Honda Civic Type R FN2 Turbo 519Ps
Πολύ τα γουστάρω τα τουρμπάτα Honda. Ειδικά αν μιλάμε για K20, ρίχνεις μία μεγάλη τουρμπίνα και χωρίς να ανοίξεις το μοτέρ, απλά και μόνο από το εξαιρετικό καπάκι και τις υψηλές στροφές που γυρνάει, θα δεις πολλά και κυρίως αξιόπιστα άλογα. Και αν συνδυαστεί με ένα σύγχρονο και άκαμπτο σασί με μεγάλους τροχούς, δεν θα βγάζει απλά παραπάνω δύναμη, αλλά θα την περνάει και σωστά στο δρόμο. Έτσι, με λίγα σχετικά aftermarket, έχεις ένα δυνατό και ταχύτατο αποτέλεσμα. Έτσι ακριβώς όπως είναι το FN2 του Γιώργου.
N/A time!
Όταν είχε βγει το Civic Type R FN2 είχε ένα πολύ φουτουριστικό -για την εποχή του- σχήμα. Σε σχέση με το ΕΡ3, το FN2 ήταν πιο πολιτισμένο, πιο μαλακό, με πιο ήπια εναλλαγή στο φάσμα του VTEC, χάνοντας λίγο τον σκληροπυρηνικό χαρακτήρα του και διχάζοντας τις γνώμες των «Hondαίων». Ο Γιώργος όμως ανήκει σε αυτούς που το βρίσκουν εντυπωσιακό ακόμα και σήμερα και για αυτό φυσικά το αγόρασε. Ο τρόπος που συμπεριφέρεται στις στροφές και ο ήχος του κινητήρα ήταν δύο από τα πράγματα που τον κέρδισαν, όπως επίσης και το φουτουριστικό εσωτερικό του με τους ψηφιακούς πίνακες οργάνων. Όταν ήρθε στα χέρια του το FN2 ήταν τελείως εργοστασιακό και σιγά-σιγά άρχισε το σκάλισμα.
Η αρχή έγινε με την εισαγωγή της Injen, που συμπληρώθηκε με μια ολόσωμη εξάτμιση των 70mm και ολοκληρώθηκε με remapping μέσω της μονάδας Hondata Flashpro. Το αποτέλεσμα ήταν αρκετά ικανοποιητικό, με τον κινητήρα να βγάζει αβίαστα 230Ps. Σιγά βέβαια μην του έφταναν του Γιώργου, οπότε σε δεύτερη φάση πήρε την πολλαπλή εισαγωγής RBC και παράλληλα άλλαξε την αντλία λαδιού με την αντίστοιχη από το Type R FD2, καθώς και ελατήρια βαλβίδων της Toda για να ανεβάσει τον κόφτη πιο ψηλά. Δύο χρόνια το κράτησε έτσι μέχρι που μαζί με τον μηχανικό του, τον Μιχάλη Δουλτσίνο της Doultsinos Improvements, πήραν την απόφαση να το κάνουν turbo διατηρώντας όμως το stock block.
Turbo time!
Από το προηγούμενο setup αφήστε στην άκρη την εισαγωγή της Injen, την ολόσωμη εξάτμιση των 70mm και πάμε για τα νέα πράγματα που πλαισίωσαν το turbo της Garrett GTX3076 Gen II, που μπήκε επάνω στην custom πολλαπλή εξαγωγής που έφτιαξε ο Δημήτρης Αλουμάνης της Dynoworx. Τι επιπλέον χρειάστηκε; Ένα external wastegate 44mm, μια σκάστρα της TiAL και φυσικά ένα μεγάλο intercooler που και αυτό μαζί με τις σωληνώσεις του κατασκεύασε η Dynoworx, ενώ χρησιμοποίησε κολάρα σιλικόνης της Energie Racing Parts. Το turbo με τη φτερωτή συμπιεστή στα 58mm προσφέρει επιπλέον αέρα και ο επιπλέον αέρας για να αξιοποιηθεί απαιτεί και επιπλέον καύσιμο, σωστά; Σωστά. Μία αντλία της ΑΕΜ, με παροχή στα 340lt/hr αντικατέστησε την εργοστασιακή και πλέον τροφοδοτούν τα τέσσερα νέα μπεκ καυσίμου της Fuel Injector Clinics, που έχουν παροχή στα 1.000cc/min. Στη συνέχεια ο Μιχάλης τοποθέτησε έναν ΜΑΡ sensor 4bar της Hondata, ενώ αλλάχθηκε και όλο το σύστημα εξαγωγής με καινούργιο, που κατασκεύασε ο Αλουμάνης και αποτελείται από σωληνώσεις των 80mm και ένα τελικό καζανάκι. Μετά την τοποθέτηση της φιλτροχοάνης της HKS και του boost controller της Aeroflow σειρά είχε ο Γιάννης Κουραμπάς ή αλλιώς ef_9tuned και το δυναμόμετρο Vamag της Dynoworx. Εκεί ο κινητήρας απέδωσε 519,3Ps στις 8.238rpm και 45,93kgm ροπής στις 7.993rpm, με την πίεση στο turbo να είναι μόλις στο 1bar.
Η ώρα της ολοκλήρωσης
Ο Μιχάλης, εκτός από τον κινητήρα, βελτίωσε και άλλα τμήματα του Civic, όπως για παράδειγμα τη μετάδοση. Εκεί τοποθέτησε το set συμπλέκτη Stage 5 της Competition Clutch
με εξάφτερο δίσκο, ενώ στο άμεσο μέλλον θα μπει ένα μπλοκέ διαφορικό και ένα πιο μακρύ κορωνοπήνιο για να αλλάξει το βήμα από 5,06:1 που έχει το FN2 σε 4,7:1. Τα φρένα με μια πρώτη ματιά φαίνονται εργοστασιακά, αλλά στην πραγματικότητα έχουν αλλαχθεί οι δίσκοι με τους αντίστοιχους της Stoptech, έχουν μπει τακάκια Ferodo DS2500 και σωληνάκια αεροπορικού τύπου της Goodridge. Τα εργοστασιακά αμορτισέρ και ελατήρια αντικαταστάθηκαν με το πλήρως ρυθμιζόμενο coilover kit της Yellow Speed Racing και τέλος, τοποθετήθηκε ένα spoiler εμπρός της GP και αλλάχθηκαν οι ζάντες με τις 17άρες Enkei από EVO VIII. Το υπόλοιπο αυτοκίνητο διατηρεί τα εργοστασιακά του χαρακτηριστικά, εκτός από το εσωτερικό στο οποίο θα συναντήσουμε το wideband της AEM στο αριστερό μέρος του ταμπλό, καθώς και τη μονάδα διαχείρισης του boost controller της Aeroflow που βρίσκεται επάνω στην κολώνα του τιμονιού.
Η ώρα των μετρήσεων
Η διαδικασία των μετρήσεων είναι και αυτή που θα δείξει κατά πόσο έχουν πιάσει τόπο οι επεμβάσεις που έχουν γίνει σε ένα αυτοκίνητο και σύμφωνα με τα νούμερα που είδαμε στο V-BOX στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουν πιάσει τόπο και με το παραπάνω! Παρά το έντονο σπινιάρισμα που κάναμε στα πρώτα μέτρα, με τα 18 να γίνονται σε 2,73sec, το 0-100km/h ήταν στα 5,84sec, ενώ για το 400άρι χρειαστήκαμε 13,38sec με 191,11km/h ταχύτητα εξόδου. Αυτό μάλιστα που είχε ενδιαφέρον ήταν ότι κάναμε άλλες τρεις απανωτές μετρήσεις από στάση και σε όλες το αποτέλεσμα ήταν λίγο πολύ το ίδιο, με ελάχιστη απόκλιση, πράγμα που δείχνει ότι το Civic του Γιώργου έχει τρομερή επαναληψιμότητα. Αν μάλιστα το συγκρίνουμε και με το Civic FN2 που είχαμε μετρήσει πριν μερικούς μήνες στο τεύχος #063, θα δείτε ότι του Γιώργου είναι κατά 0,51sec πιο γρήγορο στο 0-100km/h, ενώ στο 400άρι η διαφορά ήταν στο 0,30sec υπέρ του Γιώργου. Εκείνο όμως το FN2 είχε 5άρι κιβώτιο από Honda Accord και είχε μπλοκέ διαφορικό από FN2 Championship White και είχαμε διαφορά υπέρ του στο 100-200km/h όπου χρειάστηκε 7,60sec, ενώ ο Γιώργος είχε κάνει 9,04sec, όπως στο 60-160km/h ο Γιώργος έκανε 6,39sec, ενώ το άλλο χρειάστηκε 6,53sec. Μερικά χρόνια πριν είχαμε δοκιμάσει ένα λευκό FN2 Turbo που απέδιδε 533Ps, στο τεύχος #015, το οποίο είχε και αυτό κιβώτιο από Accord με μπλοκέ, με την πίεση στο 1,34bar χρειάστηκε 8,42sec για το 100-200km/h και για το 60-160km/h, 6,49sec. Τι κοινό έχουν αυτά τα τρία FN2; Πέρα του ότι όλα τους είναι με κλειστό μοτέρ, έχουν περάσει από τα χέρια του Γιάννη Κουραμπά.
Δεν σπάει, δεν χαλάει!
Ωραία τελικά αυτά τα Honda με τα μεγάλα turbo. Αποδίδουν, δεν παθαίνουν ποτέ τίποτα και μπορείς να τα χαίρεσαι κάθε μέρα. Μέχρι τα 500 άλογα, έχουν αποδεδειγμένη αξιοπιστία και το βασικό, χρηστικότητα στην καθημερινή χρήση. Ένα τέτοιο είναι και το Civic που έχει βελτιώσει η Doultsinos Improvement και οδηγεί κάθε μέρα ο Γιώργος. Του πίνει το αίμα και το μόνο που ζητάει είναι βενζίνη!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.998cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 86mm x 86mm
Σχέση συμπίεσης: 11:1
Garrett GTX3076 Gen II
TiAL external wastegate 44mm
TiAL σκάστρα
FIC μπεκ καυσίμου 1.000cc/min
AEM αντλία βενζίνης 340lt/hr
RBC πολλαπλή εισαγωγής
HKS φιλτροχοάνη
Type R FD2 αντλία λαδιού
Toda ελατήρια βαλβίδων
Dynoworx σύστημα εξαγωγής 80mm
Dynoworx πολλαπλή εξαγωγής
Dynoworx intercooler
Hondata 4bar MAP sensor
Hondata Flashpro ECU
ECU remap by ef_9tuned
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Competition Clutch Stage 5 set συμπλέκτη
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Yellow Speed Racing coilover kit
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
GP spoiler εμπρός
ΑΕΜ a/f ratio
Aeroflow boost controller
ΦΡΕΝΑ
Stoptech αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός
Ferodo DS2500 τακάκια
Goodridge σωληνάκια αεροπορικού τύπου
ΤΡΟΧΟΙ
Enkei 7,5Jx17in ζάντες
Toyo Proxes R888 225/45 ελαστικά
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 3,53
0-80 4,45
0-100 5,84
0-120 6,82
0-140 8,51
0-160 9,92
0-180 12,16
0-200 14,88
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC ΚΜ/Η
18 2,73 50,11
60 4,97 84,52
100 6,44 112,27
200 9,19 149,71
400 13,38 191,11
ROLL ON
KM/H SEC
60-120 3,29
60-160 6,39
60-200 9,04
100-200 11,35
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το μικρό crossover αποκτά μια plug-in υβριδική έκδοση, το teaser αποκαλύπτει την οπτική υπογραφή του πίσω μέρους.