VW Golf 1.4 TSI ACT DSG 140PS
ACT
“Active Cylinder Technology” σημαίνει το αρκτικόλεξο που χρησιμοποιεί η VW για να ονομάσει το έξυπνο σύστημά της το οποίο υπόσχεται οικονομία καυσίμου. Η VW έκατσε και ανέλυσε το προφίλ οδήγησης των Ευρωπαίων και κατέληξε στο εξής: το 70% του συνόλου χρήσης του κινητήρα λειτουργεί μεταξύ 1.400 και 4.000rpm, οπότε εκεί έπρεπε να εστιάσουν. Έτσι το ACT, όταν βρίσκεται σε αυτό το φάσμα στροφών αλλά και με χαμηλό φορτίο (ανάγκη για περίπου 2,5 έως 10kg ροπή), ενεργοποιείται και οι δύο κύλινδροι σταματούν να παράγουν έργο. Μόλις ο οδηγός πατήσει το γκάζι περισσότερο, αμέσως οι δύο αυτοί κύλινδροι αποδίδουν και πάλι. Απαντώντας στην ερώτηση ενός φίλου, όχι δεν σταματούν να ανεβοκατεβαίνουν τα πιστόνια –πως θα μπορούσαν άλλωστε!- απλά η ECU αναλαμβάνει να σταματήσει τον ψεκασμό καυσίμου, αλλά και την λειτουργία της ανάφλεξης και όχι μόνο. Τα έκκεντρα των βαλβίδων που αντιστοιχούν στους κυλίνδρους 2 και 3, είναι διπλά. Το ένα από αυτά έχει μηδενικό lift, οπότε όταν το σύστημα ACT ενεργοποιείται, οι βαλβίδες μένουν κλειστές. Το on-off αυτής της λειτουργίας δεν γίνεται αντιληπτό στον οδηγό παρά μόνο αν κλείσεις εντελώς τα εξής: το ηχοσύστημα, το στόμα του/της (συνήθως της!) συνοδηγού και φυσικά να βρίσκεσαι κάπου στην εξοχή. Και πάλι αυτό που νιώθεις (αν το νιώσεις) είναι κάτι που ουδέποτε θα δώσεις σημασία και οφείλω να παραδεχτώ την VW σε αυτό. Ούτε κραδασμοί, ούτε φασαρίες. Όπως είπα, η διαδικασία από δικύλινδρο σε τετρακύλινδρο και αντίστροφα, γίνεται άμεσα. Συγκεκριμένα, ανάλογα με τον ρυθμό περιστροφής του κινητήρα, χρειάζεται 13 έως 36 χιλιοστά του δευτερολέπτου, δηλαδή όσο χρειάζεται ο εκκεντροφόρος για να γυρίσει μισή στροφή! Έχοντας μελετήσει τα παραπάνω την προηγούμενη μέρα που θα παραλάμβανα το δημοσιογραφικό VW Golf 1.4 TSi ACT DSG (λαχάνιασα για να το γράψω), ήμουν πολύ περίεργος να το δω στην πράξη.
Αμνησία
Όχι, δεν έχω πάθει. Το έχετε ξαναδεί στις σελίδες μας το σύστημα, αλλά σε VW Polo και με manual κιβώτιο ταχυτήτων. Ο συνδυασμός ACT, DSG και 140 άλογα ακούγεται ενδιαφέρον. Ας ξεκινήσω με την κατανάλωση όμως, με την οποία δεν ενθουσιάστηκα. Αντιθέτως, μου φάνηκε υψηλή παρά τις προσπάθειες να την ρίξω. Κατάφερα κάτι καλύτερο όταν άλλαξα την επιλογή του DSG σε manual και άλλαζα τις ταχύτητες πολύ νωρίτερα από ότι το αυτόματο DSG θα έκανε από μόνο του. Για να μην πολυλογώ, κατάφερα να ρίξω την κατανάλωση στα μεσαία 7lt/100km σε καθημερινή μετακίνηση μέσα στην πόλη και με το A/C να δουλεύει στο περίπου 60% των συνολικών διανυθέντων χιλιομέτρων. Δηλαδή, 6lt/100km δεν είδα ποτέ. Από την άλλη δεν με ενοχλούσε όταν έβλεπα 10άρια, καθώς ήταν όταν πατούσα τέρμα το γκάζι και τα 140 άλογα βολτάριζαν όμορφα και αεράτα το Golf. Από πάτημα δε, Golf. Τιμόνι και εμπρός σύστημα είναι «ένα σώμα» και γνωρίζεις ανά πάσα στιγμή το που βρίσκονται οι τροχοί και μπορείς να σημαδέψεις με το τιμόνι ακριβώς το που θες να πατήσεις. Το δοκίμασα δύο φορές με μπουκαλάκι νερού που βρήκα στον δρόμο. Παρένθεση: μην δω κανέναν να πετάει καφέδες και μπουκαλάκια στον δρόμο. Γίνομαι πολύ κακός.
Συντηρητικό
Παρότι λοιπόν το Golf έχει την τάση –και καταφέρνει- να σε παρασύρει στην γρήγορη οδήγηση, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το εσωτερικό του είναι τόσο flat. Νιώθω σαν να βλέπω ένα φύλλο Excel με τα κελιά του γραμμένα και χωρισμένα σε τέλειες ενότητες ίδιου μεγέθους και χρώματος. Ναι, έχει πολύ ποιοτικά πλαστικά, με τρομερή συναρμογή, είναι εργονομικό, είναι όμως κάτι-τις ξενέρωτο. Βέβαια, για έναν οικογενειάρχη που θέλει όλα τα παραπάνω και δεν τον ενδιαφέρει μια πιο sport και χαρούμενη νότα στο σαλόνι του αυτοκινήτου του, τότε το Golf «του κάνει». Υπάρχει βεβαίως και η Sport έκδοση που κάτι «θα μου έκανε» και εμένα αλλά δεν την έχω τσεκάρει από κοντά. Πάντως θυμάμαι εκείνο το GTD πως το είχα συμπαθήσει. Πάμε παρακάτω. Πόσο κάνει και πόσο κάνει. Πόσο κάνει σε επιδόσεις και πόσο κάνει σε τιμή. Ας τα πάρουμε με την σειρά. Τα 140 άλογα φτάνουν και παραφτάνουν για καθημερινή μετακίνηση και μάλλον για να το προτιμήσετε, σας ενδιαφέρουν οι επιδόσεις. Έτσι κι εγώ πρίζωσα το VBOX III και είδα τα εξής: τα πρώτα 100km/h από στάση ήρθαν σε 8,39sec και τα 400m σε 16,08sec έχοντας πιάσει σχεδόν 140km/h. Κι για να μη νομίζετε ότι τα νούμερα δηλώνουν ένα αργό αυτοκίνητο να σας θυμίσω ότι εκείνα τα μικρά 16V «γαλλάκια» έγραφαν τέτοιους χρόνους. Πόσο κάνει σε ευρώ τώρα. Η βασική τρίθυρη έκδοση ξεκινά από τα €23.250 (€22.290 με απόσυρση) ενώ η πεντάθυρη ξεκινά από τα €24.150 (€23.190 με απόσυρση).
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ
|
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
| |
ΤΡΟΧΟΙ
| ΦΡΕΝΑ
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
| Εκπομπές CO2
Μέση κατανάλωση
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 3,70 0-80 5,74 0-100 8,39 0-120 11,65 0-140 16,25 0-140 22,86 |
|
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,67 @ 47,71 60 5,14 @ 74,24 100 6,89 @ 89,29 200 10,43 @ 113,15 |
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η νέα V-Class και η ηλεκτρική της εκδοχή EQV είναι διαθέσιμες και στη χώρα μας με νέα σχεδίαση, πρόσθετο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, συνεχίζοντας ...