Mini John Cooper Works Countryman ALL4 270Ps

Mini John Cooper Works Countryman ALL4 270Ps

Ξεκίνησε με κλασσικό Mini πριν πολλά χρόνια, το πούλησε, πήρε ένα Cooper S R56, το έκανε σφυρήλατο με υβριδικό turbo, το πούλησε και αυτό και φτάνουμε στο σήμερα. Ο Ανέστης πάντα έχει ένα MINI στην κατοχή του, μιλάμε για σοβαρό κόλλημα. Βέβαια δεν μπορώ να τον παρεξηγήσω, όσοι έχουν οδηγήσει οποιαδήποτε γενιά και έκδοση Cooper ένα κόλλημα το τρώνε. Ακόμη και στις πιο σοβαρές του εκδόσεις, το αμάξι είναι μεγάλος χάβαλος, χάρη στην αμεσότητά του και την εκπληκτική του οδική συμπεριφορά. Πάρε από το ράφι το τεύχος #73 με τα hot-hatch και άνοιξέ το, το MINI Cooper είχε την τιμητική του. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι όχι μόνο είναι απ΄ τα ικανότερα και διασκεδαστικότερα προσθιοκίνητα στην ιστορία, για πολλούς είναι και το επιδραστικότερο αυτοκίνητο του αιώνα που μας πέρασε!

Εδώ έχουμε το Countryman

Τι είναι το Countryman; Είναι λες και πήρες το απλό MINI με το όμορφο διαχρονικό του look και το ανασχεδίασες ώστε να αποκτήσει κάποια χαρακτηριστικά από station wagon (μήκος - εσωτερικοί χώροι) και SUV (ύψος από το έδαφος - γενικότερο στιλάκι off roader). Το αποτέλεσμα; Δεν είναι ακριβώς ο βρετανικός θρύλος που έχουμε συνηθίσει, αλλά πουλάει πάρα πολύ! Ιδίως αν πας μια βόλτα προς λίγο πιο trendy περιοχές, θα δεις ορδές από το SUVοειδές MINI. Αφού λοιπόν ο Ανέστης είναι σε μια νέα φάση της ζωής του, ήθελε πλέον τους χώρους και την καθημερινή άνεση, αποφάσισε ότι αυτή είναι η λύση για τις ανάγκες του. Aγόρασε το Countryman John Cooper Works ALL4, με τον extra πουσαρισμένο από το εργοστάσιο THP να αποδίδει 211Ps και αφού πέρασαν λίγες ημέρες, το μικρόβιο που είχε από παλιά μέσα του άρχισε να τον κατατρώει. «Μαμά θα το αφήσω;»

Έτσι, μπήκε στο αμάξι και πήγε καρφί στην Πυλαία Θεσσαλονίκης, στην WTS Tuning, η οποία είναι κυριότερο γνωστή γιατί εξειδικεύεται στη βελτίωση των MINI σε όλους τους τομείς. Και αφού κάνανε μια σύντομη συζήτηση με τον Θάνο Μηνίδη, ιδιοκτήτη της WTS Tuning, αποφάσισαν να ξεκινήσουν τη βελτίωση του Countryman. Μόνο που υπάρχει ένας βασικός όρος: δεν πρέπει ποτέ το αμάξι να χάσει τον καθημερινό -βολτάδικο- του χαρακτήρα.

Τα γύρω-γύρω!

Άρα μοτέρ δεν ανοίγει, τα εντόσθια μένουν όλα ακριβώς όπως όταν βγήκε από το εργοστάσιο. Η λύση είναι να κερδηθεί extra δύναμη απ' τη βελτίωση των περιφερειακών, κάτι που το 1600άρι turbo μοτέρ κάνει πανεύκολα.

Ξεκινάμε απ' την πιο ελεύθερη εισαγωγή. Απ’ την ALTA Performance μπαίνει ένα κιτ εισαγωγής το οποίο βοηθάει το μαμά turbo της Borg Warner να αναπνέει πιο εύκολα. Πριν το turbo δούλευε στο 0,9bar (1,1bar over), όμως εδώ το νέο πρόγραμμα Stage 2 της WTS Tuning του λέει να εργαστεί κάπως πιο σκληρά. Η πίεση πλέον φτάνει τα 1,45bar, πράγμα που σημαίνει ότι συμπιέζεται περισσότερο ο αέρας, άρα έχει αυξηθεί και η θερμοκρασία του. Δεν μπορούμε να τον στείλουμε έτσι μέσα στον κινητήρα, πρέπει πρώτα να αποβάλουμε κάμποση απ' την θερμότητά του, να τον ψύξουμε, οπότε τον περνάμε απ' το νέο intercooler της Forge που είναι μεγαλύτερο και αποδοτικότερο απ' το εργοστασιακό. Στον δρόμο για την πεταλούδα θα πετύχουμε και την σκάστρα ανοικτού τύπου της Forge που κάνει ωραίο τσουφ σε κάθε σήκωμα του ποδιού απ' το δεξί πεντάλ. Η εξάτμιση έχει φαρδύνει για να επιτρέπει τα περισσότερα πλέον καυσαέρια να δραπετεύουν γρήγορα, να μην έχουμε μπούκωμα και εκτόξευση του backpressure. Downpipe decat διαμέτρου 63,5mm, ενώ ίδια διάμετρο είναι και η υπόλοιπη εξάτμιση που έχει παραμείνει η εργοστασιακή. Το αποτέλεσμα είναι 270Ps στις 6.450rpm, ενώ η ροπή έχει πάει στα 38,5kgm στις ίδιες ακριβώς στροφές. Μολονότι όμως κέρδισε σε δύναμη και ροπή, δεν έχασε καθόλου σε ευχρηστία μέσα στην πόλη, ενώ η κατανάλωση έμεινε σε απόλυτα λογικά επίπεδα (απίστευτα σημαντικό αυτό πλέον!).

Τα λίγο ...πιο γύρω-γύρω

Αφού η δύναμη και η ροπή δεν εκτοξεύτηκαν σε σχέση με τα εργοστασιακά νούμερα, ώστε να χρειάζονται έπειτα μεγάλες αλλαγές στα υπόλοιπα συστήματα του αυτοκινήτου, έγιναν μόνο κάποιες αναβαθμίσεις σε αυτά, κυρίως για τη διατήρηση της αξιοπιστίας τους. Ο νέος συμπλέκτης της Sachs Performance αντέχει άνετα τα extra φορτία, ακόμη και αν ο Ανέστης το πηγαίνει συνεχώς τάπα και κάνει μόνιμα εκκινήσεις στα φανάρια. Αφού τα χιλιόμετρα μαζεύονται τώρα πιο εύκολα, στο σύστημα πέδησης, αλλάχθηκαν οι δίσκοι με άλλους της Brembo (διαμέτρου 310mm εμπρός, 296mm πίσω), ενώ μπήκαν μεταλλικά μαρκούτσια της Hel Performance.

Για αισθητικούς λόγους -κάνει όμως δουλειά και στο downforce- μπήκε πάνω στην πίσω πόρτα μια αεροτομή GP της Ιταλικής RSI c6 -που ομολογώ ότι δεν την ήξερα και ειδικεύεται στην κατασκευή πολλών ανταλλακτικών από συνθετικά υλικά- της οποίας είναι επίσημος dealer η WTS Tuning. Η αεροτομή δένει τελεία με το σχήμα του MINI, που στην έκδοση JCW είναι πάντα εντυπωσιακό και άγριο.

Στημένο για εκκίνηση

Στην πλαϊνή φωτό μπορεί να το είδες και να μην το πρόσεξες, έχει ένα σηματάκι που λέει All4. Οι Βρετανοί σίγουρα δεν ξέρανε τι μπορεί να σκεφτεί το πονηρό μυαλό του Έλληνα όταν δει το σηματάκι, αλλά αυτό που τονίζει είναι ότι το συγκεκριμένο Countryman είναι τετρακίνητο.

Ανεβάζει ο οδηγός στροφές, πατινάρει λίγο τον συμπλέκτη για να μην στρεσάρει υπερβολικά και απότομα τη μετάδοση και ξεκινά δυνατά. Η τετρακίνηση βοηθά στο να έρθει το 18άμετρο σε 2,67s (44,63km/h), ενώ για το 0-100km/h θέλει 7,06s. Σίγουρα η πολύ υψηλή θερμοκρασία που μετρήθηκε το MINI (μιλάμε για κατακαλόκαιρο με 36o C), δεν ευνόησε την κατάσταση, όμως ακόμα και έτσι μου φάνηκε παραπάνω. Έκατσα και ξεψάχνισα το αρχείο του VBOX. Η αλλαγή από 2α-3η έσκασε ακριβώς στα 99,83km/h, οπότε το «μετρητήρι» την έχει μέσα στο 0-100km/h. Ελάχιστα αργότερα να ήταν η αλλαγή, να κρατούσε κόφτη ή να άλλαζε 100rpm αργότερα και το 0-100km/h θα έρχονταν σε χαμηλότερο νούμερο. Βέβαια, δεν το βοηθάνε και τα Weather control Α005 της Bridgestone, διαστάσεων 225/45 στις μαμά 18άρες, αφού πρόκειται για All weather λάστιχο, που μπαίνει κυρίως σε SUV και έχει πολύ καλά χαρακτηριστικά για το βρεγμένο και κάμποσο εκτός δρόμου, σίγουρα όμως δεν το λες λάστιχο επιδόσεων. 

Ιδιαίτερο

Έψαξα το αρχείο μας, δεν είχαμε ξανακάνει δοκιμή βελτιωμένου Countryman. Η Θεσσαλονίκη γι' άλλη μια φορά κάνει το κάτι διαφορετικό και ξεχωρίζει. Η αγάπη του Ανέστη για τα MINI τον έφτασε σε σημείο να πάρει ένα για οικογενειακό, η WTS Tuning μέσω της εμπειρίας της τον βοήθησε να το ξυπνήσει χωρίς όμως να χάσει το αυτοκίνητο τον καθημερινό χαρακτήρα του. Με το μικρόβιο που έχουν αυτοί, σίγουρα  θα το βελτιώσουν κι άλλο.... μόνο που τότε θα τους ψήσουμε για sport ελαστικά επιδόσεων!

Thanks to:

Στους Στέφανο Μηνίδη (πατέρας), Θανάση και Οδυσσέα (γιοι) της WTS Tuning για τη βοήθεια στη βελτίωση του MINI.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ: Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

Κυβισμός: 1.598cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 77mm x 85,8mm

Σχέση συμπίεσης: 10,5:1

Turbo εργοστασιακό JCW

Σκάστρα ανοικτού τύπου της Forge

Downpipe decat διαμέτρου 63,5mm της WTS Tuning

Υπόλοιπη εξάτμιση JCW

Μεγαλύτερο Intercooler της Forge

Κιτ εισαγωγής της ALTA Performance

Δοχείο αναθυμιάσεων της Mishimoto

ECU remapping Stage2 της WTS Tuning

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Set συμπέκτη της Sachs Performance

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Αero kit JCW

Πίσω αεροτομή GP της RSI c6

Όργανο πολλαπλών ενδείξεων της Ultra gauge

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Ανάρτηση εργοστασιακή

Δίσκοι διαμέτρου 310mm της Brembo μπροστά

Δίσκοι διαμέτρου 296mm της Brembo πίσω

Σωληνάκια φρενών αεροπορικού τύπου της HEL Performance

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες JCW 8Jx18in

Ελαστικά Weather control Α005 της Bridgestone διάστασης 225/45

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 270/6.450 (1,45bar)

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 38,5/6.450

Stage 1+

28%

     

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 3,56

0-80                 5,32

0-100               7,06

0-120               9,76

0-140               12,95

0-160               16,91

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC   @        ΚΜ/Η

18        2,67     @       44,63

60        5,11     @       77,37

100      6,75     @       96,82

200      10,05   @       122,29

402      15,25    @       152,10

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

60-120             6,21

60-160             13,61

 

Αρθρογράφος

 

KIA: Το νέο EV6 GT

KIA: Το νέο EV6 GT

Το νέο Kia EV6 GT – ένα crossover υψηλών επιδόσεων για τη νέα εποχή κινητικότητας.