Honda Civic VTi Turbo 410Ps
Μερικές φορές δεν χρειάζεται να έχεις 800 άλογα για να κινηθείς γρήγορα. Επίσης, υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι που θέλουν απλώς να βελτιώσουν το αυτοκίνητό τους, χωρίς να σημαίνει ότι σε κάθε ευκαιρία θα στήνονται στα φανάρια λιώνοντας τα μπροστινά τους λάστιχα. Ένας τέτοιος άνθρωπος είναι και ο ιδιοκτήτης αυτού του Honda Civic, το οποίο ανέλαβε να βελτιώσει η HondaSport Nikiforos. Το μόνο που ήθελε ήταν ένα γρήγορο αυτοκίνητο, χωρίς να προκαλεί στο δρόμο, χωρίς να κάνει κόντρες. Απλώς να ταξιδεύει γρήγορα και να ευχαριστιέται τις βόλτες που κάνει στον ελεύθερο χρόνο του.
Justride!
Εντάξει, μπορεί την ώρα που ανοίγει κάποιος, είτε στο φανάρι από στάση είτε ρολαριστά με κάποιο άλλο αυτοκίνητο, ή ακόμα και όταν στρίβει χωρίς αύριο σε στενή διαδρομή γεμάτη στροφές, να νιώθει πως πραγματικά ζει για αυτό. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν στιγμές που σου αρέσει απλώς να πηγαίνεις γρήγορα, χωρίς κάποιο συγκεκριμένο λόγο. Ή ακόμα και να οδηγείς σε νορμάλ ρυθμούς, ακούγοντας το σφύριγμα του turbo και το “ξεφύσημα” της σκάστρας, παρέα με τον μπάσο ήχο της εξάτμισης. Το βασικό είναι να έχεις ένα αξιόπιστο αυτοκίνητο που να μπορεί να κάνει όλα τα παραπάνω χωρίς προβλήματα και που φυσικά να σου αρέσει. Ο άνθρωπος αυτός, λοιπόν, ο οποίος θέλει να κρατήσει την ανωνυμία του, χρειαζόταν ένα γρήγορο αυτοκίνητο, θέλοντας όμως να μείνει μακριά από κόντρες και φανάρια. Αγόρασε ένα sedanHondaCivic ΕΚ VTi και όταν το είχε βελτιώσει την πρώτη φορά με κάποιο turbo-kit, απευθύνθηκε στη HondaSportNikiforos για μια καλύτερη αναβάθμιση σε σχέση με πριν.
Tuningpotential
Όπως όλοι ξέρουμε πλέον, οι κινητήρες της Honda, και ειδικά ο Β16Α, παρακαλάνε για βελτίωση. Εδώ έχουμε κάτι απλό, χωρίς aftermarket χιτώνια και με μικρή πίεση. Το Civic φοράει μια GarrettGTX3071R, η οποία σε φουλ πίεση μπορεί να αποδώσει μέχρι και 560Ps, όμως το αυτοκίνητο έχει ρυθμιστεί στο 1,07bar με την ιπποδύναμη να φτάνει στα 410Ps, και τη ροπή στα 35,9kgm. Σίγουρα την ιπποδύναμη αυτή θα μπορούσαμε να την έχουμε και με μια GT3071, ή ένα παρόμοιο turbo, το οποίο όμως θα χρειαζόταν να λειτουργήσει με μεγαλύτερη πίεση και φυσικά να ταλαιπωρεί λίγο παραπάνω τον κινητήρα. Μην ξεχνάτε πως η GTX3071 στο 1bar πρακτικά…κοιμάται. Εδώ όμως δεν ήταν ο σκοπός η απόλυτη εκμετάλλευση κάθε πιθανής πηγής ιπποδύναμης, επομένως η πίεση του ενός bar είναι αρκετή. Η προετοιμασία του κινητήρα δεν χρειάστηκε κάτι το ιδιαίτερα εξεζητημένο -το να βγάλεις 400 άλογα από έναν Β16Α και με αξιοπιστία, πλέον είναι piece of cake. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια πως βάζουμε πάνω ό,τι βρούμε μπροστά μας και είμαστε έτοιμοι. Ο κινητήρας χρειάζεται ενίσχυση με block-guard-εδώ επιλέχθηκε αυτό της RaceEngineering-, το οποίο “τσιμεντώνει” τα χιτώνια στη θέση τους. Ένα set σφυρήλατα πιστόνια της Wossner, τα οποία είναι oversize κατά 0,5mm και ένα set σφυρήλατες μπιέλες της ZRP, συμπληρώνουν την αντοχή του κινητήρα, παρέα με τα τριμεταλλικά μέταλλα στροφάλου και μπιελών της ACLRacing. Η συμπίεση του κινητήρα κατέβηκε στο 9:1, ενώ ο κυβισμός του αυξήθηκε ελαφρά στα 1.607cc.
Το turbo πατάει πάνω σε μια custom πολλαπλή εξαγωγής, κατασκευασμένη από την PowerUpExhaust, η οποία έχει κατασκευάσει και το υπόλοιπο σύστημα εξαγωγής, που αποτελείται από ένα μεσαίο και ένα τελικό καζανάκι. Το turbo χρησιμοποιεί ένα externalwastegateτης Tialτων 44mm, καθώς και μια σκάστρα ανοιχτού τύπου της Turbosmart. Μπροστά από το αλουμινένιο ψυγείο νερού της Koyorad, βρίσκεται το intercoolerτης Blitz, το οποίο είναι συνδεδεμένο με κολάρα σιλικόνης της SamcoSport. Βοήθεια στην ψύξη του κινητήρα προσφέρει και το ψυγείο λαδιού της GReddy. Στα «ρεύματα» αλλάχθηκαν τα εργοστασιακά μπουζοκαλώδια με τα twincore της SplitFire των 8,8mm, που καταλήγουν στα μπουζί ιριδίου της NGK. Η εργοστασιακή ECU έδωσε τη θέση της σε μια A’PEXiPowerFC, η οποία προγραμματίστηκε από τη HondaSportNikiforos. Την έξτρα ροπή που καταλήγει στη μετάδοση, τη διαχειρίζεται με αρκετή επιτυχία ένας δίδισκος συμπλέκτης της 1320Pro.
Akindofslipper!
Το εξωτερικό του Civic κρατήθηκε πάρα πολύ κοντά στην εργοστασιακή του μορφή, με μοναδική παρέμβαση τις OZSuperlegeraτων 16in, την απόληξη της εξάτμισης και φυσικά το intercooler που κρύβεται πίσω από τον προφυλακτήρα. Οι πιο παρατηρητικοί, θα προσέξουν τους αεριζόμενους χαρακωτούς και τρυπητούς δίσκους εμπρός και πίσω, όπως και τις τετραπίστονες δαγκάνες της Wilwood στους εμπρός τροχούς. Στο εσωτερικό του, πέρα από τα διάφορα όργανα εποπτείας της GReddy που περιλαμβάνουν πυρόμετρο, μπαρόμετρο και πίεση λαδιού, θα συναντήσουμε ένα turbo-timer καθώς και τη μονάδα ελέγχου του boost controller της GReddy.
Αυτό που μου άρεσε σε αυτό το Civic είναι ότι δείχνει γρήγορο, χωρίς όμως να προκαλεί ιδιαίτερα. Όταν πήγα βόλτα, μου άρεσαν και άλλα πράγματα, όπως θα δείτε παρακάτω.
Fastride
Οι επιδόσεις από στάση δεν είναι το φόρτε του αυτοκινήτου. Σίγουρα μπορεί να πετύχει κάτι καλύτερο από αυτές τις επιδόσεις που θα δείτε εδώ, όμως δεν θέλαμε να το πιέσουμε παραπάνω, ούτε να πειραματιστούμε σε συνδυασμό στροφών εκκίνησης, αφήματος συμπλέκτη και άπλωμα της 1ης με καρφωτή αλλαγή σε 2η και πάει λέγοντας. Μην ξεχνάτε πως ο σκοπός της συνολικής βελτίωσης του συγκεκριμένου HondaCivic, είναι οι γρήγορες βόλτες και όχι οι κόντρες.
Για αυτό, λοιπόν, περιοριστήκαμε στα 2,67sec για τα πρώτα 18 μέτρα, στα 6,43sec για το 0-100km/h και στα 13,84sec με ταχύτητα εξόδου στα 179,51km/h για το 400άρι. Σίγουρα με καλύτερη εκκίνηση και λίγο περισσότερο ψάξιμο θα πέφταμε άνετα 0,3sec στο 18άρι με πολύ καλύτερα αποτελέσματα στις επιδόσεις. Οι δυνατότητες όμως του αυτοκινήτου φάνηκαν από τις ρεπρίζ. Με 3η σχέση, από τα 50km/h μέχρι και τα 80km/h χρειαστήκαμε 3,33sec, ενώ από τα 80km/h μέχρι τα 110km/h, όπου έχει ξυπνήσει το turbo, χρειαστήκαμε μόλις 1,81sec. Αν μάλιστα το wastegate είχε λίγο πιο σκληρό ελατήριο και αν το turbo σήκωνε παραπάνω από 1bar, τα 2,37sec που χρειαστήκαμε από τα 100km/h μέχρι τα 140km/h θα είχαν χαμηλότερη τιμή. Και πάλι όμως το αυτοκίνητο έχει δυνατότητες και είναι γρήγορο. Το δείχνει άλλωστε και με τη ρεπρίζ με 2η από τα 60km/h μέχρι τα 200km/h, όπου χρειαστήκαμε 13,06sec, ενώ από τα 100km/h μέχρι τα 200km/h, 10,31sec.
Joymachine!
Απόλυτες επιδόσεις δεν θα κυνηγήσεις με αυτό το HondaCivic, θα πας όμως μια γρήγορη βόλτα, ακούγοντας το turbo, τη σκάστρα και την εξάτμιση και θα το ευχαριστηθείς με το παραπάνω. Άλλωστε για αυτόν ακριβώς το σκοπό σχεδιάστηκε και βελτιώθηκε.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 1.607cc Διάμετρος x Διαδρομή: 81,5mm x 77,4mm Σχέση Συμπίεσης: 9:1 | Tunedby HondaSport Nikiforos Χίου 2 & Αμισού Κερατσίνι Τηλ.: 210 40 08 560 Email: info@hondasport.gr |
TUNINGSPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ Εμπρός: Wilwood αεριζόμενοι χαρακωτοί τρυπητοί δίσκοι 310x28mm, Wilwood τετραπίστονες δαγκάνες, σωληνάκια υψηλής Πίσω: AEM αεριζόμενοι χαρακωτοί τρυπητοί δίσκοι, σωληνάκια υψηλής | ΤΡΟΧΟΙ OZ Superlegera 7Jx16in ζάντες Continental Sport Contact 2 205/45 R16 ελαστικά |
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dynapack της 1320ProShop
Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 410/8.300 Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 35,9/7.850 |
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 3,30 0-80 4,82 0-100 6,43 0-120 7,71 0-140 9,07 0-160 11,30 0-180 13,24 | ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 3,33
|
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,67 @ 48,40 60 4,98 @ 82,96 100 6,51 @ 101,23 200 9,43 @ 140,36 400 13,84 @ 179,51 | ROLLμε 2α KM/H SEC |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις ενόψει του Ποδηλατικού αγώνα Δρόμου Αντοχής «Attica Race 2023» για την Κυριακή στις 2 Απριλίου.