Honda CR-V 1.6 i-Dtec 120PS

Honda CR-V 1.6 i-Dtec 120PS

5.000.000
Τα καλά υλικά και η εργονομία είναι λέξεις που περιγράφουν το εσωτερικό του νέου CR-V.
Περισσότερα από 5.000.000 CR-V έχουν πουληθεί από το 1995 που πρωτοπαρουσιάστηκε. Αυτό λέει πολλά, ειδικά όταν οι μέχρι στιγμής διαθέσιμοι κινητήρες του ήταν 2lt, 2,2lt και 2,4lt. Το downsizing άργησε να έρθει για το πολύ καλό SUV της Honda, όμως ποτέ δεν είναι αργά. Οι αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια και στην περίπτωση του CR-V 1.6 i-DTEC είναι πολλά υποσχόμενοι. Ο ελαφρύτερος 1.6 diesel που κατασκευάστηκε ποτέ διαθέτει ροπή που φτάνει τα 30 κιλά –από τις 1.750rpm- και τα 120 άλογα πραγματικά μοιάζουν περισσότερα. Έχουμε γνωρίσει τον κινητήρα αυτόν στο Honda Civic 1.6 i-DTEC για πρώτη φορά στο τεύχος 170 αλλά και πρόσφατα, στο τεύχος 182, κάτω από το καπό του ανανεωμένου Civic MY2014. Και αν ο όγκος του σας φαίνεται μεγάλος για 120 «αλογάκια», μην ξεχνάτε πως το νέο CR-V με το 1.6 i-DTEC μοτέρ, βγαίνει μόνο σε 2WD έκδοση. Τι σημαίνει αυτό? Περίπου 70 κιλά κάτω από μία 4WD έκδοση που μας πάει στα 1.541kg συνολικά. Για ένα οικογενειακό crossover με πορτ μπαγκάζ χωρητικότητας 589lt, δεν είναι και άσχημα. Να τονίσουμε επίσης πως το νέο CR-V έχει μικρύνει λιγάκι στις εξωτερικές του διαστάσεις. Ελάχιστα στο μήκος, μόλις 4mm, αλλά αρκετά στο ύψος, αφού «έχασε» 3cm! Κι όμως στο εσωτερικό έχει καταφέρει να είναι το μεγαλύτερο CR-V που κατασκευάστηκε ποτέ και φυσικά να δείχνει τον δρόμο στην κατηγορία του.  

Και πόσο καίει?
Ίσως ο καλύτερος 1.6 turbo diesel της αγοράς, βρήκε εφαρμογή στο CR-V. Επιτέλους με κυβισμό κάτω από τα 2lt!
Η ερώτηση που μας κάνουν πλέον όλοι όσοι μας σταματούν στον δρόμο για να χαζέψουν το αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε. Εντάξει, λογική η ερώτηση αλλά δεν αγοράζεις ένα αυτοκίνητο μόνο και μόνο λόγω της χαμηλής του κατανάλωσης. Το νούμερο που σας ενδιαφέρει παίζει από τα χαμηλά 6 έως τα χαμηλά 7 lt/100km. Μιλάμε για μικτή-πραγματική χρήση και όχι βολτίτσα σε ανοιχτούς δρόμους. Σε συνδυασμό με τα χαμηλά τέλη κυκλοφορίας –μόλις 107,1 ευρώ- το CR-V 1.6 γίνεται ακόμη πιο ενδιαφέρον.  Όλα καλά λοιπόν. Ο κινητήρας την κάνει την δουλειά του, καίει και λίγο, το πορτ μπαγκάζ έχει χώρο… Το υπόλοιπο αυτοκίνητο τι λέει? Είναι σίγουρα ένα αρκετά καλό αυτοκίνητο, το οποίο δεν θα σε συνεπάρει, όμως θα σε ικανοποιήσει άριστα σε αυτά που πρέπει να ζητάς από αυτό. Το εσωτερικό του είναι μια χαρά δομημένο, με το ταμπλό και τις πόρτες να σου θυμίζουν ότι η Honda έχει αφήσει πίσω της την εποχή με τα μέτρια υλικά και την αντίστοιχη συναρμογή. Χώροι, θήκες και… θηκάκια είναι αμέτρητα και δεν υπάρχει περίπτωση να παραπονεθεί κανείς επ’ αυτού.

Το πολύ σύστημα VSA (Vehicle Stability Assist), σε συνδυασμό με την ελάχιστα παχύτερη πίσω αντιστρεπτική (+1mm) που είχαμε συνηθίσει στην τετρακίνητη έκδοση, αλλά και τους ενισχυμένους βραχίονες της πίσω ανάρτησης, κάνει το CR-V ένα πολύ σταθερό αυτοκίνητο το οποίο, παρά το ύψος του, έχει λιγότερο body roll από ότι θα περίμενες. Το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ για τα γούστα μας αλλά δεν πάσχει σε ακρίβεια. Η ποιότητα κύλισης είναι επίσης αναβαθμισμένη και πραγματικά η Honda σε αυτό σε κάνει να της βγάζεις το καπέλο. Ο ήσυχος κινητήρας βοηθάει γενικότερα στον τομέα του ήχου εντός της καμπίνας. Ναι, το σύνολο μας αρέσει! Μας προβλημάτισε λιγάκι η λειτουργία του menu του Trip Computer καθώς συνεχώς μπερδευόμασταν.

Τιμή?
Εντάξει, μην περιμένετε να αγοράζεται ένα τέτοιο crossover «τσάμπα». Τα χαμηλά τέλη σε συνδυασμό με τον βολικό -από φορολογικής πλευράς- 1.6 κινητήρα, σε βοηθούν να καλοσκεφτείς τα 28.600 ευρώ της βασικής έκδοσης. Μέχρι στιγμής το CR-V, παρότι κυκλοφορούσε ανάμεσά μας με «κυβικά», δεν τα πήγε άσχημα σε πωλήσεις. Η αλήθεια είναι πως πάντοτε ήταν ένα αυτοκίνητο που πολλοί θέλησαν να αγοράσουν αλλά «κόλλησαν» στον 2lt κινητήρα. Τώρα δεν έχουν δικαιολογία μιας και αυτός ο κινητήρας «σκίζει» και το CR-V είναι πιο ώριμο από ποτέ.

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος boxer, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
  • ΘΕΣΗ             Εμπρός, εγκάρσια
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.597
  • ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)    76 x 88
  • ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ            16:1
  • ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ            Ηλεκτρονικός ψεκασμός common rail, turbo μεταβλητής γεωμετρίας
  • ΒΑΡΟΣkg                  1.541

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • ΚΙΝΗΣΗ Στους εμπρός τροχούς
  • ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 6 σχέσεων
  • ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ Ελεύθερο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα MacPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
  • ΠΙΣΩ  Πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, ελικοειδή ελατήρια

ΤΡΟΧΟΙ

  • ΖΑΝΤΕΣ  7Jx17in
  • ΕΛΑΣΤΙΚΑ    225/65 R17

ΦΡΕΝΑ

  • ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενα δισκόφρενα
  • ΠΙΣΩ  Δισκόφρενα

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)           120 / 4.000
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)       30,6/ 2.000
  • 0-100km/h       11,2sec
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h 182

Εκπομπές CO2

  • C02 (gr/km)       119

Μέση κατανάλωση

  • Ονομαστική (lt/100km)  4,5
  • Δοκιμής (lt/100km)    6,2

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 5,34    

0-80                 8,02    

0-100               11,76

0-120               17,38

0-140               25,44

           

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC                                       

50-80               3,8
80-110             5,9                              

 

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               4,81                

80-110             6,54

5η

ΚΜ/Η             SEC                           

80-110             8,11
100-140           12,3    

           

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,96     @        40,55

60        5,75     @        65,61

100      7,94     @        79,92

200      11,68   @        98,44
400      18,20   @        124,30

  • ΦΡΕΝΑ 100-0ΚΜ/Η
  • ΑΠΟΣΤΑΣΗ (M)       41,22
  • ΧΡΟΝΟΣ (SEC)         2,98
  • G                                 0,908

 

Αρθρογράφος

 

H Nissan δοκιμάζει το e-4ORCE

H Nissan δοκιμάζει το e-4ORCE

Το Nissan e-4ORCE δοκιμάζεται στις πιο σκληρές χειμερινές δοκιμασίες, σε  Ευρωπαϊκό έδαφος διασχίζοντας τα Πυρηναία.