BMW 135i 448wHp
Όλα κυλούσαν ήρεμα στο DragBattle της Θήβας, στις 19 και 20 του Μαρτίου. Ναι, εντάξει, όσο ήρεμα μπορούν να είναι τα πράγματα, όταν σκάνε δίπλα σου external και κάθε φορά, που ενεργοποιείται ένα launchcontrol, σου φεύγει η φωτογραφική μηχανή από τα χέρια και τα αυτιά σου φλερτάρουν επικίνδυνα με τη ρήξη τυμπάνου. Μέσα σε όλα τα Saxo, Civic,EVO,Leon,S3 και Golf, που περνούσαν μπροστά μου καπνίζοντας και σκυλιάζοντας, κάνει την εμφάνισή της μία BMW135i. Πλάκα κάνεις. Που πάει με τα δέρματα και τον διζωνικό κλιματισμό ο μουρλός?
Πλησιάζει την εκκίνηση, γουργουρίζοντας ο εξακύλινδρος απαλά, και ξαφνικά χαλάει ο θεός τον τόπο, όταν το μοτέρ άρχισε να ουρλιάζει και τα πίσω λάστιχα να παίρνουν διαζύγιο με το πέλμα τους, που έγινε πυκνός λευκός καπνός. Καταλαβαίνεις ότι το πράμα έχει κυβικά και ροπή. Πολλή ροπή!
Κοίτα να δεις, που το πράμα έχει ενδιαφέρον, μονολογώ… Στήνεται στο φανάρι, ανάβει πράσινο και εξαφανίζεται κάνοντας 11,630sec με 190,57km/h ταχύτητα εξόδου, με τα πρώτα 18 μέτρα να τα περνάει σε 1,709sec!
Φρέσκο πράμα!
Δεν πέρασε καλά-καλά ένας μήνας από την Ζ4, που παρουσιάσαμε στο προηγούμενο τεύχος και να που είχαμε την ευκαιρία να δούμε το ίδιο μοτέρ σε άλλη καρότσα. Αυτήν τη φορά σε μία BMW 135i, η οποία εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο DragBattle, που έγινε στην πίστα της Θήβας το Μάρτιο. Ο Θάνος είναι μηχανικός αυτοκινήτων και διατηρεί την εταιρεία MoschosService, η οποία έχει φυσικά επιμεληθεί τη βελτίωση της BMW. Ήθελε από καιρό να αγοράσει ένα αυτοκίνητο, που να συνδυάζει επιδόσεις, άνεση και εμφάνιση. Παράλληλα, ήθελε κάτι διαφορετικό και πιο μαζεμένο σε διαστάσεις από την Μ3Ε92 και έτσι κατέληξε στη σειρά1 της BMW και, μετά από αρκετό ψάξιμο στο internet, αγόρασε πριν ένα χρόνο το αυτοκίνητο, που βλέπετε και σχεδόν αμέσως ξεκίνησε και η βελτίωσή του.
Βελτιώνοντας τον Ν54
Ο κινητήρας της 135i δεν είναι άλλος από τον πολυβραβευμένο Ν54Β30, με τον άμεσο ψεκασμό, τα 2.979cc και φυσικά τους έξι κυλίνδρους. Ο κινητήρας έχει τρομερή αντοχή, αφού χρησιμοποιεί σφυρήλατα πιστόνια και ιδιαίτερα ανθεκτικές μπιέλες. Τα διπλά turbo της Mitsubishi δουλεύουν στο 0,6bar και, σε συνδυασμό με τα 55mm της εργοστασιακής εξάτμισης, ο κινητήρας σκοτώνει στις χαμηλές και μεσαίες, αλλά κρεμάει αισθητά στις τελευταίες 1.000rpm του στροφομέτρου. Η κατάσταση βελτιώνεται κατακόρυφα και ο κινητήρας παίρνει τα πάνω του με μεγαλύτερης διαμέτρου εξάτμιση και φυσικά με απελευθέρωση της εισαγωγής και με αναπρογραμματισμό της εργοστασιακής ECU. Επανέρχομαι στην αντοχή του κινητήρα, αφού στο εξωτερικό υπάρχουν αρκετά παραδείγματα με μονό turbo και κλειστό μοτέρ με ιπποδυνάμεις, που ξεπερνούν τα 600Ps.
Ο Θάνος για την ώρα είναι ευχαριστημένος με τα 448wHp που αποδίδει ο κινητήρας του, αν και στο μέλλον θα ήθελε να το κάνει μονοτούρμπινο με μία PrecisionPT6466.
Το σημείο, που πάσχει ο κινητήρας από το εργοστάσιο, είναι η φιμωμένη εξάτμιση και γι’ αυτόν το λόγο ήταν το πρώτο πράγμα, που αλλάχθηκε. Ο ΠέτροςΠολυζωΐδης της PMC έφτιαξε ένα ολοκληρωμένο σύστημα εξαγωγής με 80mm διάμετρο, που περιλαμβάνει downpipe, πολλαπλή εξαγωγής και ένα τελικό καζανάκι με απόληξη 100mm. Επιπλέον, κατασκεύασε ένα αρκετά μεγαλύτερο intercooler για καλύτερη ψύξη του εισερχόμενου αέρα. Στην εισαγωγή τοποθετήθηκε το kit της Gruppe-M, το οποίο είναι όλο κατασκευασμένο από carbon και αυξάνει κατακόρυφα την απόδοση του κινητήρα. Στην εισαγωγή τοποθετήθηκε ένα kitwater/methanol της ΑΕΜ, με μία extra ηλεκτροβαλβίδα, που ελέγχει ότι το κύκλωμα ψεκάζει σωστά. Από εκεί και πέρα, τον αναπρογραμματισμό της ECU ανέλαβε ο ΘοδωρήςΜπολοτάκης της THT. Οι βελτιώσεις ήταν λίγες, έγινε, όμως, αρκετή ερεύνα πριν τοποθετηθεί το ο,τιδήποτε και μοναδική δυσκολία, που αντιμετώπισαν, ήταν ο περιορισμένος χώρος του μηχανοστασίου.
Μικρές πινελιές
Το πρώτο πράγμα, που άλλαξε ο Θάνος πριν ασχοληθεί με τον κινητήρα, ήταν το coiloverkit της Bilstein, PSS9. Στη μετάδοση τοποθετήθηκε ένα ενισχυμένο δισκόπλατο της ACT και στα φρένα τοποθετήθηκε το kit της BMWPerformance, που περιλαμβάνει εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός και διπίστονες πίσω. Εξωτερικά δεν έχει αλλαχθεί κάτι, πέρα από την carbon αεροτομή και το lipspoiler εμπρός, καθώς και τις 18άρες OZSuperLeggera.
Τέλος, στο εσωτερικό τοποθετήθηκε όλο το σαλόνι της 1 MCoupe, το οποίο είναι συνδυασμός δέρματος και alcantara. Ναι, δεν ξέρω, αν το έγραψα παραπάνω, αλλά από την BMW του Θάνου δεν λείπει τίποτα. Και έτσι όπως κυκλοφορεί κάθε μέρα, πάει στην πίστα, φοράει δύο Hoosier πίσω και κάνει 11άρια.
Λιώνοντας λάστιχα!
Το ενδιαφέρον θα ήταν να δούμε τι κάνει στο δρόμο, δεν είχαμε, όμως, φυσικά κόλλα στην ευθεία των μετρήσεων και φυσικά δεν φόραγε μπαλόνια πίσω. Επιπλέον, κουβάλαγε κι εμένα μαζί. Τα λάστιχα ήταν σε μέτρια έως κακή κατάσταση και γι’ αυτό για τα πρώτα 18 μέτρα χρειαστήκαμε 2,42sec, ενώ για τα 400 μέτρα χρειαστήκαμε 12,74sec με 193,37km/h ταχύτητα εξόδου. Εντάξει, απέχει από το χρόνο, που έκανε στη Θήβα, αλλά μην ξεχνάτε τις συνθήκες, που μετρήσαμε στο δρόμο. Το ενδιαφέρον, όμως, είναι να συγκρίνουμε τους χρόνους με την Ζ4 του προηγούμενου τεύχους. Ενώ η Ζ4 στην αρχή έχει προβάδισμα, αφού χρειάζεται 2,64sec για τα πρώτα 60km/h, ενώ η 135i θέλει 2,90sec, στη συνέχεια, όμως, η 135i περνάει μπροστά και σε 4,67sec έχει πιάσει τα 100km/h, όταν η Ζ4 θέλει 4,99sec. Η διαφορά συνεχίζει να μεγαλώνει και ο Θάνος σε 9,46sec έχει ήδη 160km/h, όταν η Ζ4 χρειάζεται 10,94. Ο κινητήρας έχει πάρει πολύ τα πάνω του και φαίνεται και από τις ρεπρίζ, αφού με 3η σχέση χρειάζονται 2,01sec από τα 50km/h μέχρι τα 80km/h, δείγμα ότι παραμένει ελαστικός χαμηλά, ενώ από τα 80km/h μέχρι τα 110km/h τα 1,58sec είναι ένα δείγμα για την απόδοσή του στις μεσαίες και τέλος τα 2,33sec από τα 100km/h στα 140km/h χτυπάνε το καμπανάκι για μεγαλύτερα turbo. Από τα 100km/h μέχρι τα 200km/h χρειαστήκαμε μόλις 8,87sec και όλα αυτά με φουλ ντυμένο εσωτερικό, που δεν του λείπει πραγματικά τίποτα. Το βασικότερο, όμως, είναι ότι το αυτοκίνητο δεν έκανε κιχ και, πιστέψτε με, εκείνη την ημέρα έφαγε πολύ ξύλο, μιας και κάναμε απανωτά τουλάχιστον έξι 400άρια!
One car to rule them all…
Η BMW 135i είναι ένα από τα αγαπημένα μου μοντέλα της εταιρείας και η συγκεκριμένη, που πλέον έχει σχεδόν 450 άλογα στους τροχούς, είναι σοβαρός πειρασμός. Ο Θάνος έχει καταφέρει να βελτιώσει ένα αυτοκίνητο, που κάνει πραγματικά τα πάντα. Στρίβει, πάει βόλτες, κάνει κόντρες, ταξιδεύει και γράφει 11άρια στους αγώνες dragster. Τώρα αν δεν λέγεται αυτό ολοκληρωμένο και γρήγορο αυτοκίνητο, τότε τι είναι?
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η έκτη γενιά του Honda CRV έρχεται στην Ευρώπη με τεχνολογίες: e:HEV full hybrid και e:PHEV.