Audi S3 2.0 TFSI 380Ps Vs Audi TTs 2.0 TFSI 375Ps

Audi S3 2.0 TFSI 380Ps Vs Audi TTs 2.0 TFSI 375Ps

Η τακτική του VWGroup με τα κοινά πατώματα έχει αρκετά πλεονεκτήματα, που αφορούν κυρίως την παραγωγή, αφού τα κοινά μηχανικά μέρη βοηθάνε αρκετά τη γραμμή, αλλά παράλληλα εγκυμονούν τον κίνδυνο να βγαίνουν όλα τα αυτοκίνητα ίδια. Πόσο μάλλον όταν χρησιμοποιούν το ίδιο πάτωμα, τον ίδιο κινητήρα και γενικά τα ίδια μηχανικά μέρη, όπως συμβαίνει με αυτά τα δύο αυτοκίνητα. Στο AudiS3 2.0TFSI του Χρήστου και στο AudiTTSS-Tronic του Αλέξη. Το κυριότερο κοινό τους σημείο είναι ο κινητήρας, ο γνωστός 2.0TFSI με τον άμεσο ψεκασμό και την τρομερή απόδοση. Πλέον έχει αντικαταστήσει με απόλυτη επιτυχία τον 20VT και έχουμε δει άριστα δείγματα βελτίωσης από αυτόν, παρά τις δυσκολίες, που αντιμετώπισαν αρχικά οι βελτιωτές με το σύστημα τροφοδοσίας υψηλής πίεσης. Ισχυρό όπλο είναι και η ταχύτατη ECU του κινητήρα, που στα χέρια ενός έμπειρου προγραμματιστή, μπορεί να κάνει θαύματα. Ακόμα και για ιπποδυνάμεις, που ξεπερνούν τα 800Ps.

 

Τόσο ίδια, μα τόσο διαφορετικά!

Αρκετά με την πολυλογία μου, πάμε στο ζουμί. Εδώ έχουμε δύο δείγματα ενός τυπικού πρώτου σταδίου βελτίωσης εφαρμοσμένο σε έναν κοινό κινητήρα. Από τη μία πλευρά έχουμε το κυριλάτο AudiTTSμε τα δέρματα και το sport χαρακτήρα του και από την άλλη έχουμε το πιο αλήτικο και τσαμπουκαλεμένο AudiS3. Το ΤΤ έχει έναν αρκετά πιο πολιτισμένο χαρακτήρα, όταν είσαι στο εσωτερικό του, το αντιλαμβάνεσαι, αφού η μόνωση δεν επιτρέπει να περνά ο ήχος της Supersprint στο εσωτερικό και απλά μετακινείσαι γρήγορα με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη να κάνει τις αλλαγές ταχυτήτων ακαριαία. Είναι τρομερά στιβαρό και υπάκουο στις εντολές σου και σε πάει ατσαλάκωτο παντού. Στον αντίποδα, το S3 διατηρεί μεν την άνεση, αλλά, όπως και να το κάνεις, έχει πιο αλήτικο χαρακτήρα. Ακούγεται λίγο περισσότερο και ενώ έχει παρόμοια οδηγική συμπεριφορά, σου δίνει την εντύπωση ότι οδηγείς κάτι πιο άγριο. Σε αυτό συντελεί και η σκάστρα, που δεν χάνει ευκαιρία να ακουστεί δυνατά σε κάθε άφημα του γκαζιού.

 

Το λαϊκό παιδί…

Ο Χρήστος πριν πάρει το AudiS3 του είχε ένα HondaCivicTypeR και είχε πάρει την απόφαση να το κάνει turbo, όταν ο αδερφός του τον έβαλε στην πρίζα να πάρει ένα turbo αυτοκίνητο και να ασχοληθεί με αυτό. Έτσι, λοιπόν, αγόρασε το S3 και με το μηχανικό, που ανέλαβε τη βελτίωση του S3, το ΔημήτρηΖαχαράκη, ξεκίνησαν τοποθετώντας ένα wastegate της Forge και αλλάζοντας το σύστημα εξαγωγής από το downpipe και πίσω, το οποίο έχει 76mm διάμετρο και καταλήγει σε ένα τελικό καζανάκι, κατασκευασμένο από την MavroidakosRacingExhaust. Εκεί κατασκευάστηκε και ο σωλήνας της εισαγωγής, που έχει 100mm διάμετρο, ο οποίος καταργεί τον MAFsensor και καταλήγει σε μία φιλτροχοάνη τύπου μανιτάρι της HKS. Μία σκάστρα της TMGPerformance ανέλαβε την εκτόνωση του αέρα και παράλληλα ξεσηκώνει τη γειτονιά σε κάθε άφημα του γκαζιού. Στο αυτοκίνητο τοποθετήθηκε το kit ψεκασμού water/methanol της ΑΕΜ, πολλαπλασιαστές από AudiR8, το boostcontrollerPBCPro, που κατασκευάζει η PlexTuning και έγινε αναπρογραμματισμός της ECU από την Revlimit. Στη μετάδοση τοποθετήθηκε ένας custom εξάφτερος δίσκος κατασκευασμένος από το ΔημήτρηΖαχαράκη, ενώ αλλάχθηκαν οι εργοστασιακοί δίσκοι των φρένων εμπρός με αεριζόμενους τρυπητούς της Zimmerman. Εξωτερικά, η μόνη αλλαγή εντοπίζεται στις 18άρες ζάντες της WorkWheels και φυσικά στη λοξή μπούκα της εξάτμισης.

 

Ο χλιδάτος

Αφήνουμε για λίγο το S3 και πάμε να δούμε την άλλη εκδοχή του κοινού πατώματος, το ΤΤ. Ο Αλέξης πάντα ήθελε ένα σπορ τετρακίνητο αυτοκίνητο και πραγματικά βρήκε αυτό, που έψαχνε, στο Audi ΤΤS. Τα στοιχεία του αυτοκινήτου, που τον έχουν κερδίσει, είναι το design του και φυσικά η οδηγική αίσθηση. Το αυτοκίνητο ήρθε στα χέρια του, μετά από ψάξιμο σε sites του εξωτερικού, μία Πέμπτη και μετά από δύο μέρες πήγε στην TMGPerformance, που ανέλαβε τη βελτίωση του ΤΤ και τοποθέτησε πρόγραμμα και ένα κιτ εισαγωγής της RamAir. Στη συνέχεια, ακολούθησε ένα ολοκληρωμένο σύστημα εξαγωγής της Supersprint, που περιλαμβάνει μεταλλικό καταλύτη των 100cpsi, τοποθετημένο από την GroupA του ΤάσουΜπίθα.

Η αντλία υψηλής αλλάχθηκε με μία της LOBA, τοποθετήθηκαν πολλαπλασιαστές από AudiR8 και μπήκε μία σκάστρα της TMGPerformance. Καταργήθηκε η ανεπίστροφη βαλβίδα των αναθυμιάσεων και μπήκε ένα δοχείο αναθυμιάσεων της TMG. Όταν τοποθετήθηκε το wastegate της Forge και το boostcontroller της GReddyProfecOLED, χρειάστηκε αρκετό ψάξιμο στο remap της ECU για να δουλέψουν όλα σωστά, αλλά τελικά βρέθηκε η χρυσή τομή. Ένα kit φρένων της Zimmerman με τακάκια Ferodo ανέλαβαν δουλειά πίσω από τις ζάντες και το coiloverkit της MagneticRide πήρε θέση κάτω από τους θόλους.

 

Στο δρόμο!

Οι μετρήσεις είχαν αρκετό ενδιαφέρον μιας και έχουμε δύο αυτοκίνητα με τον ίδιο κινητήρα και παρόμοιες βελτιώσεις. Το πλεονέκτημα όμως το έχει το ΤΤ, λόγο του κιβωτίου του. Από στάση το ΤΤ ξεκινάει πολύ καλά με τα πρώτα 18 μέτρα να τα περνάει σε 2,17sec και να ακολουθήσουν σε 4,44sec τα 100km/h και τα 402 μέτρα σε 12,65sec με 178,28km/h ταχύτητα εξόδου. Στις ρεπρίζ τώρα, το μεν ΤΤ χρειάστηκε 1,87sec για να επιταχύνει από τα 80km/h μέχρι τα 110km/h, όταν για το ίδιο εύρος, το S3 χρειάστηκε 1,91sec. Η σύγκριση όμως δεν γίνεται να συνεχιστεί λόγο διαφορετικής κλιμάκωσης στα δύο κιβώτια, το S3 τερματίζει την 3η λίγο μετά τα 130km/h, ενώ στο TT η αλλαγή σε 4η γίνεται μετά τα 140km/h. Στις ρεπρίζ με 2η σχέση από τα 60km/h μέχρι τα 120km/h, το S3 χρειάστηκε 3,7sec, ενώ το ΤΤ χρειάστηκε 3,73sec, στη συνέχεια όμως το TT παίρνει ένα μικρό προβάδισμα μιας και μέχρι τα 160km/h χρειάστηκε 7,65sec, έναντι στα 7,67sec. Η διαφορά μεγαλώνει μέχρι τα 200km/h με το ΤΤ να χρειάζεται 14,3sec, ενώ το S3 να θέλει 14,53sec και τέλος, από τα 100km/h μέχρι τα 200km/h το S3 χρειάζεται 12,19sec την ώρα που το TT χρειάζεται 12,08sec. Μετρήσεις από στάση με το S3 δυστυχώς δεν κάναμε, μιας και ο συμπλέκτης του είχε άλλη άποψη. Αφού ολοκληρώσαμε τις ρεπρίζ, στηθήκαμε για μετρήσεις από στάση, όμως στην αλλαγή σε 2α ο συμπλέκτης πατίναρε και έτσι δεν ολοκληρώσαμε την διαδικασία. Το πατινάρισμα συνεχίστηκε ακόμα και με την μικρή πίεση, οπότε αρκεστήκαμε στις ρεπρίζ.

 

Αρκετά με τα νούμερα!

Πέρα από τους αριθμούς, το κάθε αυτοκίνητο σε κερδίζει με τον δικό του τρόπο. Το S3 θα το πάρεις αν θες να παίζεις όλη την ώρα στα φανάρια και παράλληλα να κάνεις γρήγορες βόλτες και φυσικά ταξίδια. Το ΤΤ όμως θα το προτιμήσεις αν θέλεις περισσότερη άνεση και διαφορετική αίσθηση οδήγησης αφού κάθεσαι πιο χαμηλά και νιώθεις το αμάξωμα δεμένο πάνω σου. Και με τα δύο θα περάσεις ευχάριστες ώρες πίσω από το τιμόνι τους και θα βρίσκεις διαφορές αλλά και ομοιότητες όσο ζεις μαζί τους. Σίγουρα πάντως όποιο και να επιλέξεις, θα περάσεις καλά.

 

Twoofakind

Ο Αλέξης για την ώρα δεν σκέφτεται να αλλάξει κάτι στο AudiTT του, ίσως στο μέλλον να βάλει ένα μεγαλύτερο turbo, κάτι που σκέφτεται σοβαρά ο Χρήστος για το S3 του, μιας και η Κ04 έχει αρκετά χιλιόμετρα στο καβούκι της και πλησιάζει η ώρα της αντικατάστασης. Όπως καταλαβαίνετε, το μικρόβιο της βελτίωσης δεν πρόκειται να τους αφήσει ανέπαφους, είμαι σίγουρος ότι κάποια στιγμή στο μέλλον θα επαναλάβουμε τη δοκιμή, με τη διαφορά ότι και οι δύο θα φοράνε κάτι σε GTX3071

 

Αρθρογράφος

 

Επανέρχεται η ελεγχόμενη στάθμευση στην Αθήνα

Επανέρχεται η ελεγχόμενη στάθμευση στην Αθήνα

Από τη Δευτέρα 12 Απριλίου επανέρχεται στο κέντρο της Αθήνας το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης.