Honda Civic Type R EP3 280Ps
Πίσω από αυτό το Civic EP3 κρύβεται, όσο μπορεί, ο Κώστας Μανιουδάκης, ο γνωστός και μη εξαιρετέος Καναδός, που αγαπάει τα VAG. Τι; Όχι; Φυσικά και όχι! Ο Κώστας είναι από τους πλέον φανατικούς οπαδούς της εταιρείας και αυτό φαίνεται σε κάθε αυτοκίνητο του που έχουμε δοκιμάσει στο Power Automotive Magazine. Μόνο που σε αυτό υπάρχει μια σημαντική διαφορά. Ιδιοκτήτης πλέον δεν είναι ο Κώστας, αλλά ο Άγγελος. Και ποιος είναι ο Άγγελος; Θυμάστε ένα μπλε Swift Sport που είχαμε δοκιμάσει πριν έναν χρόνο στο τεύχος 66; Ε, λοιπόν, το πούλησε και αγόρασε από τον Κώστα το ΕΡ3 του και πλέον παίζει δυνατά μπάλα με αυτό. Όπως είχαμε γράψει και τότε, ο Άγγελος έχει ένα θέμα με τις στροφές... Ειδικά στη διαδρομή από τα Λιμανάκια μέχρι το Σούνιο έχει αφήσει μπόλικο από το πέλμα των ελαστικών του και έχει κάψει αρκετές εκατοντάδες λίτρα 100άρας σε αυτή την τρομερή -και για άλλους ρομαντική- διαδρομή. Και φυσικά η διαδρομή γίνεται ακόμα καλύτερη όταν έχεις στα χέρια σου και το κατάλληλο όχημα. Και τι καλύτερο από ένα «σκασμένο» ΕΡ3 Type R με ξυραφιασμένο μοτέρ και φορτωμένο όσο δεν πάει με aftermarket; Μην ξεχνάτε πως το ΕΡ3 ήταν του Μανιουδάκη και στη βελτίωσή του έβαλε το χέρι του ο Γιώργος Ζόμπολας της GearTech Engineering.
Σκυλιασμένο VTEC!
Καλός και ωραίος ο Κ20Α, αλλά γίνεται ακόμα καλύτερος όταν υπερκυβιστεί και αποκτήσει σφυρήλατα πιστόνια και ενισχυμένες μπιέλες. Ο κινητήρας, εκτός από υπερκυβισμό, υπέστη και ένα προσεκτικό blueprinting από την GearTech Engineering. Τα 1.998cc του πλέον έχουν γίνει 2.132cc και αυτό οφείλεται στα oversize κατά 0,5mm σφυρήλατα πιστόνια της Wiseco που παράλληλα ανέβασαν τον λόγο της στατικής συμπίεσης στο 12,9:1, αλλά και στο στρόφαλο που προέρχεται από F22B, με τη διαδρομή να ανεβαίνει στα 90,7mm. Ο κυβισμός αυτός είναι ιδανικός για στροφάρισμα, αφού τα K24 βγάζουν πολλή ροπή και δύναμη, δεν μπορούν να στροφάρουν όμως πάνω από τις 8.500rpm. Οι μπιέλες που επιλέχθηκαν είναι οι Max Light από την CP-Carrillo, ενώ τα μέταλλα στροφάλου και μπιελών είναι τα εργοστασιακά από τον F22B, τα οποία φυσικά μπήκαν ολοκαίνουρια στο δέσιμο του μοτέρ. Στην κυλινδροκεφαλή τώρα έγινε ροϊκή εξέλιξη στους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής, τοποθετήθηκαν μεγαλύτερες βαλβίδες από την Ferrea, καθώς και διπλά ελατήρια. Οι εκκεντροφόροι είναι οι Κ2 της IPS Racing και έχουν 250ο διάρκεια και 11mm βύθισμα, ενώ στη φάση του V-TEC η διάρκεια φτάνει τις 295ο για την εισαγωγή και τις 285ο για την εξαγωγή, με το βύθισμα να είναι πλέον στα 12mm.
Η παροχή καυσίμου χρειάστηκε μερικές ουσιώδεις επεμβάσεις, όπως για παράδειγμα την τοποθέτηση τροποποιημένων μπεκ από RSX τα οποία στην εργοστασιακή τους μορφή ψεκάζουν 310cc/min, αλλά στην συγκεκριμένη περίπτωση η παροχή αυξήθηκε στα 550cc/min. Τα μπεκ έχουν τοποθετηθεί πάνω στη μπεκιέρα της ΑΕΜ, η οποία με τη σειρά της τροφοδοτείται μέσω custom σωληνώσεων καυσίμου αεροπορικού τύπου από μία εμβαπτιζόμενη αντλία επίσης της ΑΕΜ, με παροχή 340lt/h. Η εργοστασιακή πολλαπλή εισαγωγής αντικαταστάθηκε με την Pro Series της Skunk2 Racing, η οποία είναι σχεδιασμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να βοηθάει τον κινητήρα να αποδίδει και στις μεσαίες στροφές και όχι μόνο στις υψηλές. Συνδυάστηκε με την αντίστοιχη πεταλούδα γκαζιού 74mm της Skunk2, καθώς και με τον carbon σωλήνα εισαγωγής της Tegiwa. Στην απέναντι πλευρά της κυλινδροκεφαλής θα συναντήσουμε μια custom πολλαπλή εξαγωγής, η οποία καταλήγει στο επίσης custom σύστημα εξαγωγής, που χρησιμοποιεί σωληνώσεις των 76mm και αποτελείται από ένα μεσαίο και ένα τελικό καζανάκι. Τελικές λεπτομέρειες στο χώρο του κινητήρα, που παράλληλα βοηθάνε στη σωστή του απόδοση, είναι το αλουμινένιο ψυγείο νερού της Tegiwa, οι ενισχυμένες βάσεις κινητήρα της Spoon Sports, καθώς και ο θερμοστάτης αλλά και η βαλβίδα του βεντιλατέρ, επίσης από την Spoon. Τον τελικό λόγο στη διαχείριση όλων των παραπάνω τον έχει φυσικά ο Γιώργος Ζόμπολας, ο οποίος έκανε τα μαγικά του με τη μονάδα K-Pro της Hondata.
Φυσικά δεν τελειώσαμε εδώ!
Άγγελε, είσαι πολύ τυχερός, το έχεις καταλάβει έτσι; Ο Κώστας δεν σου έδωσε μόνο έναν αξιόπιστο, δυνατό και αποδοτικό κινητήρα, αλλά και ένα σωστά στημένο και δεμένο αυτοκίνητο. Στημένο χάρη στο ρυθμιζόμενο coilover kit της ΧΥΖ, αλλά και χάρη στη μπροστινή μπάρα ψαλιδιών, στην εμπρός μπάρα θόλων και στην πίσω μπάρα θόλων, αμφότερα από την J’s Racing. Ενισχυμένη όμως είναι και η μετάδοση, όπου όλα τα γρανάζια έχουν υποστεί κρυογονική επεξεργασία για αυξημένη αντοχή από την Gatzelakis Transmission, η οποία κατασκεύασε και ένα custom μπλοκέ διαφορικό, ενώ το kit συμπλέκτη είναι το Stage 3 της Clutch Masters. Τα δε φρένα έχουν αναβαθμιστεί με το αντίστοιχο κιτ της ΧΥΖ που περιλαμβάνει αεριζόμενους χαρακτούς δίσκους εμπρός και πίσω, με τους μπροστά να έχουν διάμετρο στα 330mm, με σωληνάκια αεροπορικού τύπου και fast-road τακάκια. Οι ζάντες που επιλέχθηκαν είναι οι RC-T4 της Enkei, που εκτός από πανάκριβες -με την τετράδα να ξεπερνάει τα €3.000- είναι και πανάλαφρες.
Και το αποτέλεσμα!
Το Civic του Άγγελου είναι ένα δυνατό όπλο και ένας αρκετά δύσκολος αντίπαλος τόσο στην ευθεία όσο και στις στροφές. Για την ώρα τις στροφές ας τις αφήσουμε στην άκρη και πάμε να κουμπώσουμε το V-BOX να δούμε τι κάνει στην ευθεία. Για να κάνουμε και πιο ενδιαφέρουσα τη διαδικασία, θα συγκρίνουμε τους χρόνους του Άγγελου με τους αντίστοιχους χρόνους που είχαμε κάνει στο παρελθόν μετρώντας ένα Civic EP3 με Κ24, που απέδιδε 247wHp, καθώς και με ένα επίσης EP3 Type R με 274Ps, το οποίο φόραγε τότε τον Κ20. Και ξεκινάμε λοιπόν, με τον Άγγελο να θέλει 2,59sec για τα πρώτα 18 μέτρα, παίρνοντας προβάδισμα από το ΕΡ3 με τον Κ20, που είχε χρειαστεί 2,61sec, αλλά και από το άλλο Civic με τον Κ24, που έκανε 2,73sec. Τα πρώτα 100km/h έρχονται σε 5,55sec για τον Άγγελο, που αφήνει πίσω του τόσο το ΕΡ3 με τον Κ20 με 5,88sec όσο και με τον Κ24, που είχε κάνει 6,17sec. Το προβάδισμα φυσικά το διατηρεί και στα 400 μέτρα, που ολοκληρώνει τη διαδικασία σε 13,73sec με 174,64km/h ταχύτητα εξόδου, με το ΕΡ3 με τον Κ20 να θέλει 13,97sec με 173,62km/h και το Κ24 να μένει αρκετά πίσω με 14,26sec και 166,03km/h. Η κατάταξη αλλάζει ελαφρά στο 60-160km/h, με τον Άγγελο να κάνει 8,46sec, ενώ το Κ20 χρειάστηκε 8,40sec και το Κ24 10,74sec. Και σκεφτείτε ότι ο Άγγελος δεν είναι απόλυτα εξοικειωμένος με το νέο του απόκτημα, αφού η δοκιμή έγινε λίγο καιρό μετά την αγορά. Αν το μάθει και το ξεκινάει όπως πρέπει, σίγουρα θα κάνει ακόμα καλύτερες επιδόσεις.
Ποια ευθεία;
Όπως όμως σας έγραψα και στην αρχή, ο Άγγελος δεν δίνει και ιδιαίτερη βάση στις ευθείες, αφού του αρέσει να ξεζουμίζει το Civic του στις στροφές. Και πολύ καλά κάνει, αφού είναι ιδιαίτερα προσεγμένο όσον αφορά τον τομέα στήσιμο και φρένα, αλλά και, όπως είδατε βάσει των μετρήσεων, και αρκετά δυνατό και με μετάδοση που δεν χαμπαριάζει τίποτα από το αδιάκοπο ξύλο που τρώει καθημερινά!
Tuned by GearTech Engineering
Μοσχονησίων 3
Μοσχάτο
Τηλ.: 210 34 10 108
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 2.132cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 86,5mm x 90,7mm
Σχέση συμπίεσης: 12,9:1
Wiseco σφυρήλατα πιστόνια oversize 0,5mm
CP-Carrillo Max Light μπιέλες
F22B στρόφαλος
GearTech Engineering Blueprinting
Ferrea διπλά ελατήρια βαλβίδων
Ferrea βαλβίδες
IPS Racing K2 εκκεντροφόροι
Skunk2 Racing πολλαπλή εισαγωγής
Skunk2 Racing πεταλούδα γκαζιού 74mm
Custom σύστημα εξαγωγής 76mm
Tegiwa Import carbon σωλήνας εισαγωγής
Tegiwa Import αλουμινένιο ψυγείο νερού
Spoon Sports βάσεις κινητήρα
Spoon Sports θερμοστάτης-βαλβίδα βεντιλατέρ
RSX τροποποιημένα μπεκ καυσίμου
ΑΕΜ μπεκιέρα
Custom σωληνώσεις καυσίμου αεροπορικού τύπου
ΑΕΜ αντλία βενζίνης 340lt/h
Hondata K Pro ECU
ECU remap από την GearTech Engineering
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Clutch Masters Stage 3 κιτ συμπλέκτη
Gatzelakis Transmission μπλοκέ διαφορικό
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
J’s Racing μπροστά μπάρα ψαλιδιών
J’s Racing μπάρα θόλων εμπρός
J’s Racing μπάρα θόλων πίσω
ΧΥΖ πλήρως ρυθμιζόμενο coilover κιτ
ΑΜΑΞΩΜΑ
Εργοστασιακό
ΦΡΕΝΑ
ΧΥΖ kit φρένων με τετραπίστονες δαγκάνες, δίσκους 330mm, σωληνάκια αεροπορικού τύπου και τακάκια fast-road
ΤΡΟΧΟΙ
Enkei RC-T4 7.5Jx18in ζάντες
Toyo Proxes R888R 235/45 ελαστικά
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 3,25
0-80 4,25
0-100 5,55
0-120 7,35
0-140 9,20
0-160 11,71
0-180 14,54
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,59 @ 50,32
60 4,80 @ 88,88
100 6,26 @ 107,03
200 9,16 @ 139,60
400 13,73 @ 174,64
Roll με 2α ΚΜ/Η SEC
60-120 4,1
60-160 8,46
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το νέο Renault Kangoo Van κέρδισε τον τίτλο του ‘International Van of the Year 2022’, συγκεντρώνοντας τους περισσότερους ψήφους από την επιτροπή των 2...