Subaru XV 1.6
Outback
Legacy Outback έλεγαν το πρώτο crossover της Subaru, το οποίο βγήκε στις αγορές το 1995. Η Subaru γνωρίζει άριστα την λειτουργία της τετρακίνησης και σε αυτό δεν μπορεί να αμφιβάλει κανείς. Μην ξεχνάμε εξάλλου τις αμέτρητες νίκες της στο WRC. Το XV 1.6 λοιπόν δεν είναι ένα "περίπου" crossover που απλά απέχει καμιά εικοσαριά πόντους από το έδαφος, αλλά είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο μπορεί να μεταφέρει εσένα, τους φίλους ή την οικογένειά σου, σε καθημερινές γεμάτες ρουτίνα διαδρομές, αλλά και σε ανεξερεύνητα μονοπάτια εκτός δρόμου, όπου με την ικανότατη τετρακίνησή του θα καταφέρει να περάσει από σημεία που δεν φαντάζεσαι. Γι αυτό και το XV θα το προτιμήσουν οι οδηγοί που δεν χωνεύουν τα σημερινά crossover τα οποία, εν τέλει, απλά είναι ψηλότερα και η -συνήθως- μπροστοκίνητη μετάδοση δεν πρόκειται να σε φτάσει στην κορυφή του βουνού.
Τι κάναμε με το XV 1.6?
Ότι έπρεπε. Το πήγαμε στο τερέν του, εκτός δρόμου δηλαδή, και του βάλαμε δύσκολα. Το αυτοκίνητο δοκιμής διέθετε κοτσαδόρο, πράγμα που μας παρακίνησε να ζήσουμε ωραίες καταστάσεις, όπως βλέπετε στις φωτογραφίες. Πριν τραβήξουμε το αγωνιστικό jet ski της JetPower.gr όμως, είχαμε φροντίσει για μια ακόμη περιπέτεια. Κοτσάραμε ένα φουσκωτό σκάφος περίπου 7m, μπήκαμε μέσα στο XV 1.6 τέσσερα άτομα και την κάναμε για μονοήμερη απόδραση. Αρχικά ήμουν διστακτικός για το πώς θα τα καταφέρει ο 1.600άρης κινητήρας του με όλο αυτό το φορτίο. Κι όμως, οι ταχύτητες έφταναν τα 100km/h και όταν χρειάστηκε να τραβήξουμε το σκάφος από την θάλασσα, η επιλογή της «κοντής» μετάδοσης έκανε παιχνιδάκι την διαδικασία. Καλό το καλοκαίρι, αλλά οι χειμωνιάτικες βόλτες με φουσκωτό είναι αξεπέραστες! Και αφού εξοικειωθήκαμε με την θάλασσα, δεχτήκαμε άλλη μία πρόκληση. Ο οδηγός του jet ski της JetPower.gr, Νίκος Φλώρος, ήθελε να μεταφέρει το τρέιλερ με το αγωνιστικό jet ski του για προπόνηση. «Εδώ, εμείς!» του είπαμε. Κοτσάρουμε και πάλι, χώνουμε το XV μέσα στην θάλασσα και βγαίνουμε από αυτή χωρίς καν να βάλουμε τα «κοντά»! Ωραία, σε αυτές τις δοκιμασίες τα πήγε καλά. Ας δούμε όμως λίγο καλύτερα τι ακριβώς είναι το XV και αν τελικά μας άρεσε.
Μέρη από Impreza
Το XV δανείζεται αρκετά μηχανικά μέρη από το Impreza. Πρώτα απ’ όλα το viscous διαφορικό του που φροντίζει ώστε η full-time τετρακίνηση να δουλεύει σωστά. Η Subaru έχει ενισχύσει το πάτωμα του Impreza, στο οποίο βασίζεται το XV, το οποίο εδώ διαθέτει μεγαλύτερο μετατρόχιο, εξακολουθεί όμως να έχει την καλή συνταγή με τα γόνατα MacPherson εμπρός και τα διπλά ψαλίδια πίσω, με τις βάσεις των ψαλιδιών να είναι ενισχυμένες. Έμφαση έχει δώσει η εταιρεία στην αίσθηση που σου δίνει στο τιμόνι το XV. Τα αμορτισέρ διαθέτουν δύο ελατήρια: ένα το κανονικό καθώς και ένα στενότερο που φροντίζει για το rebound κι έτσι το body roll είναι ελαφρώς μειωμένο, κάτι που συναντάμε συνήθως σε μοντέλα αυτής της κατηγορίας. Επίσης, η Subaru έχει φροντίσει να τοποθετήσει διαγώνιους δοκούς ενίσχυσης στο πάτωμα, με αποτέλεσμα το αμάξωμα να γίνεται ακόμη πιο ασφαλές σε περίπτωση οπίσθιας σύγκρουσης. Γενικότερα, οδηγώντας το XV 1.6 αντιλαμβάνεσαι ότι η Subaru έχει όντως ασχοληθεί με το αυτοκίνητο και δεν πήρε το Impreza και του πρόσθεσε απλά 22cm από το έδαφος ώστε να γίνει crossover. Την ίδια στιγμή, με το τιμόνι μπορείς ακόμα και να εισέλθεις γλιστρώντας ελαφρώς πριν την στροφή, πριν το ESP γκρινιάξει, και γενικώς έχεις την αίσθηση ότι οδηγείς ένα χαμηλότερο αυτοκίνητο.
Όταν μπαίνεις μέσα…
…σίγουρα δεν μένεις με ανοιχτό το στόμα. Οκ, δεν είναι άσχημο το σαλόνι του και μάλιστα η κεντρική κονσόλα και οι διακόπτες είναι ιδιαίτερα εργονομικά, όμως η Ιάπωνες δεν λένε να κάνουν ένα βήμα παραπέρα στην σχεδίαση και την ποιότητα των υλικών. Δεμένος στο κάθισμα νιώθεις ότι οδηγείς ένα hatchback. Αυτό δικαιολογείται, καθώς οι σιδηρόδρομοι των εμπρός καθισμάτων προέρχονται από το Legacy, ως εκ τούτου το κάθισμα βρίσκεται αρκετά χαμηλά, αφήνοντας παράλληλα χώρο για τους ψηλούς αλλά όχι περισσότερο από ότι αρκετοί αντίπαλοί του. Χαζεύοντας, εξακολουθεί να ξενίζει η ποικιλία διαφορετικών πλαστικών στις επιφάνειες, που έχουν σαν αποτέλεσμα το να μην υπάρχει ομοιομορφία. Ο επιλογέας έχει καλή αίσθηση και οι χώροι για μπουκαλάκια και μικροαντικείμενα είναι υπαρκτοί σε αξιόλογο βαθμό.
FB16
Ένας ολοκαίνουργιος κινητήρας που η Subaru ανακοίνωσε ότι εξελίσσει τον Σεπτέμβριο του 2010. Αυξάνοντας την διαδρομή του εμβόλου αλλά μειώνοντας την διάμετρό του, η εταιρεία υπόσχεται μείωση ρύπων, βελτιωμένη κατανάλωση κατά 10% περίπου, καθώς και ιπποδύναμη και ροπή που έρχονται νωρίτερα από τους EJ κινητήρες. Κυλινδροκεφαλή και μπλοκ είναι νέα και υπάρχει σύστημα μεταβλητού χρονισμού AVCS (Active Valve Control System) σε εισαγωγή και εξαγωγή. Επίσης έχει καταργηθεί ο ιμάντας χρονισμού και έχει αντικατασταθεί από καδένα. Για την ώρα ο κινητήρας δεν είναι άμεσου ψεκασμού, όμως αυτό πρόκειται να γίνει στο άμεσο μέλλον. Η Subaru δηλώνει πως οι FB κινητήρες έχουν 28% μειωμένες τριβές, λόγω των νέων πιστονιών και μπιελών. Από την άλλη, η σχεδίαση των boxer κινητήρων επιτρέπει την τοποθέτησή τους σχετικά χαμηλά στο μηχανοστάσιο, βοηθώντας έτσι το κέντρο βάρους να είναι αρκετά κοντά στο έδαφος.
Όταν ακούς 1.6 και ατμοσφαιρικό κινητήρα εννοείται ότι δεν περιμένεις θαύματα απόδοσης, όμως τα 115 άλογα του XV είναι ιδιαίτερα ζωντανά και ορεξάτα. Φυσικά και θα θέλαμε αυτόν τον κινητήρα με turbo (έρχεται διαβάζουμε…) αλλά δεν χαλαστήκαμε. Στις -τυπικές- μετρήσεις από στάση γράψαμε εύκολα 12sec flat για τα πρώτα 100km/h, αλλά μετά η μόνιμη τετρακίνηση λαχάνιαζε τον κινητήρα, ο οποίος δεν αρέσκεται –και καλά κάνει- σε τέτοιες διαδικασίες. Στις ρεπρίζ η ίδια γεύση, με το 50-80km/h να χρειάζεται σχεδόν 4sec, αλλά who cares.
Aν και με το XV κινηθήκαμε για περίπου μία εβδομάδα και τραβήξαμε φουσκωτό, jet ski και μπήκαμε στο χώμα, η μέση κατανάλωση έπαιζε στα 8lt/100km νούμερο πολύ ικανοποιητικό για αμάξωμα 1.400+ κιλών με κινητήρα 115 ίππων. Και τώρα που είπαμε χώμα, να αναφέρουμε πως η μόνιμη τετρακίνηση της Subaru (Symmetrical AWD) κάνει θαύματα, ακόμα και σε λάσπη που νομίζεις ότι δεν θα σε αφήσει ποτέ να της ξεφύγεις. Στο πατημένο χώμα δε, το αυτοκίνητο είναι παιχνιδιάρικο, τουλάχιστον όσο το αφήνει το ESP. Γενικότερα σκαρφαλώνει όπου χρειαστεί και πραγματικά αξιοποιεί 100% την απόστασή του από το έδαφος. Με αυτό το αυτοκίνητο θα πάτε πολύ παραπέρα από άλλα crossover. De facto!
Στο τέλος
Με τιμή που ξεκινάει από €23.070 με όφελος απόσυρσης, το XV 1.6 δεν είναι φθηνό και μάλιστα ακριβαίνει επικίνδυνα όσο ανεβαίνουν οι εκδόσεις. Για το XV 2.0 Diesel (διαθέσιμο κατά παραγγελία) δεν το κουβεντιάζουμε μιας και ξεκινά από τα €28.950 με όφελος απόσυρσης. Παρόλα αυτά καταφέρνει να σε κερδίσει οδηγικά με τον παιχνιδιάρικο, αλλά και hatchback-like, χαρακτήρα του και φυσικά θα σε αποζημιώσει με το παραπάνω αν επιλέξεις να κινηθείς εκτός δρόμου, όπου μάλλον κανένας αντίπαλος δεν θα καταφέρει να ακολουθήσει εύκολα.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ
|
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
| |
ΤΡΟΧΟΙ
| ΦΡΕΝΑ
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
| Εκπομπές CO2
Μέση κατανάλωση
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 5,24 0-80 7,87 0-100 11,27 0-120 16,38 0-140 23,04
| ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 3,7
4η ΚΜ/Η SEC 50-80 4,75 80-110 5,60
|
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,70 @ 65,61 60 5,75 @ 65,61 100 7,72 @ 79,12 200 11,67 @ 101,09 |
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Είναι μικρό σε διαστάσεις, προσιτό σε αγορά και οικονομικό σε χρήση, το Dacia Sandero Streetway με τον κινητήρα υγραερίου, είναι πιθανότατα ένα από τα...