Alfa Romeo MiTo 1.4T-Jet 288Ps
Τη φιλοσοφία του στοκ -εκτός από το μοτέρ- ο Πάνος φρόντισε να την διατηρήσει και όσον αφορά την εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου του. Εκτός από το τελικό της custom εξάτμισης, τα τετραπίστονα φρένα και το μεγάλο intercooler, που θα πρέπει να είναι κάποιος αρκετά παρατηρητικός για να το δει, τίποτα δεν προδίδει τα άλογα που κρύβονται κάτω από το καπό του. Γενικά, αυτή είναι μία φιλοσοφία που προσωπικά μου αρέσει. Το να κυκλοφορείς, δηλαδή, με κάτι που δείχνει όσο γίνεται περισσότερο εργοστασιακό, ενώ στην πραγματικότητα είναι τέρας! Οκ, όχι πάντα, γιατί, για παράδειγμα, αν κυκλοφορείς με ένα GT-R, ό,τι κι αν του κάνεις, θα μυρίζει πόλεμο από μακριά. Αλλά σε αυτοκίνητα σαν το MiTo του Πάνου ή σε Ibiza Cupra/Polo GTI και γενικά αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας, μου αρέσει να είναιόσο πιο κοντά στο εργοστασιακό look.
Θα το κρατήσω μαμά
Πριν από το MiTo, ο Πάνος είχε ένα σκούρο μπλε Fiat Coupe, που ο κινητήρας του απέδιδε γύρω στα 450Ps. Μετά από αρκετό καιρό συμβίωσης με αυτό, αποφάσισε να ηρεμήσει και να αγοράσει ένα καινούργιο MiTo, το οποίο βρίσκεται στην κατοχή του εδώ και έξι χρόνια. Μέχρι και πριν από δύο χρόνια έδειξε χαρακτήρα και δεν πείραξε ούτε μία βίδα από το αυτοκίνητο, μέχρι που μια μέρα είπε να βάλει ένα φίλτρο τύπου πάνελ, έτσι για να αναπνέει καλύτερα ο κινητήρας. Ε, μετά ξέρετε όλοι πώς πάει. Το φίλτρο πάνελ έφυγε, μαζί με όλο το φιλτροκούτι και τη θέση του πήρε μία HKS φιλτροχοάνη, που πατάει σε έναν χειροποίητο σωλήνα εισαγωγής. Ε, αμαρτία δεν ήταν να μην αλλάξει και τα μπεκ με τέσσερα μεγαλύτερα της Bosch που έχουν παροχή καυσίμου στα 470cc/min? Έλα όμως που χρειαζόταν μετά αλλαγή και η εργοστασιακή αντλία βενζίνης και πήρε τη θέση της μία Walbro. Μετά, τι? Θα αφήσουμε το μαμά turbo? Όχι βέβαια! Φέρε ένα TD04-13T και φτιάξε και ένα wastegate αντίγραφο της Forge, βάλε πάνω και ένα boost controller της GReddy, α και μιας και κάθεσαι, παιδί!, ένα intercooler παρακαλώ, γιατί το εργοστασιακό τα βρίσκει λίγο ζόρικα με τις θερμοκρασίες. Ναι, να φτιάξουμε και σωλήνες και να πάρουμε και κολάρα σιλικόνης της Samco Sport. Να σου πω, όμως, θα αφήσουμε τη μαμά εξαγωγή? Αμαρτία. Ο Maikon θα μας φτιάξει μία με καινούργιο downpipe που θα το ντύσουμε με μονωτική ταινία της Dei, ένα μεσαίο και ένα τελικό καζανάκι και θα έχει εσωτερική διάμετρο στα 70mm. Μεθανόλες? Μα φυσικά! Το σετ της Snow Performance είναι ό,τι πρέπει για να ρίχνει τις θερμοκρασίες. Βάλε και ένα φίλτρο της iQTeam για τις αναθυμιάσεις λαδιού και είμαστε έτοιμοι. Για κάτσε όμως γιατί βάλαμε πολλά επάνω τώρα και θέλει λίγο ψάξιμο η ECU, γιατί τα βρίσκει ζόρικα. Πολλά τα νέα δεδομένα και βλέπω στο μπαρόμετρο 1,5bar πίεσης που θες να σηκώσεις. Πάμε στην ΑΡ+ Power και είμαι σίγουρος ότι ο Άγγελος Παπαηλίας θα την βγάλει την άκρη! Και φυσικά την έβγαλε, μιας και μιλάμε για τον άνθρωπο με την μεγάλη εμπειρία στα ιταλικά αυτοκίνητα. Περίτρανη απόδειξη είναι η δυναμομέτρηση, όπου ο κινητήρας απέδωσε 288Ps στο δυναμόμετρο MAHA της Petropoulos Werks!
Για πάμε!
Στις μετρήσεις, οι μεθανόλες δεν ήταν ακόμα τοποθετημένες, μην σας ξεγελάει η φωτογραφία από το εσωτερικό, από το κιτ έχει τοποθετηθεί μόνο η μονάδα διαχείρισης. Η πίεση στο turbo ήταν ρυθμισμένη στο 1,4bar, ενώ το αυτοκίνητο ήταν φουλ ντυμένο, με πίσω καθίσματα, ρεζέρβα, γρύλο, πλήρες εσωτερικό και με τουλάχιστον 20kg εργαλεία στο χώρο αποσκευών. Επίσης, τα λάστιχα έχουν ελαφρά καλύτερη πρόσφυση απ’ όσο έχει ένα κομμάτι μάρμαρο επάνω σε πάγο. Δεν μασάμε, όμως, το V-BOX βρίσκει δορυφόρους, η ευθεία είναι όλη μπροστά μας και ξεκινάμε με τις ρεπρίζ, αρχικά με 3η σχέση. Πριν ξεκινήσω να γράφω τους χρόνους, θα είχε αρκετό ενδιαφέρον να φέρω στο παιχνίδι και το Abarth Grande Punto που είχε δοκιμάσει πριν λίγο καιρό ο Βασίλης στο τεύχος 26. Για να σας φρεσκάρω τη μνήμη, εκείνο είχε σφυρήλατο μοτέρ και απέδιδε 307Ps. Επίσης, στις μετρήσεις, οι οποίες είχαν γίνει χειμώνα, ήταν ξηλωμένο, μιας και έτσι κυκλοφορεί κανονικά. Με 3η σχέση, λοιπόν, το MiTo χρειάστηκε 2,11sec για να επιταχύνει από τα 80km/h μέχρι τα 110km/h, ενώ το Abarth 2,13sec. Με 2η σχέση τώρα, το MiTo χρειάστηκε 8,27sec από τα 60km/h μέχρι τα 160km/h, ενώ το Abarth, έχοντας το πλεονέκτημα του πιο κρύου καιρού, της υψηλότερης πίεσης και του ελαφρύτερου αμαξώματος, χρειάστηκε 7,96sec. Τέλος, από τα 100km/h στα 200km/h, το MiTo χρειάστηκε 13,91sec, ενώ το Abarth 12,78sec. Εδώ κάπου σταματάει η σύγκριση, αφού το Abarth δεν μετρήθηκε από στάση, μιας και ο οδηγός του ανοίγει μόνο από «τσουλητές». Το MiTo είχε ένα θέμα με τα λάστιχα, όπως έγραψα και πιο πάνω, πράγμα που είδαμε στα 2,94sec που χρειαστήκαμε για τα πρώτα 18 μέτρα. Αυτό φυσικά είχε αντίκτυπο στα 100km/h που ήρθαν σε 6,95sec, αλλά και στο 400άρι που διανύθηκε σε 15,04sec με 160,89km/h ταχύτητα εξόδου. Σκεφτείτε ότι αν για τα πρώτα 18 μέτρα είχαμε κάνει 2,3-2,4sec, πόσο καλύτεροι θα ήταν οι χρόνοι.
Ο Πάνος έχει σχέδια!
Θυμάστε που στην αρχή μας έλεγε ότι θα το κρατήσει μαμά? Ε, το φθινόπωρο, λοιπόν, θα κατεβάσει μοτέρ για να γίνει σφυρήλατο, θα ρυθμιστούν οι μεθανόλες, το turbo θα αλλαχθεί και θα γίνει υβριδικό, θα γίνει ροϊκή εξέλιξη στην κυλινδροκεφαλή, ενώ θα αλλαχθεί και όλο το valve-train με την Boubis Cams να έχει τον κύριο λόγο! Μήπως θα έχει ενδιαφέρον να το δούμε και να το δοκιμάσουμε ξανά όταν το ολοκληρώσει?
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.387cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 72,5mm x 84mm
Σχέση Συμπίεσης: 9,8:1
TD04-13T turbo
Bosch μπεκ καυσίμου 470cc/min
Maikon σύστημα εξαγωγής 70mm
Custom wastegate
GReddy Boost controller
Walbro αντλία βενζίνης
HKS φιλτροχοάνη
Custom intercooler
Custom σωληνώσεις intercooler
Dei μόνωση πολλαπλής εξαγωγής
Samco Sport κολάρα σιλικόνης
iQTeam φίλτρο αναθυμιάσεων λαδιού
Defi μπαρόμετρο
Snow Performance w/methanol
AP+ Power ECU remapping
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Εργοστασιακή
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Εργοστασιακό
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
Bilstein PSS Β14 coilover kit
Brembo 4πίστονες δαγκάνες εμπρός
Ferodo DS2500 τακάκια
ΤΡΟΧΟΙ
7Jx17” εργοστασιακές ζάντες
Pirelli P Zero Nero 215/45 ελαστικά
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 4,03
0-80 5,24
0-100 6,95
0-120 8,89
0-140 11,95
0-160 14,91
0-180 18,89
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,94 @ 45,23
60 5,37 @ 81,78
100 6,95 @ 99,98
200 10,05 @ 129,81
400 15,04 @ 160,89
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
80-110 2,11
Rollμε 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 4,07
60-160 8,27
60-200 16,98
100-200 13,91
Tuned by
AP+ Power
Λ.Αθηνών Σουνίου 14
Κουβαράς Αττικής
Τηλ.: 210 99 62 010
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Hyundai ανανεώνει την έκδοση N Line του i20, επαναλανσάροντάς την ως την πιο σπορ έκδοση του δημοφιλούς μοντέλου στην γκάμα της αυτή τη στιγμή.