BMW 135i E82 417wHp
Αυτήν την κυριλέ αλητεία μόνο τα μοντέλα της BMW που συνήθως έχουν το σήμα Μ μπορούν να την βγάλουν. Υπάρχουν όμως και εξαιρέσεις, όπως η 135i του Χρήστου που μπορεί να μην φέρει το σήμα Μ, όμως έχει την απαραίτητη ιπποδύναμη για να σε κάνει να βιώσεις στιγμές που μπορούν να σε οδηγήσουν στο αυτόφωρο! Οι compact διαστάσεις της BMW 135i E82 σε συνδυασμό με τον τρομερά βελτιώσιμο κινητήρα Ν54 δημιουργούν ένα εντυπωσιακό σύνολο που ξεχωρίζει.
Δυνατό όπλο
Ένα από τα δυνατά όπλα που έχει η 135i είναι φυσικά ο τρίλιτρος εξακύλινδρος σε σειρά Ν54, με τα δύο παράλληλα τοποθετημένα turbo της Mitsubishi, τα οποία λειτουργούν με 0,6bar πίεσης. Ο κινητήρας αυτός έχει εξαιρετικά καλή αντοχή, αφού χρησιμοποιεί σφυρήλατα πιστόνια και πολύ ανθεκτικές μπιέλες, με αποτέλεσμα ιπποδυνάμεις της τάξεως των 600 αλόγων να είναι απόλυτα εφικτές χωρίς καμία αλλαγή στο εσωτερικό του. Από τη μάνα του όμως ο κινητήρας έχει αρκετούς περιορισμούς, όπως για παράδειγμα στα στραγγαλιστικά downpipe, τα οποία περιλαμβάνουν και τους μεγάλους προκαταλύτες, αλλά και από τη μικρή διάμετρο του συστήματος εξαγωγής που φτάνει μόλις τα 55mm. Υπάρχουν ορισμένα σημεία που «πονάνε», όπως η αντλία υψηλής πίεσης, τα πιεζοηλεκτρικά μπεκ ψεκασμού και τα εργοστασιακά wastegates, στα οποία το αξονάκι τους χαλαρώνει με αποτέλεσμα να «παίζει» το πορτάκι μέσα στο μαντέμι των turbo και να μειώνεται η πίεση. Αν λοιπόν σαν τον Χρήστο πάρει κανείς την απόφαση να βελτιώσει τον Ν54Β30 του, θα χρειαστεί να προσέξει τις παραπάνω λεπτομέρειες.
Και ξεκινάμε!
Ένα από τα πρώτα πράγματα που θα πρέπει να αλλάξει κανείς σε έναν Ν54 είναι η εισαγωγή. Εδώ ο Δημήτρης Χαντζής, που ανέλαβε τη βελτίωση της 135i του Χρήστου, τοποθέτησε δύο κωνικές φιλτροχοάνες της Burger Motorsport, οι οποίες τοποθετούνται χωρίς να χρειαστεί να κοπεί ή να τροποποιηθεί κάτι, εκτός φυσικά από την αφαίρεση του εργοστασιακού φιλτροκουτιού. Η εξαγωγή χρειάστηκε φυσικά αρκετές επεμβάσεις, με πρώτη και καλύτερη την αντικατάσταση των εργοστασιακών downpipes και την κατάργηση των προκαταλυτών. Στη συνέχεια κατασκευάστηκε ένα custom σύστημα εξαγωγής, με μονό σωλήνα διαμέτρου 76mm που καταλήγει στο τελικό καζανάκι της AC Schnitzer.
Must αντικατάσταση σε βελτιωμένο N54 είναι και το εργοστασιακό -και επιρρεπές -σε αστοχίες- charge pipe, ο σωλήνας δηλαδή που φεύγει από το intercooler και καταλήγει στην πεταλούδα γκαζιού, με το αντίστοιχο αλουμινένιο της DOC Race. Επόμενο aftermarket ήταν το αποδοτικό intercooler της Wagner Tuning, το EVO 3, το οποίο έχει διαστάσεις 510x303x180mm και παράλληλα προσφέρει 162% μεγαλύτερη μετωπική επιφάνεια και με τα 20,65lt, 182% μεγαλύτερη χωρητικότητα. Οι σωληνώσεις του έχουν διάμετρο 70mm, ενώ το βάρος του φτάνει τα 13,2kg.
Τα εργοστασιακά turbo της Mitsubishi αφαιρέθηκαν και τα ανέλαβε η Ansa Turbo Systems, όπου τα έκανε υβριδικά, αλλάζοντας τις φτερωτές στο συμπιεστή με μεγαλύτερες των 39mm. Εκεί επισκευάστηκαν και τα εργοστασιακά wastegate, προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα που αναφέραμε. Στη συνέχεια τοποθετήθηκε μια 50άρα σκάστρα TiAL, αλλάχθηκαν τα μπουζί με NGK ιριδίου, τα οποία είναι κατά έναν βαθμό ψυχρότερα και τοποθετήθηκε το κιτ ψεκασμού μεθανόλης της Snow Performance, Stage 1. Από εκεί και πέρα, το πεδίο ήταν ελεύθερο για να λάβει δράση ο Γρηγόρης Δημητριάδης της ACE Motorsport. Το αποτέλεσμα είναι σίγουρα εντυπωσιακό, με τον Ν54 να αποδίδει πλέον 417wHp στις 5.800rpm και 57kgm στις 4.500rpm. Ο κινητήρας μάλιστα διαθέτει πάνω από 50kgm ροπής από τις 3.383rpm μέχρι και τις 5.800rpm, έχοντας ένα ιδιαίτερα ομαλό διάγραμμα, χωρίς απότομα ξεσπάσματα.
Και στο δρόμο και στην πίστα
Το μπλοκέ διαφορικό της Quaife φροντίζει πλέον να περνά σωστά η δύναμη στο δρόμο, ενώ η πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση Variant της KW τοποθετήθηκε βελτιώνοντας τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις στροφές. Ο Χρήστος, εκτός από την καθημερινή χρήση που κάνει στην 135i του, έχει περάσει και από την πίστα των Σερρών και γυρνάει περίπου στο 1:35 χωρίς να πιέζει ιδιαίτερα το αυτοκίνητο. Μία μπάρα θόλων της AC Schnitzer που έχει τοποθετηθεί στους μπροστινούς θόλους έχει συντελέσει στην ακαμψία του αμαξώματος, ενώ τα φρένα χρησιμοποιούν τακάκια της CL Brakes και σωληνάκια αεροπορικού τύπου της Hel. Η εξωτερική εμφάνιση είναι τελείως εργοστασιακή, με μοναδική εξαίρεση τις 18άρες ζάντες Emotion M8R της Work Wheels, οι οποίες είναι ντυμένες με ελαστικά Michelin Pilot Sport 4, σε διάσταση 225/40 μπροστά και 245/35 πίσω.
Σπάνιο θέαμα
Η αλήθεια είναι ότι BMW 135i άλλες δύο φορές έχουμε φιλοξενήσει στις σελίδες μας και τις δύο φορές αυτές ήταν το ίδιο αυτοκίνητο, με διαφορετικό setup. Πρόκειται για την μπορντό 135 του Θάνου, την οποία γνωρίσαμε τον Απρίλιο του 2016 στο τεύχος #03. Τότε, το αυτοκίνητο είχε 448wHp και θα έχει αρκετό ενδιαφέρον να συγκρίνουμε τους χρόνους που κάναμε με την 135 του Χρήστου. Εκτός από τη διαφορά στην ιπποδύναμη, του Θάνου τότε είχε χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ του Χρήστου είναι αυτόματο. Επιπλέον, τα λάστιχα του Θάνου δεν ήταν σε καλή κατάσταση, οπότε έχουμε ήδη μια διαφορά στα πρώτα 18 μέτρα με τον Θάνο να κάνει 2,42sec και τον Χρήστο 2,39sec, έχοντας αναπτύξει όμως 54,06km/h, έναντι των 48,83km/h του Θάνου. Τα πρώτα 100km/h έρχονται σε 4,66sec για τον Χρήστο, ενώ ο Θάνος ακολουθεί με ούτε μια ανάσα πίσω με 4,67sec. Στα 400 μέτρα όμως ο Χρήστος ανοίγει τη διαφορά, τερματίζοντας σε 12,46sec, με 193,88km/h έξοδο, ενώ ο Θάνος ακολουθεί με 12,74sec και με παρόμοια ταχύτητα εξόδου, στα 193,37km/h. Η διαφορά στην κλιμάκωση των δύο κιβωτίων φαίνεται πως ωφελεί τον Χρήστο, που χρειάστηκε 6,11sec για το 60-160km/h έναντι στα 6,58sec του Θάνου, αλλά και στο 100-200km/h, όπου και πάλι είναι μπροστά με 8,78sec, με τον Θάνο να σημειώνει 8,87sec.
Είναι ωραία αυτά τα BMW!
Το αυτοκίνητο του Χρήστου μού άφησε πάρα πολύ καλές εντυπώσεις. Έχει λίγες, αλλά ουσιώδεις βελτιώσεις, που έχουν αποδώσει σε δύναμη, είναι αξιόπιστο και κυρίως είναι γρήγορο, χωρίς να έχει χάσει καθόλου από τον καθημερινό του χαρακτήρα. Επίσης, δεν προκαλεί με την εμφάνισή του, αφού το μόνο που προδίδει τη βελτίωση είναι οι πανέμορφες ζάντες της Work. Τέτοιου είδους αυτοκίνητα σαν την BMW 135i του Χρήστου, μου αρέσει ιδιαίτερα να τα δοκιμάζω, αφού είναι γρήγορα, αποδοτικά και σου επιτρέπουν να τα οδηγείς κάθε μέρα, χωρίς περιορισμούς και «παραξενιές». Έχουν έναν απόλυτα ολοκληρωμένο χαρακτήρα που σου επιτρέπουν τη μία στιγμή να πηγαίνεις κυριλέ και νόμιμα και το επόμενο δευτερόλεπτο να μπορείς να μπεις στην πίστα και να κυνηγάς τα χρονόμετρα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 2.979cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 84mm x 89,6mm
Σχέση συμπίεσης: 10,2:1
Burger Motorsport φιλτροχοάνες x2
TiAL σκάστρα 50mm
Snow Performance Stage 1 κιτ ψεκασμού μεθανόλης
AC Schnitzer τελικό καζανάκι
Custom downpipe
Custom σύστημα εξαγωγής 76mm
DOC Race Charge Pipe
Wagner EVO 3 intercooler
Hybrid turbo Ansa Turbo System 39mm
NKG μπουζί ιριδίου
ACE Motorsport ECU remapping
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Quaife μπλοκέ διαφορικό
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
KW Variant 3 coilover kit
AC Schnitzer μπάρα θόλων εμπρός
ΑΜΑΞΩΜΑ
Εργοστασιακό
ΦΡΕΝΑ
CL brakes RC6e τακάκια
Hel σωληνάκια αεροπορικού τύπου
ΤΡΟΧΟΙ
Work Emotion Μ8R ζάντες 8Jx18in
Michelin Pilot Sport 4 225/40 μπροστά, 245/35 πίσω
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Mustang της ACE Motorsport
Μέγιστη ισχύς (wHP/rpm): 417/5.800
Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 57/4.500
Ποσοστό βελτίωσης: 49%
Stage 2
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 2,77
0-80 3,62
0-100 4,66
0-120 5,78
0-140 7,10
0-160 8,88
0-180 10,79
0-200 13,44
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC ΚΜ/Η
18 2,39 54,06
60 4,42 95,49
100 5,75 119,47
200 8,36 153,56
400 12,46 193,88
ROLL ON
KM/H SEC
60-120 3,01
60-160 6,11
60-200 16,84
100-200 8,78
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Οι Stellantis και Samsung SDI επενδύουν περισσότερα από 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια σε κοινή μονάδα παραγωγής μπαταριών Lithium-Ion στις Η.Π.Α.