τουρμπινών, διαβάστε το ειδικό αφιέρωμα που κάναμε στο προηγούμενό μας τεύχος. Εγώ θα σταθώ στο «ρεζουμέ», που είναι το ταχύτερο spoolάρισμα, ο υψηλότερος βαθμός απόδοσης και η μεγαλύτερη παροχή αέρα σε σχέση με ένα αντίστοιχο turbo της σειράς GTX Gen II. Ειδικά το spoolάρισμα, το διαπίστωσα στη διάρκεια της δοκιμής του Civic. Εκεί που είσαι με σταθερό γκάζι στις 3.500-3.600rpm, πατάς τέρμα γκάζι και η G25-550 ξυπνάει κυριολεκτικά αμέσως! Ακόμα και με μόλις 1,1bar πίεσης που δουλεύει η G25, είναι ικανή να σε κολλήσει στο κάθισμα με την απόκριση και την ισχύ της. Αν και το αυτοκίνητο δεν έχει ανέβει στα ράουλα του δυναμόμετρου, ο Σπύρος υπολογίζει ότι η ιπποδύναμη είναι κοντά στα 450Ps και σίγουρα, αν σηκώσει επιπλέον πίεση, έχει περιθώριο για τουλάχιστον 100 επιπλέον άλογα. Η μικρή G25-550 που χρησιμοποιεί το Civic έχει διάμετρο φτερωτής στο συμπιεστή 48mm και λόγο A/R στην εξαγωγή 0,72. Ακόμα και στο 1,1bar, το Civic είναι πολύ γρήγορο, αφού θέλει 8,68sec για το 100-200km/h και 6,93sec για το 60-160km/h. Αν παρατηρήσετε το διάγραμμα του V-BOX, θα δείτε ότι οι αλλαγές είναι κάτι παραπάνω από γρήγορες, φαίνεται ότι ο Μάκης δεν έχει χάσει τις κοντράδικες περγαμηνές του... Παρά το ότι φοράει λάστιχα της LingLong που δεν είναι και η καλύτερη επιλογή, με 2,78sec για τα πρώτα 18 μέτρα λόγω του σπινιαρίσματος, κάναμε 5,91sec για τα πρώτα 100km/h από στάση και 13,59sec για τα 400 μέτρα με 189,81km/h ταχύτητα εξόδου! Τα 190km/h έξοδο με σχεδόν 2,8sec 18άρι λένε πολλά για τη δύναμη του Civic… Επίσης να προσθέσω ότθ οι μετρήσεις έγιναν με περίπου 28-29 βαθμούς θερμοκρασία, παρά το προχωρημένο της ώρας.

Β16Α, τι άλλο;

Για τον κινητήρα δεν χρειάζεται να γράψω και πολλά, όλοι ξέρετε τους Β16Α και όλοι ξέρετε τι αποθέματα δύναμης έχουν. Ειδικά αν συνδυαστούν με ένα αποδοτικό turbo όπως το G25-550. Τους κινητήρες αυτούς ο Σπύρος τους ξέρει καλύτερα και από την παλάμη του, αφού ασχολείται με αυτούς τα τελευταία 20 χρόνια. Έχοντας βελτιώσει άπειρους Β16Α, ήξερε με κλειστά μάτια τι ακριβώς να κάνει για να φτιάξει μια σωστή υποδομή για να μπει το turbo. Το ρεκτιφιέ Αρχιμήδης τοποθέτησε ενισχυμένα χιτώνια της Darton, σφυρήλατα πιστόνια της Wossner, τα οποία είναι oversize κατά 0,5mm, με αποτέλεσμα ο κυβισμός να αυξηθεί ελαφρά στα 1.615cc. Τα πιστόνια συνδυάστηκαν με μπιέλες της Eagle και με μέταλλα στροφάλου της ACL. Στην κυλινδροκεφαλή, ο Σπύρος έβαλε τις Competition Plus βαλβίδες της Ferrea μαζί με τα διπλά τους ελατήρια και την έδεσε στον κορμό με βίδες της ARP, αφού έβαλε πρώτα ανάμεσά τους μια φλάντζα της Cometic. Η PPM Exhaust έφτιαξε μια πολλαπλή εξαγωγής για να πατήσει επάνω το turbo και το 38άρι external της TiAL, όπως επίσης έφτιαξε και την υπόλοιπη εξάτμιση που αποτελείται από 200άρη καταλύτη, σωληνώσεις των 70mm και ένα μεγάλο τελικό καζανάκι. Μία αντλία της Walbro με παροχή στα 340lt/h στέλνει καύσιμο στα μπεκ της Injector Dynamics, με παροχή 1.050cc/min, με τη διαχείριση όλων των παραπάνω να την αναλαμβάνει η plug & play μονάδα ECU Series 2 της ΑΕΜ, η οποία προγραμματίστηκε από τον Σπύρο. Ένας ενισχυμένος συμπλέκτης της Exedy πήρε τη θέση του εργοστασιακού, ενώ το κοντύτερο κορωνοπήνιο της MFactory δίνει τελική σχέση μετάδοσης στο 4,0:1. Τα αμορτισέρ και τα εργοστασιακά ελατήρια αντικαταστάθηκαν με entry-level coilover kit Basis Z της Tein, ενώ στα φρένα πήραν θέση μπροστά δαγκάνες της Brembo, με τακάκια της Ferodo και σωληνάκια αεροπορικού τύπου.

Ομοιογένεια

Το Civic του Μάκη μου άρεσε πολύ. Έχει μία ομοιογένεια και δύναμη, χωρίς απότομα ξεσπάσματα στη λειτουργία του και ήταν έτσι ρυθμισμένο και βελτιωμένο που μπορείς να το χρησιμοποιείς καθημερινά χωρίς κανένα πρόβλημα. Αν ήθελα να το κάνω τέλειο, θα του άλλαζα το ελεύθερο διαφορικό με ένα μπλοκέ, τα ελαστικά με ένα καλό set semi-slick και την ανάρτηση με ένα ρυθμιζόμενο coilover kit. Επίσης θα φρόντιζα και λίγο παραπάνω την αισθητική του μηχανοστασίου, αλλά όχι ότι ακόμα και έτσι το Civic δεν είναι ζόρικο και γρήγορο. Μου αρέσει επίσης που μπορεί να περάσει ακόμα και απαρατήρητο, αφού εξωτερικά το μόνο που έχει αλλαχθεί είναι οι ζάντες, με τις πανάλαφρες Kosei K1. Γιατί, ως γνωστόν, Μάκης χωρίς Kosei δεν γίνεται…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.615cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 81,5mm x 77,4mm

Σχέση συμπίεσης: 8,5:1

Darton mid kit χιτώνια

Ferrea Competition+ βαλβίδες

Ferrea ελατήρια βαλβίδων

Wossner σφυρήλατα πιστόνια

Eagle μπιέλες

ACL μέταλλα στροφάλου

Cometic φλάντζα κεφαλής

ARP βίδες κεφαλής

Injector Dynamics μπεκ 1.050cc/min

Walbro αντλία καυσίμου 340lt/h

ΑΕΜ Series 2 Plug & Play ECU

Garrett G25-550 turbo

TiAL external wastegate 38mm

HKS σκάστρα

Samco Sports κολάρα σιλικόνης

Ramair φιλτροχοάνη

PPM Exhaust πολλαπλή εξαγωγής

PPM Exhaust σύστημα εξαγωγής 70mm

PPM Exhaust intercooler kit

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Exedy competition R συμπλέκτης

MFactory κορωνοπήνιο 4,0:1

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Tein Basis Z coilover kit

 

ΑΜΑΞΩΜΑ

Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

Brembo τετραπίστονες δαγκάνες

Goodridge σωληνάκια αεροπορικού τύπου

Ferodo DS2500 τακάκια

 

ΤΡΟΧΟΙ

Kosei K1 7Jx17in ζάντες

LingLong Green-Max 205/40 ελαστικά

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 3,50

0-80                 4,76

0-100               5,91

0-120               7,42    

0-140               8,64

0-160               10,74

0-180               12,60

0-200               14,75

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,78     @        47,38

60        5,05     @        85,30

100      6,54     @        106,70

200      9,34     @        149,71

400      13,59   @        189,81

 

Roll με 2α ΚΜ/Η             SEC

60-120             3,70

60-160             6,93

60-200             10,91

100-200           8,68

ΡΕΠΡΙΖ 3ης

KM/H                            SEC

50-80                              2,79

80-110                            2,46

Tuned by

B16A Workshop

Λεωφ. Μαραθώνος 446, Μαραθώνας 

Τηλ: 22940 91 000

 

Αρθρογράφος

 

Στην Ελλάδα το Νέο Hyundai Kona

Στην Ελλάδα το Νέο Hyundai Kona

Με κινητήρες βενζίνης 1.000 και 1.600 cc υβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις ξεκινά την πορεία του στην Ελληνική αγορά το Hyundai Kona.