Nissan Silvia S14A 500Ps
Ο Βασίλης μάς έχει απασχολήσει ξανά στο παρελθόν, αφού είχαμε δοκιμάσει πριν πολλά χρόνια ένα Ford Focus RS Mk I που είχε και στη συνέχεια το γνωστό μαύρο Honda S2000 Turbo. Από τα χέρια του έχουν περάσει διάφορα αυτοκίνητα, όπως ένα Mitsubishi EVO VI, το οποίο μάλιστα ήταν και το Tommy Makinen Edition, αλλά και ένα αρκετά δυνατό Nissan Sunny GTi-R. Ο Βασίλης κυκλοφορεί στην Θεσσαλονίκη και όταν τον δείτε με το αυτοκίνητό του και είναι νύχτα, να ξέρετε ότι πάει για πάτημα. Ή για στρίψιμο, αφού αυτό που έχει τώρα είναι ένα αυτοκίνητο που το έφτιαξε για όλες τις δουλειές. Αυτή τη φορά, λοιπόν, ο Βασίλης μάς έφερε, οκ, όχι ο ίδιος, αφού όταν ανεβήκαμε εμείς Θεσσαλονίκη, εκείνος είχε αποφασίσει να κατέβει στην Αθήνα, μιλάμε για τρελό συντονισμό, έτσι; Τι μας έφερε; Α, ναι, το νέο του απόκτημα, ένα Nissan Silvia S14Α (γνωστό και ως Kouki). Το οποίο, φυσικά, μόνο μαμά δεν είναι!
The story goes…
Ένα από τα πλέον δημοφιλέστερα μοντέλα της Nissan είναι το Silvia. Εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1965, εξαφανίστηκε τρία χρόνια αργότερα και επέστρεψε δυναμικά το 1975. Η έκδοση που μας ενδιαφέρει στην προκείμενη είναι το S14, που κυκλοφόρησε μεταξύ 1993 και 2000, με την πρώτη του έκδοση να ονομάζεται Zenki και τη δεύτερη, Kouki. Στην Αμερική κυκλοφόρησε ως 240SX και ήταν εξοπλισμένο με τον ΚΑ24DE, έναν τετρακύλινδρο κινητήρα που δεν τα πήγαινε ιδιαίτερα καλά με τη βελτίωση. Ευτυχώς, στον υπόλοιπο πλανήτη ήταν εξοπλισμένο με τον SR20DE και τον SR20DET και όλοι ξέρουμε πόσο αγαπήθηκε από τους βελτιωτές ανά τον κόσμο. Μάλιστα, χάρη στους αγώνες Drift και Time Attack, οι γενιές S13, S14 και S15 έγραψαν, αλλά και γράφουν ακόμα, τις δικές τους ιστορίες στο χώρο των αγώνων, με πραγματικά άπειρες διακρίσεις. Το σασί που μπορεί κανείς να το βελτιώσει όπως θέλει και για ό,τι αγώνα θέλει, αλλά και ο βελτιώσιμος και ανθεκτικός του κινητήρας είναι ισχυρά όπλα για να πρωταγωνιστήσει στο χώρο των αγώνων. Έχουμε παρουσιάσει κατά καιρούς διάφορα εντυπωσιακά βελτιωμένα Silvia από όλες τις γενιές και αυτό που έχουμε εδώ δεν αποτελεί εξαίρεση.
Το Kouki του Βασίλη
Εννοείται πως τα 220Ps που βγάζει στην εργοστασιακή του μορφή ο SR20DET δεν του έφταναν ούτε για πλάκα του Βασίλη. Λογικό, όταν έχει συνηθίσει να οδηγεί αυτοκίνητα που ξεπερνούν τα 500Ps. Όπως ήταν λοιπόν αναμενόμενο, η μοίρα του συγκεκριμένου Silvia ήταν προδιαγεγραμμένη. Ο μηχανικός που είχε αναλάβει και τα προηγούμενα αυτοκίνητα του Βασίλη σήκωσε τα μανίκια και στρώθηκε στη δουλειά. Ονομάζεται Νίκος Ξενάκης και είναι ο ιδιοκτήτης της SpeedOption by Xenakis, που βρίσκεται λίγο πιο έξω από την Θεσσαλονίκη. Εκεί λοιπόν ο κινητήρας πέρασε πολλές ώρες στον πάγκο για να προετοιμαστεί κατάλληλα.
Το εργοστασιακό turbo αντικαταστάθηκε με ένα Garrett GTX3071R Gen II που διαθέτει παροχή μέχρι 650Ps και φυσικά δεν θα πρεσάριζε εργοστασιακά κινούμενα μέρη. Σε πρώτη φάση, τοποθετήθηκαν τα σφυρήλατα πιστόνια της Wossner, τα οποία είναι oversize κατά 0,5mm και ανέβασαν ελαφρά τον κυβισμό από τα 1.998cc στα 2.022cc, ενώ συνδυάστηκαν με τις ενισχυμένες μπιέλες I-beam της ZRP. Τα μέταλλα στροφάλου και μπιελών αντικαταστάθηκαν με τα αντίστοιχα της ACL, ενώ οι βίδες στροφάλου και μπιελών είναι της ARP. Το ίδιο και οι βίδες που δέσανε την κυλινδροκεφαλή με τον κορμό. Στην κυλινδροκεφαλή τώρα έγιναν εκτεταμένες αλλαγές σε όλο το valvetrain, το οποίο χρησιμοποιεί βαλβίδες, ελατήρια, retainers και οδηγούς βαλβίδων από την Supertech, ενώ οι Stage 3 εκκεντροφόροι είναι της Brian Crower και έχουν διάρκεια στις 272ο για την εισαγωγή και την εξαγωγή.
Το turbo πατάει στην πολλαπλή εξαγωγής της ISR, η οποία μάλιστα του αλλάζει θέση, αφού η έξοδός της είναι στο επάνω της τμήμα. Το υπόλοιπο σύστημα εξαγωγής αποτελείται από ένα downpipe των 80mm, ένα μεσαίο και ένα τελικό καζανάκι και σωληνώσεις των 80mm, όλα κατασκευασμένα από την Lazaros Welding Solutions. Στενοί συνεργάτες του turbo είναι ένα external wastegate της TiAL με εσωτερική διάμετρο εμβόλου 44mm, μία σκάστρα επίσης TiAL, καθώς και ένα intercooler της Blitz.
Σημαντικό τμήμα του κινητήρα είναι η τροφοδοσία σε καύσιμο, αφού πλέον το μεγαλύτερο turbo έχει σημαντικά περισσότερες απαιτήσεις. Γι’ αυτόν τον λόγο επιστρατεύτηκε μία αντλία της Walbro, με παροχή στα 460lt/hr, τέσσερα μπεκ της Injector Dynamics, με παροχή στα 1.050cc/min, τα οποία πατάνε στη μπεκιέρα της Radium, καθώς και ένας ρυθμιστής πίεσης της Nismo. Οι εργοστασιακοί πολλαπλασιαστές αντικαταστάθηκαν από τους αντίστοιχους της NKG που προορίζονται για R8, με την διαχείριση του συνόλου να την αναλαμβάνει η μονάδα ECU G4+ της Link. Ένα αλουμινένιο ψυγείο νερού της Koyo, το οποίο συνδυάστηκε με σιλικονούχα κολάρα της Samco Sports πήρε τη θέση του στο μηχανοστάσιο και η τελική πινελιά είναι η φιλτροχοάνη της ΑΕΜ.
Μετάδοση και ανάρτηση
Το Silvia δεν έχει πάει ακόμα στο δυναμόμετρο, αλλά η ιπποδύναμη υπολογίζεται περίπου στα 500-520Ps, με την πίεση να είναι στα 2,2bar σε πολεμικές συνθήκες και στο 1,5bar σε συνθήκες βόλτας. Μία τέτοιας τάξεως ιπποδύναμη απαιτεί και ορισμένες σημαντικές αλλαγές στη μετάδοση. Τον πρώτο ρόλο τον ανέλαβε το kit του εξάφτερου συμπλέκτη της ACT, το οποίο τοποθετήθηκε ανάμεσα στον κινητήρα και στο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων CD009 το οποίο προέρχεται από Nissan 370Z. Μέσα στο κιβώτιο θα συναντήσουμε carbon συγχρονιζέ, ενώ ακριβώς έξω από αυτό έχουμε έναν custom αλουμινένιο κεντρικό άξονα. Το κεφάλαιο μετάδοση κλείνει, με την τοποθέτηση στο πάνω μέρος του κιβωτίου, του μοχλικού συστήματος της GK Tech. Στον τομέα της ανάρτησης, το coilover kit B16 της Bilstein, αντικατέστησε τα εργοστασιακά αμορτισέρ και τα ελατήρια, που διαθέτουν ρυθμιζόμενα camber-plates. Το μόνο σημείο του αυτοκινήτου που ακόμα δεν έχει μεγάλες αλλαγές είναι για την ώρα τα φρένα, που ενισχύθηκαν απλά με τα σωληνάκια αεροπορικού τύπου της Hel, καθώς και με τα τακάκια Ferodo DS2500.
Και αν σου κάτσει?
Η μοναδική επέμβαση που έχει κάνει στην εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου ο Βασίλης είναι η τοποθέτηση των ζαντών Grid της Rota Wheels με διαστάσεις 8Jx17in. Σοφή κίνηση, αφού ο Βασίλης ήθελε να διατηρήσει ένα αρκετά διακριτικό look στο καθημερινό του αυτοκίνητο. Ό,τι ήταν να γίνει, έγινε κάτω από τις λαμαρίνες του Silvia και μάλιστα, με αρκετά εντυπωσιακά νούμερα.
Το Silvia του Βασίλη αποδεικνύεται πως είναι αρκετά γρήγορο. Θέλει 5,53sec για τα 100 μέτρα, ενώ τα 300 μέτρα τα περνάει σε 10,24sec με 185,57km/h και την νοητή γραμμή των 400 μέτρων την περνάει σε 12,06sec με 200,19km/h! Δυστυχώς όμως τα παραπάνω νούμερα δεν τα είδαμε στο διάγραμμα του V-BOX, αλλά στο Dragy του Βασίλη, από δοκιμή που είχε κάνει λίγες μέρες πριν πραγματοποιήσουμε την δοκιμή του. Για πρώτη φορά στα χρονικά των μετρήσεων του Power, χάσαμε αρχείο του VBOX, για την ακρίβεια δεν το χάσαμε αλλά όταν το ανοίξαμε στο Laptop, ήταν κατεστραμμένο και δεν μπορούσαμε να τραβήξουμε τα στοιχεία της μέτρησης. Δεν πειράζει όμως, θα το μετρήσουμε ξανά όταν ο Βασίλης το δυναμώσει ακόμα παραπάνω! Σιγά μην το αφήσει για πολύ καιρό στα 500 άλογα...
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 2.022cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 86mm x 86mm
Σχέση συμπίεσης: 8,5:1
Wossner πιστόνια
ZRP Ι-beam μπιέλες
ARP βίδες στροφάλου-μπιελών
ARP βίδες κεφαλής
ACL μέταλλα στροφάλου-μπιελών
Supertech βαλβίδες-ελατήρια
Supertech retainers
Supertech οδηγοί βαλβίδων
Brian Crower Stage 3 εκκεντροφόροι272/272ο
ID μπεκ καυσίμου 1.050cc/min
Radium μπεκιέρα
Nismo ρυθμιστής πίεσης καυσίμου
Walbro αντλία καυσίμου 460lt/h
ISR πολλαπλή εξαγωγής
LWS Exhaust downpipe 80mm
LWS Exhaust σύστημα εξαγωγής 80mm
Garrett GTX3071R Gen 2
TiAL external wastegate 44mm
Blitz intercooler
Koyo ψυγείο νερού
Custom σωληνώσεις λαδιού αεροπορικού τύπου
AEM φιλτροχοάνη
Samco Sports κολάρα σιλικόνης
NGK πολλαπλασιαστές
Link G4+ ECU
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ACT set συμπλέκτη
Εξατάχυτο κιβώτιο από Nissan 370Z
Custom κεντρικός άξονας μετάδοσης
GK Tech μοχλικό κιβωτίου
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Πλήρως ρυθμιζόμενη coilover ανάρτηση Bilstein B16
Ρυθμιζόμενα camber plates
ΑΜΑΞΩΜΑ
Εργοστασιακό
ΦΡΕΝΑ
Ferodo DS2500 τακάκια εμπρός-πίσω
Hell σωληνάκια αεροπορικού τύπου
ΤΡΟΧΟΙ
Rota Wheels Grid 8Jx17in ζάντες
Extreme VR1 Type 245/40 ελαστικά
Tuned by SpeedOption by Xenakis
Άνω Καβαλλάρι
ΤΚ 572 00
Τηλ.: 23940 520 76
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
H premium κινέζικη μάρκα Seres ξεκινάει την εμπορική της πορεία μέσω της Σπανός Α.Ε.