Honda Civic EG Sedan K20 256Ps
Μα τετράπορτο?
Αυτό ήταν και το πρώτο πράγμα που ρώτησα κι εγώ τον Γιάννη μόλις το είδα. Αυτό είχα, μου λέει, αυτό έφτιαξα και χαμογέλασα με κατανόηση, γιατί θυμήθηκα τον εαυτό μου πιτσιρικά που ήθελα να φτιάξω το Sunny του πατέρα μου δίλιτρο. Βλέπεις, το λογικό για τους «κοινούς» είναι να το πουλήσεις και να πάρεις ένα άλλο που να είναι πιο ταιριαστό με τη φάση, πχ εδώ το τρίπορτο ή το coupe, αλλά αυτό δεν θα είναι το δικό σου. Δεν θα είναι αυτό που πηγαίνατε μαζί διακοπές, αυτό που σε πήγαινε και σε έφερνε σε όλες τις δουλειές σου, αυτό που μεγαλώσατε μαζί. Επίσης, δεν θα είναι και τόσο sleeper, γιατί όσο να’ ναι δεν περιμένεις από τετράπορτο Civic EG να φοράει Κ20 με 256Ps. Άντε λες το πολύ να είναι VTi και μετά έρχεται η λυπητερή με τη μορφή κολώνας. Πάντως αυτό είναι ένα swap που το έχω στο μυαλό μου εδώ και πολύ καιρό. Αν το καλοσκεφτείς, αυτά παίζει να είναι και τα φθηνότερα ατμοσφαιρικά 256Ps που μπορείς να αποκτήσεις. Μία καρότσα EG ή EK σε καλή κατάσταση χωρίς μοτέρ θα την βρεις κάτω από 1.000 ευρώ και απ’ ό,τι μου είπαν τα παιδιά, για μία φουλ μετατροπή με εργοστασιακό K20, σασμάν, εγκέφαλο και ντίζες για το λεβιέ υπολόγισε περίπου άλλα δύο χιλιάρικα. Με τα από εδώ και τα από εκεί, με προσωπική εργασία και με βοήθεια από φίλους, να σου πάει 5.000; 6.000; ε, καλά δεν είναι; Εντάξει, δεν είναι τελείως απλό, αλλά πάμε να δούμε πώς το έκανε ο φίλος μας ο Γιάννης και κρίνετε μόνοι σας, αν αξίζει.
Ο μαγικός κύριος Κ20
Λοιπόν, αυτό το μοτέρ το έχω μες την καρδιά μου. Το βελτιώνεις ατμοσφαιρικό, πάει τον πάτο του, το κάνεις turbo, πάει και τον πάτο του γείτονα, δεν σπάει, δεν χαλάει, ουρλιάζει σαν δαιμονισμένο και στροφάρει μέχρι να κοπεί η βελόνα. Αν μη τι άλλο, στην Honda αυτό πρέπει να το αναγνωρίσουμε, είτε κάποιος είναι Fan είτε Hater (που δεν βλέπω το λόγο), αν σέβεται τη γνώμη του θα πρέπει να της βγάλει το καπέλο, όχι τόσο για την ικανότητα να φτιάξει τέτοιους κινητήρες, αλλά για την επιλογή της να το κάνει. Εγώ δεν πιστεύω ότι ξέρει ή μπορεί κάτι παραπάνω από άλλους Ιάπωνες ή Ευρωπαίους κατασκευαστές, απλώς η Honda είχε επιλέξει, τα χρόνια εκείνα, να βγάλει τέτοια μοτέρ στην παραγωγή. Τώρα, με την πίεση της εποχής και με τον ανταγωνισμό να το έχει γυρίσει τελείως στα turbo, αναγκαστικά το έκανε και αυτή. Ευτυχώς όμως που δεν παθαίνουν τίποτα τα Κ20 και υπάρχουν πολλά ακόμα για τους νοσταλγούς της ατμόσφαιρας, όπως εγώ και ο φίλος μας ο Γιάννης, που βρήκε ένα με λίγα μάλιστα χιλιόμετρα και το τοποθέτησε στο αγαπημένο του Civic. Μάλιστα, δεν το άνοιξε καν και η βελτίωση που του έχει κάνει είναι ουσιαστικά ένα πρώτο στάδιο + τα πράγματα που χρειάζονταν για να μπει σε αυτήν την καρότσα. Αρχικά, λοιπόν, χρειάζονται οι βάσεις, οι οποίες υπάρχουν έτοιμες από την Innovative Mounts και με αυτές το μοτέρ και το σασμάν του μπαίνουν στο μηχανοστάσιο κουτί. Το επόμενο που θα χρειαστεί είναι οι ντίζες του λεβιέ, που εδώ χρησιμοποιήθηκαν οι γνήσιες από το Integra RSX και μαζί με τον πυργολεβιέ της K-Tuned έδωσαν τη λύση. Ένα αλουμινένιο ψυγείο νερού της G-Plus και ένας Hondata K-Pro μαζί με κάτι λίγα ηλεκτρολογικά, καθώς και μία χειροποίητη εξάτμιση από το χταπόδι μέχρι πίσω είναι αυτά που συμπληρώνουν τη λίστα με τα απαραίτητα για τη μετατροπή. Την εξάτμιση ο Γιάννης την βρήκε μεταχειρισμένη, αλλά ξέρουμε ότι την έχει φτιάξει η PPM Exhaust. Την εισαγωγή την έχουν φτιάξει custom και μάλιστα χρησιμοποιεί το καλό Plenum με τον κωδικό RBC, που είναι ελαφρώς χειρότερο στις χαμηλές στροφές από τα άλλα που έβγαζε η Honda, αλλά πολύ καλύτερο στις υψηλές. Μάλιστα, σε κάτι δοκιμές που είδα στο internet, με αυτή την πολλαπλή η δύναμη δεν είχε ξεκινήσει να πέφτει ακόμα, όταν μπήκε ο εργοστασιακός κόφτης, πράγμα που σημαίνει ότι σε βοηθάει πολύ όταν τον ανεβάζεις μερικές στροφές ακόμα. Την τροφοδοσία την ανέλαβε μία νέα τρόμπα της ΑΕΜ, σε συνεργασία με ρυθμιστή και μπεκιέρα της K-Tuned και τον προγραμματισμό τον έκανε ο Ιωάννης Κουραμπάς στην EF9 Tuned. Αυτά τα ολίγα στο μοτέρ και άλλα λίγα στην καρότσα για να σταθεί κάπως στο ύψος του, όπως ρυθμιζόμενα ψαλίδιαεμπρός της BLOX, αλουμινένια πίσω ψαλίδια Skunk 2 Racing, μπάρες θόλων Skunk 2 Racingκαι ένα σετ coilovers της XYZ με κόκκινα silent blocks της Energy Suspension. Από μετάδοση είναι σχεδόν εργοστασιακό, εκτός από τα ημιαξόνια που είναι K-Swap Stage 1. Έτοιμος.
4 DoorManiac
Στο δρόμο, το Civic του Γιάννη -αν μη τι άλλο- έχει πολλή πλάκα. Κάνει πολύ θόρυβο -μέσα και έξω- και η κόντρα βάση που έχει είναι τόσο σκληρή, που νομίζεις ότι κρατάς το μοτέρ με τα δόντια. Το σαλόνι φυσικά όλο έχει γίνει κουδουνίστρα, αλλά δεν είναι η άνεση το ζητούμενο σε τέτοια αυτοκίνητα. Όταν πατήσεις το γκάζι και περάσουν οι στροφές το μαγικό αριθμό που αλλάζει το έκκεντρο του V-Tec, μαζί με τον ήχο, αλλάζει και χρώμα ο συνοδηγός. Η επιτάχυνση είναι έντονη και οι ταχύτητες τελειώνουν η μία μετά την άλλη σε χρόνο dt. Πραγματικά, αυτό το μοτέρ δεν παίζεται. Είναι αιμοβόρικο είτε σε ατμοσφαιρική είτε σε turbo εκδοχή, αν και ατμοσφαιρικό βελτιωμένο είναι -κατά τη γνώμη μου- το καλύτερό του. Έτσι κι αλλιώς σε αυτές τις καρότσες, που είναι πούπουλα και που δεν έχουν και στήσιμο για πολλά άλογα, το turbo δεν ταιριάζει. Ήδη σπινάρουν αρκετά, αλλά σπινάρουν φεύγοντας. Αν ήταν turbo θα έκαιγαν τα λάστιχα και οι διαφορές σε επιτάχυνση θα ήταν μικρές μέχρι τα 150km/h. Χώρια το ότι δεν θα ήταν οδηγήσιμα πουθενά εκτός από μεγάλες ευθείες. Τώρα είναι σαν ένα βελτιωμένο, χαμηλό και ελαφρύτερο EP3. Δεν έχει το ίδιο πάτημα φυσικά, αλλά και πάλι είναι μια χαρά, αν είσαι συνετός και ξέρεις τι οδηγείς δεν θα έχεις κανένα πρόβλημα. Οι χρόνοι, λοιπόν, που έγραψε το πρώην οικογενειακό Honda είναι φοβεροί! 5,79sec για το 0-100km/h και 13,68sec για το τετρακοσάρι σε αυτήν την καρότσα είναι φοβεροί χρόνοι. Ακόμα και με τα Toyo R1R και τα δεσίματα που έχει, δεν είναι εύκολο να περάσει τόση δύναμη στο δρόμο αυτό το σασί. Κι όμως τα καταφέρνει και μάλιστα σχετικά εύκολα, με εκκίνηση από χαμηλές στροφές και κανονικές αλλαγές ταχυτήτων, γιατί -στις πολύ ζόρικες- η βάση του σασμάν βλέπει αστεράκια. Ορίστε, λοιπόν, αγαπητοί μου φίλοι, που μας ρωτάτε τόσο συχνά τι αυτοκίνητο να πάρω με λίγα χρήματα. Τέτοιο! είναι η απάντηση.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός (cc): 1.998 Διάμετρος x Διαδρομή (mm): 86x86 Συμπίεση: 11:1 Κ20 A2 μοτέρ G plus ψυγείο νερού
| TUNED BY
10 Sec Garage Αγκύλης 7, Αθήνα 11636 τηλ: 2109231852 |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Σασμάν Κ20Α2 Hμιαξόνια K-Swap Stage 1 | ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ Ρυθμιζόμενα ψαλίδια εμπρός της BLOX Αλουμινένια πίσω ψαλίδια Skunk 2 Racing Energy silent blocks |
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες XRC 7j x 15in Λάστιχα Toyo R1R 205/50
| |
DYNOTEST Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο VAMAG της Dynoworx Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): Στάδιο Βελτίωσης: Stage 3 Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: 160%
| ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ Καθίσματα S2000 Μπάρες θόλων Skunk 2 Racing Πίσω φανάρια Whiteline |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC STOCKCAR* 0-60 3.18 4,1 0-80 4.14 6,1 0-100 5.79 8,1 0-120 7.30 11,6 0-140 9.33 15,1 0-160 11.56 21,1 0-180 14,66 28,4 0-200 18,38 47,2
| ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 2.70 80-110 2.31
4η KM/H SEC 100-140 4.40
|
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ M SEC @ KM/H 18 2.54 @ 52.35 60 4.70 @ 89.56 100 6,20 @ 105.69 200 9.12 @ 137.83 400 13,68 @ 173,89
| Roll on SEC 60-120 4.22 60-160 8.49 60-200 15.30 100-200 12.59
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Με την παραγωγή να περιορίζεται στις μόλις 1.390 μονάδες, το νέο συλλεκτικό Abarth 695 Esseesse, προσφέρει τις απόλυτες επιδόσεις και αποτελεί το ταχύ...