Honda Civic EK B18 272Ps
Ο Δημήτρης έχει το τρίπορτο Civic EK, που βλέπουμε εδώ και το λιώνει κάθε μέρα, χωρίς να του παρουσιάζει το παραμικρό πρόβλημα. Το στάδιο βελτίωσης, που ακολούθησε, αποτελεί πλέον ένα δυνατό και αξιόπιστο σύνολο, που το μόνο που χρειάζεται είναι βενζίνη και σωστή συντήρηση. Το εγχείρημα το ανέλαβε ο Γιάννης Δαλιανούδης της 10sec Garage και έφτιαξε ένα αλεξίσφαιρο μοτέρ, με έναν ιδιόμορφο, όσο και δοκιμασμένο συνδυασμό. Στο κάτω κάτω της γραφής, όποιο συνδυασμό κινητήρα κι αν βάλεις σε ένα Honda, το αποτέλεσμα θα είναι μοναδικό! Αρκεί φυσικά να δώσεις την πρέπουσα προσοχή κατά τη διάρκεια της βελτίωσης. Η προσοχή που δόθηκε ήταν τέτοια, που το μοτέρ έχει κάνει μέχρι στιγμής 65.000 km με αυτό το set-up, χωρίς να παρουσιάσει το παραμικρό πρόβλημα.
Η συνταγή της επιτυχίας
Το μπλοκ προέρχεται από Β18C, στο οποίο μπήκαν χιτώνια της Darton με 85mm διάμετρο, ενώ ο στρόφαλος προέρχεται από το B20 μοτέρ, με τη διαδρομή να ανεβαίνει στα 89mm και τον κυβισμό να φτάνει τα 2.020cc. Η τοποθέτηση των χιτωνίων δεν είναι εύκολη υπόθεση, χρειάζεται προσοχή και έγινε από τον Δάκη Σκαμπελτζή, ιδιοκτήτη της εταιρείας Rektifie by Dakis, γνωστό για την ποιότητα των εργασιών του. Η κυλινδροκεφαλή είναι από Β16Α, οπότε μπορείτε να καταλάβετε γιατί χρησιμοποίησα αυτόν τον τίτλο στην εισαγωγή. Μέσα στα χιτώνια παλινδρομούν τα σφυρήλατα πιστόνια της CP, στους πείρους των οποίων έχουν συνδεθεί οι μπιέλες Pro-A της Carrillo. Στο στρόφαλο αλλάχθηκαν τα κουζινέτα με τα αντίστοιχα ενισχυμένα της ACL και για να προστατευτεί ο κινητήρας από την ευστροφία, ενισχύθηκε η εργοστασιακή αντλία λαδιού. Στην κυλινδροκεφαλή τώρα, αφού πρώτα έγινε ροϊκή εξέλιξη στους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής από την Sevdalis Superflow, αλλάχθηκε και όλο το valvetrain με τα αντίστοιχα τμήματα από την Ferrea. Με άλλα λόγια, μπήκαν μεγαλύτερες βαλβίδες, διπλά ελατήρια, retainers, οδηγοί, τσιμουχάκια και ασφάλειες και στη συνέχεια τοποθετήθηκαν οι εκκεντροφόροι Type 3 της Jun, οι οποίοι -στη φάση του Vtec- έχουν 304ο διάρκεια και 12mm βύθισμα για την εισαγωγή και 11,5mm βύθισμα για την εξαγωγή. Οι εκκεντροφόροι κινούνται από τα ρυθμιζόμενα γρανάζια της Megan Racing, τα οποία περιστρέφονται χάρη στον ιμάντα χρονισμού της Gates Racing. Έτοιμο το μπλοκ και η κυλινδροκεφαλή και μας μένουν τώρα τα περιφερειακά.
Engineporn
Ξεκινάμε από την πλευρά της εισαγωγής, όπου θα συναντήσουμε μία Edelbrock Victory-X, μία πολλαπλή εισαγωγής σχεδιασμένη είτε για turbo set-up είτε για σημαντικά βελτιωμένα, ατμοσφαιρικά μοτέρ, όπως αυτό που έχουμε εδώ και αποδίδει ιδανικά από τις 7.000rpm μέχρι και τις 10.000rpm. Η εισαγωγή αυτή μάλιστα δίνει και αναμονές για μπεκ ψεκασμού νίτρο, καθώς και για έξτρα τέσσερα μπεκ καυσίμου, όταν οι απαιτήσεις αυξάνονται. Η πολλαπλή αυτή κανονικά συνδυάζεται με την αντίστοιχη πεταλούδα των 65mm, που έχει στη γκάμα της η Edelbrock, εδώ όμως χρησιμοποιήθηκε μία λίγο πιο μεγάλη των 70mm, από την Ericks Racing. Μία από τις καλύτερες πολλαπλές εξαγωγής, που κυκλοφορούν στην αγορά για τα B-series μοτέρ, είναι η Hytech RMF. Επειδή όμως είναι ακριβούτσικη (περίπου €400), υπάρχει η λύση της αντιγραφής, πράγμα που έγινε και εδώ. Η υπόλοιπη εξάτμιση έχει 70mm διάμετρο, περιλαμβάνει ένα τελικό καζανάκι και έχει κατασκευαστεί από την Skrivanos Exhaust. Στην παροχή καυσίμου, τώρα, όλα ξεκινάνε από μία αντλία της Walbro, με παροχή στα 255lt/hr, που τροφοδοτεί τη μπεκιέρα της ΑΕΜ και αυτή με τη σειρά της τα μπεκ της Grams, που έχουν 550cc/min παροχή σε full duty. Στο ταμπλό θα συναντήσουμε δύο πολύ ενδιαφέρουσες μονάδες, κατασκευασμένες από τον Γιάννη Ανδριανάκη της Plex Tuning. Η πρώτη μονάδα είναι η οθόνη πολλαπλών ενδείξεων PBC SDM-500, μέσω της οποίας ο χρήστης μπορεί να παρακολουθήσει κυριολεκτικά τα πάντα. Από λόγο μείγματος αέρα/καυσίμου μέχρι πραγματικά km/h, στροφές κινητήρα, θερμοκρασίες και διάφορα άλλα. Ακόμα και επιδόσεις μπορεί να μετρήσει, μιας και η συσκευή αυτή έχει κεραία GPS. Η άλλη μονάδα είναι το Knock monitor V2, το οποίο παίρνει σήμα από κάθε κύλινδρο ξεχωριστά και προειδοποιεί τον οδηγό για την ποιότητα της καύσης. Τη διαχείριση όλων των παραπάνω την έχει αναλάβει ο Hondata S300, τον οποίο με τη σειρά του τον ανέλαβε ο Γιάννης Κουραμπάς. Ο S300 συνδέεται στην OBD θύρα και δίνει πολλές δυνατότητες στον προγραμματιστή, προκειμένου να παίξει με μείγματα, χάρτες ανάφλεξης κτλ. Ο προγραμματιστής εδώ έδωσε ρεσιτάλ και το αποτέλεσμα είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικό. Στο δυναμόμετρο Vamag της DynoWorx, ο κινητήρας απέδωσε 272Ps!
Έχουμε δύναμη, θέλουμε τα υπόλοιπα!
Οι υπόλοιπες επεμβάσεις, που αφορούν τα μηχανικά μέρη, έχουν να κάνουν με τις αναρτήσεις, όπου αλλάχθηκαν με τα coil overs της ΧΥΖ, τα φρένα εμπρός και πίσω, που προέρχονται από Civic EP3 και χρησιμοποιούν τακάκια Ferodo DS2500, καθώς και με το δίσκο του συμπλέκτη, ο οποίος πλέον είναι εξάφτερος από την Competition Clutch.
Για να δούμε…
Κινητήρα που ξυρίζει έχουμε, ευθεία μπροστά μας έχουμε, το V-BOX έτοιμο να γράψει χρόνους έχουμε, οπότε μένει να πατήσουμε τέρμα γκάζι και να δούμε τι γίνεται! Ο κινητήρας ανεβάζει με γρήγορο ρυθμό στροφές και όταν μπαίνει και το V-TEC στο παιχνίδι, τα πράγματα αγριεύουν και τα μπροστινά λάστιχα την ακούνε στέρεο. Τα πρώτα κρίσιμα 18 μέτρα διανύονται σε 2,75sec, πράγμα που μας δείχνει ότι η πρόσφυση στην εκκίνηση δεν είναι και η καλύτερη δυνατή. Αργή αλλαγή σε 2η σχέση, το δεξί πόδι μένει στο πάτωμα και τα 100km/h έρχονται σε 6,29sec. Όχι και τόσο κακό, αλλά όχι και τέλειο. Με καλύτερη εκκίνηση και με πιο γρήγορη αλλαγή, άνετα κατέβαινε στο φάσμα των 5sec. Όσο και να προσπαθούσαμε, ή θα χοροπηδάγανε τα λάστιχα ή θα σπίναρε. Οπότε τη δύναμη του κινητήρα θα την καταλάβετε από τις ρεπρίζ με 3η σχέση. Για το φάσμα από τα 50km/h στα 80km/h, χρειάζονται 3,10sec, μιας και ο κινητήρας δεν έχει μπει ακόμα στο V-TEC, ενώ από τα 80km/h μέχρι τα 110km/h, που πλέον ο κινητήρας δουλεύει στο ωφέλιμο φάσμα του, χρειάζονται 2,88sec. Αν βρεθεί η λύση με το θέμα της πρόσφυσης, τα νούμερα θα είναι εντυπωσιακά στις επιδόσεις από στάση.
Παιχνίδι για μεγάλα παιδιά!
Το θέμα πάντως, πέρα από τους αριθμούς και την αυστηρότητα των μετρήσεων, είναι ότι ο Δημήτρης έχει ένα τρομερά αξιόπιστο σύνολο στα χέρια του, που δεν του χαλάει τα χατίρια. Το θέμα της πρόσφυσης είναι εύκολο να λυθεί με ένα καλό σετ ελαστικών και με λίγο πιο ψαγμένη ευθυγράμμιση. Αν πάντως το πετύχετε πουθενά και του ζητήσετε να ανοίξετε από ρολλαριστά, φροντίστε να έχετε κάτι γρήγορο…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 2.020cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 85mm x 89mm
Σχέση Συμπίεσης: 11,0:1
Β18C κορμός
Darton MID χιτώνια
Β20 στρόφαλος
CP σφυρήλατα πιστόνια
Carrillo Pro-A μπιέλες
B18C ενισχυμένη αντλία λαδιού
ACL Race κουζινέτα στροφάλου
B16A κυλινδροκεφαλή
Sevdalis Superflow ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής
Ferrea βαλβίδες
Ferrea ελατήρια βαλβίδων
Ferrea retainers
Ferrea οδηγοί βαλβίδων
Ferrea τσιμούχες βαλβίδων
Jun Auto Type 3 εκκεντροφόροι
Megan Racing ρυθμιζόμενα γρανάζια εκκεντροφόρων
Gates Racing ιμάντας χρονισμού
Edelbrock Victory X πολλαπλή εισαγωγής
ΑΕΜ μπεκιέρα
Grams 550cc/min μπεκ καυσίμου
Walbro αντλία βενζίνης 255lt/hr
Ericks Racing πεταλούδα γκαζιού 70mm
Hytech RMF replica πολλαπλή εξαγωγής
Skrivanos Exhaust σύστημα εξαγωγής 70mm
Hondata S300
Plex SDM-500 GPS οθόνη πολλαπλών ενδείξεων
Plex Knock monitor
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Competition Clutch εξάφτερος δίσκος συμπλέκτη
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Εργοστασιακό
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
XYZ coilover kit
Αεριζόμενοι δίσκοι ΕΡ3
Διπίστονες δαγκάνες ΕΡ3
Ferodo DS2500 τακάκια
ΤΡΟΧΟΙ
TUNED BY:
10sec Garage
Αγκύλης 7
Νέος Κόσμος
Τηλ.: 210 92 31 852
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 3,27
0-80 4,95
0-100 6,29
0-120 8,65
0-140 10,70
0-160 14,01
0-180 17,47
*Μετρήσεις
AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,75 @ 49,40
60 5,04 @ 81,41
100 6,59 @ 104,25
200 9,70 @ 130,77
400 14,52 @ 163,28
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 3,10
80-110 2,88
100-140 3,92
4η
ΚΜ/Η SEC
80-110 4,75
100-140 6,33
140-180 6,97
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 5,08
60-160 10,55
60-200 18,71
100-200 15,94
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το νέο HR-V προσφέρει εξαιρετική υβριδική απόδοση, κορυφαία ευρυχωρία και μία απολαυστική οδηγική εμπειρία.