Honda Civic Ek4 B18C 231Ps
At last…
…μαζί μας! Κυριολεκτικά θα έσκαγα εάν δεν έβρισκα τον τρόπο ώστε αυτό το Civic να περάσει από τις σελίδες του POWER! Η εμμονή μου εδώ και έναν ολόκληρο χρόνο κάλλιστα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ψυχωτική, σας παρουσιάζω όμως τις φωτογραφίες του Γιάννη, ως το πρώτο μου... ελαφρυντικό. Με αυτό το Civic, λοιπόν, ανταλλάξαμε ματιές, ή μάλλον φωτογραφικά κλικ, στο περσινό καλοκαιρινό JapStyle Summer Meet και από τότε η επικοινωνία μου με τους αδελφούς Βασίλη και Γιώργο ήταν συχνή πυκνή. Τα εμπόδια που έπρεπε να ξεπεράσουμε, όπως ο καιρός, η απόσταση και οι επαγγελματικές υποχρεώσεις, ήταν αρκετά ώστε να περάσει σχεδόν ένας χρόνος. Ο επιμένων νικά, όμως, και κάθε εμπόδιο για καλό, αφού στο μεσοδιάστημα, το πανέμορφο Civic δυνάμωσε και άλλο και επιτέλους ήρθε από το Αίγιο στην Αθήνα ανανεωμένο και στα καλύτερά του...
24 Hours du Civic…
…όσο ο Άγγελος τρέχει στη Γαλλία να συναντήσει τα τέρατα του Le Mans, εμείς εδώ πίσω «τρέχουμε» το δικό μας αγώνα. Ο Βασίλης έχει ξεκινήσει με το Civic χαράματα από το Αίγιο και ανεβαίνει στην Αθήνα, με πρώτη στάση στο δυναμόμετρο της Unlimited Exelixis στον Πειραιά, όπου και έχει ραντεβού με τον Κώστα Κούτρα για να τελειοποιήσουν το πρόγραμμα και να κάνουν τα πρώτα πατήματα του ολοκαίνουριου B18C Type-R μοτέρ! Εγώ και ο Κουσκούτης είμαστε stand by και περιμένουμε να ακούσουμε την ετυμηγορία, για να προχωρήσουμε σε φωτογράφιση και μετρήσεις. Μόλις τελειώσουμε με τα παραπάνω, ο Βασίλης σκοπεύει να πάρει το δρόμο του γυρισμού. Α ρε Ιάπωνα παλικάρι! Με 231Ps και 19,3kgm, νομίζω ότι μπορούμε να κάνουμε δουλειά... Από τον Πειραιά μεταφερόμαστε στον Ασπρόπυργο και από εκεί στην ευθεία των μετρήσεων. Προτού πιάσουμε τα νούμερα, όμως, ας πιάσουμε λίγο την κουβέντα για το Civic με τον Βασίλη...
Two Man Show…
Τα αδέλφια (δίδυμοι και αυτοί σαν τους αδελφούς Πίντζους με τα Civic ΕΚ και Integra DC2 Type-R), μετά από ώριμη και συγκροτημένη σκέψη, αποφάσισαν να μοιραστούν τα πάντα, ώστε να φτιάξουν ένα και καλό, άρτια και σφαιρικά βελτιωμένο project. Έτσι, πάνω σε αυτό το Civic, έχουν πέσει δυο μυαλά, δυο πορτοφόλια αλλά και τέσσερα χέρια, αφού, ως είθισται σε αυτές τις περιπτώσει το diy παίζει δυνατά! Ως βάση, χρησιμοποίησαν ένα MY1998 ΕΚ4 Vti, με τη διαφορά ότι αυτό είναι εισαγωγής από Ιταλία, εξού και η απουσία ηλιοροφής (άρα και 25kg ελαφρύτερο). Αρχικά, τα αδέλφια αντικατέστησαν τον άτυχο και κακοσυντηρημένο Β16Α (ο προηγούμενος ιδιοκτήτης είχε καταφέρει στα 145.000km να τον κάνει να καίει λάδια!) με έναν φρέσκο import με μόλις 30.000km. Αυτός, συνδυάστηκε με ένα 5άρι κιβώτιο από Integra DC2 Type-R (με τελική σχέση μετάδοσης 4,78:1 και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης) και καινούρια ΟΕΜ Honda ημιαξόνια. Ακολούθησαν και άλλες πολλές αλλαγές -cold air intake, μεγαλύτερη πεταλούδα, πολλαπλή εισαγωγής, μια Spoon φλάντζα (0,45mm από 0,75mm), πιστόνια- για να φτάσει να έχει 11:1 σχέση συμπίεσης, να αποδίδει 223Ps, με 17,7kgm ροπής και κλασικά να «γυρίζει» στον Θεό, μέχρι τις 9.600rpm! Με αυτό το set-up «γνωριστήκαμε» και ήδη μου είχε κεντρίσει το ενδιαφέρον... Πάμε τώρα να ξαναγνωριστούμε. Στο engine bay, που κάνει τα σαγόνια να κρεμάνε, τη θέση του Β16Α έχει πάρει τώρα ένας Β18C σαν να ήθελε να «δέσει» με το κιβώτιο του JDM DC2 Integra Type-R. Αναπνέει μέσω ενός AEM cold air intake kit, που στέλνει κρύο αέρα στην S90 πεταλούδα των 70mm και από εκεί στην κατακόκκινη Skunk2 Pro Series πολλαπλή εισαγωγής. Μεταξύ αυτής και της κυλινδροκεφαλής του Β18C, παρεμβάλλεται μια θερμομονωτική φλάντζα της Hondata. Το valve train έχει αναβαθμιστεί με προϊόντα της Skunk2, όπως οι εκκεντροφόροι Tuner Series Stage 2 (με διάρκεια 262ο στην εισαγωγή και 260ο στην εξαγωγή στο VTEC και βύθισμα 12,34mm και 11,73mm αντίστοιχα) που από μόνοι τους υπόσχονται +15-20Ps και +2,2-2,8kgm ροπής. Αυτοί υποχρεωτικά συνδυάζονται με τα ενισχυμένα Pro Series Valve Springs και τα Pro Series Τitanium Retainers (42% ελαφρύτερα από τα ΟΕΜ). Από τη Supertech προέρχονται τα τσιμουχάκια βαλβίδων, ενώ ο χρονισμός του κινητήρα γίνεται μέσω των ρυθμιζόμενων γραναζιών και του ιμάντα εκκεντροφόρων της Toda. Οι σημαντικά ελαφρύτερες τροχαλίες alternator και υδραυλικού τιμονιού της AEM συμβάλλουν και αυτές στο ανάλαφρο στροφάρισμα του B18C. Η φλάντζα κεφαλής και όλα τα κινούμενα μέρη του κινητήρα έχουν αντικατασταθεί με γνήσια Honda ΟΕΜ, στο πλαίσιο ενός φρεσκαρίσματος του μοτέρ, πριν πάρει τη θέση του στον χώρο του μηχανοστασίου, πάνω στις καινούριες Energy Suspension βάσεις κινητήρα-σασμάν. Η PLM replica πολλαπλή εξαγωγής συνεχίζει σε μια Skunk2 Megapower εξάτμιση με μονό καζανάκι και διάμετρο 60mm. Ο μακρύς κατάλογος των επώνυμων aftermarkets δεν σταματάει εδώ, αφού όπου και να πέσει το μάτι σου βλέπεις ακόμα μια γνωστή εταιρεία. Την αποδοτική ψύξη του κινητήρα εξασφαλίζει ένα αλουμινένιο ψυγείο της Koyorad και τα πανέμορφα μοβ κολάρα σιλικόνης της Samco. Η κλασική, δοκιμασμένη και αξιόπιστη Walbro 255lt/hr αντλία βενζίνης στέλνει φρέσκια 100άρα στα ΟΕΜ μπεκ, που αναφλέγεται από την τετράδα των Denso IK22 μπουζί ιριδίου. Αν τα αδέλφια Βασίλης και Γιώργος ευθύνονται για την επιλογή και τον συνδυασμό όλων των παραπάνω, ο μηχανικός τους Θέμης Δημόπουλος, φέρει την ευθύνη και αξίζει συγχαρητηρίων για την άψογη συναρμογή και απόδοση τους! Τελείωσα? Με το μοτέρ, νομίζω τελείωσα...
Overall tuning…
Κάντε ένα διάλειμμα, χαζέψτε καμιά φωτό, πάρτε μια ανάσα και ελάτε να συνεχίσουμε με τα λοιπά περιφερειακά... Τα αδέλφια γυρίζουν σελίδα και πιάνουν το Civic από μπροστά μέχρι πίσω, με αναβαθμίσεις ουσίας σε ανάρτηση, στήσιμο και φρένα. Στον κύκλο των Hondaκηδων είναι γνωστό ότι το BR coilover kit της BC Racing δουλεύει εξαιρετικά στα ΕΚ, έχοντας ταυτόχρονα μια πολύ καλή σχέση απόδοσης-τιμής. Στην περίπτωσή μας, συνδυάζεται επιπλέον με τα Skunk2 camber kits μπροστά-πίσω, τα Skunk2 πίσω ψαλίδια, τα κάτω ball joints της Buddy Club μπροστά και τα Energy Suspension silent block πολυουρεθάνης στον πίσω άξονα. Not bad at all! Ολοκληρώνοντας τις μηχανολογικές επεμβάσεις, μετά το μοτέρ, το κιβώτιο, την ανάρτηση και το στήσιμο, ήρθε η ώρα της αναβάθμισης των φρένων του Civic. Το πακέτο είναι και εδώ υπερπλήρες και περιλαμβάνει υγρά φρένων Ferodo DOT 5.1, σωληνάκια υψηλής πίεσης της BF Goodridge, διπίστονες δαγκάνες με αεριζόμενους δίσκους 282mm μπροστά, τακάκια Ferodo μπροστά-πίσω και Brembo δισκόπλακες πίσω στις ΟΕΜ διαστάσεις (239mm). Τέλος, επειδή κανένα πλαίσιο δεν ενοχλήθηκε ποτέ από μερικές ενισχύσεις και επειδή εδώ έχουμε και ένα τράτο 25kg από την απουσία της ανοιγόμενης οροφής, τοποθετήθηκαν οι μπάρες των εμπρός φτερών και του εσωτερικού της Ultra Racing, εμπρός και πίσω μπάρες θόλων και πίσω μπάρα ψαλιδιών της Skunk2 καθώς και μπάρα C-pillar της J’S Racing.
Rev baby rev…
Με την κουβέντα και το ατελείωτο spec list του Civic, η ώρα έχει περάσει και ο χρόνος αρχίζει να μας πιέζει ασφυκτικά! Μην ξεχνάτε ότι ο Βασίλης έχει και το ταξίδι της επιστροφής, με τα προγνωστικά του καιρού να μιλούν για ακραία καιρικά φαινόμενα στη νότια Ελλάδα, με βροχές, καταιγίδες και κατά τόπους μέχρι και χαλάζι! Αμαρτία είναι! Ο Βασίλης, αλλά και ο αδερφός του ο Γιώργος που δεν κατάφερε να είναι σήμερα μαζί μας και από το πρωί έχει σπάσει τα τηλέφωνα, αγωνιούν να δουν νούμερα επιδόσεων! Το VBOX III ξεκινάει να καταγράφει και το Civic να «σκυλιάζει». Οι τυπικές μας ρεπρίζ (80-110km/h με 3η σε 2,92sec, 100-140km/h με 4η σε 7,19sec, 100-140km/h με 5η σε 8,67sec), δεν το κολακεύουν και τόσο, αφού μόλις ο Β18C πάει να «ξυπνήσει», τον κόβουμε... Απολαυστικά είναι τα roll πατήματα από 50-60km/h, όπου ο B18C ξεδιπλώνει τα χαρίσματά του γυρίζοντας 9.000+rpm, ενώ σκέτη κόλαση είναι φυσικά οι από στάση μετρήσεις που ακολουθούν. Ο Βασίλης φαίνεται ότι έχει δουλέψει πολύ την τεχνική των αλλαγών σχέσεων, είναι γρήγορος και ακριβής, δεν είχε όμως μέχρι τώρα την ευκαιρία να δει πώς ξεκινάει το Civic με τον B18C, αφού το ταξίδι Αίγιο-Αθήνα ήταν ουσιαστικά και το τέλος του «στρωσίματος» ενόψει προγράμματος, δυναμόμετρου και μετρήσεων. Ήθελε, λοιπόν, να το «ψάξει» λίγο... Το σετ δίσκο-πλατό Stage 1 της Exedy δεν δείχνει να διαμαρτύρεται, οπότε πάμε για μερικά back to back να ζεστάνουμε και τα λάστιχα... Τι λέτε, να «ρίξω» το Civic δίπλα στο Abarth Evo να δούμε τι θα γίνει? Γιατί, μη μου πείτε ότι αν συναντιόνταν στο δρόμο δεν θα πατούσαν? Σαν τρελοί θα πατούσαν! Ατμόσφαιρα vs turbo, 3,2,1 πάμε! Ξεκινώντας το Civic οριακά πριν από το VTEC, πετάγεται μπροστά σπιναριστό, απλώνοντας υπέροχα την 1η του, πετυχαίνοντας καλύτερο 18μετρο (2,87sec@50,26sec vs 2,93sec@46,13sec), καλύτερο 0-60km/h (3,59sec vs 3,76sec), καλύτερο 0-80km/h (4,87sec vs 5,2sec) και καλύτερο 0-100km/h (6,3sec vs 6,7sec), έναντι του Abarth Evo που σε αυτήν τη φάση «παλεύει» με τη ροπή του. Ο Ιάπωνας έχει τρελαθεί, ουρλιάζει σαν τρελός και συνεχίζει να φορτώνει χιλιόμετρα, με το Abarth να πλησιάζει αλλά, παρ' όλα αυτά, να μην καταφέρνει να γυρίσει το παιχνίδι υπέρ του (0-400m Civic 14,48sec@159,03km/h vs Abarth 14,98sec@158,98km/h).
Αν χάρηκα? Εεε τώρααα...
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Σχέση Συμπίεσης: 11,1:1 | Tunedby: Θ. Δημόπουλος – Κ. Μέρτης, Ρυάκια Ελικής - Αίγιο, τηλ.: 2691082717 Κώστας Κούτρας, Honda Tuning.gr
|
TUNING SPECS: ΑΕΜ Cold Air Intake S90 πεταλούδα γκαζιού 70mm Hondata φλάντζα πολλαπλής εισαγωγής Skunk2 Pro Series πολλαπλή εισαγωγής Skunk2 Tuner Series Stage 2 εκκεντροφόροι Skunk2 Titanium retainers Skunk2 ενισχυμένα ελατήρια βαλβίδων Supertech τσιμουχάκια βαλβίδων PLM RMF Replica πολλαπλή εξαγωγής Skunk2 Megapower decat εξάτμιση Toda ρυθμιζόμενα γρανάζια εκκεντροφόρων Toda ιμάντας εκκεντροφόρων ΑΕΜ ελαφρωμένες τροχαλίες δυναμό/υδρ.τιμονιού Denso IK22 μπουζί HKS γειώσεις Koyorad ψυγείο νερού+Greddy τάπα 1,3bar Samco κολάρα νερού P30 ECU Vti EG6 MY 92-96 Energy Suspension βάσεις κινητήρα-κιβωτίου Walbro 255lt/hr αντλία βενζίνης Greddy δοχείο αναθυμιάσεων | ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Μπροστά: BC coilover kit BR type, Skunk2 camber kit, κάτω μπαλάκια ψαλιδιών Buddy Club Πίσω: BC coilover kit BR type, Skunk2 camber kit, Skunk2 ψαλίδια, Energie Suspension silent block πολυουρεθάνης |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: 5τάχυτο κιβώτιο Integra Type-R DC2 JDM 98 Spec (τελική σχέση μετάδοσης 4,78:1), Spoon βολάν chromoly 4,2kg, Exedy Racing Stage 1 συμπλέκτης, Honda OEM καινούρια ημιαξόνια | |
ΑΜΑΞΩΜΑ: Seibon carbon καπώ Seibon carbon πίσω πόρτα Carbon εμπρός φτερά Spoon Sports carbon αεροτομή Mugen carbon εμπρός spoiler Skunk2 εμπρός-πίσω μπάρες θόλων Skunk2 μπάρα πίσω ψαλιδιών J’S Racing μπάρα πίσω C-pillar Ultra Racing μπάρες εμπρός ραμφών Ultra Racing μπάρα εσωτερικού Recaro καθίσματα Sparco Suede τιμόνι | |
ΦΡΕΝΑ: Μπροστά: 2πίστονες δαγκάνες, Ferodo τακάκια, αεριζόμενοι δίσκοι 282mm, BF Goodridge σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής, Ferodo DOT 5,1 υγρά φρένων Πίσω: ΟΕΜ δαγκάνες, Ferodo τακάκια, Brembo δίσκοι 239mm, BF Goodridge σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής, Ferodo DOT 5,1 υγρά φρένων
| ΤΡΟΧΟΙ: Advanti 7Jx16in, ελαστικά Yokohama Parada Spec2 205/40/16
|
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 3,59 0-80 4,87 0-100 6,30 0-120 8,56 0-140 10,96 0-160 14,86
ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 80-110 2,92 100-140 3,80 4η ΚΜ/Η SEC 80-110 5,17 100-140 7,19 5η ΚΜ/Η SEC 80-110 6,22 100-140 8,67 ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,87 @ 50,26 60 5,07 @ 85,71 100 6,56 @ 103,71 200 9,55 @ 130,20 400 14,48 @ 159,03 Roll με 2α ΚΜ/Η SEC 60-120 5,31 60-160 11,13
|
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Mazda ετοιμάζει μια σειρά από εξακύλινδρους κινητήρες καθώς και μια πλατφόρμα που θα τους υποστηρίζει με την κίνηση να είναι στον πίσω άξονα.