Honda Civic Type R FN2 274Ps
Όταν έχεις ένα οποιοδήποτε μοντέλο της Honda, το μόνο που χρειάζεσαι για να το βελτιώσεις είναι ελεύθερος χρόνος και μία πιστωτική κάρτα χωρίς όριο. Θα βρεθείς να περνάς το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας σου μπροστά από έναν υπολογιστή, αγοράζοντας πληθώρα aftermarket. Κάπως έτσι έκανε και ο Θανάσης, ο ιδιοκτήτης αυτού του ιδιαίτερα προσεγμένουCivic TypeR FN2. Αν ρίξετε μια ματιά στον πίνακα των τεχνικών χαρακτηριστικών, θα το καταλάβετε κι εσείς. Η προσοχή, που έχει δώσει ακόμα και στις πιο μικρές λεπτομέρειες, είναι που το κάνει να ξεχωρίζει.
Στρίβοντας στο βουνό!
Ο σκοπός του ήταν να φτιάξει και να έχει στην κατοχή του κάτι όμορφο και γρήγορο, χωρίς να χαλάσει το χαρακτήρα του αυτοκινήτου και τη χρηστικότητά του. Δεν τον ενδιαφέρουν ιδιαίτερα οι απόλυτες επιδόσεις, αφού -κατά κύριο λόγο- προτιμά να στρίβει στο Μπράλο και στις διάφορες κοντινές -και όχι μόνο- διαδρομές. Αυτό είναι κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό, αφού το αυτοκίνητο είναι γεμάτο μπάρες και δεσίματα πλαισίου. Έχουν επιστρατευτεί μπροστινή μπάρα θόλων και κάτω μπροστινή μπάρα ψαλιδιών από την Summit Racing, ενώ πίσω συναντάμε μπάρα θόλων, πίσω μπάρα εκεί που κάποτε υπήρχαν τα καθίσματα, καθώς και μπάρα ανάμεσα στα σημεία που εκεί θα έβαζαν οι πίσω επιβάτες τα πόδια τους, όλα της Ultra Racing. Το αποτέλεσμα είναι το ήδη δεμένο αμάξωμα του FN2 να θυμίζει σε ακαμψία ένα κομμάτι βράχου. Σε συνδυασμό μάλιστα με τη ρυθμιζόμενη coilover ανάρτηση ZetaCRD+της MeisterR με τα πιατέλα για τη ρύθμιση της γωνίας κάμπερ και τις πίσω βίδες camber της Eibach, το αποτέλεσμα είναι θεαματικό όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο στρίβει το Civic του Θανάση. Μην ξεχάσετε να βάλετε στην εξίσωση και ένα μπλοκέ διαφορικό της MFactory. Α και ένα σετ καλών ελαστικών, όπως τα Toyo R1R.
Under da hood
Ανοίγοντας το καπό για την καθιερωμένη φωτογραφία, ο Θανάσης μας είπε ότι δεν είχε προλάβει να το καθαρίσει. Αυτό βασικά μεταφράζεται στο ότι δεν πρόλαβε να το καθαρίσει σε σημείο που να καθρεφτίζεται το οτιδήποτε, οπουδήποτε. Είχαμε μπροστά μας ένα από τα πιο προσεγμένα και καθαρά μηχανοστάσια που έχουμε συναντήσει. Το πρώτο πράγμα που τραβάει το βλέμμα είναι η πολλαπλή εισαγωγής RRC, η οποία συνδυάστηκε με τη μεγαλύτερη πεταλούδα 68mm, με μία εισαγωγή αέρα της CPL Racing, ντυμένη με θερμομονωτική ταινία της DEI, που καταλήγει στην ελεύθερη φιλτροχοάνη της DNA. Η RRC είναι η εργοστασιακή πολλαπλή που θα συναντήσουμε στο Civic Type R FD2, που προορίζεται για την ιαπωνική αγορά. Μόνο με την τοποθέτησή της και το ανάλογο remapping στην ECU, ο Κ20 κερδίζει από πέντε μέχρι και δέκα άλογα. Σε σχέση μάλιστα με την RBC έχει λίγο πιο μακριά -σε μήκος- runners, καθώς και ελαφρά μεγαλύτερο plenum. Στην πράξη, μία «τροποποιημένη» RBC έχει την ίδια απόδοση με μία τελείως εργοστασιακή RRC. Παρατηρώντας το όλο και περισσότερο, ανακαλύπτεις διάφορες μικρές και μεγάλες λεπτομέρειες και ρωτώντας μαθαίνεις ακόμα περισσότερα. Όπως για παράδειγμα ότι ο Δάκης Σκαμπλετζής έκανε ρεκτιφιέ στο μπλοκ για να περάσει τα μεγαλύτερα -κατά 0,5mm- σφυρήλατα πιστόνια της Nippon Racing, αυξάνοντας τον κυβισμό του κινητήρα στα 2.022cc. Τη βελτίωση του κινητήρα την έχει αναλάβει ο Γιάννης Δαλιανούδης της 10sec Garage. Με το μπλοκ σχεδόν έτοιμο μετά το ρεκτιφιέ, τοποθέτησε διαφράγματα στο κάρτερ της Clockwise, προκειμένου να μην πηγαίνει βόλτες το λάδι στις στροφές, ελαφρύτερες τροχαλίες της BuddyClub, καθώς και το βολάν της PRC, το οποίο ζυγίζει μόλις 3,8kg. Συνεχίζουμε με την κυλινδροκεφαλή, στην οποία τοποθετήθηκαν οι εκκεντροφόροι Α2 της TodaRacing, που έχουν διάρκεια για την εισαγωγή και την εξαγωγή στις 240ο εκτός λειτουργίας VTEC και στις 297ο και 292ο αντίστοιχα με το VTEC ενεργοποιημένο. Η μοναδική αλλαγή στο valvetrain ήταν τα διπλά ελατήρια της ίδιας εταιρείας και αφού η κεφαλή δέθηκε με το μπλοκ, τοποθετήθηκε ανάμεσά τους μία φλάντζα κεφαλής, επίσης της Toda, με πάχος στα 0,3mm, με αποτέλεσμα η συμπίεση να φτάσει στο 11,6:1. Μιας και μιλάμε για φλάντζες, αξίζει να αναφερθεί η φλάντζα της πολλαπλής εισαγωγής από την Hondata, καθώς και η φλάντζα στην πεταλούδα γκαζιού από την P2R. Τα FN2 είναι γνωστό ότι έχουν θέμα με τις αντλίες λαδιού και οι περισσότεροι τοποθετούν είτε από το ΕΡ3 είτε από S2000, εδώ όμως επιλέχθηκε μία από το FD2, η οποία έχει και εξαιρετική απόδοση και αξιοπιστία. Αρχικά, ο Θανάσης είχε τοποθετήσει το σύστημα εξαγωγής της J’SRacing, το οποίο έχει ένα τελικό καζανάκι και τίποτα άλλο, με αποτέλεσμα όταν δούλευε ο κινητήρας, να ακούγεται δύο οικοδομικά τετράγωνα μακριά. Όταν μάλιστα ξεπερνούσε τις 5.000rpm, τον άκουγαν από το διπλανό χωριό. Οπότε ξήλωσε τα πάντα και έφτιαξε ένα αντίγραφο της πολλαπλής εξαγωγής της Toda Racing, καθώς και ένα custom σύστημα εξαγωγής με ένα τελικό και ένα μεσαίο καζανάκι στην Skrivanos Exhaust. Για την παροχή σε καύσιμο επιστρατεύτηκαν τα μπεκ της Denso με παροχή στα 410cc/min, τα οποία προέρχονται από Honda Acura RDX και τοποθετήθηκαν επάνω στην carbon μπεκιέρα της Skunk2. Παρέα με τα μπεκ πήρε τη θέση της μία αντλία βενζίνης της Grams. Τη διαχείριση του κινητήρα ανέλαβε η εργοστασιακή ECU, η οποία όμως πέρασε μερικές ώρες συνδεδεμένη με το laptop του Γιάννη Κουραμπά, γνωστού και ως Ef9tuned.
More nice details!
Το ψάξιμο στο χώρο του κινητήρα συνεχίζεται και ανακαλύπτουμε και άλλες ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες, όπως για παράδειγμα τη μαγνητική βαλβίδα κάρτερ, την αντίστοιχη για το σασμάν, την τάπα λαδιού, την τάπα ψυγείου και το θερμοστάτη της J’SRacing, το φίλτρο αναθυμιάσεων λαδιού της DNA, το κιτ γειώσεων και σταθεροποίησης τάσης, τα κολάρα σιλικόνης του ψυγείου της Tegiwa Imports και τέλος τις βάσεις κινητήρα από την Polybush. Στη μετάδοση, τώρα, εκτός από το μπλοκέ διαφορικό, που αναφέραμε πιο πάνω, συναντάμε το short-shifter και το λεβιέ της Mugen, τις βάσεις σασμάν της Tegiwa, τον εξάφτερο δίσκο συμπλέκτη της Clutch Masters, τις αλλαγμένες 4η, 5η και 6η σχέσεις από Integra DC5 και την τελική σχέση μετάδοσης Spoon Sports. Εννοείται ότι τα φρένα έχουν και αυτά επεμβάσεις, με την AP Racing να έχει τον πρώτο λόγο με τις τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και τους χαρακτούς διαιρούμενους δίσκους, ενώ πίσω τοποθετήθηκαν χαρακτοί δίσκοι της StopTech.
Είπαμε, στρίβοντας!
Οι επιδόσεις από στάση δεν είναι το κύριο μέλημα του Θανάση, μιας και ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου είναι το στρίψιμο. Παρόλα αυτά, κάναμε ένα τυπικό 400άρι και διαπιστώσαμε πως το σπινιάρισμα ήταν αρκετό, κάτι που θα καταλάβετε όταν δείτε πως για τα πρώτα 18 μέτρα χρειαστήκαμε 3,1sec. Οι ρεπρίζ ήταν περισσότερο αντιπροσωπευτικές της δύναμης του αυτοκινήτου, το οποίο έχει ρυθμιστεί για να καίει απλή αμόλυβδη και όχι 100άρα, μιας και εκεί που μένει ο Θανάσης, η 100άρα βρίσκεται σπάνια. Όπως και να έχει πάντως ο Θανάσης δεν σκοτίζεται και ιδιαίτερα με τις επιδόσεις από στάση, αφού το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι να βγαίνει στο βουνό και να στρίβει.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 2.022cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 86,5mm x 86mm
Σχέση Συμπίεσης: 11,6:1
Toda A2 εκκεντροφόροι
Toda ελατήρια βαλβίδων
Toda φλάντζα κεφαλής 0,3mm
Nippon Racing πιστόνια 86,5mm
RPC βολάν 3,8kg
Buddy Club underdrive τροχαλίες
Polybush βάσεις κινητήρα
Clockwise διάφραγμα κάρτερ λαδιού
JDM FD2 αντλία λαδιού
JDM FD2 RRC πολλαπλή εισαγωγής
JDM FD2 RRC πεταλούδα γκαζιού
Hondata φλάντζα πολλαπλής εισαγωγής
P2R φλάντζα πεταλούδας γκαζιού
CPL Racing εισαγωγή αέρα
DEI θερμομονωτική ταινία
DNA φίλτρο αέρα
Tegiwa scoops
Toda Racing replica πολλαπλή εξαγωγής
Skrivanos Exhaust σύστημα εξαγωγής
Grams 255 αντλία βενζίνης
Honda RDX μπεκ καυσίμου
Skunk2 carbon μπεκιέρα
DNA φίλτρο αναθυμιάσεων λαδιού
J’S Racing μαγνητική βαλβίδα κάρτερ
J’S Racing μαγνητική βαλβίδα σασμάν
J’S Racing τάπα λαδιού
J’S Racing θερμοστάτης
J’S Racing τάπα ψυγείου
Tegiwa Imports κολάρα σιλικόνης ψυγείου
Tegiwa Imports carbon καπάκι μπουζί
Buddy Club κιτ γειώσεων
Buddy Club σταθεροποιητής τάσης
PLX wideband
Ef9 tuned ECU remapping
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Mugen short-shifter
Mugen λεβιές ταχυτήτων
Tegiwa Imports βάσεις σασμάν
JDM DC5 4η, 5η και 6η σχέση
Spoon Sports τελική σχέση μετάδοσης 5,333
MFactory μπλοκέ διαφορικό
Clutch Masters 6φτερος δίσκος συμπλέκτη
Hell σωληνάκι συμπλέκτη
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Summit Racing μπάρα θόλων
Summit Racing κάτω μπροστινή μπάρα
Ultra Racing πίσω μπάρα θόλων
Ultra Racing πίσω μπάρα καθισμάτων
Ultra Racing μπάρα αμαξώματος
Pimp My Civic carbon τάπα βενζίνης
Pimp My Civic carbon χερούλια θυρών
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
MeisterR ZetaCRD+ coil over kit
Eibach βίδες κάμπερ
Eibach αποστάτες κάμπερ
Polybush βάσεις μπροστά αντιστρεπτικής
AP Racing 4πίστονες δαγκάνες
AP Racing χαρακτοί διαιρούμενοι αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός
StopTech χαρακτοί δίσκοι πίσω
Hell σωληνάκια αεροπορικού τύπου
ΤΡΟΧΟΙ
Braid Full Race 8Jx17” ζάντες
Toyo Proxes R1R 225/45 ελαστικά
Muteki μπουλόνια τροχών
Μετρήσεις
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 3,98
0-80 5,33
0-100 6,90
0-120 8,69
0-140 10,97
0-160 14,81
0-180 18,66
AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 3,10 @ 44,51
60 5,47 @ 82,35
100 7,03 @ 101,19
200 10,08 @ 132,46
400 14,91 @ 160,99
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 2,77
80-110 2,62
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 4,37
60-160 9,38
60-200 15,08
100-200 17,70
TUNED BY:
10sec Garage
Αγκύλης 7,
Νέος Κόσμος
Τηλ.: 210 92 31 852
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το αποτέλεσμα της συνεργασίας μεταξύ της Citroen και της Playmobil, είναι η επιστροφή του 2 CV, 75 χρόνια μετά την κυκλοφορία του.