Honda Civic Type R FN2 turbo 450ps
Τα Honda Civic ανέκαθεν μου άρεσαν. Μάλιστα όταν είχα οδηγήσει το δημοσιογραφικό Civic TypeR EP3 είναι πάθει την πλάκα μου τόσο με το κιβώτιο, όσο με το στήσιμο, αλλά και με τον κινητήρα του. Ήταν επίσης ένα από τα πρώτα δημοσιογραφικά που πέρασαν από τα χέρια μου και μάλιστα είχα την τύχη να το οδηγήσω και σε βελτιωμένη μορφή για αρκετό διάστημα. Όταν βγήκε ο διάδοχός του, το TypeR FN2, μπορώ να πω ότι δεν μου άρεσε. Εμφανισιακά τουλάχιστον. Γιατί οδηγικά αρκεί να σας πω πως μέσα σε ένα βράδυ έκανα 480km. Και τελικά το ιδιόμορφο σχήμα του άρχισε να μου αρέσει, μιας και το συνήθισε το μάτι μου.
To FN2 turbo του Ταξιτζή!
Ένα τέτοιο Civic αποφάσισε να βελτιώσει ο Γιάννης από την Χαλκίδα, βάζοντάς του για αρχή μία εισαγωγή της Injen, μία εξάτμιση από χταπόδι και πίσω με διάμετρο 63,5mm και μπουκάλι που ψέκαζε + 50Ps! Ο συνδυασμός σκότωνε και πέρναγε μπροστά από αυτοκίνητα των 300Ps για πλάκα, έχοντας συνολικά 250Ps στο δυναμόμετρο του Freddy.
Καλά και άγια τα νίτρα, όμως είναι για λίγο, ενώ μία GT3076R είναι για πάντα! Έτσι λοιπόν, μετά από 25 αδειασμένες μπουκάλες -όλες σε κόντρες- και με 50.000km στο κοντέρ ο Γιάννης είπε να αλλάξει μορφή υπερτροφοδότησης στο Type-R. Με το τωρινό setup έχει κάνει ήδη 12.000km και από τα 62.000km που έχει διανύσει συνολικά, ζήτημα είναι τα 1.500km να έχουν γίνει με νορμάλ ρυθμούς! Το αυτοκίνητο οδηγήθηκε normal μόνο κατά την διάρκεια του στρωσίματος και στη συνέχεια οδηγείται σε φυσιολογικούς ρυθμούς μόνο στο παρκάρισμα! Ο Γιάννης και το Honda του παίζουν δυνατά μπάλα και από ότι θα δείτε παρακάτω στις μετρήσεις, είναι ένας επικίνδυνος συνδυασμός! Το βασικό είναι πως η βελτίωση που έκανε ο Γιάννης έχει πιάσει τόπο και το κυριότερο, δεν είναι κάτι extreme. Όλο το εγχείρημα το ανέλαβε η 10 secgarage και ο Γιάννης Ef9 tuned.
Honda tuning
Στον κινητήρα καθεαυτό δεν έγιναν εκτεταμένες αλλαγές, πέρα από τα ελατήρια βαλβίδων και τα retainers τιτανίου της Supertech. Από την πλευρά της εισαγωγής, συναντάμε για αρχή μία μεγάλη φιλτροχοάνη της BMC, με διάμετρο στα 100mm. Τα μπεκ έχουν αλλαχθεί με μεγαλύτερα της Injector Dynamics, τα οποία έχουν παροχή 1.000cc/min και τροφοδοτούνται από μία αντλία Walbro παροχής 255lt/hr. Μία χειροποίητη πολλαπλή εξαγωγής κατασκευάστηκε από τον Σταύρο Σκριβάνο και πάνω της τοποθετήθηκε μία Garrett GT3076R και ένα external wastegate της Precision με διάμετρο 46mm. Η υπόλοιπη εξάτμιση αποτελείται από ένα τελικό καζανάκι, έχει διάμετρο 76mm και είναι και αυτή κατασκευασμένη από τον Σταύρο Σκριβάνο. Η ψύξη του εισερχόμενου αέρα γίνεται από ένα customintercoolerτης HerculesParts, η οποία έχει κατασκευάσει και τις υπόλοιπες σωληνώσεις στον κινητήρα, ενώ σε όλες τις ενώσεις έχουν χρησιμοποιηθεί σιλικονούχα κολάρα της Samco Sport. Η ανακούφιση του κυκλώματος γίνεται από μία σκάστρα της Tial Sport στα 50mm. Ο αναπρογραμματισμός της ECU έγινε με παράλληλα τοποθετημένο Hondata, στον οποίο το ένα πρόγραμμα είναι για 100άρα βενζίνη και το άλλο, που είναι και το πιο άγριο, δίνει +1ο advance, 0,3bar επιπλέον πίεσης και ψεκασμό μεθανόλης. Ο προγραμματισμός έγινε από τον Γιάννη Κουραμπά. Ναι, σε ειδικές συνθήκες με το καλό πρόγραμμα, ο Γιάννης ψεκάζει μεθανόλες με το water injection κιτ της Coolingmist. Για την σωστή παρακολούθηση του κινητήρα έχουν τοποθετηθεί στο ταμπλό ένα wideband της ΑΕΜ, καθώς και ένα πυρόμετρο και ένα μπαρόμετρο της Depo Racing.
Μικρές πινελιές!
Στο υπόλοιπο αυτοκίνητο έχουν αλλαχθεί μόνο τα φρένα και πιο συγκεκριμένα οι δισκόπλακες που είναι πλέον EBC high carbon, καθώς και τα τακάκια, τα οποία προέρχονται από την σειρά Yellow Stuff. Οι ζάντες χτυπάνε περίεργα στο μάτι και ενώ ήμουν σίγουρος ότι δεν είναι οι δικές του, μου φάνηκαν τρομερά οικίες. Ο λόγος? Προέρχονται από το προηγούμενο TypeR! Προτιμήθηκαν μιας και οι 18άρες του FN2 έχουν βάρος που φτάνει στα 12kg η μία, ενώ οι 17άρες αυτές είναι και μικρότερες σε διάμετρο και ελαφρύτερες κατά 3kg η μία. Σε συνδυασμό μάλιστα με την αλλαγή του κορωνοπήνιου από 5.1 σε 4.4, ο Γιάννης έχει δει αισθητή διαφορά. Το βάρος του αυτοκινήτου με ένα κάθισμα μέσα, φτάνει στα 1.270kg, αν και έτσι είναι μόνο σε συνθήκες κόντρας. Κανονικά έχει δύο καθίσματα μέσα, με το κάθε ένα κάθισμα να ζυγίσει 28kg. Ο πίσω χώρος είναι απλά άδειος και μάλιστα έτσι ακριβώς πήγε και μέχρι την εκκλησία για να παντρευτεί!
Τρεεεελλλάθηκα!
Με τις μετρήσεις! Το πράμα είναι πυροβόλο και ο Γιάννης το έχει άσχημα! Ξέρει τι κάνει το αυτοκίνητο, πότε να αλλάξει σχέση, πότε να πατήσει τέρμα το γκάζι, τα πάντα. Το κάνει ότι θέλει και το Honda γράφει χρόνους παλαβούς! Για να πάρετε μία ιδέα για το τι γίνεται στο δρόμο, σκεφτείτε ότι σε 5,59sec έχουμε 100km/h, σε 14,07sec έχουμε 200km/h, ενώ σε 13,05sec έχουμε 193,58km/h και μόλις έχουμε περάσει τα 400 μέτρα! Εκεί που τρελάθηκα όμως ήταν στις ρεπρίζ! Καταρχήν επειδή φοράει μαμά μπιέλες και πιστόνια, αποφύγαμε να πατήσουμε τέρμα γκάζι με 3η από χαμηλά, έτσι από τα 80km/h μέχρι τα 110km/h χρειαστήκαμε 1,56sec… Είπε κανείς κάτι? Με 4η από τα 100km/h στα 140km/h χρειαστήκαμε 2,14sec, ενώ από τα 140km/h στα 180km/h, 3,11sec! Δεν χρειάζεται να αναφέρω και τα 7,56sec από τα 100km/h μέχρι τα 200km/h από ρολαριστή 2η, ε?
Ένα πάτημα?
Ένα θα σας πω, αν τυχόν σταθείτε σε φανάρι δίπλα από το συγκεκριμένο Civic και δεν είσαστε τετρακίνητος με καμιά 500άρα αλόγατα, καλύτερα να κάνετε πως αλλάζετε σταθμό στο ραδιόφωνο… Ο συνδυασμός που κάθεται δίπλα σας είναι άκρως επικίνδυνος για την ψυχική σας υγεία!
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| Tuned by |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ
| ΤΡΟΧΟΙ
|
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ
|
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC | ΡΕΠΡΙΖ 3η 4η |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η | ROLL με 2α |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Abarth και diesel, δύο λέξεις που κανείς δεν θα περίμενε να βρει στην ίδια πρόταση, πόσο μάλλον να συνυπάρχουν στο ίδιο αυτοκίνητο, που δεν είναι άλλο...